Ο Lewis Hamilton έκλεψε την νίκη μέσα από τα χέρια του Max Verstappen λίγους γύρους πριν το φινάλε χάρη και στην έξοχη στρατηγική της Mercedes και πηγαίνει στην καλοκαιρινή διακοπή ως το ακλόνητο και αδιαμφισβήτητο φαβορί για τον φετινό παγκόσμιο τίτλο.
Όλα έδειχναν πως η μάχη μεταξύ του Max Verstappen και του Lewis Hamilton θα ήταν σφοδρή, μετά την πρώτη αλλαγή ελαστικών των δύο, όταν αμφότεροι πέρασαν από την μέση στην σκληρή γόμα και είχαν κάτι
λιγότερο από 40 ολόκληρους γύρους για το φινάλε. Οι δυο τους πάλεψαν ρόδα με ρόδα με τον Max να κρατάει πίσω του με νύχια, δόντια και έξυπνα τεχνάσματα τον Hamilton, έως ότου ο James Vowles και η ομάδα στρατηγιστών της Mercedes έριξαν το… «ζάρι» και έπιασαν εξάρες.
Με την κίνησή τους να βάλουν τον Hamilton στα pits 22 γύρους πριν το φινάλε και ενώ ο Βρετανός ήταν κολλημένος στο κιβώτιο της Red Bull, ήλπισαν πως θα μπορούσαν να ανατρέψουν την εικόνα του αγώνα και να δώσουν στον πιλότο τους αυτό το καθοριστικό πλεονέκτημα που του έλειπε ως τότε για να υπερκεράσει τον Ολλανδό και να πάρει την όγδοη νίκη του στην φετινή σεζόν.
Έτσι κι έγινε. Με μια διαολεμένη οδήγηση από πλευράς Hamilton και με την μέση γόμα να αποδεικνύεται άριστη επιλογή από πλευράς ομάδας, η διαφορά των 19 δευτερολέπτων που είχε διαμορφωθεί ροκανίστηκε και ο νυν παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε την κίνησή του με τέσσερις γύρους να απομένουν, προσπέρασε τον Verstappen και έφτασε άνετα ως την καρώ σημαία.
Ο Ολλανδός, που εχθές σκόραρε την πρώτη pole position της καριέρας του, έμεινε τελικά δεύτερος, κατάφερε όμως να περισώσει τον extra βαθμό του ταχύτερου γύρου, κάνοντας μια στάση στα pits λίγο πριν το φινάλε για να πετάξει την κατεστραμμένη hard γόμα και να φορέσει νέα, φρέσκα μαλακά ελαστικά. Κάπως έτσι, με έναν εκπληκτικό γύρο, έσπασε το ρεκόρ πίστας στο Ουγγαρόρινγκ και πέτυχε συνάμα και τον ταχύτερο γύρο της ημέρας, προσθέτοντας έναν επιπλέον βαθμό στο ήδη παραγεμισμένο του σακούλι την φετινή χρονιά.
Στην τρίτη θέση, πολύ μακριά από τους δύο πρώτους, τερμάτισε ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός ακολούθησε μια εναλλακτική στρατηγική, αποκοτιά της αδυναμίας της Scuderia να ματσάρει σε οποιοδήποτε σημείο του αγώνα τον ρυθμό των Mercedes και Red Bull. Έτσι, ο Vettel παρέμεινε για ένα πολύ μεγάλο πρώτο stint έξω με την μέση γόμα, για να περάσει ύστερα στην μαλακή και να επιτεθεί στο φινάλε, καταφέρνοντας τελικά να περισώσει την τρίτη θέση, την οποία πήρε από τον ομόσταυλό του, Charles Leclerc, λίγους γύρους πριν το πέσιμο της καρώ σημαίας.
