Η Formula 1 βρίσκεται στην Βραζιλία για το 20ο Grand Prix της φετινής σεζόν με την μάχη ανάμεσα σε Mercedes και Ferrari να μαίνεται για το πρωτάθλημα των Κατασκευαστών.
Ο 20ος και προτελευταίος αγώνας της φετινής σεζόν για την Formula 1 αναμένεται να διεξαχθεί την Κυριακή το απόγευμα στο Interlagos της Βραζιλίας. Η ιστορική πίστα, της οποίας το επίσημο όνομα είναι
αφιερωμένο στον José Carlos Pace, που πήρε εκεί την μοναδική νίκη της καριέρας του το 1975, άνοιξε τις πύλες της με το ξέσπασμα του Β ’Παγκοσμίου Πολέμου, το 1940 και φιλοξενεί σποραδικά το Βραζιλιάνικο Grand Prix από το 1973.
Χαρακτηριστικά, ο φετινός, θα είναι ο 36ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος που λαμβάνει χώρα στην ομώνυμη συνοικία του Σάο Πάολο, με άλλους δέκα να έχουν διεξαχθεί στην πάλαι ποτέ διαδρομή της Jacarepaguá στο Ρίο Ντε Τζανέιρο. Από αυτούς τους 36 αγώνες, πέντε την τελευταία 15ετία έχουν στέψει και τον παγκόσμιο πρωταθλητή, από όταν το Βραζιλιάνικο Grand Prix μεταφέρθηκε στο τέλος της σεζόν, προσφέροντάς μας μερικά αλησμόνητα φινάλε.
Πιο συγκεκριμένα, από το 2005 έως και το 2009, το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών κρινόταν κάθε χρόνο στο Interlagos και μάλιστα με τέσσερις διαφορετικούς πιλότους να κατακτούν το στέμμα του πρωταθλητή. Ποιος μπορεί άλλωστε να ξεχάσει το εκπληκτικό φινάλε των σεζόν του 2007 και του 2008, όταν αφενός μεν ο Kimi Räikkönen έκλεβε μέσα από τα χέρια των δύο McLaren τον τίτλο για έναν βαθμό και αφετέρου δε ο Lewis Hamilton στεφόταν παγκόσμιος πρωταθλητής για πρώτη φορά έναν χρόνο αργότερα, προσπερνώντας τον Timo Glock στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου της σεζόν, προσφέροντας μας έναν από τους πιο αξέχαστους «τελικούς» στην ιστορία του σπορ.
Τα τελευταία χρόνια, το Interlagos έχει πάψει να φιλοξενεί το τελευταίο Grand Prix της σεζόν, δεν παύει όμως να είναι ένας από τους πιο ιδιαίτερους και εντυπωσιακούς αγώνες, προσφέροντάς μας αξέχαστες συγκινήσεις. Στην υβριδική εποχή, ξεχωρίζουν η εκπληκτική οδήγηση του Max Verstappen εκεί το 2016, όταν ανέβηκε στην τρίτη θέση του βάθρου και παρά την καταστροφική στρατηγική της Red Bull στην βροχή που τον είχε ρίξει πολύ πίσω λίγο πριν το τέλος αλλά και τα διαδοχικά «αντίο» του Felipe Massa, πέρυσι και πρόπερσι, όταν ο Βραζιλιάνος έδωσε δύο ξεχωριστές «τελευταίες» παραστάσεις μπροστά στο κοινό που τον αγάπησε όσο κανέναν άλλον στην μετά Ayrton Senna εποχή.
Μάλιστα, το φετινό είναι και το πρώτο Βραζιλιάνικο Grand Prix στην ιστορία χωρίς την συμμετοχή γηγενή πιλότου, αφού από το 1970 και έπειτα δεν υπήρχε καμία σεζόν που τουλάχιστον ένας οδηγός από την πορτογαλόφωνη χώρα της Νοτίου Αμερικής να μην συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Στα του τρέχοντος τριημέρου, η μάχη ανάμεσα στην Mercedes και την Ferrari αναμένεται για άλλο ένα Σαββατοκύριακο ιδιαίτερα αμφίρροπη, με την πίστα του Σάο Πάολο να ταιριάζει στα χαρακτηριστικά αμφότερων των μονοθεσίων των δύο διεκδικητριών του τίτλου. Τον ρόλο του αουτσάιντερ αλλά με σοβαρές ελπίδες, μετά την πολύ ανταγωνιστική εικόνα που έδειξε ήδη στις πρώτες Ελεύθερες Δοκιμές αναμένεται να παίξει για άλλο ένα τριήμερο η Red Bull, που έρχεται φορτσάτη από την νίκη του Max Verstappen και το 1-2 στις Κατατακτήριες Δοκιμές του Grand Prix του Μεξικό, το πρώτο στην σύγχρονη εποχή της Formula 1.
