Ο Lewis Hamilton πήρε μια άνετη νίκη στο Hungaroring και διεύρυνε σε πρωτοφανή για την φετινή σεζόν επίπεδα την διαφορά του από τον δεύτερο Sebastian Vettel. Στην τρίτη θέση ο Kimi Raikkonen.
Η Ferrari έδειχνε ως χθες το απόγευμα να έχει το πάνω χέρι στο Ουγγαρόρινγκ. Η ξαφνική βροχή όμως που έπληξε τα προάστια της Βουδαπέστης λίγο πριν τις κατατακτήριες δοκιμές άλλαξε ολότελα τα δεδομένα,
φέρνοντας τον Lewis Hamilton στην pole position. Από εκεί και μετά ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής δεν ξανακοίταξε πίσω, εκτέλεσε μια υποδειγματική στρατηγική ενός pit stop, διαχειρίστηκε άψογα τα ελαστικά και τον ρυθμό αγώνα του και διεύρυνε την διαφορά του από τον Sebastian Vettel στους 24 βαθμούς, την μεγαλύτερη που έχουμε δει ως τώρα στην φετινή σεζόν.
Ένας Vettel, ο οποίος χρειάστηκε να παλέψει σκληρά για να αναρριχηθεί στο σημερινό αγώνα από την τέταρτη θέση, προσπερνώντας τον Kimi Raikkonen στην εκκίνηση και περνώντας από την soft στην ultrasoft με 30 γύρους να απομένουν, έτσι ώστε να δώσει μια σκληρή μάχη στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα με τον Valtteri Bottas, ο οποίος αμύνθηκε αριστοτεχνικά στην επίθεση των Ferrari για πολλούς γύρους, πριν χτυπήσει σε μια άτσαλη κίνηση τον Γερμανό μετά την προσπέρασή που δέχθηκε λίγο πριν το φινάλε.
Εκείνη την σύγκρουση εκμεταλλεύτηκε και ο Kimi Raikkonen για να περάσει τον συμπατριώτη του και να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου, ως ο μοναδικός από την πρώτη πεντάδα που εκτέλεσε στρατηγική δύο στάσεων στα pits για να περάσει από την ultrasoft με την οποία εκκίνησε σε διαδοχικά set μαλακής γόμας. Τελικά, λόγω της επαφής με τον Vettel, που προκάλεσε ζημιά στην μπροστινή πτέρυγα της W09, ο Bottas δεν κατάφερε να κρατήσει ούτε την τέταρτη θέση και σε ακόμα μία έντονη μάχη με τον Daniel Ricciardo, όπου τα δύο μονοθέσια ακούμπησαν άτσαλα στην πρώτη στροφή δύο γύρους πριν το τέλος, ο Αυστραλός προσπέρασε τον Φινλανδό υποβιβάζοντας τον στην πέμπτη θέση.
Τα αποτελέσματα αυτά παραμένουν προσωρινά βέβαια, αφού τόσο το συμβάν του Vettel με τον Bottas, όσο και αυτό του πιλότου της Mercedes με τον Ricciardo μέλλουν να εξεταστούν από τους αγωνοδίκες.
Από εκεί και έπειτα, την έκτη θέση, μετά την εγκατάλειψη του Max Verstappen από σπασμένο κινητήρα νωρίς στον αγώνα, που προκάλεσε την έκρηξη τόσο του Ολλανδού όσο και του Christian Horner εναντίον της προμηθεύτριας Renault, κατέλαβε ο Pierre Gasly με την STR13, που φοράει φέτος τον κινητήρα της Honda, τον οποίο από του χρόνου θα έχουν στην διάθεσή τους και οι μεγάλοι «Κόκκινοι Ταύροι» της Red Bull.
Έβδομος τερμάτισε ο Kevin Magnussen στην πρώτη από τις δύο Haas, που βρέθηκαν αμφότερες στου βαθμούς με την δέκατη θέση και του Romain Grosjean, ενώ ανάμεσά τους πλασαρίστηκαν όγδοος ο Fernando Alonso, με μια αριστοτεχνική στρατηγική από πλευράς McLaren και ένατος ο Carlos Sainz Jr.
Αντίθετα με τον Ισπανό, εκτός βαθμών έμεινε ο ομόσταυλός του στην Renault, Nico Hulkenberg, στην 12η θέση, πίσω από τον Brendon Hartley, ο οποίος δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί παρά τον πολύ καλό διαφαινόμενο ρυθμό των Toro Rosso αυτό το τριήμερο στην Ουγγαρία.