Ο Ολλανδός, που εχθές σκόραρε την πρώτη pole position της καριέρας του, έμεινε τελικά δεύτερος, κατάφερε όμως να περισώσει τον extra βαθμό του ταχύτερου γύρου, κάνοντας μια στάση στα pits λίγο πριν το φινάλε για να πετάξει την κατεστραμμένη hard γόμα και να φορέσει νέα, φρέσκα μαλακά ελαστικά. Κάπως έτσι, με έναν εκπληκτικό γύρο, έσπασε το ρεκόρ πίστας στο Ουγγαρόρινγκ και πέτυχε συνάμα και τον ταχύτερο γύρο της ημέρας, προσθέτοντας έναν επιπλέον βαθμό στο ήδη παραγεμισμένο του σακούλι την φετινή χρονιά.
Στην τρίτη θέση, πολύ μακριά από τους δύο πρώτους, τερμάτισε ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός ακολούθησε μια εναλλακτική στρατηγική, αποκοτιά της αδυναμίας της Scuderia να ματσάρει σε οποιοδήποτε σημείο του αγώνα τον ρυθμό των Mercedes και Red Bull. Έτσι, ο Vettel παρέμεινε για ένα πολύ μεγάλο πρώτο stint έξω με την μέση γόμα, για να περάσει ύστερα στην μαλακή και να επιτεθεί στο φινάλε, καταφέρνοντας τελικά να περισώσει την τρίτη θέση, την οποία πήρε από τον ομόσταυλό του, Charles Leclerc, λίγους γύρους πριν το πέσιμο της καρώ σημαίας.
Τέταρτος τερμάτισε τελικά ο Μονεγάσκος, που ακολούθησε μια πιο συμβατική στρατηγική από αυτή του Vettel, ακολουθώντας την πεπατημένη του ενός pit stop και περνώντας από την μέση στην σκληρή γόμα. Στην πέμπτη θέση ολοκλήρωσε το Grand Prix ο Carlos Sainz Jr, ισοφαρίζοντας το καλύτερό του πλασάρισμα στην φετινή χρονιά, που πέτυχε στον αμέσως προηγούμενο αγώνα στην Γερμανία.
Ο Ισπανός έκανε μια πολύ καλή εκκίνηση που τον έφερε μπροστά από τον team-mate του, Lando Norris αλλά και από την Red Bull του Pierre Gasly και παρέμεινε εκεί παρά την πίεση που δέχθηκε από το Γάλλο στο φινάλε, σκοράροντας ένα σπουδαίο αποτέλεσμα για την αναγεννημένη φετινή McLaren.
Από την άλλη, μόνο απογοήτευση μπορεί να αισθάνεται για έναν ακόμα αγώνα ο Pierre Gasly. Ο δεύτερος πιλότος των «Κόκκινων Ταύρων» συνέχισε τις απογοητευτικές εμφανίσεις, πέρασε το μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα παλεύοντας με τα μονοθέσια του midfield και τελικά περιορίστηκε στην έκτη θέση, έχοντας κερδίσει μάλιστα δύο θέσεις μέσα στα pits, από τους Norris και Raikkonen.
Ο Φινλανδός τερμάτισε τελικά έβδομος, σε ένα πολύ δυνατό αποτέλεσμα για την Alfa Romeo, που έδειχνε ως τώρα στο τριήμερο να μην έχει την δυναμική για κάτι ιδιαίτερα καλό, με τον συμπατριώτη του, Valtteri Bottas, να ολοκληρώνει τον αγώνα όγδοος λίγα μέτρα πιο πίσω.
Ο πιλότος της Mercedes έκανε μία κακή εκκίνηση, χάνοντας την θέση του από τον Lewis Hamilton, με τον οποίο είχαν επαφή στην δεύτερη στροφή, που οδήγησε στην θραύση της εμπρόσθιας αεροδυναμικής πτέρυγας του Bottas και τον ανάγκασε σε ένα πρώιμο, αργό pit stop. Ακολουθώντας ύστερα μία στρατηγική δύο στάσεων στα pits, ο Φινλανδός κατάφερε να ανακάμψει με διαδοχικά προσπεράσματα που επιχείρησε, όχι όμως να πετύχει κάτι καλύτερο από την όγδοη θέση τερματισμού.
