Την νίκη σε έναν εκπληκτικό αγώνα, ίσως και τον καλύτερο της φετινής σεζόν, πήρε με εμφατικό τρόπο ο Max Verstappen και η Red Bull μέσα στο σπίτι της. Το 2-3 έκαναν οι Ferrari με τους Raikkonen και Vettel.
Η πίστα του Spielberg εξαγοράστηκε πριν μία δεκαπενταετία από τον ιδιοκτήτη της Red Bull και αναμορφωτή του Αυστριακού μηχανοκίνητου αθλητισμού, Dietrich Mateschitz, επανήλθε στο καλεντάρι πριν
τέσσερα χρόνια ως Red Bull Ring και έγινε το σπίτι της ομώνυμης Αυστριακής ομάδας. Στα τέσσερα Grand Prix που είχαν διεξαχθεί εκεί όμως, τα προηγούμενα χρόνια, οι πάλαι ποτέ κυρίαρχοι Ταύροι δεν είχαν καταφέρει ποτέ να πανηγυρίσουν την νίκη, με καλύτερή τους επίδοση την δεύτερη θέση του Max Verstappen το 2016. Αντίθετα, οι Γερμανοί της Mercedes είχαν χτίσει την δική τους παντοκρατορία στα βουνά της Στυρίας, κάνοντας το 4 στα 4 και μάλιστα με δύο διαδοχικά 1-2, το 2014 και το 2015.
Όλα αυτά έμελλαν να αλλάξουν σήμερα. Ο Max Verstappen «έσπασε το ρόδι» για την ομάδα του στο φετινό Αυστριακό Grand Prix, κατακτώντας την τέταρτη νίκη της καριέρας του και πρώτη για την φετινή σεζόν, κάνοντας εξαιρετική διαχείριση των συνθηκών που του παρουσιάστηκαν και κρατώντας πίσω του τον Kimi Raikkonen στο τέλος σε έναν επικό αγώνα.
Ο Φινλανδός της Ferrari διεκδίκησε στα ίσα την νίκη στον απόηχο των φημών που τον θέλουν εκτός Scuderia για χάρη του Charles Leclerc την επόμενη σεζόν, χώθηκε ανάμεσα στις δύο Mercedes στην εκκίνηση, αλλά η δίψα και η βιασύνη του τον οδήγησαν σε πολλαπλά λάθη στους πρώτους γύρους και έτσι έπεσε πίσω τόσο από τον Valtteri Bottas όσο και από τις δύο Red Bull. Παρ ’όλα αυτά, δεν υπέκυψε, εκμεταλλεύτηκε τις ατυχίες των υπολοίπων, οδήγησε μετρημένα και έξυπνα και έφτασε πολύ κοντά στο να πιέσει ακόμα και τον Verstappen για την πρώτη θέση.
Τρίτος σκαρφάλωσε ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός, που μετά από μια ποινή τριών θέσεων για μπλοκάρισμα στον Carlos Sainz Jr. στο Q2 των χθεσινών κατατακτήριων δοκιμών βρέθηκε στην 6η θέση του grid, έχασε κι άλλες δύο θέσεις στην εκκίνηση, αλλά κι αυτός με την σειρά του ανέκαμψε, σημείωσε εντυπωσιακό ρυθμό και μια προσπέραση κλάσης επί του αντιπάλου του για τον παγκόσμιο τίτλο Lewis Hamilton και ανέβηκε στο βάθρο.
