Είναι απαραίτητος αυτός ο τύπος ελέγχου; Πρέπει να επιμένουμε κατά τη διάρκεια του ελέγχου να γίνεται και test drive; Η απάντηση είναι πως ναι! Το test drive δίνει «φωνή» στο αυτοκίνητο, και ένα σωστό αυτί μπορεί να καταλάβει πολλά από όσα έχει να του πει το όχημα. Τα ευρήματα του test drive από μόνα τους λένε πολλά, σε συνδυασμό όμως με τον υπόλοιπο έλεγχο του αυτοκινήτου δίνουν την πλήρη εικόνα που αλλιώς δεν μπορεί να συλλεχθεί.
Ας δούμε λοιπόν τα σημεία αυτά που ελέγχουμε, 13 τον αριθμό:
1.Εκκίνηση κινητήρα
Ξεκινώντας τον έλεγχο, ο κινητήρας οφείλει να τεθεί αμέσως σε λειτουργία και οι στροφές να σταθεροποιηθούν στο ρελαντί χωρίς αρρυθμίες. Έτσι διαπιστώνεται η σωστή λειτουργία της μίζας
και των υπόλοιπων μερών που συμβάλλουν στη ενεργοποίηση του. Ένα παράδειγμα αποτελεί η μπαταρία, που αν έχει χαμηλή τάση θα δημιουργεί δυσκολία κατά την ενεργοποίηση.
Κατά τη διάρκεια του ελέγχου το όχημα ενεργοποιείται και απενεργοποιείται αρκετές φορές για να διαπιστωθεί ότι δεν παρουσιάζεται κάποιο πρόβλημα ή κάποια δυσλειτουργία.
2.Θερμοστάτης
Εν ώρα οδήγησης ο δείκτης θερμοκρασίας πρέπει να αρχίσει να ανεβαίνει και να σταθεροποιηθεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν περιπτώσεις που λόγω προβλημάτων υπερθέρμανσης, οι ιδιοκτήτες αφαιρούν το θερμοστάτη, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να δυσκολεύεται να ζεσταθεί (λόγω της συνεχής ροής του αντιψυκτικού) δημιουργώντας εξίσου σοβαρά προβλήματα στα μέταλλα του κινητήρα που δεν λειτουργούν στην απαραίτητη θερμοκρασία. Στην περίπτωση αυτή, ο δείκτης θερμοκρασίας του αυτοκινήτου θα βρίσκεται πάντα λίγο πιο πάνω από εκεί που ήταν κατά την πρώτη εκκίνηση.
3.Κοντέρ – λυχνίες προειδοποίησης
Μας δίνεται η δυνατότητα κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου να παρακολουθήσουμε την λειτουργία του ταχύμετρου, του στροφόμετρου και των δεικτών βενζίνης , θερμοκρασίας κλπ. ώστε να διαπιστωθεί αν η λειτουργία τους είναι σωστή. Επιπλέον δοκιμάζουμε το όχημα με όλες τις ταχύτητες σε όλες τις στροφές και αναμένουμε για ενδεικτικές λυχνίες που πιθανώς να ανάψουν όπως check light, ABS, ESP κλπ. Οι λυχνίες στο κοντέρ είναι υψίστης σημασίας καθώς μεταφράζουν το σήμα που δέχονται από τους απανταχού σένσορες, πολλοί από τους οποίους προϋποθέτουν το αυτοκίνητο να είναι σε κίνηση για να διαπιστωθεί κάποιο πρόβλημα.
4.Πεντάλ συμπλέκτη – Δίσκο πλατό
Η μετάδοση είναι ο τομέας που παρουσιάζονται αρκετά προβλήματα λόγω φθοράς από φυσιολογική ή κακή χρήση. Αρχικά ελέγχουμε το πεντάλ του συμπλέκτη για να καταλάβουμε αν είναι μαλακό / σκληρό ή παρουσιάζεται κάποιος θόρυβος κατά την λειτουργία του.