Πίσω του ολοκλήρωσε τον αγώνα η δεύτερη McLaren, του Lando Norris, ο οποίος έχασε θέσεις τόσο στην εκκίνηση όσο και λόγω ενός αργού pit stop στο pitlane, κατάφερε όμως να παραμείνει στην δεκάδα και να προσφέρει σημαντικούς βαθμούς στην ομάδα του στην μάχη για την κατάληψη της ‘best of the rest’ θέσης, πίσω από τους Big3.
Την δεκάδα συμπλήρωσε ανέλπιστα ο Alexander Albon, που μπήκε στους τελευταίους γύρους στις βαθμολογούμενες θέσεις και ενώ ο ρυθμός και η απόδοση του μονοθεσίου της Toro Rosso, δεν έδειχνε ικανή για κάτι τέτοιο.
Αντίθετα, εκτός έμειναν και οι δύο Renault, με τον Nico Hulkenberg να μην εκμεταλλεύεται το περιβόητο πλεονέκτημα ελεύθερης επιλογής ελαστικών που είχε από την 11η θέση και να τερματίζει τελικά 12ος, ύστερα από μία μάχη που έδωσε καθ’ όλη την διάρκεια του αγώνα με τον Sergio Perez. Τελικά αμφότεροι βρέθηκαν εκτός δεκάδας, με τον Albon να καταφέρει να τρυπώσει στην τελευταία βαθμολογούμενη θέση.
Πολύ κακός εξελίχθηκε τελικά και ο αγώνας του Daniel Ricciardo και παρ ’ότι ο Αυστραλός παρουσίασε σπουδαίο ρυθμό στο πρώτο κομμάτι του αγώνα. Μετά την δεύτερη στάση του στα pits όμως, κόλλησε πίσω από τον Kevin Magnussen για πάρα πολλούς γύρους και τελικά οι δυο τους τερμάτισαν μόλις στην 13η και 14η θέση.
Πίσω από τον Ricciardo έπεσε στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα ο Daniil Kvyat, ο οποίος έχασε ρυθμό και θέσεις στους τελευταίους γύρους και τερμάτισε τελικά μόλις 15ος, μία εβδομάδα μετά το θρυλικό βάθρο που κατέκτησε στο Hockenheim, μία μέρα αφότου έγινε πατέρας για πρώτη φορά.
16ος ολοκλήρωσε τελικά τον αγώνα ο εκπληκτικός George Russell που κρατήθηκε στην μάχη με τα μονοθέσια του midfield καθ’ όλη την διάρκεια και απέδειξε τα βήματα προόδου που έχει πετύχει η Williams με το μεγάλο πακέτο αναβάθμισης που έφερε στο Γερμανικό Grand Prix.
Πίσω από τον νεαρό Βρετανό έμειναν τόσο ο Lance Stroll όσο και ο Antonio Giovinazzi, με τους δύο πιλότους να κάνουν αθόρυβους αγώνες μακριά από τις βαθμολογούμενες θέσεις. Τελευταίος για άλλο ένα Grand Prix ο Robert Kubica, με το μόνο μονοθέσιο που δεν κατάφερε να δει την καρώ σημαία να είναι αυτό του Romain Grosjean, ο οποίος αποσύρθηκε στο γκαράζ περί τα μισά του αγώνα και ενώ βρισκόταν μακριά από τις βαθμολογούμενες θέσεις.