Παράλληλα, ο αγώνας ήταν καταστροφικός για τις δύο Mercedes. Κανένα από τα δύο «Ασημί Βέλη» δεν τερμάτισε για πρώτη φορά από το Ισπανικό Grand Prix του 2016, κι ενώ μετά την εκκίνηση του αγώνα φαίνονταν τα απόλυτα φαβορί για να κάνουν το 1-2. Ο αναβαθμισμένος τους κινητήρας όμως παρέδωσε πνεύμα, τόσο στην περίπτωση του Valtteri Bottas στην αρχή του αγώνα, όσο και σε αυτήν του Lewis Hamilton, για τον οποίον μετά την λανθασμένη στρατηγική της ομάδας του να μην τον βάλει στα pits μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, τίποτα δεν κύλησε ομαλά. Το set μαλακής γόμας στο οποίο πέρασε ο Βρετανός στον 24ο γύρο σημείωσε σημάδια υπερβολικής φθοράς, ο νυν παγκόσμιος πρωταθλητής δέχθηκε ένα καθοριστικό και εντυπωσιακό προσπέρασμα από τον Sebastian Vettel και αναγκάστηκε να μπει εκ νέου στο pitlane. Βγήκε στην πέμπτη θέση, πίσω και από τον Daniel Ricciardo, που αντιμετώπισε παρεμφερή προβλήματα φθοράς στο πίσω αριστερό του ελαστικό, αλλά λίγο μετά την εγκατάλειψη του Αυστραλού, έπεσε και ο ίδιος θύμα της αξιοπιστίας του μοτέρ της Mercedes και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει για πρώτη φορά από την Μαλαισία το 2016, μία εγκατάλειψη που τότε του στέρησε την ευκαιρία για έναν τρίτο διαδοχικό τίτλο.
Μ ’αυτά και μ ’αυτά, ο Romain Grosjean τερμάτισε τον αγώνα στην τέταρτη θέση, στο πρώτο καθαρό Σαββατοκύριακο στην σεζόν του Γάλλου, με τον Kevin Magnussen πίσω του στην πέμπτη, ένα φανταστικό αποτέλεσμα για την Haas, το οποίο είχαν απωλέσει με τα προβλήματα στα αερόκλειδα στην Αυστραλία, αλλά τους χαρίστηκε απλόχερα από την Θεά Τύχη σήμερα στο οροπέδιο του Spielberg.
Πίσω από τις δύο Haas τερμάτισαν οι δύο Force India. Οι Ινδοί, που δεν είχαν δείξει καθόλου καλό ρυθμό ως τώρα μέσα στο τριήμερο ήταν πολύ ταχύτεροι σε συνθήκες αγώνα και πήραν τις πολύ σημαντικές για την συνέχεια του πρωταθλήματος έκτη και έβδομη θέση με τους Esteban Ocon και Sergio Perez. Βέβαια, τα team-orders στην ομάδα δεν έλειψαν, με τον Ocon να δίνει την έκτη θέση στον Perez που είχε πιο φρέσκα ελαστικά για να κυνηγήσει τον Magnussen και τον Μεξικανό να την επιστρέφει πίσω στον Γάλλο εφόσον δεν τα κατάφερε.
Την όγδοη θέση πήρε ένας μαγικός Fernando Alonso, που εκκινώντας από το pitlane έχοντας σπάσει τους κανονισμούς του Parc Fermé για να αλλάξει αεροδυναμική πτέρυγα, πάλεψε με τις αδυναμίες του μονοθεσίου του και το έφερε στους βαθμούς, την ώρα που ο Stoffel Vandoorne που είχε μπλεξίματα με τον Brendon Hartley στην εκκίνηση και έπεσε τελευταίος, δεν ανέκαμψε ποτέ και τερμάτισε στην 15η θέση.
Πρώτη διπλή παρουσία στους βαθμούς για την Sauber από το Κινεζικό Grand Prix του 2015 με τους Charles Leclerc και Marcus Ericsson να τερματίζουν στην ένατη και δέκατη θέση, σε ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα για την Ελβετική ομάδα και παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Leclerc νωρίς στον αγώνα.
Εκτός βαθμών ήταν οι δύο Toro Rosso. Παρότι τα μονοθέσια των Ιταλών έδειχναν ανταγωνιστικά και έτρεχαν μέσα στην δεκάδα περί τα μισά του Grand Prix, αρχικά η εγκατάλειψη του Hartley και έπειτα η μεγάλη φθορά που παρουσιάστηκε στην γόμα του Pierre Gasly δεν τους επέτρεψε να μείνουν εντός δεκάδας.
Καταστροφικό ήταν το Σαββατοκύριακο και για την Renault. Μετά από ένα εξαιρετικό τριήμερο στην Γαλλία, που έφερε και τα δύο μονοθέσιά της στους βαθμούς, οι Κίτρινοι φεύγουν από την Αυστρία χωρίς επιπλέον πόντους και με έναν σπασμένο κινητήρα στο μονοθέσιο του Nico Hulkenberg. Από την άλλη και ο Carlos Sainz Jr. είχε προβλήματα, κυρίως με την φθορά των ελαστικών του, οδηγήθηκε σε στρατηγική 2 pit-stops και έμεινε έτσι στην 12η θέση.
