CarΗellas: Υπόθεση “VW και Εκπομπές Ρύπων”

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015

Υπόθεση “VW και Εκπομπές Ρύπων”

  Όλα ξεκίνησαν όταν η EPA (Environmental Protection Agency) ανακοίνωσε ότι θα ερευνήσει τον V6 3λιτρο κινητήρα, με τον οποίο εξοπλίζονται μοντέλα της Audi και Porsche και κατέληξε να διαπιστώνει πως η απάτη αφορά 4κύλινδρους υπερτροφοδοτούμενους πετρελαιοκινητήρες χωρητικότητας 2,0 λίτρων μοντέλων της VW και της Audi από το 2009 έως και το 2015. Έτσι ξεκίνησε ένα ντόμινο γεγονότων που πήραν έκταση τόσο σε οικονομικό, όσο και σε πολιτικό επίπεδο. Τα αυτοκίνητα που εμπλέκονται στο “σκάνδαλο” ήταν εφοδιασμένα με ένα λογισμικό που ουσιαστικά παραποιούσε τα αποτελέσματα που προέκυπταν αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων του κινητήρα.skandalo-me-parapoiimenes-metriseis-rupon-se-oximata-volkswagen
Οικονομία: 
  Οι μετοχές της εταιρείας βυθίστηκαν ενδοσυνεδριακά έως και 23% στα 125,40 ευρώ στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, διαγράφοντας 15,6 δισ. ευρώ σε κεφαλαιοποίηση, εν μέσω
φόβων για ένα μεγάλο πρόστιμο στις ΗΠΑ, καθώς επίσης και σχετικά με τη μακροχρόνια ζημιά στη φήμη της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης σε όρους πωλήσεων. Οι μετοχές έκλεισαν 18,6% χαμηλότερα στα 132,2 ευρώ, το χαμηλότερο επίπεδο τους σε διάστημα μεγαλύτερο των τριών ετών.
  Τα προβλήματα δεν περιορίστηκαν μόνο στην VW μιας και προκάλεσαν ανησυχίες ευρύτερα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία με αποτέλεσμα οι μετοχές άλλων εταιρειών του κλάδου να δέχονται και σήμερα πιέσεις. Η μετοχή της BMW κατέγραφε μείωση 1,3% στα 83,3 ευρώ και της Daimler κατά 1,22% στα 70,44 δολάρια.
Δηλώσεις: 
«Οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη σε ό,τι αφορά τη Volkswagen τόσο στις ΗΠΑ όσο και στη Γερμανία. Είναι πρόωρο να σχολιάσει κανείς, αν απαιτούνται άμεσα και ειδικά μέτρα επιτήρησης στην Ευρώπη και αν τα οχήματα που πουλήθηκαν από τη Volkswagen στην Ευρώπη επηρεάστηκαν επίσης»», δήλωσε η εκπρόσωπος της Κομισιόν Λουσιά Κοντέ. 
  «Με δεδομένη τη δύσκολη κατάσταση, το θέμα είναι τώρα να επιδειχθεί πλήρης διαφάνεια, να ξεκαθαρίσει ολόκληρη η υπόθεση», δήλωσε η Μέρκελ σε δημοσιογράφους στο Βερολίνο, ενώ υπογράμμισε πως ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ βρίσκεται «σε στενή επαφή» με τον όμιλο του Βόλφσμπουργκ (βόρεια Γερμανία).
  «Προσωπικά θέλω να ζητήσω συγνώμη σε όλους τους πελάτες της εταιρείας, που πληγώθηκε η εμπιστοσύνη τους. Επίσης, θα κάνω ότι είναι δυνατό να διορθωθεί η ζημιά που έγινε όλα αυτά τα χρόνια», δήλωσε ο CEO του Group, Martin Winterkorn.
2013-Passat-TDI-Engine-445
Εμπλεκόμενα μοντέλα: 
  Συνολικά μιλάμε για 482.000 πετρελαιοκίνητα που ασφαλώς θα αναγκαστεί να ανακαλέσει ο όμιλος.  Πρόκειται για 4 μοντέλα της VW και ένα της Audi αποκλειστικά στην αγορά των Η.Π.Α. και πιο συγκεκριμένα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα Volkswagen Jetta (2009-2015), Beetle (2009-2015), Golf (2009-2015) και Passat (2014-2015), ενώ από την Audi το μοντέλο A3 (2009-2015). Ο πετρελαιοκινητήρας με κωδική ονομασία EA 189 (2.0 TDI) είναι αυτός που παρουσιάζει ψευδή αποτελέσματα, ενώ η VW διαβεβαίωσε με ανακοίνωσή της ότι το "πειραγμένο" λογισμικό δεν εγκαταστάθηκε ποτέ σε κινητήρες που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6. Οι αρχές βέβαια, απαγόρευσαν την πώληση καινούργιων VW και Audi με τον 2λιτρο TDI μέχρι να ξεκαθαριστεί το ζήτημα.
Ποινές και διώξεις: 
  Ασφαλώς, όσο η έρευνα συνεχίζεται δεν γίνεται να μιλήσουμε με ακρίβεια για κυρώσεις και διώξεις σχετικά με αυτή την παρατυπία. Ωστόσο, σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία, η χρηματική ποινή ανέρχεται περίπου στα 18 δις (37.500$ ανά όχημα).
Περί του λογισμικού: 
  Ονομάζεται defeat system και έχει την ικανότητα να “καταλάβει” πότε το αυτοκίνητο βρίσκεται σε μέτρηση. Μόλις αντιληφθεί κάτι τέτοιο, μειώνει τις εκπομπές ρύπων με το οξείδιο του αζώτου να μειώνεται σε μεγάλο βαθμό.  Μόλις ολοκληρωθεί το test, το λογισμικό κλείνει και οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου μεγαλώνουν κατά 40 ως 50 φορές φορές από το επιτρεπτό όριο.
Παραίτηση του Ceo της VW:
  Με τις διαστάσεις που έχει πάρει το συγκεκριμένο θέμα, ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Martin Winterkorn αποφάσισε να παραιτηθεί. "Είμαι σοκαρισμένος από αυτή την εξέλιξη και αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη. Ζήτησα από το εποπτικό συμβούλιο να παραιτηθώ προκειμένου να προστατέψω την ίδια την εταιρεία. Η νέα εποχή για την VW πρέπει να ξεκινήσει και την αρχή την κάνω εγώ με αυτή την απόφαση", δήλωσε ο 68χρονος Γερμανός.
Μείνετε συντονισμένοι, το άρθρο ανανεώνεται συνεχώς...