Ταυτόχρονα, εκτός βαθμών έμειναν και οι δύο Force India, σε ένα πολύ δύσκολο Σαββατοκύριακο για την Ινδική ομάδα, μετά την ανακοίνωση το Σάββατο το πρωί πως η ομάδα του Vijay Mallya έχει περάσει υπό καθεστώς οικονομικής διαχείρισης για χρέη που υπερβαίνουν τα 150 εκατομμύρια ευρώ και αναζητά επενδυτή για να εξασφαλίσει την βιωσιμότητά της στο υπόλοιπο της σεζόν. Στο κλίμα αυτό, ο Esteban Ocon και ο Sergio Perez, που άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου» ζητώντας να καταβληθούν τα δεδουλευμένα του, δεν κατάφεραν τίποτα περισσότερο από την 13η και 14η θέση αντίστοιχα.
Στις τελευταίες θέσεις βρέθηκαν οι συνήθεις ύποπτοι, Marcus Ericsson, Sergey Sirotkin και Lance Stroll, σε ένα δύσκολο τριήμερο για τις Sauber και Williams που έφυγαν με άδεια χέρια από την Ουγγαρία, μετά και την εγκατάλειψη του Charles Leclerc νωρίς στον αγώνα για λογαριασμό των Ελβετών.
Εκτός του Leclerc και του Verstappen, την καρό σημαία του τερματισμού δεν είδε ούτε ο Stoffel Vandoorne, ο οποίος εκμεταλλευόμενος την στρατηγική ενός pit-stop της ομάδας του βρισκόταν στην ένατη θέση και έτοιμος για ένα πολύ σημαντικό θετικό αποτέλεσμα όταν είδε το κιβώτιο ταχυτήτων του να παραδίδει πνεύμα στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.
Τελική κατάταξη GP Ουγγαρίας:
Μ ’αυτά και μ ’αυτά, η Formula 1 περνάει στην περίοδο της ετήσιάς της θερινής «αγρανάπαυσης» και θα επιστρέψει σε αγωνιστικούς ρυθμούς σε έναν μήνα από τώρα, το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου στο Spa, για το Βελγικό Grand Prix, το οποίο θα μεταδοθεί ζωντανά τόσο από τα κανάλια Cosmote Sport της Cosmote TV, όσο και από την δημόσια συχνότητα της ΕΡΤ.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Η Ferrari έδειχνε ως χθες το απόγευμα να έχει το πάνω χέρι στο Ουγγαρόρινγκ. Η ξαφνική βροχή όμως που έπληξε τα προάστια της Βουδαπέστης λίγο πριν τις κατατακτήριες δοκιμές άλλαξε ολότελα τα δεδομένα,
φέρνοντας τον Lewis Hamilton στην pole position. Από εκεί και μετά ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής δεν ξανακοίταξε πίσω, εκτέλεσε μια υποδειγματική στρατηγική ενός pit stop, διαχειρίστηκε άψογα τα ελαστικά και τον ρυθμό αγώνα του και διεύρυνε την διαφορά του από τον Sebastian Vettel στους 24 βαθμούς, την μεγαλύτερη που έχουμε δει ως τώρα στην φετινή σεζόν.
Ένας Vettel, ο οποίος χρειάστηκε να παλέψει σκληρά για να αναρριχηθεί στο σημερινό αγώνα από την τέταρτη θέση, προσπερνώντας τον Kimi Raikkonen στην εκκίνηση και περνώντας από την soft στην ultrasoft με 30 γύρους να απομένουν, έτσι ώστε να δώσει μια σκληρή μάχη στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα με τον Valtteri Bottas, ο οποίος αμύνθηκε αριστοτεχνικά στην επίθεση των Ferrari για πολλούς γύρους, πριν χτυπήσει σε μια άτσαλη κίνηση τον Γερμανό μετά την προσπέρασή που δέχθηκε λίγο πριν το φινάλε.
Εκείνη την σύγκρουση εκμεταλλεύτηκε και ο Kimi Raikkonen για να περάσει τον συμπατριώτη του και να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου, ως ο μοναδικός από την πρώτη πεντάδα που εκτέλεσε στρατηγική δύο στάσεων στα pits για να περάσει από την ultrasoft με την οποία εκκίνησε σε διαδοχικά set μαλακής γόμας. Τελικά, λόγω της επαφής με τον Vettel, που προκάλεσε ζημιά στην μπροστινή πτέρυγα της W09, ο Bottas δεν κατάφερε να κρατήσει ούτε την τέταρτη θέση και σε ακόμα μία έντονη μάχη με τον Daniel Ricciardo, όπου τα δύο μονοθέσια ακούμπησαν άτσαλα στην πρώτη στροφή δύο γύρους πριν το τέλος, ο Αυστραλός προσπέρασε τον Φινλανδό υποβιβάζοντας τον στην πέμπτη θέση.
