Ο Sebastian Vettel πήρε μια τεράστια νίκη στο Silverstone, η Ferrari κέρδισε στην Βρετανία για πρώτη φορά από το 2011 και ο απογοητευμένος και εκνευρισμένος Lewis Hamilton έμεινε στην δεύτερη θέση. Τρίτος ο Kimi Raikkonen στην έτερη SF71-H.
Ήταν μία πίστα που δεν ταίριαζε στον Sebastian Vettel. Ο Γερμανός είχε κερδίσει στο Silverstone μόλις μία φορά, το 2009, ενώ και η Scuderia Ferrari είχε πανηγυρίσει επί Βρετανικού εδάφους μόλις δύο φορές από
το 2007. Από την άλλη, ο Hamilton μέτραγε τέσσερις συνεχόμενες επικρατήσεις μπροστά στο κοινό του και πέντε συνολικά, κυνηγώντας το απόλυτο των έξι νικών για να ξεπεράσει οριστικά τον Jim Clark και τον Alain Prost.
Όλα αυτά φάνηκαν να επιβεβαιώνονται εχθές, όταν ο νυν παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε την pole position κόντρα σε δύο άκρως μαχητικές Ferrari τις οποίες περιόρισε στην δεύτερη και τρίτη θέση. Το σκηνικό όμως έμελλε να ανατραπεί και μάλιστα βίαια σήμερα. Ο Hamilton έκανε μια πολύ κακή εκκίνηση, βγαλμένη από το anus horribilis του 2016 και έχασε δύο θέσεις στις πρώτες στροφές, από τους Vettel και Bottas. Στην τρίτη στροφή της πίστας και σε μια προσπάθειά του να προσπεράσει κι αυτός τον Βρετανό, ο Kimi Raikkonen έπεσε πάνω του, αποκομίζοντας μία ποινή δέκα δευτερολέπτων για αυτό του το ατόπημα και στέλνοντας τον Hamilton στην τελευταία θέση του grid.
Από εκεί και πέρα, ο Βρετανός σκαρφάλωσε ταχέως στην κατάταξη, εκμεταλλεύτηκε την στρατηγική ενός pit-stop της Mercedes, τα δύο safety cars που πάγωσαν τον ρυθμό του αγώνα στο τέλος και την εξαιρετική ταχύτητα της W09 και επέστρεψε ως την δεύτερη (!) θέση. Αυτό όμως δεν του ήταν αρκετό. Ένας εκνευρισμένος και απογοητευμένος Lewis αποφάσισε να μην δώσει συνέντευξη στο Parc Ferme, να πετάξει ύστερα τα βέλη του προς την κατεύθυνση του Raikkonen και να απογοητεύσει τους εκατοντάδες χιλιάδες Βρετανούς που έσπευσαν στο Silverstone για να τον αποθεώσουν.
Έτσι ο Hamilton είδε την διαφορά του από τον νικητή Sebastian Vettel να αυξάνεται στους 8 βαθμούς με την Ferrari να αποσπάται από την Mercedes κατά 20, μετά το διπλό σημερινό podium που σημείωσε η Scuderia.
Ο μεγάλος χαμένος της ημέρας όμως, δεν ήταν άλλος από τον Valtteri Bottas. Ο Φινλανδός βρέθηκε για τρίτη φορά φέτος στην πρωτοπορία του αγώνα
(Κίνα-Αζερμπαϊτζάν οι δύο προηγούμενες) λίγο πριν το τέλος και δεν κατάφερε εκ
νέου να ανέβει ούτε στο βάθρο των νικητών, μένοντας τέταρτος. Μεγάλο μερίδιο σε
αυτό έπαιξε το γεγονός πως από όταν έχασε την πρώτη θέση από τον Sebastian Vettel, η φθαρμένη μέση γόμα
του έδειξε να καταρρέει σε απόδοση και έτσι δεν μπόρεσε να αμυνθεί σχεδόν
καθόλου στους επελαύνοντες Hamilton και Raikkonen.
Ήταν μία πίστα που δεν ταίριαζε στον Sebastian Vettel. Ο Γερμανός είχε κερδίσει στο Silverstone μόλις μία φορά, το 2009, ενώ και η Scuderia Ferrari είχε πανηγυρίσει επί Βρετανικού εδάφους μόλις δύο φορές από
το 2007. Από την άλλη, ο Hamilton μέτραγε τέσσερις συνεχόμενες επικρατήσεις μπροστά στο κοινό του και πέντε συνολικά, κυνηγώντας το απόλυτο των έξι νικών για να ξεπεράσει οριστικά τον Jim Clark και τον Alain Prost.
