Ο Max Verstappen οδήγησε έναν καταπληκτικό αγώνα στην Βραζιλία, έφτασε έως και να προηγείται αλλά μια απερίσκεπτη κίνηση του Esteban Ocon έδωσε την 72η νίκη της καριέρας του στον Lewis Hamilton και το ιστορικό, πέμπτο συνεχόμενο νταμπλ στην Mercedes.
Ο Lewis Hamilton έσπασε σήμερα το ρόδι. Πήρε την νίκη στο Βραζιλιάνικο Grand Prix διαλύοντας εκείνο το αρνητικό ρεκόρ που κατείχε, μην έχοντας κερδίσει κανέναν αγώνα αφότου κλείδωνε το πρωτάθλημα των
οδηγών σε μια δεδομένη σεζόν. Ταυτόχρονα χάρισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα των Κατασκευαστών για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά στην Mercedes, η οποία ισοφάρισε με αυτούς τους δύο φετινούς τίτλους το αντίστοιχο σερί της Ferrari των πέντε νταμπλ από το 2000 έως το 2004.
Όλα αυτά βέβαια πιθανώς να ήταν διαφορετικά αν ο Max Verstappen, που εκμεταλλευόμενος το άφθονο οδηγικό του ταλέντο και την υπεροχή που φάνηκε να έχει η RB14 επί του ανταγωνισμού, δεν συγκρουόταν με τον Esteban Ocon στην δεύτερη στροφή, στην προσπάθεια του Ολλανδού να ρίξει γύρο στον Γάλλο και ενώ οδηγούσε τον αγώνα. Αυτό το ατύχημα, οδήγησε σε τετακέ τον πιλότο της Red Bull και τον ανάγκασε να περιοριστεί έκτοτε στην δεύτερη θέση.
Τρίτος τερμάτισε ο Kimi Raikkonen, με την στρατηγική της Ferrari να εκκινήσει με τα soft ελαστικά της Pirelli να μην αποδίδει καρπούς, αφού η φθορά της supersoft γόμας δεν αποδείχθηκε μεγάλη, στερώντας έτσι από τους «κόκκινους» και τις τελευταίες ελπίδες τους για να κρατήσουν ζωντανή την μάχη του τίτλου στο Abu Dhabi.
Λίγο πίσω από τον Φινλανδό πήρε την καρό σημαία ο Daniel Ricciardo, που οδήγησε εξαιρετικά στο Interlagos κάνοντας μια συστάδα εξαιρετικών προσπεράσεων και σκαρφάλωσε από την 11η στην τέταρτη θέση στον τερματισμό, πάνω τόσο από τον Valtteri Bottas όσο και από τον Sebastian Vettel.
Οι δύο πιλότοι, των Mercedes και Ferrari αντίστοιχα, ταλαιπωρήθηκαν πολύ περισσότερο από την φθορά των ελαστικών τους και κάπως έτσι οδηγήθηκαν σε στρατηγική δύο pit stop, η οποία τους άφησε πολύ πίσω από την πρώτη τετράδα. Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί πως αμφότεροι έδωσαν πολλές μάχες κατά την διάρκεια του αγώνα με τους πρωτοπόρους πριν τα προβλήματά τους τους περιορίσουν στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα.
Έβδομος με έναν πάρα πολύ μεστό αγώνα κατατάχτηκε ο Charles Leclerc, που κατέκτησε μόλις για δεύτερη φορά φέτος τον τίτλο του ‘best of the rest’ για την Sauber, που όμως δεν κατάφερε να έχει διπλή παρουσία στους βαθμούς αφού ο έκτος του grid, Marcus Ericsson είδε τον διαχύτη του να σπάει πηγαίνοντας στην σχάρα εκκίνησης και έκτοτε δεν μπόρεσε ποτέ να ανακάμψει, εγκαταλείποντας πολύ νωρίς τον αγώνα. Κάπως έτσι, πίσω από τον Μονεγάσκο πλασαρίστηκαν οι δύο Haas, με τον Romain Grosjean να βρίσκεται πάνω από τον Kevin Magnussen παρά την επαφή που είχε με τον Ericsson στην εκκίνηση που προκάλεσε ζημιά στην VF-18 του, ενώ την δεκάδα έκλεισε ο Sergio Perez, σε έναν ήσυχο αγώνα για τον Μεξικανό της Force India.
Οριακά εκτός βαθμών τερμάτισε ο Brendon Hartley, στην 11η θέση, με τον Νεοζηλανδό να κάνει μια σπουδαία εμφάνιση, εκκινώντας μόλις 16ος και τερματίζοντας τόσο πάνω από τον team-mate του, Pierre Gasly, που από ένατος έπεσε 13ος όσο και από την μόνη εναπομείνασα Renault του Carlos Sainz Jr, που πήρε την 12η θέση. Το έτερο κίτρινο μονοθέσιο, του Nico Hülkenberg αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στα μισά του αγώνα με άγνωστο μηχανικό πρόβλημα, κάτι που προκάλεσε μεγάλο εκνευρισμό στον υψηλόσωμο Γερμανό.
