Μιλώντας για “Premium” γερμανικές εταιρείες, αναφέρομαι στις Audi, BMW και Mercedes, τις τρεις ανταγωνιστικές φίρμες που το όνομα τους έγινε συνώνυμο της πολυτέλειας και του κύρους. Τα τελευταία χρόνια , οι συγκεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακαλύπτουν συνεχώς νέες κατηγορίες, “παντρεύουν” τα coupe με τα SUV, τα sedan με τα coupe, τα hatchback με τα SUV και όσο περνά ο καιρός παρουσιάζουν νέα μοντέλα δημιουργώντας παράλληλα νέες κατηγορίες.
Ενδεικτικά, σήμερα, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 22 διαφορετικά
μοντέλα της Audi, 27 της BMW και 25 της Mercedes. Βλέπε για παράδειγμα το νέο Audi A3, το οποίο πριν λίγα χρόνια ανήκε στην κατηγορία των πολυτελών hatchback. Σήμερα; Σήμερα θα το βρεις στις εκδόσεις A3 3d, A3 Sportback, A3 sedan, Α3 Cabriolet και σύντομα ενδέχεται να παραχθεί το A3 Qubic (κάτι σαν μικρό πολυμορφικό). Σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις των τριών εταιρειών, μέχρι το 2020 θα παραχθούν ακόμα περισσότερα νέα μοντέλα μιας και στοχεύουν στη συνεχή αύξηση των πωλήσεών τους. Πάμε να δούμε τα πράγματα λίγο πιο αναλυτικά για την εκάστοτε εταιρεία.
Η Audi έχει ήδη ανακοινώσει την παραγωγή νέων SUV προσθέτoντας στην γκάμα της νέα μοντέλα όπως τα Q1, Q4 και Q6. Δεν υπάρχει καμία αντίρρηση ως προς την παραγωγή μεγάλων πολυτελών SUV όπως τα υπάρχοντα Q5 και Q7. Όταν όμως αποφασίζεις να περάσεις στην παραγωγή ένα αυτοκίνητο σαν το επερχόμενο Q1, το οποία θα παντρεύει την κατηγορία των supermini με αυτή των SUV δημιουργώντας κάτι που λέγεται Crossover και δεν ξεπερνά το μήκος των 4άρων μέτρων, μήπως “θυσιάζεις” το κύρος σου και την ιστορία σου στον βωμό της αύξησης των πωλήσεων; Παρουσιάζοντας μελλοντική 4πορτη έκδοση του Audi TT (παρουσιάστηκε concept στο Παρίσι), δεν αλλοιώνεις τον χαρακτήρα και το όνομα ενός sportive και άκρως πετυχημένου μοντέλου όπως οι τρεις γενιές του coupe-cabriolet;
Κάτι τέτοιο βέβαια ισχύει και για την BMW, η οποία κυνηγά τις πωλήσεις προκειμένου να παραμένει η πρώτη εμπορικά premium εταιρεία. Πρόσφατα, στην έκθεση της Γενεύης, η βαυαρική φίρμα παρουσίασε την Σειρά 2 Active Tourer, ένα οικογενειακό πολυμορφικό (σύντομα έρχεται και η 7θέσια έκδοση) που βαδίζει κόντρα στη φιλοσοφία της εταιρείας, όχι μόνο λόγω της κατηγορίας στην οποία ανήκει αλλά και της μεταφοράς της κίνησης στον εμπρός άξονα (η κίνηση στον πίσω άξονα είναι σήμα κατατεθέν των βαυαρών πως να το κάνουμε!). Συνέχεια με την παρουσίαση της νέας εμπροσθοκίνητης Z2, ένα μοντέλο που θα παρουσιαστεί το 2014 και θα βρίσκεται κάτω από την “πανέμορφη” Ζ4 με κύριο αντίπαλο το νέο Mazda MX-5. Τέλος, σε ότι αφορά τα SUV, η ήδη “γεμάτη” γκάμα των μοντέλων Χ μεγαλώνει με την είσοδο της 1 series Sport Cross (μικρό SUV που θα με πάτωμα της Σειράς 1) Το αποτέλεσμα; Μια σειρά από νέα μικρότερα και πιο προσιτά αυτοκίνητα που σίγουρα θα αυξήσουν τις πωλήσεις αλλά όχι το κύρος της BMW στα μάτια μου.