Τα ελαστικά που είναι διαθέσιμα αυτό το τριήμερο είναι η μέση, η μαλακή και η πολύ μαλακή γόμα της Pirelli, ενώ πάντα στα υπόψιν τους πιλότοι και ομάδες πρέπει να έχουν τα ενδιάμεσα και βρόχινα, με την πιθανότητα να «ανοίξουν οι ουρανοί» να είναι πάντα μία επιπλέον παράμετρος στο τροπικό Interlagos.
Χαρακτηριστικά, για φέτος, η πρόβλεψη του καιρού δίνει αυξημένες πιθανότητες βροχής τόσο στις σημερινές δεύτερες ελεύθερες δοκιμές όσο κυρίως αύριο, με τον αγώνα μάλλον να διεξάγεται σε στεγνές συνθήκες.
Στα της μάχης για το πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η οποία παραμένει ανοιχτή, η Mercedes έχει στα χέρια της το δεύτερό της Match Point, μετά από το χαμένο στο Μεξικό, για να κατακτήσει το πέμπτο στην σειρά νταμπλ τίτλων και να ισοφαρίσει το ρεκόρ της Ferrari από το 2000 έως και το 2004. Για να το καταφέρουν αυτό τα «Ασημί Βέλη» θα πρέπει η Scuderia να μην σκοράρει πάνω από 12 βαθμούς περισσότερους από ό,τι οι Hamilton και Bottas. Στην αντίθετη περίπτωση, η μάχη του τίτλου των Κατασκευαστών θα οδηγηθεί για πρώτη φορά από το 2008 στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, στο Abu Dhabi.
Παράλληλα, ανοιχτές είναι και άλλες μάχες για την διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας τόσο στο Πρωτάθλημα των οδηγών όσο και στους Κατασκευαστές. Χαρακτηριστικά, μόλις 20 βαθμοί χωρίζουν τον τρίτο Kimi Raikkonen από τον πέμπτο Max Verstappen, που παλεύουν μαζί με τον Valtteri Bottas για την κατάληψη της θέσης πίσω από τους Hamilton και Vettel. Ταυτόχρονα, στο κυνήγι της έβδομης θέσης στο πρωτάθλημα των οδηγών, που θα δώσει επιπλέον τον άτυπο τίτλο του «best of the rest», πίσω από την πρώτη εξάδα των Mercedes, Ferrari και Red Bull, βρίσκονται πέντε πιλότοι, που έχουν ρεαλιστικές μαθηματικές ελπίδες για την κατάκτησή της. Ο Nico Hülkenberg προηγείται με 12 βαθμούς αυτήν την στιγμή του όγδοου Sergio Pérez, με τους Kevin Magnussen, Fernando Alonso και Esteban Ocon μόλις λίγους βαθμούς πίσω από τον Μεξικανό.
Αντίστοιχα, στους Κατασκευαστές, πέρα από την μάχη για την πρώτη θέση, ανοιχτές παραμένουν οι μονομαχίες τόσο για την κατάληψη της τέταρτης όσο και της έκτης και όγδοης θέσης. Πιο συγκεκριμένα, η τέταρτη Renault προηγείται με 30 βαθμούς της πέμπτης Haas, που έχει χάσει πολύ έδαφος στους τελευταίους δύο αγώνες και αναμένεται να «τα παίξει όλα για όλα» στην Βραζιλία για να καλύψει την διαφορά, ενώ 15 βαθμούς πάνω από την Racing Point Force India βρίσκεται η McLaren στην έκτη θέση. Λίγο πιο κάτω, μόλις τρεις πόντοι χωρίζουν την Sauber με την Toro Rosso, με την Ελβετική ομάδα να προσπερνά τους Ιταλούς, εκμεταλλευόμενη την διπλή παρουσία της C37 στους βαθμούς στο Μεξικάνικο Grand Prix.
Όλα συνηγορούν λοιπόν, πως ο αγώνας της Κυριακής προβλέπεται για άλλη μια χρονιά συναρπαστικός με τις μονομαχίες να μαίνονται πάνω και κάτω στο grid και τον απρόβλεπτο χαρακτήρα τόσο της πίστας του Interlagos όσο και του Βραζιλιάνικου καιρού να αναμένεται να παίξουν τον δικό τους ρόλο, ανακατεύοντας με τον μαγικό τρόπο τους για άλλη μια φορά την τράπουλα.