Τις τελευταίες θέσεις κάλυψαν κάπως έτσι ο Stoffel Vandoorne, που τερμάτισε 14ος, ο Esteban Ocon που έπεσε πολύ πίσω μετά την ποινή δέκα δευτερολέπτων stop/go που αποκόμισε από το περιστατικό με τον Verstappen, καθώς και οι Sergey Sirotkin, Fernando Alonso και Lance Stroll που έμειναν πάνω από δύο γύρους πίσω από τον πρωτοπόρο Hamilton στον τερματισμό.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Ο Lewis Hamilton έσπασε σήμερα το ρόδι. Πήρε την νίκη στο Βραζιλιάνικο Grand Prix διαλύοντας εκείνο το αρνητικό ρεκόρ που κατείχε, μην έχοντας κερδίσει κανέναν αγώνα αφότου κλείδωνε το πρωτάθλημα των
οδηγών σε μια δεδομένη σεζόν. Ταυτόχρονα χάρισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα των Κατασκευαστών για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά στην Mercedes, η οποία ισοφάρισε με αυτούς τους δύο φετινούς τίτλους το αντίστοιχο σερί της Ferrari των πέντε νταμπλ από το 2000 έως το 2004.
Όλα αυτά βέβαια πιθανώς να ήταν διαφορετικά αν ο Max Verstappen, που εκμεταλλευόμενος το άφθονο οδηγικό του ταλέντο και την υπεροχή που φάνηκε να έχει η RB14 επί του ανταγωνισμού, δεν συγκρουόταν με τον Esteban Ocon στην δεύτερη στροφή, στην προσπάθεια του Ολλανδού να ρίξει γύρο στον Γάλλο και ενώ οδηγούσε τον αγώνα. Αυτό το ατύχημα, οδήγησε σε τετακέ τον πιλότο της Red Bull και τον ανάγκασε να περιοριστεί έκτοτε στην δεύτερη θέση.
Τρίτος τερμάτισε ο Kimi Raikkonen, με την στρατηγική της Ferrari να εκκινήσει με τα soft ελαστικά της Pirelli να μην αποδίδει καρπούς, αφού η φθορά της supersoft γόμας δεν αποδείχθηκε μεγάλη, στερώντας έτσι από τους «κόκκινους» και τις τελευταίες ελπίδες τους για να κρατήσουν ζωντανή την μάχη του τίτλου στο Abu Dhabi.
Λίγο πίσω από τον Φινλανδό πήρε την καρό σημαία ο Daniel Ricciardo, που οδήγησε εξαιρετικά στο Interlagos κάνοντας μια συστάδα εξαιρετικών προσπεράσεων και σκαρφάλωσε από την 11η στην τέταρτη θέση στον τερματισμό, πάνω τόσο από τον Valtteri Bottas όσο και από τον Sebastian Vettel.
Οι δύο πιλότοι, των Mercedes και Ferrari αντίστοιχα, ταλαιπωρήθηκαν πολύ περισσότερο από την φθορά των ελαστικών τους και κάπως έτσι οδηγήθηκαν σε στρατηγική δύο pit stop, η οποία τους άφησε πολύ πίσω από την πρώτη τετράδα. Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί πως αμφότεροι έδωσαν πολλές μάχες κατά την διάρκεια του αγώνα με τους πρωτοπόρους πριν τα προβλήματά τους τους περιορίσουν στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα.
Έβδομος με έναν πάρα πολύ μεστό αγώνα κατατάχτηκε ο Charles Leclerc, που κατέκτησε μόλις για δεύτερη φορά φέτος τον τίτλο του ‘best of the rest’ για την Sauber, που όμως δεν κατάφερε να έχει διπλή παρουσία στους βαθμούς αφού ο έκτος του grid, Marcus Ericsson είδε τον διαχύτη του να σπάει πηγαίνοντας στην σχάρα εκκίνησης και έκτοτε δεν μπόρεσε ποτέ να ανακάμψει, εγκαταλείποντας πολύ νωρίς τον αγώνα. Κάπως έτσι, πίσω από τον Μονεγάσκο πλασαρίστηκαν οι δύο Haas, με τον Romain Grosjean να βρίσκεται πάνω από τον Kevin Magnussen παρά την επαφή που είχε με τον Ericsson στην εκκίνηση που προκάλεσε ζημιά στην VF-18 του, ενώ την δεκάδα έκλεισε ο Sergio Perez, σε έναν ήσυχο αγώνα για τον Μεξικανό της Force India.
Οριακά εκτός βαθμών τερμάτισε ο Brendon Hartley, στην 11η θέση, με τον Νεοζηλανδό να κάνει μια σπουδαία εμφάνιση, εκκινώντας μόλις 16ος και τερματίζοντας τόσο πάνω από τον team-mate του, Pierre Gasly, που από ένατος έπεσε 13ος όσο και από την μόνη εναπομείνασα Renault του Carlos Sainz Jr, που πήρε την 12η θέση. Το έτερο κίτρινο μονοθέσιο, του Nico Hülkenberg αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στα μισά του αγώνα με άγνωστο μηχανικό πρόβλημα, κάτι που προκάλεσε μεγάλο εκνευρισμό στον υψηλόσωμο Γερμανό.
Τις τελευταίες θέσεις κάλυψαν κάπως έτσι ο Stoffel Vandoorne, που τερμάτισε 14ος, ο Esteban Ocon που έπεσε πολύ πίσω μετά την ποινή δέκα δευτερολέπτων stop/go που αποκόμισε από το περιστατικό με τον Verstappen, καθώς και οι Sergey Sirotkin, Fernando Alonso και Lance Stroll που έμειναν πάνω από δύο γύρους πίσω από τον πρωτοπόρο Hamilton στον τερματισμό.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!