Τέλος, σε ότι αφορά την Mercedes, η διεύρυνση της γκάμας προς όλα τα μήκη και τα πλάτη καλά κρατεί. Μια πρωτόγνωρη κατηγορία είναι η μετατροπή του hatchback σε estate (ή κάτι τέτοιο). Ο λόγος για την επερχόμενη CLA Shooting Brake που θα περάσει στην παραγωγή, ένα αυτοκίνητο με estate αμάξωμα στο πάτωμα της A-Class. Ακόμη, ίσως να θυμάσαι την εμπορική αποτυχία της Mercedes με την παραγωγή της R-Class, ενός αυτοκινήτου που προσπαθούσε ο καθένας να καταλάβει αν θεωρείται station vagon ή κάτι τέτοιο. Η γερμανική εταιρεία προχωρά ήδη στην παραγωγή της Mercedes Sport Cruiser το 2017. Τέλος, σε ότι αφορά τα SUV, η Mercedes παίζοντας δυναμικά στο παιχνίδι των πωλήσεων παρουσίασε κι άλλο ένα αυτοκίνητο που τοποθετείτε κάτω από από την GLA, ονομάζεται G-Code concept και ενδέχεται να μπει στη μάχη για την αύξηση των πωλήσεων.
Αναμφισβήτητα, και οι τρεις εταιρείες διαθέτουν αυτοκίνητα που αποτελούν όνειρο για όλους μας, αυτοκίνητα που θα μείνουν στην ιστορία, που έχουν ξεχωριστή θέση στην καρδιά πολλών φίλων της αυτοκίνησης. Αν παρατηρήσει κάποιος τις πωλήσεις των τριών αυτών κολοσσών, θα διαπιστώσει ότι κάθε μήνα σημειώνουν νέο ρεκόρ πωλήσεων και ένας λόγος είναι η αύξηση της γκάμας τους. Αλλά μήπως τελικά ο χαρακτήρας και το κύρος τους θυσιάζεται στον βωμό του κέρδους και της αύξησης των πωλήσεων; Το μέλλον θα το δείξει…
Κολονέλος Θεόδωρος
Ενδεικτικά, σήμερα, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 22 διαφορετικά
μοντέλα της Audi, 27 της BMW και 25 της Mercedes. Βλέπε για παράδειγμα το νέο Audi A3, το οποίο πριν λίγα χρόνια ανήκε στην κατηγορία των πολυτελών hatchback. Σήμερα; Σήμερα θα το βρεις στις εκδόσεις A3 3d, A3 Sportback, A3 sedan, Α3 Cabriolet και σύντομα ενδέχεται να παραχθεί το A3 Qubic (κάτι σαν μικρό πολυμορφικό). Σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις των τριών εταιρειών, μέχρι το 2020 θα παραχθούν ακόμα περισσότερα νέα μοντέλα μιας και στοχεύουν στη συνεχή αύξηση των πωλήσεών τους. Πάμε να δούμε τα πράγματα λίγο πιο αναλυτικά για την εκάστοτε εταιρεία.
