Επιβεβαιώνεται πλήρως το ρεπορτάζ του Enikonomia σχετικά με την φορολόγηση των αυτοκινήτων από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ η οποία σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών αλλάζει ριζικά.
Αρχικά το οικονομικό επιτελείο του υπουργείου Οικονομικών εξετάζει την κατάργηση του κυβισμού ως βάση φορολόγησης και προτείνει να υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής προ
φόρων. Επίσης αυτή τη στιγμή κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν θα υπολογίζεται με αυτό τον τρόπο και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος εξετάζεται να αυξηθεί κατά 30% καθώς αυτή τη στιγμή υπολογίζεται με βάση τον κυβισμό και το τεκμήριο διαβίωσης.
Αν τελικά αποφασιστεί ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να υπολογίζεται με βάση την αξία Λιανικής τότε θα αλλάξει ριζικά το τοπίο στην αγορά καθώς εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες θα επιβαρυνθούν με τον συγκεκριμένο φόρο εξαιτίας της ιδιοκτησίας οχημάτων με αξίες λιανικής από πιθανόν 20.000 ευρώ και άνω ενώ αυτή τη στιγμή «τιμωρούνται» μόνο οι κάτοχοι δίλιτρων ΙΧ ανεξαρτήτως αξίας.
Επίσης ο Φόρος Πολυτελείας που επιβάλλεται κατά τον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων και υπολογίζεται με βάση την εργοστασιακή αξία είναι πιθανό να αλλάξει και να υπολογίζεται με βάση την αξία Λιανικής προ φόρων. Αν υιοθετηθεί αυτό το σύστημα τότε θα έχουμε αύξηση της φορολόγησής τους και θα μειωθεί το φαινόμενο των «υποτιμολογήσεων». Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών Εξετάζει την θέσπιση αντικινήτρων για τα παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα το οποίο θα ονομάζεται «Τέλος Περιβάλλοντος». Μην εκπλαγείτε πάντως αν το Τέλος Περιβάλλοντος επεκταθεί και στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Αλλαγές εξετάζονται επίσης και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα όσον αφορά στην καταβολή του ΦΠΑ ενώ έμφαση θα δοθεί και στον έλεγχο των στοιχείων. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ειδικά για τον ΦΠΑ έχει επισημανθεί εδώ και πολύ καιρό πως κάποιοι αποκτούν μεταχειρισμένα ΙΧ από άλλα κράτη-μέλη τα οποία ανήκαν σε στόλους εταιρειών ενοικιάσεων ή χρονομίσθωσης τα οποία έχουν απαλλαγή από τον ΦΠΑ. 'Οταν κάποιο από αυτά έρχεται στην Ελλάδα ως εισαγόμενο μεταχειρισμένο ο ΦΠΑ καταβάλλεται κανονικά.
Το θέμα του μέτρου της απόσυρσης φαίνεται πως οδεύει προς το τέλος του και το ΥΠΟΙΚ εξετάζει την επιδότηση αυτοκινήτων χαμηλής αξίας! Ωστόσο στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia πως δεν μπορούν να καταλάβουν πως θα υλοποιηθεί η επιδότηση καθώς αυτή τη στιγμή η ρευστότητα των δημοσιονομικών βρίσκεται στο ναδίρ. Επίσης η πιθανή αλλαγή των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας με πιθανή μείωση των εκπομπών CO2 μπορεί να αποτελέσει την «επιδότηση» απόκτησης ΙΧ χαμηλού κόστους με εξαίρεση καταβολής Τελών Κυκλοφορίας για 2 ή 3 χρόνια.
Η ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ
Το Υπουργείο Οικονομικών στην προσπάθειά του για τη δημιουργία και παγίωση μιας δικαιότερης και αποτελεσματικότερης φορολόγησης των αυτοκινήτων και ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης, σχεδιάζει:
1. Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
Πηγή: enikonomia.gr
Αρχικά το οικονομικό επιτελείο του υπουργείου Οικονομικών εξετάζει την κατάργηση του κυβισμού ως βάση φορολόγησης και προτείνει να υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής προ
φόρων. Επίσης αυτή τη στιγμή κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν θα υπολογίζεται με αυτό τον τρόπο και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος εξετάζεται να αυξηθεί κατά 30% καθώς αυτή τη στιγμή υπολογίζεται με βάση τον κυβισμό και το τεκμήριο διαβίωσης.
Αν τελικά αποφασιστεί ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να υπολογίζεται με βάση την αξία Λιανικής τότε θα αλλάξει ριζικά το τοπίο στην αγορά καθώς εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες θα επιβαρυνθούν με τον συγκεκριμένο φόρο εξαιτίας της ιδιοκτησίας οχημάτων με αξίες λιανικής από πιθανόν 20.000 ευρώ και άνω ενώ αυτή τη στιγμή «τιμωρούνται» μόνο οι κάτοχοι δίλιτρων ΙΧ ανεξαρτήτως αξίας.
Επίσης ο Φόρος Πολυτελείας που επιβάλλεται κατά τον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων και υπολογίζεται με βάση την εργοστασιακή αξία είναι πιθανό να αλλάξει και να υπολογίζεται με βάση την αξία Λιανικής προ φόρων. Αν υιοθετηθεί αυτό το σύστημα τότε θα έχουμε αύξηση της φορολόγησής τους και θα μειωθεί το φαινόμενο των «υποτιμολογήσεων». Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών Εξετάζει την θέσπιση αντικινήτρων για τα παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα το οποίο θα ονομάζεται «Τέλος Περιβάλλοντος». Μην εκπλαγείτε πάντως αν το Τέλος Περιβάλλοντος επεκταθεί και στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Αλλαγές εξετάζονται επίσης και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα όσον αφορά στην καταβολή του ΦΠΑ ενώ έμφαση θα δοθεί και στον έλεγχο των στοιχείων. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ειδικά για τον ΦΠΑ έχει επισημανθεί εδώ και πολύ καιρό πως κάποιοι αποκτούν μεταχειρισμένα ΙΧ από άλλα κράτη-μέλη τα οποία ανήκαν σε στόλους εταιρειών ενοικιάσεων ή χρονομίσθωσης τα οποία έχουν απαλλαγή από τον ΦΠΑ. 'Οταν κάποιο από αυτά έρχεται στην Ελλάδα ως εισαγόμενο μεταχειρισμένο ο ΦΠΑ καταβάλλεται κανονικά.
Το θέμα του μέτρου της απόσυρσης φαίνεται πως οδεύει προς το τέλος του και το ΥΠΟΙΚ εξετάζει την επιδότηση αυτοκινήτων χαμηλής αξίας! Ωστόσο στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia πως δεν μπορούν να καταλάβουν πως θα υλοποιηθεί η επιδότηση καθώς αυτή τη στιγμή η ρευστότητα των δημοσιονομικών βρίσκεται στο ναδίρ. Επίσης η πιθανή αλλαγή των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας με πιθανή μείωση των εκπομπών CO2 μπορεί να αποτελέσει την «επιδότηση» απόκτησης ΙΧ χαμηλού κόστους με εξαίρεση καταβολής Τελών Κυκλοφορίας για 2 ή 3 χρόνια.
Η ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ
Το Υπουργείο Οικονομικών στην προσπάθειά του για τη δημιουργία και παγίωση μιας δικαιότερης και αποτελεσματικότερης φορολόγησης των αυτοκινήτων και ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης, σχεδιάζει:
1. Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
Πηγή: enikonomia.gr