Ραγδαία άνοδο καταγράφουν οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα την τελευταία τετραετία. Μάλιστα στο 7μηνο του 2015 η αναλογία μεταξύ πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων ανέρχεται σε ποσοστό 61,4% έναντι 37,1%, ενώ τα τελευταία τρία χρόνια σε σύνολο 158.394 νέων ΙΧ τα 102.639 ήταν Diesel.
Ειδικότερα μέχρι και τον Ιούλιο στην Ελλάδα διατέθηκαν 48.589 καινούρια αυτοκίνητα εκ των οποίων τα 29.830 νέα ΙΧ κινούνται από πετρελαιοκινητήρες έναντι 18.013 οχημάτων που κινούνταν από βενζινοκινητήρες. Τα ποσοστά των καινούριων αυτοκινήτων που κινούνταν με
πετρελαιοκινητήρες ή βενζινοκινητήρες το αντίστοιχο διάστημα του 2014 ανέρχονταν σε 17.603 ΙΧ με κινητήρες βενζίνης και 27.074 οχήματα Diesel. Στο σύνολο του 2014 να υπενθυμίσουμε πως σε σύνολο 71.218 νέων ΙΧ τα 45.383 ήταν Diesel και τα 25.020 ήταν με κινητήρες βενζίνης. Δηλαδή το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων ΙΧ στο σύνολο του 2014 ανήλθε σε 63,7%. Φέτος οι αναλυτές εκτιμούν πως το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων θα αυξηθεί περαιτέρω.
Οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων ΙΧ στη 10ετία
Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2011 οπότε η συγκεκριμένη αγορά ξεκίνησε να καταγράφει σημαντική αύξηση από το 2012.
Ωστόσο αν παρατηρήσει κανείς την πορεία στις πωλήσεις νέων πετρελαιοκίνητων οχημάτων θα αντιληφθεί την τελευταία δεκαετία θα αντιληφθεί τη δυναμική που καταγράφει ακόμη και εν μέσω οικονομικής κρίσης και capital controls. Ειδικότερα το 2004 σε σύνολο 289.753 νέων ΙΧ τα πετρελαιοκίνητα αφορούσαν σε μόλις 8.392 μονάδες ή 2,9% του συνόλου.
-Το 2005 σε σύνολο 269.733 νέων ΙΧ τα οχήματα diesel αφορούσαν σε μόλις 1,5% ή 4.029 οχήματα.
-Το 2006 διατέθηκαν 267.706 νέα ΙΧ εκ των οποίων τα 5.884 ήταν Diesel ή 2,2% επί του συνόλου.
-Το 2007 σε σύνολο 279.794 νέων ΙΧ μόλις τα 8.115 ήταν diesel δηλαδή το 2,9%.
-Το 2008 διατέθηκαν 267.242 νέα ΙΧ εκ των οποίων 9.354 αφορούσαν σε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ή το 3,5% του συνόλου.
-Το 2009 σε σύνολο 220.548 νέων ΙΧ τα 7.263 ήταν diesel ή το 3,3% του συνόλου.
-Το 2010 εν μέσω οικονομικής κρίσης διατέθηκαν 141.499 νέα ΙΧ εκ των οποίων τα 5.637 ήταν diesel ή το 4% του συνόλου.
-Το 2011, που στα τέλη του έτους απελευθερώθηκε η πετρελαιοκίνηση σε Αττική και Θεσσαλονίκη, διατέθηκαν 97.682 νέα ΙΧ εκ των οποίων τα 9.666 αφορούσαν σε πετρελαιοκίνητα ή το 9,9% του συνόλου.
-Το 2012 διατέθηκαν 58.482 νέα ΙΧ εκ των οποίων τα 23.303 ήταν πετρελαιοκίνητα ή το 39,8% του συνόλου.
-Το 2013 αποτέλεσε την πρώτη χρονιά κατά την οποία το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων ΙΧ ξεπέρασαν τις πωλήσεις των βενζινοκίνητων οχημάτων. Ειδικότερα το 2013 σε σύνολο 58.694 νέων ΙΧ τα 33.953 ήταν diesel ή 57,8% επί του συνόλου.
-Το 2014 το προβάδισμα των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων ήταν ξεκάθαρο καθώς σε σύνολο 71.218 νέων ΙΧ τα 45.383 ήταν diesel ή το 63,7% επί του συνόλου.
Φέτος το συγκεκριμένο ποσοστό των πετρελαιοκίνητων έναντι των βενζινοκίνητων στο 7μηνο ανέρχονταν σε 61,4% έναντι 37,1% με σαφείς ενδείξεις για περαιτέρω αύξηση της διαφοράς. Ο βασικός λόγος αύξησης στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων έχει να κάνει με το χαμηλό κόστος χρήσης που προέρχεται κυρίως από την κατανάλωση καυσίμου αλλά και από τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας που διαθέτουν τα περισσότερα πετρελαιοκίνητα μοντέλα με κινητήρες χαμηλού κυβισμού.