13ος και 14ος τερμάτισαν οι δύο πιλότοι της Williams, Lance Stroll και Sergey Sirotkin, οι ευχές των οποίων για ένα καλύτερο τριήμερο των Βρετανών στην Αυστρία δεν εισακούστηκαν, αφού τα μονοθέσια τους δεν είχαν ρυθμό για άλλο ένα Grand Prix.
Κάπως έτσι, στην βαθμολογία των πιλότων, ο Sebastian Vettel προσπέρασε εκ νέου με έναν βαθμό τον Lewis Hamilton και επανέφερε την κατάσταση στις συνθήκες προ του Γαλλικού Grand Prix, με 146 βαθμούς έναντι 145 του μεγάλου συνδιεκδικητή του τίτλου. Στην τρίτη θέση σκαρφάλωσε ο Kimi Raikkonen με 101, ρίχνοντας τέταρτο τον Daniel Ricciardo που έμεινε στους 96 με πέμπτο τον Max Verstappen που ανέβηκε στους 93.
Στους Κατασκευαστές, η Ferrari πέρασε μπροστά με 247 βαθμούς, για πρώτη φορά από το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν στο Μπακού και προηγείται με 10 βαθμούς της Mercedes ενώ η Red Bull βρίσκεται πιο πίσω με 189. Τέταρτη παρέμεινε η Renault στους 62 ενώ στην πέμπτη θέση βρέθηκε για πρώτη φορά φέτος η Haas με 49 μετά την πρώτη διπλή παρουσία της VF18 στους βαθμούς.
Το επόμενο ραντεβού του «μαγικού τσίρκου» είναι σε μία εβδομάδα από τώρα, στο Silverstone της Βρετανίας, όπου η δράση θα ξεκινήσει στις 6 Ιουλίου και ώρα 12:00 με τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές και θα κορυφωθεί την Κυριακή με τον αγώνα να είναι προγραμματισμένος για τις 16:10 ώρα Ελλάδος.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Η πίστα του Spielberg εξαγοράστηκε πριν μία δεκαπενταετία από τον ιδιοκτήτη της Red Bull και αναμορφωτή του Αυστριακού μηχανοκίνητου αθλητισμού, Dietrich Mateschitz, επανήλθε στο καλεντάρι πριν
τέσσερα χρόνια ως Red Bull Ring και έγινε το σπίτι της ομώνυμης Αυστριακής ομάδας. Στα τέσσερα Grand Prix που είχαν διεξαχθεί εκεί όμως, τα προηγούμενα χρόνια, οι πάλαι ποτέ κυρίαρχοι Ταύροι δεν είχαν καταφέρει ποτέ να πανηγυρίσουν την νίκη, με καλύτερή τους επίδοση την δεύτερη θέση του Max Verstappen το 2016. Αντίθετα, οι Γερμανοί της Mercedes είχαν χτίσει την δική τους παντοκρατορία στα βουνά της Στυρίας, κάνοντας το 4 στα 4 και μάλιστα με δύο διαδοχικά 1-2, το 2014 και το 2015.
Όλα αυτά έμελλαν να αλλάξουν σήμερα. Ο Max Verstappen «έσπασε το ρόδι» για την ομάδα του στο φετινό Αυστριακό Grand Prix, κατακτώντας την τέταρτη νίκη της καριέρας του και πρώτη για την φετινή σεζόν, κάνοντας εξαιρετική διαχείριση των συνθηκών που του παρουσιάστηκαν και κρατώντας πίσω του τον Kimi Raikkonen στο τέλος σε έναν επικό αγώνα.