Ένα σκληρό πεντάλ μας παραπέμπει σε φθορά του πλατό , ή ένα πετάλι πολύ μαλακό με «κενά» στη διαδρομή του μας δείχνει ότι η τρόμπα του συμπλέκτη είναι στα τελευταία της. Στη συνέχεια τσεκάρουμε σε ποιο σημείο γίνεται η σύμπλεξη/αποσύμπλεξη στη μετάδοση για να αξιολογήσουμε την κατάσταση του δίσκου – πλατό Όταν η αποσύμπλεξη γίνεται στο τέλος της διαδρομής του πεντάλ (ψηλά) τότε η κατάσταση του δίσκου δεν είναι καλή.
Ο έλεγχος συνεχίζεται κατά την οδήγηση στο δρόμο, η αύξηση ταχύτητας με προσοχή και όσο είναι εφικτό μας δίνει τη δυνατότητα να αντιληφθούμε πιθανό πατινάρισμα του δίσκου πράγμα το οποίο είναι πολύ σημαντικό εύρημα για οποιοδήποτε όχημα (το δίσκο – πλατό στην περίπτωση αυτή χρειάζεται άμεση αντικατάσταση).
5.Μηχανικό / αυτόματο κιβώτιο
Ως συνέχεια της μετάδοσης, ο επιλογέας ταχυτήτων πρέπει να κουμπώνει άνετα σε όλες τις θέσεις του χωρίς τριγμούς και δυσκολίες ενώ παράλληλα κατά την κύλιση του οχήματος δεν πρέπει να προέρχονται θόρυβοι ή βουητό από το κιβώτιο . Στην περίπτωση του αυτόματου κιβωτίου, τσεκάρουμε ότι διαβάζονται σωστά όλες οι ταχύτητες σε όλες τις automatic/manual θέσεις, λειτουργώντας το κιβώτιο σε αυτές και βεβαιωνόμαστε ότι δεν κολλάει κατά τις αλλαγές, σε οποιαδήποτε ταχύτητα (επαναπροσπάθειες αλλαγής). Θόρυβος και βουητό ελέγχονται και σε αυτήν την περίπτωση για να αποφευχθούν τα χειρότερα.
6.Διαφορικό
Το test drive μπορεί να μας δώσει μία ένδειξη αν το διαφορικό ή τα διαφορικά του οχήματος παρουσιάζουν κάποιο πρόβλημα. Η περίπτωση των προσθιοκίνητων οχημάτων δύσκολα μας δίνει αυτή την δυνατότητα ελέγχου καθώς το διαφορικό βρίσκεται μέσα στο σασμάν και πιθανοί θόρυβοι δεν είναι εύκολα αντιληπτοί. Στην περίπτωση των πισωκίνητων ή τετρακίνητων όμως τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Σε ένα όχημα που η κίνηση είναι στους πίσω τροχούς κατά το test drive θα ελέγξουμε για τυχόν βουητό του διαφορικού κατά την κύλιση, ενώ στα τετρακίνητα που διαθέτουν και επιλογή λειτουργίας (π.χ ένα SUV λειτουργεί σαν 2H , 4H , 4L) εκτός της σωστής κύλισης ο μηχανικός μας θα ελέγξει αν κομπλάρει το διαφορικό σε όλες τις επιλογές και αν λειτουργεί σωστά.
7.Ανάρτηση
Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του αυτοκινήτου το οποίο περιλαμβάνεται στον έλεγχο μας είναι η ανάρτηση . Τα αποτελέσματα αξιολόγησης είναι τρία, καλή, μέτρια, κακή τα οποία προκύπτουν από ένα σύνολο κριτηρίων. Το test drive ενός αυτοκινήτου μας δίνει την ευκαιρία να αξιολογήσουμε την ανάρτηση του σε μεγάλο βαθμό . Ο έμπειρος μηχανικός μας θα ελέγξει στην πορεία αν το όχημα έχει έντονη πλεύση και παράλληλα αν ο θόρυβος «χτυπά» έντονα μέσα στην καμπίνα των επιβατών.
