Όπως ήδη γνωρίζετε, οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι υπεύθυνες για την είσοδο του μείγματος και την έξοδο των καυσαερίων από τον θάλαμο καύσης.
Μελετώντας τη λειτουργία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα διαπιστώσετε ότι ο κύκλος λειτουργίας ξεκινά με το άνοιγμα των βαλβίδων εισαγωγής και την είσοδο του μείγματος, συνεχίζεται με το κλείσιμο των
βαλβίδων εισαγωγής και την συμπίεση. Με την καύση του μείγματος περνάμε στη φάση της εκτόνωσης, ενώ η τελευταία φάση περιλαμβάνει το άνοιγμα των βαλβίδων εξαγωγής και την εκκένωση του θαλάμου από τα καυσαέρια. Σωστά; Περίπου!
Ξέρετε τι είναι το Αβάνς του κινητήρα; Μάθετε πατώντας εδώ!
Μία σημαντική λεπτομέρεια στη λειτουργία του κινητήρα, και πιο συγκεκριμένα την κίνηση των βαλβίδων, είναι το φαινόμενο της επικάλυψης ή overlap, όπως συχνά αναφέρετε. Κατά την ολοκλήρωση της τελευταίας φάσης, οι βαλβίδες εξαγωγής δεν κλείνουν ακαριαία, αλλά παραμένουν ανοιχτές για ελάχιστη χρονική διάρκεια.
Ομοίως, οι βαλβίδες εισαγωγής δεν ανοίγουν με την έναρξη του νέου κύκλου λειτουργίας αλλά ελάχιστα νωρίτερα. Οι περισσότεροι εκκεντροφόροι που διατίθενται στο εμπόριο έχουν το εξής χαρακτηριστικό: στο ΑΝΣ και οι δυο βαλβίδες έχουν το ίδιο ακριβώς άνοιγμα. Τα κέντρα των λοβών της βαλβίδας εισαγωγής και εξαγωγής είναι συμμετρικά τοποθετημένα πριν και μετά το ΑΝΣ.
Δείτε επίσης: Τι είναι το AdBlue, πόσο κοστίζει και τι συμβαίνει αν τελειώσει;
Οι λόγοι για τους οποίους ρυθμίζεται κατά αυτόν τον τρόπο η κίνηση των βαλβίδων είναι δύο. Ο πρώτος είναι η δημιουργία υποπίεσης, με αποτέλεσμα να ολοκληρώνεται ταχύτερα η πλήρωση του θαλάμου καύσης στη φάση εισαγωγής. Ο δεύτερος λόγος είναι η ταχύτερη μεταφορά των καυσαερίων στο σύστημα εξαγωγής.
Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι overlap είναι το φαινόμενο κατά το οποίο οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι ταυτόχρονα ανοιχτές, παρατηρείται μόνο ανάμεσα στο τέλος του ενός κύκλου λειτουργίας και την έναρξη του επόμενου, ενώ μετριέται σε μοίρες στροφαλοφόρου άξονα. Στους σύγχρονους κινητήρες με συστήματα μεταβλητού χρονισμού, η επικάλυψη των βαλβίδων μεταβάλλεται ανάλογα με το φορτίο και τις στροφές, γεγονός που προσφέρει θεαματική αύξηση της ισχύος και της ροπής!
Μελετώντας τη λειτουργία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα διαπιστώσετε ότι ο κύκλος λειτουργίας ξεκινά με το άνοιγμα των βαλβίδων εισαγωγής και την είσοδο του μείγματος, συνεχίζεται με το κλείσιμο των
βαλβίδων εισαγωγής και την συμπίεση. Με την καύση του μείγματος περνάμε στη φάση της εκτόνωσης, ενώ η τελευταία φάση περιλαμβάνει το άνοιγμα των βαλβίδων εξαγωγής και την εκκένωση του θαλάμου από τα καυσαέρια. Σωστά; Περίπου!
Ξέρετε τι είναι το Αβάνς του κινητήρα; Μάθετε πατώντας εδώ!
Μία σημαντική λεπτομέρεια στη λειτουργία του κινητήρα, και πιο συγκεκριμένα την κίνηση των βαλβίδων, είναι το φαινόμενο της επικάλυψης ή overlap, όπως συχνά αναφέρετε. Κατά την ολοκλήρωση της τελευταίας φάσης, οι βαλβίδες εξαγωγής δεν κλείνουν ακαριαία, αλλά παραμένουν ανοιχτές για ελάχιστη χρονική διάρκεια.
Ομοίως, οι βαλβίδες εισαγωγής δεν ανοίγουν με την έναρξη του νέου κύκλου λειτουργίας αλλά ελάχιστα νωρίτερα. Οι περισσότεροι εκκεντροφόροι που διατίθενται στο εμπόριο έχουν το εξής χαρακτηριστικό: στο ΑΝΣ και οι δυο βαλβίδες έχουν το ίδιο ακριβώς άνοιγμα. Τα κέντρα των λοβών της βαλβίδας εισαγωγής και εξαγωγής είναι συμμετρικά τοποθετημένα πριν και μετά το ΑΝΣ.
Δείτε επίσης: Τι είναι το AdBlue, πόσο κοστίζει και τι συμβαίνει αν τελειώσει;
Οι λόγοι για τους οποίους ρυθμίζεται κατά αυτόν τον τρόπο η κίνηση των βαλβίδων είναι δύο. Ο πρώτος είναι η δημιουργία υποπίεσης, με αποτέλεσμα να ολοκληρώνεται ταχύτερα η πλήρωση του θαλάμου καύσης στη φάση εισαγωγής. Ο δεύτερος λόγος είναι η ταχύτερη μεταφορά των καυσαερίων στο σύστημα εξαγωγής.
Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι overlap είναι το φαινόμενο κατά το οποίο οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι ταυτόχρονα ανοιχτές, παρατηρείται μόνο ανάμεσα στο τέλος του ενός κύκλου λειτουργίας και την έναρξη του επόμενου, ενώ μετριέται σε μοίρες στροφαλοφόρου άξονα. Στους σύγχρονους κινητήρες με συστήματα μεταβλητού χρονισμού, η επικάλυψη των βαλβίδων μεταβάλλεται ανάλογα με το φορτίο και τις στροφές, γεγονός που προσφέρει θεαματική αύξηση της ισχύος και της ροπής!