Ο Φινλανδός της Ferrari διεκδίκησε στα ίσα την νίκη στον απόηχο των φημών που τον θέλουν εκτός Scuderia για χάρη του Charles Leclerc την επόμενη σεζόν, χώθηκε ανάμεσα στις δύο Mercedes στην εκκίνηση, αλλά η δίψα και η βιασύνη του τον οδήγησαν σε πολλαπλά λάθη στους πρώτους γύρους και έτσι έπεσε πίσω τόσο από τον Valtteri Bottas όσο και από τις δύο Red Bull. Παρ ’όλα αυτά, δεν υπέκυψε, εκμεταλλεύτηκε τις ατυχίες των υπολοίπων, οδήγησε μετρημένα και έξυπνα και έφτασε πολύ κοντά στο να πιέσει ακόμα και τον Verstappen για την πρώτη θέση.
Τρίτος σκαρφάλωσε ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός, που μετά από μια ποινή τριών θέσεων για μπλοκάρισμα στον Carlos Sainz Jr. στο Q2 των χθεσινών κατατακτήριων δοκιμών βρέθηκε στην 6η θέση του grid, έχασε κι άλλες δύο θέσεις στην εκκίνηση, αλλά κι αυτός με την σειρά του ανέκαμψε, σημείωσε εντυπωσιακό ρυθμό και μια προσπέραση κλάσης επί του αντιπάλου του για τον παγκόσμιο τίτλο Lewis Hamilton και ανέβηκε στο βάθρο.
Παράλληλα, ο αγώνας ήταν καταστροφικός για τις δύο Mercedes. Κανένα από τα δύο «Ασημί Βέλη» δεν τερμάτισε για πρώτη φορά από το Ισπανικό Grand Prix του 2016, κι ενώ μετά την εκκίνηση του αγώνα φαίνονταν τα απόλυτα φαβορί για να κάνουν το 1-2. Ο αναβαθμισμένος τους κινητήρας όμως παρέδωσε πνεύμα, τόσο στην περίπτωση του Valtteri Bottas στην αρχή του αγώνα, όσο και σε αυτήν του Lewis Hamilton, για τον οποίον μετά την λανθασμένη στρατηγική της ομάδας του να μην τον βάλει στα pits μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, τίποτα δεν κύλησε ομαλά. Το set μαλακής γόμας στο οποίο πέρασε ο Βρετανός στον 24ο γύρο σημείωσε σημάδια υπερβολικής φθοράς, ο νυν παγκόσμιος πρωταθλητής δέχθηκε ένα καθοριστικό και εντυπωσιακό προσπέρασμα από τον Sebastian Vettel και αναγκάστηκε να μπει εκ νέου στο pitlane. Βγήκε στην πέμπτη θέση, πίσω και από τον Daniel Ricciardo, που αντιμετώπισε παρεμφερή προβλήματα φθοράς στο πίσω αριστερό του ελαστικό, αλλά λίγο μετά την εγκατάλειψη του Αυστραλού, έπεσε και ο ίδιος θύμα της αξιοπιστίας του μοτέρ της Mercedes και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει για πρώτη φορά από την Μαλαισία το 2016, μία εγκατάλειψη που τότε του στέρησε την ευκαιρία για έναν τρίτο διαδοχικό τίτλο.
Μ ’αυτά και μ ’αυτά, ο Romain Grosjean τερμάτισε τον αγώνα στην τέταρτη θέση, στο πρώτο καθαρό Σαββατοκύριακο στην σεζόν του Γάλλου, με τον Kevin Magnussen πίσω του στην πέμπτη, ένα φανταστικό αποτέλεσμα για την Haas, το οποίο είχαν απωλέσει με τα προβλήματα στα αερόκλειδα στην Αυστραλία, αλλά τους χαρίστηκε απλόχερα από την Θεά Τύχη σήμερα στο οροπέδιο του Spielberg.
Πίσω από τις δύο Haas τερμάτισαν οι δύο Force India. Οι Ινδοί, που δεν είχαν δείξει καθόλου καλό ρυθμό ως τώρα μέσα στο τριήμερο ήταν πολύ ταχύτεροι σε συνθήκες αγώνα και πήραν τις πολύ σημαντικές για την συνέχεια του πρωταθλήματος έκτη και έβδομη θέση με τους Esteban Ocon και Sergio Perez. Βέβαια, τα team-orders στην ομάδα δεν έλειψαν, με τον Ocon να δίνει την έκτη θέση στον Perez που είχε πιο φρέσκα ελαστικά για να κυνηγήσει τον Magnussen και τον Μεξικανό να την επιστρέφει πίσω στον Γάλλο εφόσον δεν τα κατάφερε.
