Όλοι έχουμε παρατηρήσει με τι ρυθμό αυξάνεται η ισχύς των σημερινών αυτοκινήτων.Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να παραμείνουν ισχυρές στην υπόθεση “επιδόσεις”, κάνουν τα αδύνατα δυνατά προκειμένου να δημιουργούν ισχυρούς κινητήρες αφού ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος.Πριν 15 χρόνια κανείς δεν φανταζόταν ότι ένα μεσαίο hatchback θα έβγαζε το 2014 300 άλογα.Βέβαια για να βγει με ασφάλεια τόση δύναμη στον δρόμο πρέπει να συνοδεύεται με ανθεκτικό πλαίσιο και φρένα “άγκυρες”! Κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται
με τα κεραμικά δισκόφρενα που πλέον δεν συνοδεύουν μόνο τα supercars.
Η ιδέα ξεκίνησε το 1988 από Βρετανούς μηχανικούς που ασχολούνταν με την κατασκευή τρένων, τα οποία λόγω βάρους χρειάζονταν δυνατά και ανθεκτικά φρένα.Έπειτα, η συγκεκριμένη τεχνολογία έφτασε στο αυτοκίνητο και αναπτύχθηκε από την Brembo, εξοπλίζοντας αρχικά μερικά μοντέλα από τις Porsche και Ferrari. Τα υλικά κατασκευής των συγκεκριμένων φρένων είναι ανθρακονήματα και υγρό πυρίτιο, τα αποία μετά από συγκεκριμένη κατεργασία αποκτούν τις κατάλληλες ιδιότητες ώστε να χρησιμοποιηθούν στα φρένα των σπορ αυτοκινήτων.
Σε αντίθεση με τα συμβατικά φρένα, τα κεραμικά πετυχαίνουν σταθερό συντελεστή τριβής σε όλο το φάσμα θερμοκρασίας που αναπτύσσεται, με αποτέσμα να είναι αποδοτικά ακόμη και σε ακραίες συνθήκες μιας και μπορούν να αναπτύξουν ακόμα και 2000 βαθμούς κελσίου. Παράλληλα, τα κεραμικά δισκόφρενα έχουν την ιδιότητα να αποβάλλουν πολύ γρήγορα την θερμότητα λόγω τριβών, ενώ η αντοχή τους είναι περίπου 60 φορές μεγαλύτερη από τα συμβατικά. Βέβαια, για την καλύτερη απόδοση τους πρέπει να συνδυάζονται με τακάκια που περιέχουν κεραμικές ίνες αλλά και μικροποσότητες χαλκού.
Η ανάπτυξή τους στην αγορά είναι πλέον δεδομένη και το γεγονός ότι η Ferrari από το 2008 τοποθετεί σε όλα τα αυτοκίνητά της κεραμικά δισκόφρενα στο βασικό εξοπλισμό δείχνει ότι αυτή η τεχνολογία ήρθε για να μείνει, με το αντίστοιχο κόστος πάντα!
με τα κεραμικά δισκόφρενα που πλέον δεν συνοδεύουν μόνο τα supercars.
Η ιδέα ξεκίνησε το 1988 από Βρετανούς μηχανικούς που ασχολούνταν με την κατασκευή τρένων, τα οποία λόγω βάρους χρειάζονταν δυνατά και ανθεκτικά φρένα.Έπειτα, η συγκεκριμένη τεχνολογία έφτασε στο αυτοκίνητο και αναπτύχθηκε από την Brembo, εξοπλίζοντας αρχικά μερικά μοντέλα από τις Porsche και Ferrari. Τα υλικά κατασκευής των συγκεκριμένων φρένων είναι ανθρακονήματα και υγρό πυρίτιο, τα αποία μετά από συγκεκριμένη κατεργασία αποκτούν τις κατάλληλες ιδιότητες ώστε να χρησιμοποιηθούν στα φρένα των σπορ αυτοκινήτων.
Σε αντίθεση με τα συμβατικά φρένα, τα κεραμικά πετυχαίνουν σταθερό συντελεστή τριβής σε όλο το φάσμα θερμοκρασίας που αναπτύσσεται, με αποτέσμα να είναι αποδοτικά ακόμη και σε ακραίες συνθήκες μιας και μπορούν να αναπτύξουν ακόμα και 2000 βαθμούς κελσίου. Παράλληλα, τα κεραμικά δισκόφρενα έχουν την ιδιότητα να αποβάλλουν πολύ γρήγορα την θερμότητα λόγω τριβών, ενώ η αντοχή τους είναι περίπου 60 φορές μεγαλύτερη από τα συμβατικά. Βέβαια, για την καλύτερη απόδοση τους πρέπει να συνδυάζονται με τακάκια που περιέχουν κεραμικές ίνες αλλά και μικροποσότητες χαλκού.
Η ανάπτυξή τους στην αγορά είναι πλέον δεδομένη και το γεγονός ότι η Ferrari από το 2008 τοποθετεί σε όλα τα αυτοκίνητά της κεραμικά δισκόφρενα στο βασικό εξοπλισμό δείχνει ότι αυτή η τεχνολογία ήρθε για να μείνει, με το αντίστοιχο κόστος πάντα!