Αναρωτήθηκες ποτέ γιατί η Porsche τοποθετεί την μίζα εκκίνησης αριστερά του τιμονιού σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα στα οποία βρίσκεται δεξιά; Η απάντηση έρχεται αν ανατρέξουμε στην αγωνιστική ιστορία της γερμανικής φίρμας.
Όλα ξεκίνησαν πριν από πολλά χρόνια, όταν η Porsche συμμετείχε ενεργά στον αγώνα Le Mans.
Στον συγκεκριμένο αγώνα αντοχής, τα αυτοκίνητα ήταν παρατεταγμένα δεξιά της ευθείας εκκίνησης, ενώ οι οδηγοί ακριβώς απέναντι. Με το εναρκτήριο λάκτισμα, οι οδηγοί έτρεχαν προς τα αυτοκίνητα, ενεργοποιούσαν τον κινητήρα και ξεκινούσαν την κούρσα. Κάπου εκεί, οι μηχανικοί της Porsche σκέφτηκαν το εξής απλό: τοποθετώντας την μίζα στα αριστερά, ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει με το δεξί χέρι την πρώτη ταχύτητα στο σασμάν, ενώ ταυτόχρονα με το αριστερό χέρι θα ενεργοποιεί τον κινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο, οι οδηγοί της Porsche θα κέρδιζαν πολύτιμα δέκατα δευτερολέπτου στην εκκίνηση σε σχέση με τους άλλους οδηγούς.
Βέβαια, για λόγους ασφαλείας, το 1970 η εκκίνηση άλλαξε, με τους οδηγούς να ξεκινούν μέσα στα αυτοκίνητα. Η παράδοση όμως με την μίζα στα αριστερά είχε ήδη γίνει σήμα κατατεθέν της γερμανικής εταιρείας με αποτέλεσμα, ακόμα και σήμερα, τα μοντέλα παραγωγής να παρουσιάζουν “τιμής ένεκεν” την συγκεκριμένη ιδιαιτερότητα.
Όλα ξεκίνησαν πριν από πολλά χρόνια, όταν η Porsche συμμετείχε ενεργά στον αγώνα Le Mans.
Στον συγκεκριμένο αγώνα αντοχής, τα αυτοκίνητα ήταν παρατεταγμένα δεξιά της ευθείας εκκίνησης, ενώ οι οδηγοί ακριβώς απέναντι. Με το εναρκτήριο λάκτισμα, οι οδηγοί έτρεχαν προς τα αυτοκίνητα, ενεργοποιούσαν τον κινητήρα και ξεκινούσαν την κούρσα. Κάπου εκεί, οι μηχανικοί της Porsche σκέφτηκαν το εξής απλό: τοποθετώντας την μίζα στα αριστερά, ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει με το δεξί χέρι την πρώτη ταχύτητα στο σασμάν, ενώ ταυτόχρονα με το αριστερό χέρι θα ενεργοποιεί τον κινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο, οι οδηγοί της Porsche θα κέρδιζαν πολύτιμα δέκατα δευτερολέπτου στην εκκίνηση σε σχέση με τους άλλους οδηγούς.
Βέβαια, για λόγους ασφαλείας, το 1970 η εκκίνηση άλλαξε, με τους οδηγούς να ξεκινούν μέσα στα αυτοκίνητα. Η παράδοση όμως με την μίζα στα αριστερά είχε ήδη γίνει σήμα κατατεθέν της γερμανικής εταιρείας με αποτέλεσμα, ακόμα και σήμερα, τα μοντέλα παραγωγής να παρουσιάζουν “τιμής ένεκεν” την συγκεκριμένη ιδιαιτερότητα.