Ο Valtteri Bottas πήρε την νίκη προσπερνώντας εντός πίστας τον Lewis Hamilton που βρισκόταν σε στρατηγική ενός pit stop λιγότερου αλλά ο Βρετανός κράτησε την δεύτερη θέση και κλείδωσε και μαθηματικά τον έκτο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του. Τρίτος ο Max Verstappen.
Ο Valtteri Bottas χρειαζόταν ένα μικρό θαύμα για να παραμείνει ζωντανός στην μάχη του φετινού τίτλου απέναντι στον ομόσταυλό του, Lewis Hamilton ο οποίος χρειαζόταν τουλάχιστον τρεις βαθμούς για να
στεφθεί πρωταθλητής στο Austin, τρεις αγώνες πριν το τέλος της φετινής σεζόν. Εντέλει, ο Φινλανδός έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του, πήρε την νίκη με στρατηγική δύο pit stop σημειώνοντας δύο προσπεράσεις εντός πίστας έναντι του team-mate του, δεν μπόρεσε όμως να αποτρέψει την στέψη του εξάκις -πια- παγκόσμιου πρωταθλητή, Hamilton, ο οποίος κρατώντας την σκληρή γόμα για πάνω από 30 γύρους ζωντανή και εκμεταλλευόμενος την έξοδο του Kevin Magnussen, που έβγαλε τις κίτρινες σημαίες στην πίστα στους τελευταίους γύρους, ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου και κλείδωσε και μαθηματικά τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο του.
Πίσω του, ο Max Verstappen, ο οποίος έβαλε δύσκολα στα «Ασημί Βέλη» της Mercedes, δεν κατάφερε όμως να διεκδικήσει εν τέλει κάτι καλύτερο από το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου, μην μπορώντας να προσπεράσει τον Hamilton στους τελευταίους γύρους. Πολύ κακό ρυθμό αντίθετα είχαν οι δύο Ferrari, που έμειναν πολύ μακριά από την κορυφή και έδειξαν ξανά σημάδια αδυναμίας, που είχαν εξαλειφθεί μετά την καλοκαιρινή διακοπή. Ο Sebastian Vettel αντιμετώπισε προβλήματα με το μονοθέσιό του ήδη από την εκκίνηση και εγκατέλειψε νωρίς με σπασμένη ανάρτηση, ενώ ο Charles Leclerc τερμάτισε τέταρτος, κάνοντας έναν μοναχικό αγώνα, 52 δευτερόλεπτα μακριά από τον Valtteri Bottas.
Ο Μονεγάσκος πήρε βέβαια τον βαθμό του ταχύτερου γύρου, σπάζοντας το ρεκόρ πίστας με 15 γύρους για το φινάλε, φορώντας τα μαλακά ελαστικά της Pirelli, η Scuderia όμως δεν μπήκε ποτέ στην συζήτηση για την μάχη της νίκης στο Austin. Μέχρι την πέμπτη θέση ανέβηκε ο «Οδηγός της ημέρας» στο Αμερικάνικο Grand Prix, Alexander Albon, με τον γεννημένο στο Λονδίνο Ταϊλανδό της Red Bull να πέφτει στην τελευταία θέση μετά το πέρας του πρώτου γύρου και ύστερα από μια επαφή που είχε με τον Carlos Sainz Jr. στην εκκίνηση που τον ανάγκασε να μπει στα pits πολύ νωρίς. Παρ ’όλα αυτά, με μια έξοχη στρατηγική τριών στάσεων στο pitlane και μερικά έξοχα προσπεράσματα, ο «μικρός» της Red Bull κατάφερε να επιστρέψει στα ψηλά πατώματα της κατάταξης, αφήνοντας πίσω του τον πρώην πιλότο των Ταύρων, Daniel Ricciardo, που κατέληξε έκτος και ‘best of the rest’ για τέταρτη φορά την φετινή σεζόν. Ο Αυστραλός έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα, με άψογη διαχείριση των ελαστικών αλλά και μερικά φοβερά προσπεράσματα και άφησε πίσω του τους τους δύο πιλότους της McLaren, Lando Norris και Carlos Sainz Jr. που περιορίστηκαν στην έβδομη και όγδοη θέση αντίστοιχα.
