Τουλάχιστον 1 εκατ. αυτοκίνητα αναμένεται να «κοπούν» από τα ΚΤΕΟ όλης της χώρας στα οποία θα προκύπτει ανακολουθία στα χιλιόμετρα που αναγράφoυν στα κοντέρ τους.
Ειδικότερα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του enikonomia.gr, τα ΚΤΕΟ όλης της χώρας θα πρέπει μέχρι τον Μάιο του 2018 να έχουν συμμορφωθεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 45/2014 και η
ανακολουθία του χιλιομετρητή κατά την διάρκεια Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ να σημειώνεται ως «σοβαρή έλλειψη» με αποτέλεσμα ο έλεγχος να απορρίπτεται!
Οι ιδιοκτήτες μετά το «κόψιμο» από το ΚΤΕΟ θα έχουν στη διάθεσή τους 20 ημέρες ώστε να διορθώσουν το λάθος και να επιτρέψουν για επανέλεγχο ή σε διαφορετική περίπτωση είναι πολύ πιθανό να βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 400 ευρώ και αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία ή πρόστιμο 150 ευρώ μέσω Taxisnet όταν ξεκινήσουν οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις.
Ωστόσο το μεγάλο πρόβλημα που καλείται να επιλύσει το υπουργείο Μεταφορών έχει να κάνει με το γεγονός πως θα μπορεί κανείς να διορθώσει το λάθος των χιλιομέτρων που αναγράφει το κοντέρ του οχήματος καθώς στο τραπέζι έχουν πέσει διάφορες προτάσεις που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
- Επίσημο έγγραφο από εξουσιοδοτημένο συνεργείο της εκάστοτε εισαγωγικής εταιρείας που να πιστοποιεί έστω και κατά προσέγγιση τα διανυθέντα χιλιόμετρα των οχημάτων.
- Αναγραφή της ένδειξης των υψηλότερων διανυθέντων χιλιομέτρων που βρέθηκαν στο ιστορικό του οχήματος προσαυξημένα κατά 5.000 ή 10.000 για κάθε χρόνο που έχει περάσει.
Δηλαδή αν σε ένα όχημα υπήρχε καταχωρημένο πως είχε διανύσει 100.000 χλμ. το 2011 και το 2017 εμφανίζεται να έχει διανύσει μόλις 50.000 χλμ. τότε ο ιδιοκτήτης του θα πρέπει να περάσει από επανέλεγχο έχοντας στο κοντέρ του 160.000 χλμ.!
Αρχικά θα «κοπούν» 1 εκατ. εγχώρια μεταχειρισμένα
Η ανακολουθία των χιλιομέτρων στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αναμένεται να ανοίξει τον «Ασκό του Αιόλου» στην ελληνική αγορά αυτοκινήτων καθώς εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες θα αντιληφθούν πως έχουν αποκτήσει κάποιο αυτοκίνητο που δεν έχει διανύσει τα χιλιόμετρα που αναγράφει στο κοντέρ τους.
Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι να οδηγηθούν πάρα πολλές περιπτώσεις οχημάτων με γυρισμένα χιλιόμετρα στις δικαστικές αίθουσες ωστόσο θα μπει ένα τέλος επιτέλους στη μάστιγα που εξαπλώνεται συνεχώς στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Να τονίσουμε πως στα χρόνια της κρίσης πραγματοποιούνται πάνω από 300.000 μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και παλαιότερα πραγματοποιούνταν περισσότερες και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς τουλάχιστον το 20% των ΙΧ που μεταβιβάζονται έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους! Δηλαδή κάθε χρόνο τουλάχιστον 60.000 αυτοκίνητα που πωλούνται αναγράφουν λιγότερα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους από εκείνα που έχουν διανύσει πραγματικά.
Αν αναλογιστεί κανείς πως οι έλεγχοι ΚΤΕΟ διεξάγονται εδώ και 17 χρόνια τότε τα ΚΤΕΟ θα πρέπει να «κόψουν» τουλάχιστον 1 εκατ. αυτοκίνητα στα οποία θα διαπιστωθεί ανακολουθία στα χιλιόμετρα που αναγράφουν! Βέβαια το «κόψιμο» λόγω ανακολουθίας στα διανυθέντα χιλιόμετρα θα ισχύει και για τα δίκυκλα αλλά και για τα φορτηγά που περνούν από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός οχημάτων που θα «κοπεί» από τα ΚΤΕΟ να εκτοξευτεί.
Πάντως το σοκ θα είναι μεγάλο για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που θα μάθουν ότι το όχημα που έχουν στην κατοχή τους μπορεί να έχει διανύσει ακόμη και 200.000 ή και παραπάνω χιλιόμετρα παραπάνω από όσα αναγράφει το κοντέρ του.