Όλα αυτά φάνηκαν να επιβεβαιώνονται εχθές, όταν ο νυν παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε την pole position κόντρα σε δύο άκρως μαχητικές Ferrari τις οποίες περιόρισε στην δεύτερη και τρίτη θέση. Το σκηνικό όμως έμελλε να ανατραπεί και μάλιστα βίαια σήμερα. Ο Hamilton έκανε μια πολύ κακή εκκίνηση, βγαλμένη από το anus horribilis του 2016 και έχασε δύο θέσεις στις πρώτες στροφές, από τους Vettel και Bottas. Στην τρίτη στροφή της πίστας και σε μια προσπάθειά του να προσπεράσει κι αυτός τον Βρετανό, ο Kimi Raikkonen έπεσε πάνω του, αποκομίζοντας μία ποινή δέκα δευτερολέπτων για αυτό του το ατόπημα και στέλνοντας τον Hamilton στην τελευταία θέση του grid.
Από εκεί και πέρα, ο Βρετανός σκαρφάλωσε ταχέως στην κατάταξη, εκμεταλλεύτηκε την στρατηγική ενός pit-stop της Mercedes, τα δύο safety cars που πάγωσαν τον ρυθμό του αγώνα στο τέλος και την εξαιρετική ταχύτητα της W09 και επέστρεψε ως την δεύτερη (!) θέση. Αυτό όμως δεν του ήταν αρκετό. Ένας εκνευρισμένος και απογοητευμένος Lewis αποφάσισε να μην δώσει συνέντευξη στο Parc Ferme, να πετάξει ύστερα τα βέλη του προς την κατεύθυνση του Raikkonen και να απογοητεύσει τους εκατοντάδες χιλιάδες Βρετανούς που έσπευσαν στο Silverstone για να τον αποθεώσουν.
Έτσι ο Hamilton είδε την διαφορά του από τον νικητή Sebastian Vettel να αυξάνεται στους 8 βαθμούς με την Ferrari να αποσπάται από την Mercedes κατά 20, μετά το διπλό σημερινό podium που σημείωσε η Scuderia.
Πίσω από τον Bottas, στην πέμπτη θέση, πλασαρίστηκε ο Daniel Ricciardo. Ο Αυστραλός δεν έκανε εντυπωσιακό αγώνα, εμφάνισε μεγάλη φθορά στην μέση γόμα του και αναγκάστηκε να μπει στα pits πριν βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας, χάνοντας πολύ χρόνο. Ωστόσο, το λάθος και η συνακόλουθη εγκατάλειψη του Max Verstappen από τον αγώνα, τον έφεραν να είναι η μοναδική Red Bull στον τερματισμό.
Πίσω από τα μονοθέσια της «Big Three», την έκτη θέση πήρε ο Nico Hulkenberg, με μια εκπληκτική στρατηγική της Renault να περάσει από μέση σε σκληρή γόμα, την οποία εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο ο Γερμανός, φέρνοντας την R.S.18 του σε μια θέση στην οποία δύσκολα θα βρισκόταν βασιζόμενος καθαρά στον ρυθμό αγώνα. Έβδομος τερμάτισε ο Esteban Ocon, σε έναν ήρεμο και προσεκτικό αγώνα στην Force India, μπροστά από τον Fernando Alonso, ο οποίος για άλλο ένα Grand Prix έφερε την McLaren του εντός βαθμών. Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Kevin Magnussen με την Haas, που έχασε πολλές θέσεις στην εκκίνηση και ο Pierre Gasly, ο οποίος όμως παραμένει υπό διερεύνηση για την προσπέρασή του επί του Sergio Perez στους τελευταίους γύρους του αγώνα, που άφησε τον Μεξικανό 11ο.
Στις τρεις τελευταίες θέσεις έμειναν ο Stoffel Vandoorne, σε ένα άκρως προβληματικό τριήμερο για τον Βέλγο και οι δύο Williams των Stroll και Sirotkin που εκκίνησαν από το pit-lane, λόγω αλλαγής στην πίσω αεροδυναμική πτέρυγα μετά τις εξόδους που είχαν αμφότεροι στις κατατακτήριες.
Κάπως έτσι, στην βαθμολογία των πιλότων, ο Sebastian Vettel ανέβηκε στους 171 βαθμούς, με τον Lewis Hamilton στους 163. Ο Raikkonen παραμένει τρίτος με 116, 106 έχει ο Daniel Ricciardo ενώ στην πέμπτη θέση ανέβηκε ο Valtteri Bottas με 104 βαθμούς,
Το επόμενο Grand Prix της Formula 1 είναι προγραμματισμένο για το τριήμερο 20-22 Ιουλίου, στο Hockenheimring της Γερμανίας, με την δράση να ξεκινά στις 12:50 της Παρασκευής, με τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές που θα μεταδοθούν αποκλειστικά από το Cosmote Sport5HD. Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!