Ένατη τερμάτισε η έτερη Renault του Nico Hülkenberg, με τον Γερμανό να βοηθά την ομάδα του στην μάχη που δίνει με την Toro Rosso για την πέμπτη θέση του πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Για λογαριασμό της Ιταλικής ομάδας, δέκατος ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Daniil Kvyat. Ο Ρώσος όμως δέχθηκε ποινή μετά το τέλος του αγώνα εξαιτίας κάποιας σύγκρουσης που προκάλεσε στους τελευταίους γύρους και έπεσε στην 12η θέση, προβιβάζοντας τον Sergio Perez της Racing Point και τον Kimi Raikkonen, που παρότι βρισκόταν για μεγάλο μέρος του αγώνα στους βαθμούς δεν μπόρεσε να κρατήσει την Alfa Romeo του μπροστά από τα υπόλοιπα ταχύτερα μονοθέσια του midfield. Χαρακτηριστικά, ο έτερος πιλότος του ‘Quadrifoglio Verde’, Antonio Giovinazzi δεν κατάφερε τίποτα καλύτερο από την 14η θέση, πίσω από την δεύτερη Racing Point του Lance Stroll. 15ος τερμάτισε στον εντός έδρας αγώνα της ομάδας του ο Romain Grosjean σε άλλο ένα κακό Σαββατοκύριακο για την Haas, με τον Pierre Gasly να ολοκληρώνει μόλις 16ος, θύμα της στρατηγικής της Toro Rosso, παρά το γεγονός πως και αυτός βρισκόταν εντός δεκάδας για μεγάλο μέρος του αγώνα. Στην τελευταία θέση τερμάτισε ο George Russell για λογαριασμό της Williams, με τον Kevin Magnussen να κατατάγεται 18ος παρότι τέθηκε εκτός αγώνα τέσσερις γύρους πριν το φινάλε, καθώς είχε συμπληρώσει το 75% της συνολικής απόστασης του αγώνα. Εκτός από νωρίς έμεινε πέρα από τον Sebastian Vettel και ο Robert Kubica στην έτερη Williams.
Ο Valtteri Bottas χρειαζόταν ένα μικρό θαύμα για να παραμείνει ζωντανός στην μάχη του φετινού τίτλου απέναντι στον ομόσταυλό του, Lewis Hamilton ο οποίος χρειαζόταν τουλάχιστον τρεις βαθμούς για να
στεφθεί πρωταθλητής στο Austin, τρεις αγώνες πριν το τέλος της φετινής σεζόν. Εντέλει, ο Φινλανδός έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του, πήρε την νίκη με στρατηγική δύο pit stop σημειώνοντας δύο προσπεράσεις εντός πίστας έναντι του team-mate του, δεν μπόρεσε όμως να αποτρέψει την στέψη του εξάκις -πια- παγκόσμιου πρωταθλητή, Hamilton, ο οποίος κρατώντας την σκληρή γόμα για πάνω από 30 γύρους ζωντανή και εκμεταλλευόμενος την έξοδο του Kevin Magnussen, που έβγαλε τις κίτρινες σημαίες στην πίστα στους τελευταίους γύρους, ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου και κλείδωσε και μαθηματικά τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο του.
Πίσω του, ο Max Verstappen, ο οποίος έβαλε δύσκολα στα «Ασημί Βέλη» της Mercedes, δεν κατάφερε όμως να διεκδικήσει εν τέλει κάτι καλύτερο από το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου, μην μπορώντας να προσπεράσει τον Hamilton στους τελευταίους γύρους. Πολύ κακό ρυθμό αντίθετα είχαν οι δύο Ferrari, που έμειναν πολύ μακριά από την κορυφή και έδειξαν ξανά σημάδια αδυναμίας, που είχαν εξαλειφθεί μετά την καλοκαιρινή διακοπή. Ο Sebastian Vettel αντιμετώπισε προβλήματα με το μονοθέσιό του ήδη από την εκκίνηση και εγκατέλειψε νωρίς με σπασμένη ανάρτηση, ενώ ο Charles Leclerc τερμάτισε τέταρτος, κάνοντας έναν μοναχικό αγώνα, 52 δευτερόλεπτα μακριά από τον Valtteri Bottas.