Η Formula 1 ετοιμάζεται τώρα για την καλοκαιρινή της διακοπή και θα απουσιάσει από την δράση για τέσσερις ολόκληρες εβδομάδες μέχρι το τριήμερο 30/08-01/09, όταν και πιλότοι και μονοθέσια θα επανέλθουν στις πίστες, στο Spa του Βελγίου για τον 13ο αγώνα της φετινής σεζόν.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Όλα έδειχναν πως η μάχη μεταξύ του Max Verstappen και του Lewis Hamilton θα ήταν σφοδρή, μετά την πρώτη αλλαγή ελαστικών των δύο, όταν αμφότεροι πέρασαν από την μέση στην σκληρή γόμα και είχαν κάτι
λιγότερο από 40 ολόκληρους γύρους για το φινάλε. Οι δυο τους πάλεψαν ρόδα με ρόδα με τον Max να κρατάει πίσω του με νύχια, δόντια και έξυπνα τεχνάσματα τον Hamilton, έως ότου ο James Vowles και η ομάδα στρατηγιστών της Mercedes έριξαν το… «ζάρι» και έπιασαν εξάρες.
Με την κίνησή τους να βάλουν τον Hamilton στα pits 22 γύρους πριν το φινάλε και ενώ ο Βρετανός ήταν κολλημένος στο κιβώτιο της Red Bull, ήλπισαν πως θα μπορούσαν να ανατρέψουν την εικόνα του αγώνα και να δώσουν στον πιλότο τους αυτό το καθοριστικό πλεονέκτημα που του έλειπε ως τότε για να υπερκεράσει τον Ολλανδό και να πάρει την όγδοη νίκη του στην φετινή σεζόν.
Έτσι κι έγινε. Με μια διαολεμένη οδήγηση από πλευράς Hamilton και με την μέση γόμα να αποδεικνύεται άριστη επιλογή από πλευράς ομάδας, η διαφορά των 19 δευτερολέπτων που είχε διαμορφωθεί ροκανίστηκε και ο νυν παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε την κίνησή του με τέσσερις γύρους να απομένουν, προσπέρασε τον Verstappen και έφτασε άνετα ως την καρώ σημαία.
Ο Ολλανδός, που εχθές σκόραρε την πρώτη pole position της καριέρας του, έμεινε τελικά δεύτερος, κατάφερε όμως να περισώσει τον extra βαθμό του ταχύτερου γύρου, κάνοντας μια στάση στα pits λίγο πριν το φινάλε για να πετάξει την κατεστραμμένη hard γόμα και να φορέσει νέα, φρέσκα μαλακά ελαστικά. Κάπως έτσι, με έναν εκπληκτικό γύρο, έσπασε το ρεκόρ πίστας στο Ουγγαρόρινγκ και πέτυχε συνάμα και τον ταχύτερο γύρο της ημέρας, προσθέτοντας έναν επιπλέον βαθμό στο ήδη παραγεμισμένο του σακούλι την φετινή χρονιά.
Στην τρίτη θέση, πολύ μακριά από τους δύο πρώτους, τερμάτισε ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός ακολούθησε μια εναλλακτική στρατηγική, αποκοτιά της αδυναμίας της Scuderia να ματσάρει σε οποιοδήποτε σημείο του αγώνα τον ρυθμό των Mercedes και Red Bull. Έτσι, ο Vettel παρέμεινε για ένα πολύ μεγάλο πρώτο stint έξω με την μέση γόμα, για να περάσει ύστερα στην μαλακή και να επιτεθεί στο φινάλε, καταφέρνοντας τελικά να περισώσει την τρίτη θέση, την οποία πήρε από τον ομόσταυλό του, Charles Leclerc, λίγους γύρους πριν το πέσιμο της καρώ σημαίας.
