Μετά από δύο χρόνια επιβολής του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω φαίνεται πως έφθασε η ώρα της αύξησης του συγκεκριμένου φόρου σε ποσοστό από 2% έως 10%. Ειδικότερα η κυβέρνηση έχει ήδη συμπεριλάβει στη λίστα των μεταρρυθμίσεων που έχει αποστείλει στους δανειστές και την αύξηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης από την οποία αναμένει επιπλέον έσοδα 20 εκατ. ευρώ. Η αύξηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης αφορά 350.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι όπως φαίνεται θα πρέπει να καταβάλουν υψηλότερο φόρο.
Το θέμα αύξησης του συγκεκριμένου φόρου αναμένεται να συζητηθεί το Σάββατο 18 Απριλίου
μεταξύ των τεχνικών κλιμακίων και των στελεχών της Ελλάδας όπου και θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για το ποσοστό αύξησης του Φόρου Πολυτελούς διαβίωσης που αφορά τα αυτοκίνητα και τις πισίνες. Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να εισπραχθούν επιπλέον έσοδα 20 εκατ. ευρώ τα οποία βέβαια θα εισπραχθούν το 2016 καθώς θα αφορούν τη χρήση του 2015. Υπάρχει ωστόσο ένα μικρό ενδεχόμενο το συγκεκριμένο μέτρο να έχει αναδρομική ισχύ οπότε ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης που θα πρέπει να καταβάλουν φέτος οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για τη χρήση του 2014 να είναι αυξημένη!
Να υπενθυμίσουμε πως ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβάλλεται σε ποσοστό 5% του τεκμηρίου διαβίωσης σε αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2.500 κ.εκ., ενώ στα αυτοκίνητα με πάνω κινητήρες από 2.501 κ.εκ. και άνω επιβάλλεται φόρος με συντελεστή δέκα (10%) τοις εκατό. Στα αυτοκίνητα 10ετίας και άνω δεν επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.
Ριψοκίνδυνο σενάριο
Η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης οδήγησε στην κατάρρευση των πωλήσεων στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω εξαιτίας του υπέρογκου κόστους χρήσης ενώ παράλληλα οδήγησαν σε «ακινησία» πάνω από 100.000 ΙΧ. Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε και τις εξαγωγές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού που υπολογίζονται σε πάνω από 50.000 οχήματα.
Το αποτέλεσμα ήταν το κράτος να χάσει εκατομμύρια ευρώ από το Τέλος Ταξινόμησης, τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και από τον ΦΠΑ που προκύπτει τόσο από την κτήση όσο και από την χρήση. Αν τελικά η κυβέρνηση θεσμοθετήσει την αύξηση στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia πως δεν θα κυκλοφορεί σχεδόν κανένα δίλιτρο αυτοκίνητο δημιουργώντας περαιτέρω έλλειμμα στα δημοσιονομικά έσοδα.
Πάνω από 350.000 ιδιοκτήτες, 100.000 ΙΧ σε «ακινησία»
Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει το Enikonomia στη διάθεσή του αφορούν πάνω από 350.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Ειδικότερα τα δίλιτρα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ξεπερνούν τις 280.000 ΙΧ ενώ 62.534 βρίσκονται σε καθεστώς φορολογικής «ακινησίας» δηλαδή οι ιδιοκτήτες τους έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους. Στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων με κινητήρες από 2001 έως 3 λίτρα κυκλοφορούν πάνω από 55.000 ΙΧ ενώ 23.425 οχήματα βρίσκονται σε «ακινησία». Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 3.001 έως 4.000 κ.εκ. κυκλοφορούν 20.184 ΙΧ ενώ σε «ακινησία» βρίσκονται 10.057 οχήματα. Στην τελευταία κατηγορία που αφορά σε οχήματα με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω φαίνεται πως κυκλοφορούν 7.147 ΙΧ ενώ σε «ακινησία» βρίσκονται πάνω από 4.500 οχήματα.
Πηγή: enikonomia
Το θέμα αύξησης του συγκεκριμένου φόρου αναμένεται να συζητηθεί το Σάββατο 18 Απριλίου
μεταξύ των τεχνικών κλιμακίων και των στελεχών της Ελλάδας όπου και θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για το ποσοστό αύξησης του Φόρου Πολυτελούς διαβίωσης που αφορά τα αυτοκίνητα και τις πισίνες. Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να εισπραχθούν επιπλέον έσοδα 20 εκατ. ευρώ τα οποία βέβαια θα εισπραχθούν το 2016 καθώς θα αφορούν τη χρήση του 2015. Υπάρχει ωστόσο ένα μικρό ενδεχόμενο το συγκεκριμένο μέτρο να έχει αναδρομική ισχύ οπότε ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης που θα πρέπει να καταβάλουν φέτος οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για τη χρήση του 2014 να είναι αυξημένη!
Να υπενθυμίσουμε πως ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβάλλεται σε ποσοστό 5% του τεκμηρίου διαβίωσης σε αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2.500 κ.εκ., ενώ στα αυτοκίνητα με πάνω κινητήρες από 2.501 κ.εκ. και άνω επιβάλλεται φόρος με συντελεστή δέκα (10%) τοις εκατό. Στα αυτοκίνητα 10ετίας και άνω δεν επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.
Ριψοκίνδυνο σενάριο
Η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης οδήγησε στην κατάρρευση των πωλήσεων στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω εξαιτίας του υπέρογκου κόστους χρήσης ενώ παράλληλα οδήγησαν σε «ακινησία» πάνω από 100.000 ΙΧ. Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε και τις εξαγωγές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού που υπολογίζονται σε πάνω από 50.000 οχήματα.
Το αποτέλεσμα ήταν το κράτος να χάσει εκατομμύρια ευρώ από το Τέλος Ταξινόμησης, τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και από τον ΦΠΑ που προκύπτει τόσο από την κτήση όσο και από την χρήση. Αν τελικά η κυβέρνηση θεσμοθετήσει την αύξηση στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia πως δεν θα κυκλοφορεί σχεδόν κανένα δίλιτρο αυτοκίνητο δημιουργώντας περαιτέρω έλλειμμα στα δημοσιονομικά έσοδα.
Πάνω από 350.000 ιδιοκτήτες, 100.000 ΙΧ σε «ακινησία»
Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει το Enikonomia στη διάθεσή του αφορούν πάνω από 350.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Ειδικότερα τα δίλιτρα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ξεπερνούν τις 280.000 ΙΧ ενώ 62.534 βρίσκονται σε καθεστώς φορολογικής «ακινησίας» δηλαδή οι ιδιοκτήτες τους έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους. Στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων με κινητήρες από 2001 έως 3 λίτρα κυκλοφορούν πάνω από 55.000 ΙΧ ενώ 23.425 οχήματα βρίσκονται σε «ακινησία». Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 3.001 έως 4.000 κ.εκ. κυκλοφορούν 20.184 ΙΧ ενώ σε «ακινησία» βρίσκονται 10.057 οχήματα. Στην τελευταία κατηγορία που αφορά σε οχήματα με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω φαίνεται πως κυκλοφορούν 7.147 ΙΧ ενώ σε «ακινησία» βρίσκονται πάνω από 4.500 οχήματα.
Πηγή: enikonomia