Ο Μονεγάσκος πήρε βέβαια τον βαθμό του ταχύτερου γύρου, σπάζοντας το ρεκόρ πίστας με 15 γύρους για το φινάλε, φορώντας τα μαλακά ελαστικά της Pirelli, η Scuderia όμως δεν μπήκε ποτέ στην συζήτηση για την μάχη της νίκης στο Austin. Μέχρι την πέμπτη θέση ανέβηκε ο «Οδηγός της ημέρας» στο Αμερικάνικο Grand Prix, Alexander Albon, με τον γεννημένο στο Λονδίνο Ταϊλανδό της Red Bull να πέφτει στην τελευταία θέση μετά το πέρας του πρώτου γύρου και ύστερα από μια επαφή που είχε με τον Carlos Sainz Jr. στην εκκίνηση που τον ανάγκασε να μπει στα pits πολύ νωρίς. Παρ ’όλα αυτά, με μια έξοχη στρατηγική τριών στάσεων στο pitlane και μερικά έξοχα προσπεράσματα, ο «μικρός» της Red Bull κατάφερε να επιστρέψει στα ψηλά πατώματα της κατάταξης, αφήνοντας πίσω του τον πρώην πιλότο των Ταύρων, Daniel Ricciardo, που κατέληξε έκτος και ‘best of the rest’ για τέταρτη φορά την φετινή σεζόν. Ο Αυστραλός έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα, με άψογη διαχείριση των ελαστικών αλλά και μερικά φοβερά προσπεράσματα και άφησε πίσω του τους τους δύο πιλότους της McLaren, Lando Norris και Carlos Sainz Jr. που περιορίστηκαν στην έβδομη και όγδοη θέση αντίστοιχα.
Ένατη τερμάτισε η έτερη Renault του Nico Hülkenberg, με τον Γερμανό να βοηθά την ομάδα του στην μάχη που δίνει με την Toro Rosso για την πέμπτη θέση του πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Για λογαριασμό της Ιταλικής ομάδας, δέκατος ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Daniil Kvyat. Ο Ρώσος όμως δέχθηκε ποινή μετά το τέλος του αγώνα εξαιτίας κάποιας σύγκρουσης που προκάλεσε στους τελευταίους γύρους και έπεσε στην 12η θέση, προβιβάζοντας τον Sergio Perez της Racing Point και τον Kimi Raikkonen, που παρότι βρισκόταν για μεγάλο μέρος του αγώνα στους βαθμούς δεν μπόρεσε να κρατήσει την Alfa Romeo του μπροστά από τα υπόλοιπα ταχύτερα μονοθέσια του midfield. Χαρακτηριστικά, ο έτερος πιλότος του ‘Quadrifoglio Verde’, Antonio Giovinazzi δεν κατάφερε τίποτα καλύτερο από την 14η θέση, πίσω από την δεύτερη Racing Point του Lance Stroll. 15ος τερμάτισε στον εντός έδρας αγώνα της ομάδας του ο Romain Grosjean σε άλλο ένα κακό Σαββατοκύριακο για την Haas, με τον Pierre Gasly να ολοκληρώνει μόλις 16ος, θύμα της στρατηγικής της Toro Rosso, παρά το γεγονός πως και αυτός βρισκόταν εντός δεκάδας για μεγάλο μέρος του αγώνα. Στην τελευταία θέση τερμάτισε ο George Russell για λογαριασμό της Williams, με τον Kevin Magnussen να κατατάγεται 18ος παρότι τέθηκε εκτός αγώνα τέσσερις γύρους πριν το φινάλε, καθώς είχε συμπληρώσει το 75% της συνολικής απόστασης του αγώνα. Εκτός από νωρίς έμεινε πέρα από τον Sebastian Vettel και ο Robert Kubica στην έτερη Williams.
Πιλότοι και ομάδες θα μεταβούν τώρα στο Interlagos της Βραζιλίας όπου σε δύο εβδομάδες θα διεξαχθεί ο επόμενος και προτελευταίος αγώνας της φετινής σεζόν. Η δράση στην πίστα του Σάο Πάολο θα ξεκινήσει την Παρασκευή 15/11 και τις δύο πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών. Το pitlane είναι προγραμματισμένο να ανοίξει για την έναρξη του FP1 στις 16:00 ώρα Ελλάδος, με το FP2, τέσσερις ώρες αργότερα. Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί το Σάββατο με τις τρίτες ελεύθερες δοκιμές στις 17:00 και τις Κατατακτήριες στις 20:00 ενώ τα κόκκινα φώτα του 20ου αγώνα του φετινού καλενταρίου θα σβήσουν την Κυριακή στις 19:10. Όλη η δράση του τριημέρου θα καλυφθεί ζωντανά τόσο από την δημόσια τηλεόραση της ΕΡΤ όσο και από τα αθλητικά κανάλια Cosmote Sport.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!