Ο Ολλανδός, που εχθές σκόραρε την πρώτη pole position της καριέρας του, έμεινε τελικά δεύτερος, κατάφερε όμως να περισώσει τον extra βαθμό του ταχύτερου γύρου, κάνοντας μια στάση στα pits λίγο πριν το φινάλε για να πετάξει την κατεστραμμένη hard γόμα και να φορέσει νέα, φρέσκα μαλακά ελαστικά. Κάπως έτσι, με έναν εκπληκτικό γύρο, έσπασε το ρεκόρ πίστας στο Ουγγαρόρινγκ και πέτυχε συνάμα και τον ταχύτερο γύρο της ημέρας, προσθέτοντας έναν επιπλέον βαθμό στο ήδη παραγεμισμένο του σακούλι την φετινή χρονιά.
Στην τρίτη θέση, πολύ μακριά από τους δύο πρώτους, τερμάτισε ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός ακολούθησε μια εναλλακτική στρατηγική, αποκοτιά της αδυναμίας της Scuderia να ματσάρει σε οποιοδήποτε σημείο του αγώνα τον ρυθμό των Mercedes και Red Bull. Έτσι, ο Vettel παρέμεινε για ένα πολύ μεγάλο πρώτο stint έξω με την μέση γόμα, για να περάσει ύστερα στην μαλακή και να επιτεθεί στο φινάλε, καταφέρνοντας τελικά να περισώσει την τρίτη θέση, την οποία πήρε από τον ομόσταυλό του, Charles Leclerc, λίγους γύρους πριν το πέσιμο της καρώ σημαίας.
Τέταρτος τερμάτισε τελικά ο Μονεγάσκος, που ακολούθησε μια πιο συμβατική στρατηγική από αυτή του Vettel, ακολουθώντας την πεπατημένη του ενός pit stop και περνώντας από την μέση στην σκληρή γόμα. Στην πέμπτη θέση ολοκλήρωσε το Grand Prix ο Carlos Sainz Jr, ισοφαρίζοντας το καλύτερό του πλασάρισμα στην φετινή χρονιά, που πέτυχε στον αμέσως προηγούμενο αγώνα στην Γερμανία.
Ο Ισπανός έκανε μια πολύ καλή εκκίνηση που τον έφερε μπροστά από τον team-mate του, Lando Norris αλλά και από την Red Bull του Pierre Gasly και παρέμεινε εκεί παρά την πίεση που δέχθηκε από το Γάλλο στο φινάλε, σκοράροντας ένα σπουδαίο αποτέλεσμα για την αναγεννημένη φετινή McLaren.
Από την άλλη, μόνο απογοήτευση μπορεί να αισθάνεται για έναν ακόμα αγώνα ο Pierre Gasly. Ο δεύτερος πιλότος των «Κόκκινων Ταύρων» συνέχισε τις απογοητευτικές εμφανίσεις, πέρασε το μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα παλεύοντας με τα μονοθέσια του midfield και τελικά περιορίστηκε στην έκτη θέση, έχοντας κερδίσει μάλιστα δύο θέσεις μέσα στα pits, από τους Norris και Raikkonen.
Ο Φινλανδός τερμάτισε τελικά έβδομος, σε ένα πολύ δυνατό αποτέλεσμα για την Alfa Romeo, που έδειχνε ως τώρα στο τριήμερο να μην έχει την δυναμική για κάτι ιδιαίτερα καλό, με τον συμπατριώτη του, Valtteri Bottas, να ολοκληρώνει τον αγώνα όγδοος λίγα μέτρα πιο πίσω.
Ο πιλότος της Mercedes έκανε μία κακή εκκίνηση, χάνοντας την θέση του από τον Lewis Hamilton, με τον οποίο είχαν επαφή στην δεύτερη στροφή, που οδήγησε στην θραύση της εμπρόσθιας αεροδυναμικής πτέρυγας του Bottas και τον ανάγκασε σε ένα πρώιμο, αργό pit stop. Ακολουθώντας ύστερα μία στρατηγική δύο στάσεων στα pits, ο Φινλανδός κατάφερε να ανακάμψει με διαδοχικά προσπεράσματα που επιχείρησε, όχι όμως να πετύχει κάτι καλύτερο από την όγδοη θέση τερματισμού.