Ένα χαλασμένο αμορτισέρ το οποίο έχει ξεράσει λάδια δεν μπορεί να αποσβέσει μία ταλάντωση του οχήματος λόγω π.χ μίας λακκούβας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ταλάντωση να αποσβένεται από το ελατήριο και το όχημα σε αυτό το χρονικό διάστημα να «πλέει», πιθανώς αλλάζοντας και την πορεία του οχήματος κατά την οδήγηση.
8.Ευθυγράμμιση / ζυγοστάθμιση
Σε δρόμο που μπορεί να αναπτύξει το όχημα λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα ο μηχανικός μας ελέγχει αν το αυτοκίνητο παρεκκλίνει από την πορεία του ή αν το τιμόνι δεν βρίσκεται στην ευθεία του θέση. Η ευθυγράμμιση είναι πιο σημαντικό από όσο νομίζουν πολλοί (όπως αναφέρουμε και στο σχετικό μας άρθρο), καθώς μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λιγότερο ή περισσότερο σοβαρούς λόγους, ενώ επηρεάζει στη συνέχεια και τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου (τα οποία θα τα δει ο μηχανικός μας στον έλεγχο πατώματος), δημιουργώντας μονομερή φθορά με αποτέλεσμα η οδήγηση να γίνεται από δύσκολη έως επικίνδυνη. Παράλληλα με την ευθυγράμμιση , ο μηχανικός τσεκάρει αν χρειάζεται το όχημα ζυγοστάθμιση στους τροχούς, όπου ένα πιθανό τρέμουλο στο τιμόνι την υποδεικνύει εύκολα.
9.Αντλία τιμονιού / κρεμαγιέρα
Το σύστημα του τιμονιού πρέπει να γυρνάει άνετα και ομαλά, θόρυβος σαν έντονο τρίξιμο και δυσκολία στο γύρισμα είναι συμπτώματα προβλήματος της αντλίας του υδραυλικού, ενώ ενδεχόμενα κενά (τζόγος) ή δυσκολία στο γύρισμα του τιμονιού σε περίπτωση ηλεκτρικά υποβοηθούμενης κρεμαγιέρας μας παραπέμπει σε πρόβλημα λειτουργίας της.
10.Ρουλεμάν τροχού / μπιλιοφόρος
Βουητό προερχόμενο από τον τροχό κατά την κύλιση του οχήματος σημαίνει πρόβλημα στο ρουλεμάν του, ενώ πρόβλημα στο μπιλιοφόρο αντιλαμβάνεται ο μηχανικός μας κατά την εκκίνηση του οχήματος με το τιμόνι να είναι στριμμένο στο τέρμα του. Στην περίπτωση αυτή, αν το ξεκίνημα συνοδεύεται από ένα κοφτό θόρυβο με πιθανό κραδασμό, έχουμε σοβαρή ένδειξη για δυσλειτουργία.
11.Σύστημα πέδησης / χειρόφρενο
Εδώ ο μηχανικός της Spotmechanic δεν κάνει μόνο χρήση στα φρένα, αλλά ελέγχει ενδελεχώς και τη σωστή λειτουργία τους κατά την οδήγηση, ψάχνοντας για πιθανά σφυρίγματα, δονήσεις, αλλαγές πορείας, τρέμουλο στο τιμόνι καθώς και μη λειτουργίας του συστήματος ABS (αν διαθέτει το αυτοκίνητο). Θέση στον έλεγχο έχει και το χειρόφρενο που αξιολογούμε αν λειτουργεί σωστά, αν δεν λειτουργεί ή χρειάζεται ρύθμιση (σύσφιξη).