Τα αποτελέσματα αυτά παραμένουν προσωρινά βέβαια, αφού τόσο το συμβάν του Vettel με τον Bottas, όσο και αυτό του πιλότου της Mercedes με τον Ricciardo μέλλουν να εξεταστούν από τους αγωνοδίκες.
Από εκεί και έπειτα, την έκτη θέση, μετά την εγκατάλειψη του Max Verstappen από σπασμένο κινητήρα νωρίς στον αγώνα, που προκάλεσε την έκρηξη τόσο του Ολλανδού όσο και του Christian Horner εναντίον της προμηθεύτριας Renault, κατέλαβε ο Pierre Gasly με την STR13, που φοράει φέτος τον κινητήρα της Honda, τον οποίο από του χρόνου θα έχουν στην διάθεσή τους και οι μεγάλοι «Κόκκινοι Ταύροι» της Red Bull.
Έβδομος τερμάτισε ο Kevin Magnussen στην πρώτη από τις δύο Haas, που βρέθηκαν αμφότερες στου βαθμούς με την δέκατη θέση και του Romain Grosjean, ενώ ανάμεσά τους πλασαρίστηκαν όγδοος ο Fernando Alonso, με μια αριστοτεχνική στρατηγική από πλευράς McLaren και ένατος ο Carlos Sainz Jr.
Αντίθετα με τον Ισπανό, εκτός βαθμών έμεινε ο ομόσταυλός του στην Renault, Nico Hulkenberg, στην 12η θέση, πίσω από τον Brendon Hartley, ο οποίος δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί παρά τον πολύ καλό διαφαινόμενο ρυθμό των Toro Rosso αυτό το τριήμερο στην Ουγγαρία.
Ταυτόχρονα, εκτός βαθμών έμειναν και οι δύο Force India, σε ένα πολύ δύσκολο Σαββατοκύριακο για την Ινδική ομάδα, μετά την ανακοίνωση το Σάββατο το πρωί πως η ομάδα του Vijay Mallya έχει περάσει υπό καθεστώς οικονομικής διαχείρισης για χρέη που υπερβαίνουν τα 150 εκατομμύρια ευρώ και αναζητά επενδυτή για να εξασφαλίσει την βιωσιμότητά της στο υπόλοιπο της σεζόν. Στο κλίμα αυτό, ο Esteban Ocon και ο Sergio Perez, που άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου» ζητώντας να καταβληθούν τα δεδουλευμένα του, δεν κατάφεραν τίποτα περισσότερο από την 13η και 14η θέση αντίστοιχα.
Στις τελευταίες θέσεις βρέθηκαν οι συνήθεις ύποπτοι, Marcus Ericsson, Sergey Sirotkin και Lance Stroll, σε ένα δύσκολο τριήμερο για τις Sauber και Williams που έφυγαν με άδεια χέρια από την Ουγγαρία, μετά και την εγκατάλειψη του Charles Leclerc νωρίς στον αγώνα για λογαριασμό των Ελβετών.
Εκτός του Leclerc και του Verstappen, την καρό σημαία του τερματισμού δεν είδε ούτε ο Stoffel Vandoorne, ο οποίος εκμεταλλευόμενος την στρατηγική ενός pit-stop της ομάδας του βρισκόταν στην ένατη θέση και έτοιμος για ένα πολύ σημαντικό θετικό αποτέλεσμα όταν είδε το κιβώτιο ταχυτήτων του να παραδίδει πνεύμα στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.
Τελική κατάταξη GP Ουγγαρίας:
Μ ’αυτά και μ ’αυτά, η Formula 1 περνάει στην περίοδο της ετήσιάς της θερινής «αγρανάπαυσης» και θα επιστρέψει σε αγωνιστικούς ρυθμούς σε έναν μήνα από τώρα, το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου στο Spa, για το Βελγικό Grand Prix, το οποίο θα μεταδοθεί ζωντανά τόσο από τα κανάλια Cosmote Sport της Cosmote TV, όσο και από την δημόσια συχνότητα της ΕΡΤ.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!