CarΗellas: Pre Race GP Ουγγαρίας: Monaco χωρίς τους τοίχους!

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019

Pre Race GP Ουγγαρίας: Monaco χωρίς τους τοίχους!

Η Formula 1 βρίσκεται στην Ουγγαρία και το Hunagaroring για τον 12ο αγώνα της σεζόν στην πίστα που έσπασε το ‘σιδηρούν παραπέτασμα’ στον μηχανοκίνητο κόσμο.
Hungaroring. Η πίστα που είναι γνωστή και ως ‘Monaco χωρίς τους τοίχους’ εξαιτίας των αργών στροφών και του ανώμαλου οδοστρώματος. Συνάμα η πίστα που το προσεχές τριήμερο θα φιλοξενήσει για 34η φορά
το ‘μαγικό τσίρκο’ της Formula 1 που έχει καταστήσει τα προάστια της Βουδαπέστης ετήσιο καλοκαιρινό -μα ουχί παραθεριστικό- προορισμό από το 1986 και έπειτα, όταν ο Bernie Ecclestone κατάφερε κάτι που έμοιαζε ως τότε αδιανόητο.
Ο πάλαι ποτέ ισχυρός άνδρας της Formula 1 επεδίωκε εκείνη την περίοδο να διοργανώσει έναν αγώνα στην επικράτεια της ΕΣΣΔ, ένας Μαγυάρος φίλος του όμως, τον προέτρεψε να αλλάξει τα πλάνα του και να κοιτάξει προς Ουγγαρία μεριά. Η πίστα του Hungaroring, η τρίτη και τελευταία στο φετινό καλεντάρι που κοτσάρει την πασίγνωστη κατάληξη «-ring» πίσω από το όνομά της, κατασκευάστηκε σε χρόνο ρεκόρ, οκτώ μόλις μήνες μετά την έναρξη των εργασιών και διοργάνωσε το Ουγγρικό Grand Prix το 1986, 50 χρόνια μετά από ένα πρώτο πείραμα που είχε γίνει το 1936 σε ένα πάρκο της Βουδαπέστης και αποτέλεσε ιστορικά το πρώτο Ουγγρικό Grand Prix της ιστορίας.
Ένα πείραμα που διακόπηκε βίαια από τον πόλεμο, που έφερε με το τέλος του την Ουγγαρία στην ανατολική πλευρά της Ευρώπης και πίσω από το «Σιδηρούν παραπέτασμα» που ύψωσαν οι Σοβιετικοί στα όρια της επικράτειάς τους καθώς και στα «κράτη-δορυφόρους» τους, όπως η Ουγγαρία. Το «παραπέτασμα» που στον μηχανοκίνητο κόσμο κατέρρευσε πέντε χρόνια πριν την οριστική διάσπαση της ΕΣΣΔ, με την έλευση της δυτικοφερμένης και υπερμοντέρνας Formula 1 στο Mogyoród, λίγο έξω από την πρωτεύουσα Βουδαπέστη.
Το πρώτο εκείνο Grand Prix της σύγχρονης εποχής βρήκε νικητή τον Nelson Piquet, ο οποίος έμελλε να κερδίσει με μια εντυπωσιακή προσπέραση επί του Ayrton Senna και την επόμενη σεζόν στο Hungaroring, στον δρόμο προς το τρίτο παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας του. Έκτοτε, άλλοι 30 και πλέον αγώνες έχουν διεξαχθεί στο μικρό ‘Ring της ανατολικής Ευρώπης, το οποίο μας έχει προσφέρει ουκ ολίγες συγκινήσεις και αποτελεί παραδοσιακά έναν «love or hate» προορισμό για τους πιλότους.
Κι αυτό γιατί η ιδιαίτερη χάραξή του, οι υψηλές θερμοκρασίες, η συνήθης τοποθέτησή του στο μέσον της σεζόν και πριν την καθάρια καλοκαιρινή διακοπή, σε συνδυασμό με τον πειρασμό των νεροτσουλήθρων που βρίσκονται στα πέριξ της πίστας, σε ένα από τα μεγαλύτερα water parks της γηραιάς ηπείρου, δεν ταιριάζουν στα γούστα όλων των πιλότων.
Σε αυτόν που σίγουρα ταιριάζουν είναι στον πολυνίκη Lewis Hamilton, ο οποίος μετά το φιάσκο του Hockenheim, που τον έφερε για πρώτη φορά στην ένατη θέση τερματισμού από το Μεξικανικό Grand Prix του 2017, θα θέλει σίγουρα να πάρει την ρεβάνς και συνάμα να διευρύνει το προβάδισμά του στις νίκες στην Ουγγρική πίστα από τον Michael Schumacher με την έβδομή του επικράτηση εκεί.