12.Turbo
Το turbo είναι ένα σύστημα ευρέως διαδεδομένο για τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Οι περισσότεροι κινητήρες το χρησιμοποιούν βγάζοντας εύκολη δύναμη ακόμη και σε μικρά κυβικά. Τι γίνεται όμως με τα προβλήματα που παρουσιάζονται στο σύστημα αυτό; Ο μηχανικός εκτός των υπολοίπων ελέγχων διενεργεί το test drive για να αξιολογήσει την σωστή λειτουργία της τουρμπίνας. Αφού έχει σιγουρευτεί ότι ο κινητήρας είναι στη σωστή θερμοκρασία ξεκινά την οδήγηση, επιταχύνοντας στο φάσμα στροφών. Εκεί αξιολογούνται πιθανά κοψίματα, έντονα καυσαέρια από την εξάτμιση και πεσμένη απόδοση που μαρτυρούν πιθανή δυσλειτουργία στο turbo. Η σωστή απόδοση είναι πολύ σημαντική διότι βοηθά στη σωστή επιτάχυνση, κατανάλωση αλλά και στις προβλεπόμενες εκπομπές ρύπων του οχήματος.
13.Συνολική απόδοση κινητήρα
Είτε turbo είτε ατμοσφαιρικός, η αξιολόγηση του κινητήρα γίνεται στο τέλος του test drive από το μηχανικό, και αφού έχουν προηγηθεί όλοι οι παραπάνω έλεγχοι. Οδηγός εδώ είναι όλα τα ευρήματα που έχουν προκύψει από την έναρξη της διαδικασίας του συνολικού ελέγχου έως τη λήξη του, με στόχο να κριθεί η απόδοση του κινητήρα ως καλή ή προβληματική.
Κλείνοντας αυτό το άρθρο, αξίζει να σημειωθεί πως πολλοί ιδιοκτήτες δεν συναινούν στο να πραγματοποιηθεί το test drive, τόσο ιδιώτες όσο και επαγγελματίες. Το άρθρο αυτό αναδεικνύει την σημαντικότητα του συγκεκριμένου ελέγχου, καθώς σε πολλές περιπτώσεις είναι ο μόνος τρόπος να εντοπιστούν συγκεκριμένα θέματα.
Λόγος +1: Μόνο με ένα test drive μπορεί ο ενδιαφερόμενος να πάρει μία σωστή αίσθηση του αυτοκινήτου που θα αγοράσει. Μία φωτογραφία ή μία εξωτερική ματιά δεν φτάνει, και είναι συχνό φαινόμενο αγοραστές να βιώνουν κάποιο απότομο «ξενέρωμα» τις πρώτες μέρες συμβίωσης, κρίμα δεν είναι;
Πηγή: https://www.spotmechanic.gr/
Ας δούμε λοιπόν τα σημεία αυτά που ελέγχουμε, 13 τον αριθμό:
1.Εκκίνηση κινητήρα
Ξεκινώντας τον έλεγχο, ο κινητήρας οφείλει να τεθεί αμέσως σε λειτουργία και οι στροφές να σταθεροποιηθούν στο ρελαντί χωρίς αρρυθμίες. Έτσι διαπιστώνεται η σωστή λειτουργία της μίζας
και των υπόλοιπων μερών που συμβάλλουν στη ενεργοποίηση του. Ένα παράδειγμα αποτελεί η μπαταρία, που αν έχει χαμηλή τάση θα δημιουργεί δυσκολία κατά την ενεργοποίηση.
Κατά τη διάρκεια του ελέγχου το όχημα ενεργοποιείται και απενεργοποιείται αρκετές φορές για να διαπιστωθεί ότι δεν παρουσιάζεται κάποιο πρόβλημα ή κάποια δυσλειτουργία.
2.Θερμοστάτης
Εν ώρα οδήγησης ο δείκτης θερμοκρασίας πρέπει να αρχίσει να ανεβαίνει και να σταθεροποιηθεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν περιπτώσεις που λόγω προβλημάτων υπερθέρμανσης, οι ιδιοκτήτες αφαιρούν το θερμοστάτη, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να δυσκολεύεται να ζεσταθεί (λόγω της συνεχής ροής του αντιψυκτικού) δημιουργώντας εξίσου σοβαρά προβλήματα στα μέταλλα του κινητήρα που δεν λειτουργούν στην απαραίτητη θερμοκρασία. Στην περίπτωση αυτή, ο δείκτης θερμοκρασίας του αυτοκινήτου θα βρίσκεται πάντα λίγο πιο πάνω από εκεί που ήταν κατά την πρώτη εκκίνηση.
