CarΗellas: Αγοράζοντας μεταχειρισμένο που βρισκόταν σε ακινησία

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Αγοράζοντας μεταχειρισμένο που βρισκόταν σε ακινησία

  Ένα αυτοκίνητο σε ακινησία είναι συχνό φαινόμενο τα τελευταία χρόνια! Είτε λόγω ανεπάρκειας πληρωμής των τελών τους, είτε για άλλους, κυρίως οικονομικούς, λόγους. Καταραμένη κρίση!
autokinita-boylgaria-pinakides-660_6
  Εσύ που ψάχνεις όμως για μεταχειρισμένο, ίσως σου παρουσιαστεί μια ευκαιρία που να ταιριάζει «γάντι» με αυτό που θέλεις. Με λίγο «συμμάζεμα» στα βασικά, αναλώσιμα στοιχεία του αυτοκινήτου, μπορεί και
να πετύχεις κάτι πραγματικά καλό! Το ξέρω, τρομάζεις λίγο με την ιδέα ότι το αυτοκίνητο είναι για χρόνια σε ακινησία, ωστόσο εμείς, γι’αυτό είμαστε εδώ: για να διαλευκάνουμε όλα τα μυστήρια στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων!
  Συγκεντρώσαμε λοιπόν τα 7 σημεία που πρέπει να έχεις κατά νου, πριν και μετά την αγορά ενός αυτοκινήτου που βρίσκεται σε ακινησία. Προκαταβολικά σου λέω ότι πρέπει να είσαι έτοιμος για κάποια έξτρα έξοδα, απαραίτητα για να επαναφέρεις το αυτοκίνητο στη φυσική του κατάσταση.
lk_inspection
Ξεκινάμε:
-Έλεγξε το εξωτερικό του αυτοκινήτου για σημεία που το χρώμα έχει «ξεφτίσει». Αν ήταν εκτεθειμένο στον ήλιο ή την υγρασία για καιρό, τότε το χρώμα και τα φανάρια θα έχουν ξεθωριάσει. Ειδικά αν το αυτοκίνητο σε ακινησία που σε ενδιαφέρει είναι παλιό (30ετίας και πλέον), έλεγξε για σκουριά από κάτω και στις βάσεις του κινητήρα.
-Ένα «στάνταρ» κόστος που θα προκύψει είναι η καινούρια μπαταρία. Το πιθανότερο είναι η παλιά να έχει χάσει την ισχύ της, γι’αυτό καλύτερα να αγοράσεις μια καινούρια έτσι ώστε να είσαι σίγουρος. Αν έχεις κάποιο πολύμετρο που μετράει την τάση του ρεύματος, μπορείς να μετρήσεις τα εναπομείναντα volt. Το κόστος της νέας μπαταρίας κυμαίνεται από 70€ έως 100€, ανάλογα το αυτοκίνητο.
-Έχε υπόψιν σου ότι ένα αυτοκίνητο σε ακινησία πρέπει να κάνει ένα μεγάλο και πλήρες σέρβις. Σε αυτό πρέπει να αλλαχθούν τα λάδια, τα φίλτρα, τα μπουζί, τα υγρά φρένων και του τιμονιού. Αν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ήταν επιμελής και συντηρούσε το αυτοκίνητο όσο έμενε στάσιμο, θα έπρεπε να βάζει τη μηχανή τακτικά σε λειτουργία για να την κρατάει «ζωντανή».
-Ένα άλλο σημείο που θέλει προσοχή κατά τη διάρκεια του σέρβις, είναι να ελεγχθεί αν ο ιμάντας χρονισμούτου κινητήρα (εφόσον βέβαια έχει ιμάντα και όχι καδένα) είναι σε καλή κατάσταση. Αυτό πρέπει να το ελέγξει κάποιος ειδικός γιατί δεν είναι δυνατό να κάνει διάγνωση κάποιος με «γυμνό μάτι».
αντλία βενζίνης ίσως θέλει αλλαγή. Πιο συγκεκριμένα, αν ο ιδιοκτήτης άφησε το αυτοκίνητο με το ντεπόζιτο σχεδόν άδειο, τότε είναι πιθανόν να έχουν δημιουργηθεί υπολείμματα από κακής ποιότητας βενζίνη. Συνεπώς, όταν ο κινητήρας μπει σε λειτουργία, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η αντλία βενζίνης να τραβήξει κάποιο υπόλειμμα ή σκουπιδάκι και να κολλήσει. Το κόστος μιας αντλίας ξεκινάει από 100€ και ανεβαίνει. Οι γνήσιες είναι κατά πολύ ακριβότερες.
-Δώσε βάση στα ελαστικά. Αν ο ιδιοκτήτης είχε το αυτοκίνητο πάνω σε τάκους ή τρίποδα, είναι ένα καλό σημάδι. Παρ’όλα αυτά, από τον χρόνο και τον καιρό τα ελαστικά σκληραίνουν, δημιουργούνται ρωγμές και αχρηστεύονται. Τα ελαστικά είναι ο σημαντικότερος παράγοντας της ασφάλειάς σου. Μην το αμελήσεις, μην το αναβάλλεις. Βάλε ως προτεραιότητα το κόστος που απαιτούν τα καινούρια ελαστικά.
-Κάνοντας μια βόλτα το αυτοκίνητο είναι πιθανό να παρατηρήσεις τριγμούς στις πόρτες και τα παράθυρα. Τα λάστιχα ή αλλιώς οι τσιμούχες που βοηθάνε στη στεγανότητα του αυτοκινήτου ξεραίνονται και παραμορφώνονται με αποτέλεσμα να θέλουν αλλαγή.
italian-supercars-610x406
  Συνοψίζοντας, όταν πας να ελέγξεις ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται για χρόνια στην ακινησία, να πας διαβασμένος! Το σημαντικό είναι να το ελέγξεις σωστά! Από τα προβλήματα που θα προκύψουν, μην κάνεις εκπτώσεις στα έξοδα που απαιτούνται.
Πηγή: spotmechanic