 Άλλος ένας παγκόσμιος πρωταθλητής που κοσμούσε μέχρι και πέρυσι τo grid και αγαπά την Βούδα, την Πέστη και το Hungaroring, είναι ο Fernando Alonso, που σκόραρε την πρώτη του νίκη εκεί το 2003 και αμέσως μετά ανακήρυξε αυτήν την πίστα ως την αγαπημένη του. Πέρα από τον Alonso, την γεύση της πιο γλυκιάς από τις τρεις σαμπάνιες του βάθρου γεύτηκαν στην Ουγγαρία για πρώτη φορά άλλοι τρεις πιλότοι, δύο εκ των οποίων μετέπειτα παγκόσμιοι πρωταθλητές.
O Damon Hill πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του στο Ουγγαρόρινγκ το 1993, μετά από αλλεπάλληλες ατυχίες νωρίτερα εκείνη την σεζόν, ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα και ως νυν παγκόσμιος πρωταθλητής, πλησίασε στο θαύμα της νίκης εκεί για λογαριασμό της Arrows, έχασε όμως την πρωτοπορία και την επικράτηση στον τελευταίο γύρο όταν το κιβώτιό του κόλλησε και έτσι περιορίστηκε στην δεύτερη θέση. Εκτός από τον Hill, την πρώτη νίκη του πέτυχε σε έναν τρελό αγώνα στο Ουγγαρόρινγκ και ο Jenson Button, το 2006, στον πρώτο βρόχινο αγώνα στην Βουδαπέστη αλλά και ο Heikki Kovalainen, με τον Φινλανδό να παίρνει την πρωτοπορία στον αγώνα του 2008 και τελικά την (μοναδική της καριέρας του) νίκη, ύστερα από την εγκατάλειψη του πρωτοπόρου Felipe Massa με σπασμένο κινητήρα.
Στον περσινό αγώνα, ο Lewis Hamilton πήρε μια ανέλπιστη pole position υπό βροχή και την δεύτερη συνεχόμενη νίκη του και βύθισε ακόμα περισσότερο τον Sebastian Vettel σε μια αγωνιστική και ψυχολογική απόγνωση, μετά το τραγικό λάθος του Γερμανού στον εντός έδρας αγώνα του μια εβδομάδα νωρίτερα.
Ο Vettel και η Scuderia Ferrari είχαν θριαμβεύσει στην Ουγγαρία το 2017, καθώς και το 2015, στον απόηχο της είδησης του θανάτου του Jules Bianchi και φέτος έρχονται στο Hungaroring πιο διψασμένοι από ποτέ με στόχο να κατακτήσουν την πρώτη τους νίκη στην σεζόν ύστερα από αμέτρητες χαμένες ευκαιρίες.
Παραδοσιακά άλλωστε στην υβριδική εποχή, το Hungaroring είναι μία πίστα που δεν ταιριάζει ιδιαίτερα στην Mercedes, με τους Γερμανούς να κερδίζουν μόλις δύο φορές στα τελευταία πέντε Grand Prix εκεί, πέρυσι και το 2016, όταν ο Lewis Hamilton έσπασε το ρεκόρ των τεσσάρων νικών του Michael Schumacher και ανακηρύχθηκε πολυνίκης στην Βουδαπέστη.
Κάπως έτσι, η μάχη στην ζεστή και αργή διαδρομή του Mogyoród αναμένεται καυτή και φέτος, λίγο πριν οι πιλότοι και οι ομάδες αφήσουν τα cockpits τους για έναν ολόκληρο μήνα και απολαύσουν τις θερινές τους διακοπές, γεμίζοντας τις μπαταρίες τους για ένα καυτό δεύτερο μισό της σεζόν που αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη Αυγούστου από το Spa και να ολοκληρωθεί σε ακριβώς τέσσερις μήνες από σήμερα στην Yas Marina του Abu Dhabi.
Η δράση του τριημέρου θα ξεκινήσει αύριο, Παρασκευή με τις ελεύθερες δοκιμές 1 στις 12:00 το μεσημέρι και την δεύτερη περίοδο να ακολουθεί στις 16:00. Ακολούθως, οι τρίτες ελεύθερες είναι προγραμματισμένες για την 13:00 το μεσημέρι του Σαββάτου, με τις κατατακτήριες να ξεκινούν στις 16:00 της ίδιας μέρας ενώ ο μεγάλος αγώνας της Κυριακής θα λάβει εκκίνηση στις 16:10 ώρα Ελλάδος. Όλη η δράση από την Ουγγαρία θα μεταδοθεί ζωντανά από το ΕΡΤ SPORTS HD και από το Cosmote Sport5HD. 
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!