Το πρόγραμμα του τριημέρου προβλέπει την συνέχιση της σημερινής δράσης στις 19:00 με τις δεύτερες Ελεύθερες Δοκιμές, ενώ αύριο τα μονοθέσια θα εμφανιστούν στην πίστα στις 16:00 το μεσημέρι για το FP3. Για τις 19:00 είναι προγραμματισμένες οι Κατατακτήριες Δοκιμές ενώ ο μεγάλος αγώνας της Κυριακής θα λάβει εκκίνηση στις 19:10 ώρα Ελλάδος. Όλη η δράση θα μεταδοθεί όπως πάντα ζωντανά από το Cosmote Sport5HD ενώ τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και ο αγώνας θα παίξουν την Κυριακή αρχής γενομένης από τις 18:00 το απόγευμα και μέσα από τις δημόσιες συχνότητες, των ΕΡΤ2 και ΕΡΤHD.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Ο 20ος και προτελευταίος αγώνας της φετινής σεζόν για την Formula 1 αναμένεται να διεξαχθεί την Κυριακή το απόγευμα στο Interlagos της Βραζιλίας. Η ιστορική πίστα, της οποίας το επίσημο όνομα είναι
αφιερωμένο στον José Carlos Pace, που πήρε εκεί την μοναδική νίκη της καριέρας του το 1975, άνοιξε τις πύλες της με το ξέσπασμα του Β ’Παγκοσμίου Πολέμου, το 1940 και φιλοξενεί σποραδικά το Βραζιλιάνικο Grand Prix από το 1973.
Χαρακτηριστικά, ο φετινός, θα είναι ο 36ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος που λαμβάνει χώρα στην ομώνυμη συνοικία του Σάο Πάολο, με άλλους δέκα να έχουν διεξαχθεί στην πάλαι ποτέ διαδρομή της Jacarepaguá στο Ρίο Ντε Τζανέιρο. Από αυτούς τους 36 αγώνες, πέντε την τελευταία 15ετία έχουν στέψει και τον παγκόσμιο πρωταθλητή, από όταν το Βραζιλιάνικο Grand Prix μεταφέρθηκε στο τέλος της σεζόν, προσφέροντάς μας μερικά αλησμόνητα φινάλε.
Πιο συγκεκριμένα, από το 2005 έως και το 2009, το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών κρινόταν κάθε χρόνο στο Interlagos και μάλιστα με τέσσερις διαφορετικούς πιλότους να κατακτούν το στέμμα του πρωταθλητή. Ποιος μπορεί άλλωστε να ξεχάσει το εκπληκτικό φινάλε των σεζόν του 2007 και του 2008, όταν αφενός μεν ο Kimi Räikkönen έκλεβε μέσα από τα χέρια των δύο McLaren τον τίτλο για έναν βαθμό και αφετέρου δε ο Lewis Hamilton στεφόταν παγκόσμιος πρωταθλητής για πρώτη φορά έναν χρόνο αργότερα, προσπερνώντας τον Timo Glock στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου της σεζόν, προσφέροντας μας έναν από τους πιο αξέχαστους «τελικούς» στην ιστορία του σπορ.
Τα τελευταία χρόνια, το Interlagos έχει πάψει να φιλοξενεί το τελευταίο Grand Prix της σεζόν, δεν παύει όμως να είναι ένας από τους πιο ιδιαίτερους και εντυπωσιακούς αγώνες, προσφέροντάς μας αξέχαστες συγκινήσεις. Στην υβριδική εποχή, ξεχωρίζουν η εκπληκτική οδήγηση του Max Verstappen εκεί το 2016, όταν ανέβηκε στην τρίτη θέση του βάθρου και παρά την καταστροφική στρατηγική της Red Bull στην βροχή που τον είχε ρίξει πολύ πίσω λίγο πριν το τέλος αλλά και τα διαδοχικά «αντίο» του Felipe Massa, πέρυσι και πρόπερσι, όταν ο Βραζιλιάνος έδωσε δύο ξεχωριστές «τελευταίες» παραστάσεις μπροστά στο κοινό που τον αγάπησε όσο κανέναν άλλον στην μετά Ayrton Senna εποχή.
Μάλιστα, το φετινό είναι και το πρώτο Βραζιλιάνικο Grand Prix στην ιστορία χωρίς την συμμετοχή γηγενή πιλότου, αφού από το 1970 και έπειτα δεν υπήρχε καμία σεζόν που τουλάχιστον ένας οδηγός από την πορτογαλόφωνη χώρα της Νοτίου Αμερικής να μην συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Στα του τρέχοντος τριημέρου, η μάχη ανάμεσα στην Mercedes και την Ferrari αναμένεται για άλλο ένα Σαββατοκύριακο ιδιαίτερα αμφίρροπη, με την πίστα του Σάο Πάολο να ταιριάζει στα χαρακτηριστικά αμφότερων των μονοθεσίων των δύο διεκδικητριών του τίτλου. Τον ρόλο του αουτσάιντερ αλλά με σοβαρές ελπίδες, μετά την πολύ ανταγωνιστική εικόνα που έδειξε ήδη στις πρώτες Ελεύθερες Δοκιμές αναμένεται να παίξει για άλλο ένα τριήμερο η Red Bull, που έρχεται φορτσάτη από την νίκη του Max Verstappen και το 1-2 στις Κατατακτήριες Δοκιμές του Grand Prix του Μεξικό, το πρώτο στην σύγχρονη εποχή της Formula 1.