3.Κοντέρ – λυχνίες προειδοποίησης
Μας δίνεται η δυνατότητα κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου να παρακολουθήσουμε την λειτουργία του ταχύμετρου, του στροφόμετρου και των δεικτών βενζίνης , θερμοκρασίας κλπ. ώστε να διαπιστωθεί αν η λειτουργία τους είναι σωστή. Επιπλέον δοκιμάζουμε το όχημα με όλες τις ταχύτητες σε όλες τις στροφές και αναμένουμε για ενδεικτικές λυχνίες που πιθανώς να ανάψουν όπως check light, ABS, ESP κλπ. Οι λυχνίες στο κοντέρ είναι υψίστης σημασίας καθώς μεταφράζουν το σήμα που δέχονται από τους απανταχού σένσορες, πολλοί από τους οποίους προϋποθέτουν το αυτοκίνητο να είναι σε κίνηση για να διαπιστωθεί κάποιο πρόβλημα.
4.Πεντάλ συμπλέκτη – Δίσκο πλατό
Η μετάδοση είναι ο τομέας που παρουσιάζονται αρκετά προβλήματα λόγω φθοράς από φυσιολογική ή κακή χρήση. Αρχικά ελέγχουμε το πεντάλ του συμπλέκτη για να καταλάβουμε αν είναι μαλακό / σκληρό ή παρουσιάζεται κάποιος θόρυβος κατά την λειτουργία του.
Ένα σκληρό πεντάλ μας παραπέμπει σε φθορά του πλατό , ή ένα πετάλι πολύ μαλακό με «κενά» στη διαδρομή του μας δείχνει ότι η τρόμπα του συμπλέκτη είναι στα τελευταία της. Στη συνέχεια τσεκάρουμε σε ποιο σημείο γίνεται η σύμπλεξη/αποσύμπλεξη στη μετάδοση για να αξιολογήσουμε την κατάσταση του δίσκου – πλατό Όταν η αποσύμπλεξη γίνεται στο τέλος της διαδρομής του πεντάλ (ψηλά) τότε η κατάσταση του δίσκου δεν είναι καλή.
Ο έλεγχος συνεχίζεται κατά την οδήγηση στο δρόμο, η αύξηση ταχύτητας με προσοχή και όσο είναι εφικτό μας δίνει τη δυνατότητα να αντιληφθούμε πιθανό πατινάρισμα του δίσκου πράγμα το οποίο είναι πολύ σημαντικό εύρημα για οποιοδήποτε όχημα (το δίσκο – πλατό στην περίπτωση αυτή χρειάζεται άμεση αντικατάσταση).
5.Μηχανικό / αυτόματο κιβώτιο
Ως συνέχεια της μετάδοσης, ο επιλογέας ταχυτήτων πρέπει να κουμπώνει άνετα σε όλες τις θέσεις του χωρίς τριγμούς και δυσκολίες ενώ παράλληλα κατά την κύλιση του οχήματος δεν πρέπει να προέρχονται θόρυβοι ή βουητό από το κιβώτιο . Στην περίπτωση του αυτόματου κιβωτίου, τσεκάρουμε ότι διαβάζονται σωστά όλες οι ταχύτητες σε όλες τις automatic/manual θέσεις, λειτουργώντας το κιβώτιο σε αυτές και βεβαιωνόμαστε ότι δεν κολλάει κατά τις αλλαγές, σε οποιαδήποτε ταχύτητα (επαναπροσπάθειες αλλαγής). Θόρυβος και βουητό ελέγχονται και σε αυτήν την περίπτωση για να αποφευχθούν τα χειρότερα.
