Το 2014 θα μπει προκαλώντας σύγχυση στις ομάδες της F1, λόγω των πολλών αλλαγών, με αποτέλεσμα μηχανικοί και οδηγοί να καλούνται να προσαρμοστούν γρήγορα στις ανάγκες του φετινού grand prix. Τόσο οι κανόνες των αγώνων, όσο και της κατασκευής των μονοθέσιων είναι ενδιαφέρουσες και οι fans του αθλήματος πρέπει να τις γνωρίζουν! Πάμε να δούμε τις σημαντικότερες από αυτές.
Αρχικά όσον αφορά τους νέους κινητήρες, την θέση των ατμοσφαιρικών V8 χωρητικότητας 2.400cc παίρνουν πλέον οι νέοι υπερτροφοδοτούμενοι V6 συνολικής χωρητικότητας 1600cc(+/-10cc).
Παράλληλα, οι νέοι κινητήρες περιορίζονται
σε 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο και όριο περιστροφής που περιορίζεται
πλέον στις στις 15.000rpm σε αντίθεση με το προηγούμενο όριο που ήταν στις 17.000.
Στον τομέα κατανάλωση, πλέον οι ομάδες καλούνται να “επιβιώσουν” με μέγιστο διαθέσιμο καύσιμο τα 100lt ανά αγώνα που σημαίνει 30% μείωση σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.Ακόμα, η χρήση του turbo μεταβλητής γεωμετρίας απαγορεύεται πλέον και σε περίπτωση αλλαγής μηχανικού εξαρτήματος (πχ κιβωτίου ταχυτήτων) η ομάδα θα τιμωρείται με 5 ως 10 θέσεις στην κατάταξη εκκίνησης του μονοθέσιου.Τέλος, το γνωστό σε όλους μας KERS θα αντικατασταθεί με το προηγμένο σύστημα ERS-K(Energy Recovery System) το οποίο δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί και τη θερμότητα των καυσαερίων.
Ως προς τη μετάδοση των μονοθέσιων, οι μηχανικοί έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν το ημιαυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων σε αντίθεση με τα απερχόμενα 7τάχυτα.Επίσης, οι μηχανικοί θα έχουν το δικαίωμα να αλλάξουν την κλιμάκωση του κιβωτίου μόνο μία φορά μέσα στη χρονιά και όχι σε κάθε αγώνα όπως ίσχυε μέχρι πρότινος.Οι περιορισμοί αλλάζουν και στο σασί των μονοθέσιων, με τη συνολική του μάζα να περιορίζεται στα 690kg (σε αντίθεση με τα 642kg) μαζί με τα καύσιμα και την απόστασή του από το έδαφος να είναι το πολύ στα 185mm σε αντίθεση με τα 550mm που ίσχυε την περασμένη χρονιά.Τέλος, περιορισμούς έχει και το σύστημα εξαγωγής με τις εξατμίσεις υποχρεωτικά να καταλήγουν σε μονή απόληξη που θα σχηματίζει γωνία 5 μοίρες προς τα πάνω.
Οι αλλαγές συνεχίζονται από πλευράς περιορισμών και οι μηχανικοί της Formula 1 αγωνίζονται προκειμένου να δημιουργήσουν τα καλύτερα μονοθέσια ώστε να έχουμε ένα ενδιαφέρον και συναρπαστικό grand prix.
Αρχικά όσον αφορά τους νέους κινητήρες, την θέση των ατμοσφαιρικών V8 χωρητικότητας 2.400cc παίρνουν πλέον οι νέοι υπερτροφοδοτούμενοι V6 συνολικής χωρητικότητας 1600cc(+/-10cc).
Παράλληλα, οι νέοι κινητήρες περιορίζονται
σε 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο και όριο περιστροφής που περιορίζεται
πλέον στις στις 15.000rpm σε αντίθεση με το προηγούμενο όριο που ήταν στις 17.000.
Στον τομέα κατανάλωση, πλέον οι ομάδες καλούνται να “επιβιώσουν” με μέγιστο διαθέσιμο καύσιμο τα 100lt ανά αγώνα που σημαίνει 30% μείωση σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.Ακόμα, η χρήση του turbo μεταβλητής γεωμετρίας απαγορεύεται πλέον και σε περίπτωση αλλαγής μηχανικού εξαρτήματος (πχ κιβωτίου ταχυτήτων) η ομάδα θα τιμωρείται με 5 ως 10 θέσεις στην κατάταξη εκκίνησης του μονοθέσιου.Τέλος, το γνωστό σε όλους μας KERS θα αντικατασταθεί με το προηγμένο σύστημα ERS-K(Energy Recovery System) το οποίο δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί και τη θερμότητα των καυσαερίων.
Ως προς τη μετάδοση των μονοθέσιων, οι μηχανικοί έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν το ημιαυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων σε αντίθεση με τα απερχόμενα 7τάχυτα.Επίσης, οι μηχανικοί θα έχουν το δικαίωμα να αλλάξουν την κλιμάκωση του κιβωτίου μόνο μία φορά μέσα στη χρονιά και όχι σε κάθε αγώνα όπως ίσχυε μέχρι πρότινος.Οι περιορισμοί αλλάζουν και στο σασί των μονοθέσιων, με τη συνολική του μάζα να περιορίζεται στα 690kg (σε αντίθεση με τα 642kg) μαζί με τα καύσιμα και την απόστασή του από το έδαφος να είναι το πολύ στα 185mm σε αντίθεση με τα 550mm που ίσχυε την περασμένη χρονιά.Τέλος, περιορισμούς έχει και το σύστημα εξαγωγής με τις εξατμίσεις υποχρεωτικά να καταλήγουν σε μονή απόληξη που θα σχηματίζει γωνία 5 μοίρες προς τα πάνω.
Οι αλλαγές συνεχίζονται από πλευράς περιορισμών και οι μηχανικοί της Formula 1 αγωνίζονται προκειμένου να δημιουργήσουν τα καλύτερα μονοθέσια ώστε να έχουμε ένα ενδιαφέρον και συναρπαστικό grand prix.