Ωστόσο ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με την φορολόγηση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που μεταξύ άλλων στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχουν πέσει η μείωση του ορίου εκπομπών CO2 στα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας, αύξηση στης τιμής του πετρελαίου κίνησης μέχρι και Περιβαλλοντικό Τέλος.
Πηγή: enikonomia.gr
Ειδικότερα μέχρι και τον Ιούλιο στην Ελλάδα διατέθηκαν 48.589 καινούρια αυτοκίνητα εκ των οποίων τα 29.830 νέα ΙΧ κινούνται από πετρελαιοκινητήρες έναντι 18.013 οχημάτων που κινούνταν από βενζινοκινητήρες. Τα ποσοστά των καινούριων αυτοκινήτων που κινούνταν με
πετρελαιοκινητήρες ή βενζινοκινητήρες το αντίστοιχο διάστημα του 2014 ανέρχονταν σε 17.603 ΙΧ με κινητήρες βενζίνης και 27.074 οχήματα Diesel. Στο σύνολο του 2014 να υπενθυμίσουμε πως σε σύνολο 71.218 νέων ΙΧ τα 45.383 ήταν Diesel και τα 25.020 ήταν με κινητήρες βενζίνης. Δηλαδή το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων ΙΧ στο σύνολο του 2014 ανήλθε σε 63,7%. Φέτος οι αναλυτές εκτιμούν πως το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων θα αυξηθεί περαιτέρω.
Οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων ΙΧ στη 10ετία
Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2011 οπότε η συγκεκριμένη αγορά ξεκίνησε να καταγράφει σημαντική αύξηση από το 2012.
Ωστόσο αν παρατηρήσει κανείς την πορεία στις πωλήσεις νέων πετρελαιοκίνητων οχημάτων θα αντιληφθεί την τελευταία δεκαετία θα αντιληφθεί τη δυναμική που καταγράφει ακόμη και εν μέσω οικονομικής κρίσης και capital controls. Ειδικότερα το 2004 σε σύνολο 289.753 νέων ΙΧ τα πετρελαιοκίνητα αφορούσαν σε μόλις 8.392 μονάδες ή 2,9% του συνόλου.
-Το 2005 σε σύνολο 269.733 νέων ΙΧ τα οχήματα diesel αφορούσαν σε μόλις 1,5% ή 4.029 οχήματα.
-Το 2006 διατέθηκαν 267.706 νέα ΙΧ εκ των οποίων τα 5.884 ήταν Diesel ή 2,2% επί του συνόλου.
-Το 2007 σε σύνολο 279.794 νέων ΙΧ μόλις τα 8.115 ήταν diesel δηλαδή το 2,9%.
-Το 2008 διατέθηκαν 267.242 νέα ΙΧ εκ των οποίων 9.354 αφορούσαν σε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ή το 3,5% του συνόλου.
-Το 2009 σε σύνολο 220.548 νέων ΙΧ τα 7.263 ήταν diesel ή το 3,3% του συνόλου.
-Το 2010 εν μέσω οικονομικής κρίσης διατέθηκαν 141.499 νέα ΙΧ εκ των οποίων τα 5.637 ήταν diesel ή το 4% του συνόλου.
-Το 2011, που στα τέλη του έτους απελευθερώθηκε η πετρελαιοκίνηση σε Αττική και Θεσσαλονίκη, διατέθηκαν 97.682 νέα ΙΧ εκ των οποίων τα 9.666 αφορούσαν σε πετρελαιοκίνητα ή το 9,9% του συνόλου.
-Το 2012 διατέθηκαν 58.482 νέα ΙΧ εκ των οποίων τα 23.303 ήταν πετρελαιοκίνητα ή το 39,8% του συνόλου.
-Το 2013 αποτέλεσε την πρώτη χρονιά κατά την οποία το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων ΙΧ ξεπέρασαν τις πωλήσεις των βενζινοκίνητων οχημάτων. Ειδικότερα το 2013 σε σύνολο 58.694 νέων ΙΧ τα 33.953 ήταν diesel ή 57,8% επί του συνόλου.
-Το 2014 το προβάδισμα των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων ήταν ξεκάθαρο καθώς σε σύνολο 71.218 νέων ΙΧ τα 45.383 ήταν diesel ή το 63,7% επί του συνόλου.
Φέτος το συγκεκριμένο ποσοστό των πετρελαιοκίνητων έναντι των βενζινοκίνητων στο 7μηνο ανέρχονταν σε 61,4% έναντι 37,1% με σαφείς ενδείξεις για περαιτέρω αύξηση της διαφοράς. Ο βασικός λόγος αύξησης στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων έχει να κάνει με το χαμηλό κόστος χρήσης που προέρχεται κυρίως από την κατανάλωση καυσίμου αλλά και από τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας που διαθέτουν τα περισσότερα πετρελαιοκίνητα μοντέλα με κινητήρες χαμηλού κυβισμού.
Ωστόσο ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με την φορολόγηση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που μεταξύ άλλων στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχουν πέσει η μείωση του ορίου εκπομπών CO2 στα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας, αύξηση στης τιμής του πετρελαίου κίνησης μέχρι και Περιβαλλοντικό Τέλος.
Πηγή: enikonomia.gr