Την όγδοη θέση πήρε ένας μαγικός Fernando Alonso, που εκκινώντας από το pitlane έχοντας σπάσει τους κανονισμούς του Parc Fermé για να αλλάξει αεροδυναμική πτέρυγα, πάλεψε με τις αδυναμίες του μονοθεσίου του και το έφερε στους βαθμούς, την ώρα που ο Stoffel Vandoorne που είχε μπλεξίματα με τον Brendon Hartley στην εκκίνηση και έπεσε τελευταίος, δεν ανέκαμψε ποτέ και τερμάτισε στην 15η θέση.
Πρώτη διπλή παρουσία στους βαθμούς για την Sauber από το Κινεζικό Grand Prix του 2015 με τους Charles Leclerc και Marcus Ericsson να τερματίζουν στην ένατη και δέκατη θέση, σε ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα για την Ελβετική ομάδα και παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Leclerc νωρίς στον αγώνα.
Εκτός βαθμών ήταν οι δύο Toro Rosso. Παρότι τα μονοθέσια των Ιταλών έδειχναν ανταγωνιστικά και έτρεχαν μέσα στην δεκάδα περί τα μισά του Grand Prix, αρχικά η εγκατάλειψη του Hartley και έπειτα η μεγάλη φθορά που παρουσιάστηκε στην γόμα του Pierre Gasly δεν τους επέτρεψε να μείνουν εντός δεκάδας.
Καταστροφικό ήταν το Σαββατοκύριακο και για την Renault. Μετά από ένα εξαιρετικό τριήμερο στην Γαλλία, που έφερε και τα δύο μονοθέσιά της στους βαθμούς, οι Κίτρινοι φεύγουν από την Αυστρία χωρίς επιπλέον πόντους και με έναν σπασμένο κινητήρα στο μονοθέσιο του Nico Hulkenberg. Από την άλλη και ο Carlos Sainz Jr. είχε προβλήματα, κυρίως με την φθορά των ελαστικών του, οδηγήθηκε σε στρατηγική 2 pit-stops και έμεινε έτσι στην 12η θέση.
13ος και 14ος τερμάτισαν οι δύο πιλότοι της Williams, Lance Stroll και Sergey Sirotkin, οι ευχές των οποίων για ένα καλύτερο τριήμερο των Βρετανών στην Αυστρία δεν εισακούστηκαν, αφού τα μονοθέσια τους δεν είχαν ρυθμό για άλλο ένα Grand Prix.
Κάπως έτσι, στην βαθμολογία των πιλότων, ο Sebastian Vettel προσπέρασε εκ νέου με έναν βαθμό τον Lewis Hamilton και επανέφερε την κατάσταση στις συνθήκες προ του Γαλλικού Grand Prix, με 146 βαθμούς έναντι 145 του μεγάλου συνδιεκδικητή του τίτλου. Στην τρίτη θέση σκαρφάλωσε ο Kimi Raikkonen με 101, ρίχνοντας τέταρτο τον Daniel Ricciardo που έμεινε στους 96 με πέμπτο τον Max Verstappen που ανέβηκε στους 93.
Στους Κατασκευαστές, η Ferrari πέρασε μπροστά με 247 βαθμούς, για πρώτη φορά από το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν στο Μπακού και προηγείται με 10 βαθμούς της Mercedes ενώ η Red Bull βρίσκεται πιο πίσω με 189. Τέταρτη παρέμεινε η Renault στους 62 ενώ στην πέμπτη θέση βρέθηκε για πρώτη φορά φέτος η Haas με 49 μετά την πρώτη διπλή παρουσία της VF18 στους βαθμούς.
Το επόμενο ραντεβού του «μαγικού τσίρκου» είναι σε μία εβδομάδα από τώρα, στο Silverstone της Βρετανίας, όπου η δράση θα ξεκινήσει στις 6 Ιουλίου και ώρα 12:00 με τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές και θα κορυφωθεί την Κυριακή με τον αγώνα να είναι προγραμματισμένος για τις 16:10 ώρα Ελλάδος.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!