Γεννήθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου του 1875 στο Λίμπερετς της Τσεχίας, που τότε ανήκε στην Αυστρο-ουγγρική Αυτοκρατορία. Από μικρός έδειξε κλίση στις βίδες και τα κατσαβίδια, δουλεύοντας στο μηχανουργείο του πατέρα του, παράλληλα με τη φοίτησή του σε νυχτερινό σχολείο. Δεν έλαβε ποτέ του ανώτερη εκπαίδευση, αλλά σε ηλικία 23 ετών παρουσίασε το πρώτο του μοντέλο, με τελική ταχύτητα 56 χιλιομέτρων.
Το 1902 κλήθηκε να υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία. Έγινε οδηγός του διαδόχου του θρόνου Αρχιδούκα Φραγκίσκου Φερδινάνδου, η δολοφονία του οποίου το 1915 στο Σαράγεβο προκάλεσε την έκρηξη του Α’ Παγκοσμίου πολέμου. Η φήμη του ως ικανού μηχανικού γρήγορα έκανε το γύρο της Κεντρικής Ευρώπης και το 1906 ξεκινά τη συνεργασία του με την Daimler (προδρόμου της Mercedes), ως επικεφαλής σχεδιαστής και αργότερα ως τεχνικός διευθυντής. Παράλληλα, σχεδιάζει αγωνιστικά αυτοκίνητα, που κάνουν θραύση στα ράλι. Το 1917 αναγορεύεται επίτιμος διδάκτωρ του Πολυτεχνείου της Βιέννης. Τo όνειρο του Πόρσε ήταν η κατασκευή ενός μικρού, ελαφρού αυτοκινήτου, προσιτού στον πολύ κόσμο. Η Mercedes απορρίπτει το σχέδιό του κι αυτός την εγκαταλείπει το 1929. Προσλαμβάνεται στη Στάγιερ, η οποία γρήγορα θα καταρρεύσει οικονομικά, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Ο Πόρσε μένει άνεργος.
Αποφασίζει να πάρει την τύχη στα χέρια του και το 1931 ιδρύει τη δική του εταιρεία, με τίτλο το επώνυμό του. Επικεντρώνεται στο σχεδιασμό ενός οικογενειακού αυτοκινήτου, προσελκύοντας το ενδιαφέρον του Αδόλφου Χίτλερ, που φιλοδοξεί κάθε Γερμανός να έχει το δικό του αυτοκίνητο και τρακτέρ. Το 1934 λαμβάνει την έγκριση και παρουσιάζει την πρώτη εκδοχή του γνωστού μας Σκαραβαίου, του πιο επιτυχημένου μοντέλου στην ιστορία της αυτοκίνησης. Το «λαϊκό αυτοκίνητο», όπως ονομάστηκε (Volkswagen στα γερμανικά), σηματοδότησε τη δημιουργία της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας το 1937. Η Porsche πήρε και άλλα συμβόλαια από το Γ' Ράιχ για το σχεδιασμό και κατασκευή των αρμάτων μάχης «Τάιγκερ» και «Έλεφαντ». Παράλληλα, σχεδίαζε αγωνιστικά που ανταγωνίζονταν τα αντίστοιχα της Mercedes σε ράλι που άφησαν ιστορία προπολεμικά.
Το 1937 τιμήθηκε από το ναζιστικό καθεστώς με το Εθνικό Βραβείο για την Τέχνη και την Επιστήμη. Μετά την πτώση του Γ' Ράιχ, ο Πόρσε συλλαμβάνεται από τους συμμάχους ως εγκληματίας πολέμου ( 15 Δεκεμβρίου 1945) και περνά 20 μήνες στη φυλακή. Την πατρική επιχείρηση αναλαμβάνει ο γιος του Φέρι, που επικεντρώνεται στο σχεδιασμό των πανάκριβων σπορ αυτοκινήτων, αρχής γενομένης με το μοντέλο 911.
Στην Πόρσε εισέρευσε ζεστό χρήμα, γιατί η Volkswagen αναγνώρισε στον Φέρντιναντ Πόρσε δικαιώματα για κάθε σκαραβαίο που κατασκεύαζε. Ο Φέρντιναντ Πόρσε υπέστη βαρύ εγκεφαλικό στα τέλη του 1950 και πέθανε στις 30 Ιανουαρίου του 1951, σε ηλικία 76 ετών. Το 1999 ανακηρύχθηκε μεταθανάτια «Μηχανικός του Αιώνα» από το σινάφι του αγωνιστικού αυτοκινήτου.