Η Audi έχει ήδη ανακοινώσει την παραγωγή νέων SUV προσθέτoντας στην γκάμα της νέα μοντέλα όπως τα Q1, Q4 και Q6. Δεν υπάρχει καμία αντίρρηση ως προς την παραγωγή μεγάλων πολυτελών SUV όπως τα υπάρχοντα Q5 και Q7. Όταν όμως αποφασίζεις να περάσεις στην παραγωγή ένα αυτοκίνητο σαν το επερχόμενο Q1, το οποία θα παντρεύει την κατηγορία των supermini με αυτή των SUV δημιουργώντας κάτι που λέγεται Crossover και δεν ξεπερνά το μήκος των 4άρων μέτρων, μήπως “θυσιάζεις” το κύρος σου και την ιστορία σου στον βωμό της αύξησης των πωλήσεων; Παρουσιάζοντας μελλοντική 4πορτη έκδοση του Audi TT (παρουσιάστηκε concept στο Παρίσι), δεν αλλοιώνεις τον χαρακτήρα και το όνομα ενός sportive και άκρως πετυχημένου μοντέλου όπως οι τρεις γενιές του coupe-cabriolet;
Κάτι τέτοιο βέβαια ισχύει και για την BMW, η οποία κυνηγά τις πωλήσεις προκειμένου να παραμένει η πρώτη εμπορικά premium εταιρεία. Πρόσφατα, στην έκθεση της Γενεύης, η βαυαρική φίρμα παρουσίασε την Σειρά 2 Active Tourer, ένα οικογενειακό πολυμορφικό (σύντομα έρχεται και η 7θέσια έκδοση) που βαδίζει κόντρα στη φιλοσοφία της εταιρείας, όχι μόνο λόγω της κατηγορίας στην οποία ανήκει αλλά και της μεταφοράς της κίνησης στον εμπρός άξονα (η κίνηση στον πίσω άξονα είναι σήμα κατατεθέν των βαυαρών πως να το κάνουμε!). Συνέχεια με την παρουσίαση της νέας εμπροσθοκίνητης Z2, ένα μοντέλο που θα παρουσιαστεί το 2014 και θα βρίσκεται κάτω από την “πανέμορφη” Ζ4 με κύριο αντίπαλο το νέο Mazda MX-5. Τέλος, σε ότι αφορά τα SUV, η ήδη “γεμάτη” γκάμα των μοντέλων Χ μεγαλώνει με την είσοδο της 1 series Sport Cross (μικρό SUV που θα με πάτωμα της Σειράς 1) Το αποτέλεσμα; Μια σειρά από νέα μικρότερα και πιο προσιτά αυτοκίνητα που σίγουρα θα αυξήσουν τις πωλήσεις αλλά όχι το κύρος της BMW στα μάτια μου.
Τέλος, σε ότι αφορά την Mercedes, η διεύρυνση της γκάμας προς όλα τα μήκη και τα πλάτη καλά κρατεί. Μια πρωτόγνωρη κατηγορία είναι η μετατροπή του hatchback σε estate (ή κάτι τέτοιο). Ο λόγος για την επερχόμενη CLA Shooting Brake που θα περάσει στην παραγωγή, ένα αυτοκίνητο με estate αμάξωμα στο πάτωμα της A-Class. Ακόμη, ίσως να θυμάσαι την εμπορική αποτυχία της Mercedes με την παραγωγή της R-Class, ενός αυτοκινήτου που προσπαθούσε ο καθένας να καταλάβει αν θεωρείται station vagon ή κάτι τέτοιο. Η γερμανική εταιρεία προχωρά ήδη στην παραγωγή της Mercedes Sport Cruiser το 2017. Τέλος, σε ότι αφορά τα SUV, η Mercedes παίζοντας δυναμικά στο παιχνίδι των πωλήσεων παρουσίασε κι άλλο ένα αυτοκίνητο που τοποθετείτε κάτω από από την GLA, ονομάζεται G-Code concept και ενδέχεται να μπει στη μάχη για την αύξηση των πωλήσεων.
Αναμφισβήτητα, και οι τρεις εταιρείες διαθέτουν αυτοκίνητα που αποτελούν όνειρο για όλους μας, αυτοκίνητα που θα μείνουν στην ιστορία, που έχουν ξεχωριστή θέση στην καρδιά πολλών φίλων της αυτοκίνησης. Αν παρατηρήσει κάποιος τις πωλήσεις των τριών αυτών κολοσσών, θα διαπιστώσει ότι κάθε μήνα σημειώνουν νέο ρεκόρ πωλήσεων και ένας λόγος είναι η αύξηση της γκάμας τους. Αλλά μήπως τελικά ο χαρακτήρας και το κύρος τους θυσιάζεται στον βωμό του κέρδους και της αύξησης των πωλήσεων; Το μέλλον θα το δείξει…
Κολονέλος Θεόδωρος