6.Διαφορικό
Το test drive μπορεί να μας δώσει μία ένδειξη αν το διαφορικό ή τα διαφορικά του οχήματος παρουσιάζουν κάποιο πρόβλημα. Η περίπτωση των προσθιοκίνητων οχημάτων δύσκολα μας δίνει αυτή την δυνατότητα ελέγχου καθώς το διαφορικό βρίσκεται μέσα στο σασμάν και πιθανοί θόρυβοι δεν είναι εύκολα αντιληπτοί. Στην περίπτωση των πισωκίνητων ή τετρακίνητων όμως τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Σε ένα όχημα που η κίνηση είναι στους πίσω τροχούς κατά το test drive θα ελέγξουμε για τυχόν βουητό του διαφορικού κατά την κύλιση, ενώ στα τετρακίνητα που διαθέτουν και επιλογή λειτουργίας (π.χ ένα SUV λειτουργεί σαν 2H , 4H , 4L) εκτός της σωστής κύλισης ο μηχανικός μας θα ελέγξει αν κομπλάρει το διαφορικό σε όλες τις επιλογές και αν λειτουργεί σωστά.
7.Ανάρτηση
Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του αυτοκινήτου το οποίο περιλαμβάνεται στον έλεγχο μας είναι η ανάρτηση . Τα αποτελέσματα αξιολόγησης είναι τρία, καλή, μέτρια, κακή τα οποία προκύπτουν από ένα σύνολο κριτηρίων. Το test drive ενός αυτοκινήτου μας δίνει την ευκαιρία να αξιολογήσουμε την ανάρτηση του σε μεγάλο βαθμό . Ο έμπειρος μηχανικός μας θα ελέγξει στην πορεία αν το όχημα έχει έντονη πλεύση και παράλληλα αν ο θόρυβος «χτυπά» έντονα μέσα στην καμπίνα των επιβατών.
Ένα χαλασμένο αμορτισέρ το οποίο έχει ξεράσει λάδια δεν μπορεί να αποσβέσει μία ταλάντωση του οχήματος λόγω π.χ μίας λακκούβας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ταλάντωση να αποσβένεται από το ελατήριο και το όχημα σε αυτό το χρονικό διάστημα να «πλέει», πιθανώς αλλάζοντας και την πορεία του οχήματος κατά την οδήγηση.
8.Ευθυγράμμιση / ζυγοστάθμιση
Σε δρόμο που μπορεί να αναπτύξει το όχημα λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα ο μηχανικός μας ελέγχει αν το αυτοκίνητο παρεκκλίνει από την πορεία του ή αν το τιμόνι δεν βρίσκεται στην ευθεία του θέση. Η ευθυγράμμιση είναι πιο σημαντικό από όσο νομίζουν πολλοί (όπως αναφέρουμε και στο σχετικό μας άρθρο), καθώς μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λιγότερο ή περισσότερο σοβαρούς λόγους, ενώ επηρεάζει στη συνέχεια και τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου (τα οποία θα τα δει ο μηχανικός μας στον έλεγχο πατώματος), δημιουργώντας μονομερή φθορά με αποτέλεσμα η οδήγηση να γίνεται από δύσκολη έως επικίνδυνη. Παράλληλα με την ευθυγράμμιση , ο μηχανικός τσεκάρει αν χρειάζεται το όχημα ζυγοστάθμιση στους τροχούς, όπου ένα πιθανό τρέμουλο στο τιμόνι την υποδεικνύει εύκολα.
9.Αντλία τιμονιού / κρεμαγιέρα
Το σύστημα του τιμονιού πρέπει να γυρνάει άνετα και ομαλά, θόρυβος σαν έντονο τρίξιμο και δυσκολία στο γύρισμα είναι συμπτώματα προβλήματος της αντλίας του υδραυλικού, ενώ ενδεχόμενα κενά (τζόγος) ή δυσκολία στο γύρισμα του τιμονιού σε περίπτωση ηλεκτρικά υποβοηθούμενης κρεμαγιέρας μας παραπέμπει σε πρόβλημα λειτουργίας της.