Πηγή: enikonomia.gr
Ειδικότερα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του enikonomia.gr, τα ΚΤΕΟ όλης της χώρας θα πρέπει μέχρι τον Μάιο του 2018 να έχουν συμμορφωθεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 45/2014 και η
ανακολουθία του χιλιομετρητή κατά την διάρκεια Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ να σημειώνεται ως «σοβαρή έλλειψη» με αποτέλεσμα ο έλεγχος να απορρίπτεται!
Οι ιδιοκτήτες μετά το «κόψιμο» από το ΚΤΕΟ θα έχουν στη διάθεσή τους 20 ημέρες ώστε να διορθώσουν το λάθος και να επιτρέψουν για επανέλεγχο ή σε διαφορετική περίπτωση είναι πολύ πιθανό να βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 400 ευρώ και αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία ή πρόστιμο 150 ευρώ μέσω Taxisnet όταν ξεκινήσουν οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις.
Ωστόσο το μεγάλο πρόβλημα που καλείται να επιλύσει το υπουργείο Μεταφορών έχει να κάνει με το γεγονός πως θα μπορεί κανείς να διορθώσει το λάθος των χιλιομέτρων που αναγράφει το κοντέρ του οχήματος καθώς στο τραπέζι έχουν πέσει διάφορες προτάσεις που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
- Επίσημο έγγραφο από εξουσιοδοτημένο συνεργείο της εκάστοτε εισαγωγικής εταιρείας που να πιστοποιεί έστω και κατά προσέγγιση τα διανυθέντα χιλιόμετρα των οχημάτων.
- Αναγραφή της ένδειξης των υψηλότερων διανυθέντων χιλιομέτρων που βρέθηκαν στο ιστορικό του οχήματος προσαυξημένα κατά 5.000 ή 10.000 για κάθε χρόνο που έχει περάσει.
Δηλαδή αν σε ένα όχημα υπήρχε καταχωρημένο πως είχε διανύσει 100.000 χλμ. το 2011 και το 2017 εμφανίζεται να έχει διανύσει μόλις 50.000 χλμ. τότε ο ιδιοκτήτης του θα πρέπει να περάσει από επανέλεγχο έχοντας στο κοντέρ του 160.000 χλμ.!
Αρχικά θα «κοπούν» 1 εκατ. εγχώρια μεταχειρισμένα
Η ανακολουθία των χιλιομέτρων στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αναμένεται να ανοίξει τον «Ασκό του Αιόλου» στην ελληνική αγορά αυτοκινήτων καθώς εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες θα αντιληφθούν πως έχουν αποκτήσει κάποιο αυτοκίνητο που δεν έχει διανύσει τα χιλιόμετρα που αναγράφει στο κοντέρ τους.
Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι να οδηγηθούν πάρα πολλές περιπτώσεις οχημάτων με γυρισμένα χιλιόμετρα στις δικαστικές αίθουσες ωστόσο θα μπει ένα τέλος επιτέλους στη μάστιγα που εξαπλώνεται συνεχώς στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Να τονίσουμε πως στα χρόνια της κρίσης πραγματοποιούνται πάνω από 300.000 μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και παλαιότερα πραγματοποιούνταν περισσότερες και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς τουλάχιστον το 20% των ΙΧ που μεταβιβάζονται έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους! Δηλαδή κάθε χρόνο τουλάχιστον 60.000 αυτοκίνητα που πωλούνται αναγράφουν λιγότερα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους από εκείνα που έχουν διανύσει πραγματικά.
Αν αναλογιστεί κανείς πως οι έλεγχοι ΚΤΕΟ διεξάγονται εδώ και 17 χρόνια τότε τα ΚΤΕΟ θα πρέπει να «κόψουν» τουλάχιστον 1 εκατ. αυτοκίνητα στα οποία θα διαπιστωθεί ανακολουθία στα χιλιόμετρα που αναγράφουν! Βέβαια το «κόψιμο» λόγω ανακολουθίας στα διανυθέντα χιλιόμετρα θα ισχύει και για τα δίκυκλα αλλά και για τα φορτηγά που περνούν από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός οχημάτων που θα «κοπεί» από τα ΚΤΕΟ να εκτοξευτεί.
Πάντως το σοκ θα είναι μεγάλο για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που θα μάθουν ότι το όχημα που έχουν στην κατοχή τους μπορεί να έχει διανύσει ακόμη και 200.000 ή και παραπάνω χιλιόμετρα παραπάνω από όσα αναγράφει το κοντέρ του.
Πηγή: enikonomia.gr