ΠΗΓΗ: [sansimera.gr]
Το 1902 κλήθηκε να υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία. Έγινε οδηγός του διαδόχου του θρόνου Αρχιδούκα Φραγκίσκου Φερδινάνδου, η δολοφονία του οποίου το 1915 στο Σαράγεβο προκάλεσε την έκρηξη του Α’ Παγκοσμίου πολέμου. Η φήμη του ως ικανού μηχανικού γρήγορα έκανε το γύρο της Κεντρικής Ευρώπης και το 1906 ξεκινά τη συνεργασία του με την Daimler (προδρόμου της Mercedes), ως επικεφαλής σχεδιαστής και αργότερα ως τεχνικός διευθυντής. Παράλληλα, σχεδιάζει αγωνιστικά αυτοκίνητα, που κάνουν θραύση στα ράλι. Το 1917 αναγορεύεται επίτιμος διδάκτωρ του Πολυτεχνείου της Βιέννης. Τo όνειρο του Πόρσε ήταν η κατασκευή ενός μικρού, ελαφρού αυτοκινήτου, προσιτού στον πολύ κόσμο. Η Mercedes απορρίπτει το σχέδιό του κι αυτός την εγκαταλείπει το 1929. Προσλαμβάνεται στη Στάγιερ, η οποία γρήγορα θα καταρρεύσει οικονομικά, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Ο Πόρσε μένει άνεργος.
Αποφασίζει να πάρει την τύχη στα χέρια του και το 1931 ιδρύει τη δική του εταιρεία, με τίτλο το επώνυμό του. Επικεντρώνεται στο σχεδιασμό ενός οικογενειακού αυτοκινήτου, προσελκύοντας το ενδιαφέρον του Αδόλφου Χίτλερ, που φιλοδοξεί κάθε Γερμανός να έχει το δικό του αυτοκίνητο και τρακτέρ. Το 1934 λαμβάνει την έγκριση και παρουσιάζει την πρώτη εκδοχή του γνωστού μας Σκαραβαίου, του πιο επιτυχημένου μοντέλου στην ιστορία της αυτοκίνησης. Το «λαϊκό αυτοκίνητο», όπως ονομάστηκε (Volkswagen στα γερμανικά), σηματοδότησε τη δημιουργία της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας το 1937. Η Porsche πήρε και άλλα συμβόλαια από το Γ' Ράιχ για το σχεδιασμό και κατασκευή των αρμάτων μάχης «Τάιγκερ» και «Έλεφαντ». Παράλληλα, σχεδίαζε αγωνιστικά που ανταγωνίζονταν τα αντίστοιχα της Mercedes σε ράλι που άφησαν ιστορία προπολεμικά.
Το 1937 τιμήθηκε από το ναζιστικό καθεστώς με το Εθνικό Βραβείο για την Τέχνη και την Επιστήμη. Μετά την πτώση του Γ' Ράιχ, ο Πόρσε συλλαμβάνεται από τους συμμάχους ως εγκληματίας πολέμου ( 15 Δεκεμβρίου 1945) και περνά 20 μήνες στη φυλακή. Την πατρική επιχείρηση αναλαμβάνει ο γιος του Φέρι, που επικεντρώνεται στο σχεδιασμό των πανάκριβων σπορ αυτοκινήτων, αρχής γενομένης με το μοντέλο 911.
Στην Πόρσε εισέρευσε ζεστό χρήμα, γιατί η Volkswagen αναγνώρισε στον Φέρντιναντ Πόρσε δικαιώματα για κάθε σκαραβαίο που κατασκεύαζε. Ο Φέρντιναντ Πόρσε υπέστη βαρύ εγκεφαλικό στα τέλη του 1950 και πέθανε στις 30 Ιανουαρίου του 1951, σε ηλικία 76 ετών. Το 1999 ανακηρύχθηκε μεταθανάτια «Μηχανικός του Αιώνα» από το σινάφι του αγωνιστικού αυτοκινήτου.
ΠΗΓΗ: [sansimera.gr]