Μπορεί η συμφωνία να έχει επιτευχθεί, τα νέα δάνεια προς την Ελλάδα να βρίσκονται καθ' οδόν μαζί με τα νέα μέτρα ωστόσο η κατάσταση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου κρίνεται «απελπιστική» σε όλους τους τομείς του κλάδου.
Αρχικά οι εισαγωγικές εταιρείες εν μέσω capital controls βρίσκονται αντιμέτωπες με δύο τεράστια προβλήματα που και τα δύο έχουν να κάνουν με τις καταβολές πληρωμών τόσο για καινούρια
αυτοκίνητα όσο και για τα ανταλλακτικά προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ειδικότερα ακόμη και οι θυγατρικές εταιρείες των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν στέλνουν ούτε «βίδα» στην Ελλάδα αν δεν έχει εξοφληθεί προκαταβολικά ολόκληρο το ποσό της παραγγελίας! Αν λοιπόν τα εργοστάσια δεν στέλνουν ούτε «βίδα» στις θυγατρικές εταιρείες τους στην Ελλάδα αν δεν έχει εξοφληθεί το τιμολόγιο της παραγγελίας είναι εύκολο να φανταστεί κανείς τι συμβαίνει μεταξύ εργοστασίων και Ελλήνων εισαγωγέων όπου δεν υπάρχει η σχέση της θυγατρικής.
Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως αυτή τη στιγμή όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες απαιτούν την εξόφληση ολόκληρου του ποσού της παραγγελίας τόσο για καινούρια αυτοκίνητα όσο και για ανταλλακτικά ώστε να ξεκινήσει η αποστολή τους προς την Ελλάδα. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι κατ' επέκταση τόσο οι εισαγωγικές όσο και οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι να απαιτούν την εξόφληση του κόστους της παραγγελίας από τους πελάτες για να προβούν στην αποστολή της. Από την άλλη μεριά τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία καταγράφουν τεράστια πτώση στις διελεύσεις οχημάτων με αποτέλεσμα τη ραγδαία πτώση του τζίρου τους και πολλοί εξ αυτών αναγκάζονται να προβούν σε δραστικές λύσεις μείωσης δαπανών που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων περικοπές μισθών, απολύσεις μέχρι και αναγκαστικές άδειες στο τεχνικό και διοικητικό προσωπικό.
Οι ανεξάρτητες εταιρείες εισαγωγής ανταλλακτικών από την άλλη μεριά, επίσης αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλο πρόβλημα με τους προμηθευτές τους καθώς και εκείνοι με τη σειρά τους εξαιτίας της αβεβαιότητας που επικρατεί στην Ελλάδα απαιτούν εξόφληση των τιμολογίων παραγγελιών πριν την αποστολή των προϊόντων.
Πηγή:[enikonomia.gr]
Αρχικά οι εισαγωγικές εταιρείες εν μέσω capital controls βρίσκονται αντιμέτωπες με δύο τεράστια προβλήματα που και τα δύο έχουν να κάνουν με τις καταβολές πληρωμών τόσο για καινούρια
αυτοκίνητα όσο και για τα ανταλλακτικά προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ειδικότερα ακόμη και οι θυγατρικές εταιρείες των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν στέλνουν ούτε «βίδα» στην Ελλάδα αν δεν έχει εξοφληθεί προκαταβολικά ολόκληρο το ποσό της παραγγελίας! Αν λοιπόν τα εργοστάσια δεν στέλνουν ούτε «βίδα» στις θυγατρικές εταιρείες τους στην Ελλάδα αν δεν έχει εξοφληθεί το τιμολόγιο της παραγγελίας είναι εύκολο να φανταστεί κανείς τι συμβαίνει μεταξύ εργοστασίων και Ελλήνων εισαγωγέων όπου δεν υπάρχει η σχέση της θυγατρικής.
Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως αυτή τη στιγμή όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες απαιτούν την εξόφληση ολόκληρου του ποσού της παραγγελίας τόσο για καινούρια αυτοκίνητα όσο και για ανταλλακτικά ώστε να ξεκινήσει η αποστολή τους προς την Ελλάδα. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι κατ' επέκταση τόσο οι εισαγωγικές όσο και οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι να απαιτούν την εξόφληση του κόστους της παραγγελίας από τους πελάτες για να προβούν στην αποστολή της. Από την άλλη μεριά τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία καταγράφουν τεράστια πτώση στις διελεύσεις οχημάτων με αποτέλεσμα τη ραγδαία πτώση του τζίρου τους και πολλοί εξ αυτών αναγκάζονται να προβούν σε δραστικές λύσεις μείωσης δαπανών που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων περικοπές μισθών, απολύσεις μέχρι και αναγκαστικές άδειες στο τεχνικό και διοικητικό προσωπικό.
Οι ανεξάρτητες εταιρείες εισαγωγής ανταλλακτικών από την άλλη μεριά, επίσης αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλο πρόβλημα με τους προμηθευτές τους καθώς και εκείνοι με τη σειρά τους εξαιτίας της αβεβαιότητας που επικρατεί στην Ελλάδα απαιτούν εξόφληση των τιμολογίων παραγγελιών πριν την αποστολή των προϊόντων.
Πηγή:[enikonomia.gr]