Πίσω του ολοκλήρωσε τον αγώνα η δεύτερη McLaren, του Lando Norris, ο οποίος έχασε θέσεις τόσο στην εκκίνηση όσο και λόγω ενός αργού pit stop στο pitlane, κατάφερε όμως να παραμείνει στην δεκάδα και να προσφέρει σημαντικούς βαθμούς στην ομάδα του στην μάχη για την κατάληψη της ‘best of the rest’ θέσης, πίσω από τους Big3.
Την δεκάδα συμπλήρωσε ανέλπιστα ο Alexander Albon, που μπήκε στους τελευταίους γύρους στις βαθμολογούμενες θέσεις και ενώ ο ρυθμός και η απόδοση του μονοθεσίου της Toro Rosso, δεν έδειχνε ικανή για κάτι τέτοιο.
Αντίθετα, εκτός έμειναν και οι δύο Renault, με τον Nico Hulkenberg να μην εκμεταλλεύεται το περιβόητο πλεονέκτημα ελεύθερης επιλογής ελαστικών που είχε από την 11η θέση και να τερματίζει τελικά 12ος, ύστερα από μία μάχη που έδωσε καθ’ όλη την διάρκεια του αγώνα με τον Sergio Perez. Τελικά αμφότεροι βρέθηκαν εκτός δεκάδας, με τον Albon να καταφέρει να τρυπώσει στην τελευταία βαθμολογούμενη θέση.
Πολύ κακός εξελίχθηκε τελικά και ο αγώνας του Daniel Ricciardo και παρ ’ότι ο Αυστραλός παρουσίασε σπουδαίο ρυθμό στο πρώτο κομμάτι του αγώνα. Μετά την δεύτερη στάση του στα pits όμως, κόλλησε πίσω από τον Kevin Magnussen για πάρα πολλούς γύρους και τελικά οι δυο τους τερμάτισαν μόλις στην 13η και 14η θέση.
Πίσω από τον Ricciardo έπεσε στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα ο Daniil Kvyat, ο οποίος έχασε ρυθμό και θέσεις στους τελευταίους γύρους και τερμάτισε τελικά μόλις 15ος, μία εβδομάδα μετά το θρυλικό βάθρο που κατέκτησε στο Hockenheim, μία μέρα αφότου έγινε πατέρας για πρώτη φορά.
16ος ολοκλήρωσε τελικά τον αγώνα ο εκπληκτικός George Russell που κρατήθηκε στην μάχη με τα μονοθέσια του midfield καθ’ όλη την διάρκεια και απέδειξε τα βήματα προόδου που έχει πετύχει η Williams με το μεγάλο πακέτο αναβάθμισης που έφερε στο Γερμανικό Grand Prix.
Πίσω από τον νεαρό Βρετανό έμειναν τόσο ο Lance Stroll όσο και ο Antonio Giovinazzi, με τους δύο πιλότους να κάνουν αθόρυβους αγώνες μακριά από τις βαθμολογούμενες θέσεις. Τελευταίος για άλλο ένα Grand Prix ο Robert Kubica, με το μόνο μονοθέσιο που δεν κατάφερε να δει την καρώ σημαία να είναι αυτό του Romain Grosjean, ο οποίος αποσύρθηκε στο γκαράζ περί τα μισά του αγώνα και ενώ βρισκόταν μακριά από τις βαθμολογούμενες θέσεις.
Η Formula 1 ετοιμάζεται τώρα για την καλοκαιρινή της διακοπή και θα απουσιάσει από την δράση για τέσσερις ολόκληρες εβδομάδες μέχρι το τριήμερο 30/08-01/09, όταν και πιλότοι και μονοθέσια θα επανέλθουν στις πίστες, στο Spa του Βελγίου για τον 13ο αγώνα της φετινής σεζόν.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!