Και πάνω που το φυσικό αέριο κάνει τα πρώτα του βήματα δειλά-δειλά προς την αυτοκίνηση, πριν από μερικές ώρες, ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Παπαδόπουλος, υπέγραψε την απόφαση για την θεσμοθέτηση της δυνατότητας μετατροπής των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας, προκειμένου να λειτουργούν και με φυσικό αέριο. Παράλληλα, η ΔΕΠΑ θα πριμοδοτήσει με το ποσό των 2.000-3000 ευρώ την αγορά νέων οχημάτων που κινούνται με φυσικό αέριο τύπου
VW Up! Τι αντίκτυπο έχει όμως η συγκεκριμένη απόφαση στην καθημερινότητα αλλά και στην τσέπη του Έλληνα; Πάμε να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Το φυσικό αέριο είναι ένα μίγμα υδρογονανθράκων (μετριέται σε κιλά και όχι σε λίτρα). Εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες και εξαιτίας των ιδιοτήτων του θεωρείται οικολογικό.Τα τελευταία χρόνια πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Citroen, η FIAT, η Honda, η Mercedes, η Opel κ.α, έχουν προχωρήσει στην παραγωγή αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο πετυχαίνοντας τους στόχους σε ότι αφορά την οικολογία και την οικονομία. Αξίζει να σημειωθεί, ότι ένα αυτοκίνητο που κινείται με φυσικό αέριο, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές μη-μεθανιούχων υδρογονανθράκων μέχρι και 80%, να πετύχει μείωση οξειδίων του αζώτου (NOx) της τάξης του 85%, μείωση μονοξειδίου του άνθρακα(CO) 90% αλλά και ελάττωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) περίπου 20%. Συνεπώς, ορθώς θεωρείται οικολογικό καύσιμο, είναι όμως τόσο απλή η υπόθεση μετατροπής ενός οχήματος ώστε να συνίσταται ανεπιφύλακτα; Πρώτα απ’όλα, τα πρατήρια φυσικού αερίου μετρούνται ακόμη στα δάχτυλα του ενός χεριού, αν και προβλέπεται αύξηση τους μέσα στο 2014. Παράλληλα, το Compressed Natural Gas (CNG) αποθηκεύεται σε ανθεκτικές δεξαμενές, λόγω της υψηλής πίεσης του φυσικού αερίου (250bar), που ζυγίζουν 100kg. Ένα αυτοκίνητο για να πετύχει μια αξιοπρεπή αυτονομία “απαιτεί” και δεύτερη δεξαμενή, με αποτέλεσμα το βάρος του να αυξάνεται κατά 200kg αλλοιώνοντας την ισορροπία. Επίσης, το πρόσθετο βάρος έχει αρνητικά αποτελέσματα στην ανάρτηση, η οποία πρέπει να αντικατασταθεί με νέα σκληρότερων ελατηρίων. Τέλος, η διαδικασία της μετατροπής προϋποθέτει ιδιαίτερη προσοχή, γνώση και επαγγελματισμό από τον ειδικό ώστε να αποφευχθούν δυσάρεστες εκπλήξεις. Ο έλεγχος των εξαρτημάτων τοποθέτησης πραγματοποιείται στα ΚΤΕΟ. Η τιμή της μετατροπής, αυτή τη στιγμή, κυμαίνεται περίπου στα 1.500-2.000 ευρώ (διπλάσια από την μετατροπή σε υγραέριο), ανάλογα με το μέγεθος του κινητήρα.
Συμπερασματικά, το φυσικό αέριο είναι ένα καύσιμο που θα μας απασχολήσει πολύ στο μέλλον της αυτοκίνησης, μιας και αποτελεί συμφέρουσα λύση για οικονομική-οικολογική οδήγηση. Σε ότι αφορά την μετατροπή δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση στο αν ενδείκνυται ή όχι. Αξίζει να αλλοιωθεί η οδική συμπεριφορά για χάρη της οικονομικής οδήγησης; Η επιλογή δική σας!