10.Ρουλεμάν τροχού / μπιλιοφόρος
Βουητό προερχόμενο από τον τροχό κατά την κύλιση του οχήματος σημαίνει πρόβλημα στο ρουλεμάν του, ενώ πρόβλημα στο μπιλιοφόρο αντιλαμβάνεται ο μηχανικός μας κατά την εκκίνηση του οχήματος με το τιμόνι να είναι στριμμένο στο τέρμα του. Στην περίπτωση αυτή, αν το ξεκίνημα συνοδεύεται από ένα κοφτό θόρυβο με πιθανό κραδασμό, έχουμε σοβαρή ένδειξη για δυσλειτουργία.
11.Σύστημα πέδησης / χειρόφρενο
Εδώ ο μηχανικός της Spotmechanic δεν κάνει μόνο χρήση στα φρένα, αλλά ελέγχει ενδελεχώς και τη σωστή λειτουργία τους κατά την οδήγηση, ψάχνοντας για πιθανά σφυρίγματα, δονήσεις, αλλαγές πορείας, τρέμουλο στο τιμόνι καθώς και μη λειτουργίας του συστήματος ABS (αν διαθέτει το αυτοκίνητο). Θέση στον έλεγχο έχει και το χειρόφρενο που αξιολογούμε αν λειτουργεί σωστά, αν δεν λειτουργεί ή χρειάζεται ρύθμιση (σύσφιξη).
12.Turbo
Το turbo είναι ένα σύστημα ευρέως διαδεδομένο για τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Οι περισσότεροι κινητήρες το χρησιμοποιούν βγάζοντας εύκολη δύναμη ακόμη και σε μικρά κυβικά. Τι γίνεται όμως με τα προβλήματα που παρουσιάζονται στο σύστημα αυτό; Ο μηχανικός εκτός των υπολοίπων ελέγχων διενεργεί το test drive για να αξιολογήσει την σωστή λειτουργία της τουρμπίνας. Αφού έχει σιγουρευτεί ότι ο κινητήρας είναι στη σωστή θερμοκρασία ξεκινά την οδήγηση, επιταχύνοντας στο φάσμα στροφών. Εκεί αξιολογούνται πιθανά κοψίματα, έντονα καυσαέρια από την εξάτμιση και πεσμένη απόδοση που μαρτυρούν πιθανή δυσλειτουργία στο turbo. Η σωστή απόδοση είναι πολύ σημαντική διότι βοηθά στη σωστή επιτάχυνση, κατανάλωση αλλά και στις προβλεπόμενες εκπομπές ρύπων του οχήματος.
13.Συνολική απόδοση κινητήρα
Είτε turbo είτε ατμοσφαιρικός, η αξιολόγηση του κινητήρα γίνεται στο τέλος του test drive από το μηχανικό, και αφού έχουν προηγηθεί όλοι οι παραπάνω έλεγχοι. Οδηγός εδώ είναι όλα τα ευρήματα που έχουν προκύψει από την έναρξη της διαδικασίας του συνολικού ελέγχου έως τη λήξη του, με στόχο να κριθεί η απόδοση του κινητήρα ως καλή ή προβληματική.
Κλείνοντας αυτό το άρθρο, αξίζει να σημειωθεί πως πολλοί ιδιοκτήτες δεν συναινούν στο να πραγματοποιηθεί το test drive, τόσο ιδιώτες όσο και επαγγελματίες. Το άρθρο αυτό αναδεικνύει την σημαντικότητα του συγκεκριμένου ελέγχου, καθώς σε πολλές περιπτώσεις είναι ο μόνος τρόπος να εντοπιστούν συγκεκριμένα θέματα.
Λόγος +1: Μόνο με ένα test drive μπορεί ο ενδιαφερόμενος να πάρει μία σωστή αίσθηση του αυτοκινήτου που θα αγοράσει. Μία φωτογραφία ή μία εξωτερική ματιά δεν φτάνει, και είναι συχνό φαινόμενο αγοραστές να βιώνουν κάποιο απότομο «ξενέρωμα» τις πρώτες μέρες συμβίωσης, κρίμα δεν είναι;
Πηγή: https://www.spotmechanic.gr/