Τα τελευταία χρόνια η επικρατέστερη φιλοσοφία για να χτυπήσεις τον ανταγωνισμό είναι η εξής: Ισχυρός κινητήρας, ώστε να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες του οδηγού, αλλά παράλληλα εξοικονόμηση καυσίμου και συμβολή στην προστασία του περιβάλλοντος.
Την επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων έφερε η τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το 1996 η Μitsubishi παρουσίασε τον πρώτο σύγχρονο κινητήρα άμεσου ψεκασμού και
ταυτόχρονα σήμανε η αντίστροφη μέτρηση για την καθιέρωσή του, η οποία ξεκίνησε το 2003, όταν το VAGroup υιοθέτησε και εξέλιξε σημαντικά τη συγκεκριμένη τεχνολογία, εφαρμόζοντάς την σταδιακά σε όλους τους βενζινοκινητήρες του.
Χάρη στα πλεονεκτήματά του, ο άμεσος ψεκασμός, κατάφερε μέσα σε λιγότερο από 10 χρόνια να γίνει το σήμα κατατεθέν ολόκληρης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Με τον όρο άμεσος ψεκασμός, εννοούμε ότι το καύσιμο ψεκάζεται (με εγχυτήρες καυσίμου) κατευθείαν στο θάλαμο καύσης. Τα περισσότερα αυτοκίνητα λειτουργούν με το σύστημα έμμεσου ψεκασμού, δηλαδή το καύσιμο ψεκάζεται στην πολλαπλή εισαγωγής για να αναμειχθεί με τον ατμοσφαιρικό αέρα και έπειτα καταλήγει στον θάλαμο καύσης.
Από πλευράς κατασκευής και εξωτερικής εμφάνισης, οι κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού δύσκολα ξεχωρίζουν από τους συμβατικούς αλλά τα πλεονεκτήματά τους είναι αρκετά. Πρώτα απ’ όλα σε έναν κινητήρα άμεσου ψεκασμού πετυχαίνουμε μεγαλύτερη ακρίβεια ψεκαζόμενης ποσότητας αφού στους συμβατικούς κινητήρες μια μικροποσότητα καυσίμου χάνεται στους αυλούς εισαγωγής ή στις βαλβίδες. Κάτι τέτοιο προσφέρει στον οδηγό καλύτερη και ομαλότερη απόδοση ισχύος ενώ παράλληλα η απόκριση του γκαζιού κατά την επιτάχυνση είναι πιο άμεση. Τα πλεονεκτήματα συνεχίζονται και σε επίπεδο οικονομίας μιας και η κατανάλωση μειώνεται στους κινητήρες άμεσου ψεκασμού άλλα και οι εκπομπές ρύπων ελαττώνονται με αποτέλεσμα τα τέλη κυκλοφορίας του οχήματος πολλές φορές να τείνουν στο μηδέν αλλά και το περιβάλλον να προστατεύεται.
Η τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού ήρθε για να μείνει, λοιπόν, αφού πλεονεκτεί σε όλα τα επίπεδα σε σχέση με τους συμβατικούς κινητήρες. Μπορεί το κόστος να είναι λίγο υψηλότερο,αλλά το γεγονός ότι ένας κινητήρας με σύστημα άμεσου ψεκασμού είναι περίπου 15% οικονομικότερος από έναν αντίστοιχο συμβατικό δικαιολογεί την γρήγορη αναγνώριση του από όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σύνταξη κειμένου: Θοδωρής Κολονέλος
Την επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων έφερε η τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το 1996 η Μitsubishi παρουσίασε τον πρώτο σύγχρονο κινητήρα άμεσου ψεκασμού και
ταυτόχρονα σήμανε η αντίστροφη μέτρηση για την καθιέρωσή του, η οποία ξεκίνησε το 2003, όταν το VAGroup υιοθέτησε και εξέλιξε σημαντικά τη συγκεκριμένη τεχνολογία, εφαρμόζοντάς την σταδιακά σε όλους τους βενζινοκινητήρες του.
Χάρη στα πλεονεκτήματά του, ο άμεσος ψεκασμός, κατάφερε μέσα σε λιγότερο από 10 χρόνια να γίνει το σήμα κατατεθέν ολόκληρης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Με τον όρο άμεσος ψεκασμός, εννοούμε ότι το καύσιμο ψεκάζεται (με εγχυτήρες καυσίμου) κατευθείαν στο θάλαμο καύσης. Τα περισσότερα αυτοκίνητα λειτουργούν με το σύστημα έμμεσου ψεκασμού, δηλαδή το καύσιμο ψεκάζεται στην πολλαπλή εισαγωγής για να αναμειχθεί με τον ατμοσφαιρικό αέρα και έπειτα καταλήγει στον θάλαμο καύσης.
Από πλευράς κατασκευής και εξωτερικής εμφάνισης, οι κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού δύσκολα ξεχωρίζουν από τους συμβατικούς αλλά τα πλεονεκτήματά τους είναι αρκετά. Πρώτα απ’ όλα σε έναν κινητήρα άμεσου ψεκασμού πετυχαίνουμε μεγαλύτερη ακρίβεια ψεκαζόμενης ποσότητας αφού στους συμβατικούς κινητήρες μια μικροποσότητα καυσίμου χάνεται στους αυλούς εισαγωγής ή στις βαλβίδες. Κάτι τέτοιο προσφέρει στον οδηγό καλύτερη και ομαλότερη απόδοση ισχύος ενώ παράλληλα η απόκριση του γκαζιού κατά την επιτάχυνση είναι πιο άμεση. Τα πλεονεκτήματα συνεχίζονται και σε επίπεδο οικονομίας μιας και η κατανάλωση μειώνεται στους κινητήρες άμεσου ψεκασμού άλλα και οι εκπομπές ρύπων ελαττώνονται με αποτέλεσμα τα τέλη κυκλοφορίας του οχήματος πολλές φορές να τείνουν στο μηδέν αλλά και το περιβάλλον να προστατεύεται.
Η τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού ήρθε για να μείνει, λοιπόν, αφού πλεονεκτεί σε όλα τα επίπεδα σε σχέση με τους συμβατικούς κινητήρες. Μπορεί το κόστος να είναι λίγο υψηλότερο,αλλά το γεγονός ότι ένας κινητήρας με σύστημα άμεσου ψεκασμού είναι περίπου 15% οικονομικότερος από έναν αντίστοιχο συμβατικό δικαιολογεί την γρήγορη αναγνώριση του από όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σύνταξη κειμένου: Θοδωρής Κολονέλος