Τα ελαστικά που είναι διαθέσιμα αυτό το τριήμερο είναι η μέση, η μαλακή και η πολύ μαλακή γόμα της Pirelli, ενώ πάντα στα υπόψιν τους πιλότοι και ομάδες πρέπει να έχουν τα ενδιάμεσα και βρόχινα, με την πιθανότητα να «ανοίξουν οι ουρανοί» να είναι πάντα μία επιπλέον παράμετρος στο τροπικό Interlagos.
Χαρακτηριστικά, για φέτος, η πρόβλεψη του καιρού δίνει αυξημένες πιθανότητες βροχής τόσο στις σημερινές δεύτερες ελεύθερες δοκιμές όσο κυρίως αύριο, με τον αγώνα μάλλον να διεξάγεται σε στεγνές συνθήκες.
Στα της μάχης για το πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η οποία παραμένει ανοιχτή, η Mercedes έχει στα χέρια της το δεύτερό της Match Point, μετά από το χαμένο στο Μεξικό, για να κατακτήσει το πέμπτο στην σειρά νταμπλ τίτλων και να ισοφαρίσει το ρεκόρ της Ferrari από το 2000 έως και το 2004. Για να το καταφέρουν αυτό τα «Ασημί Βέλη» θα πρέπει η Scuderia να μην σκοράρει πάνω από 12 βαθμούς περισσότερους από ό,τι οι Hamilton και Bottas. Στην αντίθετη περίπτωση, η μάχη του τίτλου των Κατασκευαστών θα οδηγηθεί για πρώτη φορά από το 2008 στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, στο Abu Dhabi.
Παράλληλα, ανοιχτές είναι και άλλες μάχες για την διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας τόσο στο Πρωτάθλημα των οδηγών όσο και στους Κατασκευαστές. Χαρακτηριστικά, μόλις 20 βαθμοί χωρίζουν τον τρίτο Kimi Raikkonen από τον πέμπτο Max Verstappen, που παλεύουν μαζί με τον Valtteri Bottas για την κατάληψη της θέσης πίσω από τους Hamilton και Vettel. Ταυτόχρονα, στο κυνήγι της έβδομης θέσης στο πρωτάθλημα των οδηγών, που θα δώσει επιπλέον τον άτυπο τίτλο του «best of the rest», πίσω από την πρώτη εξάδα των Mercedes, Ferrari και Red Bull, βρίσκονται πέντε πιλότοι, που έχουν ρεαλιστικές μαθηματικές ελπίδες για την κατάκτησή της. Ο Nico Hülkenberg προηγείται με 12 βαθμούς αυτήν την στιγμή του όγδοου Sergio Pérez, με τους Kevin Magnussen, Fernando Alonso και Esteban Ocon μόλις λίγους βαθμούς πίσω από τον Μεξικανό.
Αντίστοιχα, στους Κατασκευαστές, πέρα από την μάχη για την πρώτη θέση, ανοιχτές παραμένουν οι μονομαχίες τόσο για την κατάληψη της τέταρτης όσο και της έκτης και όγδοης θέσης. Πιο συγκεκριμένα, η τέταρτη Renault προηγείται με 30 βαθμούς της πέμπτης Haas, που έχει χάσει πολύ έδαφος στους τελευταίους δύο αγώνες και αναμένεται να «τα παίξει όλα για όλα» στην Βραζιλία για να καλύψει την διαφορά, ενώ 15 βαθμούς πάνω από την Racing Point Force India βρίσκεται η McLaren στην έκτη θέση. Λίγο πιο κάτω, μόλις τρεις πόντοι χωρίζουν την Sauber με την Toro Rosso, με την Ελβετική ομάδα να προσπερνά τους Ιταλούς, εκμεταλλευόμενη την διπλή παρουσία της C37 στους βαθμούς στο Μεξικάνικο Grand Prix.
Όλα συνηγορούν λοιπόν, πως ο αγώνας της Κυριακής προβλέπεται για άλλη μια χρονιά συναρπαστικός με τις μονομαχίες να μαίνονται πάνω και κάτω στο grid και τον απρόβλεπτο χαρακτήρα τόσο της πίστας του Interlagos όσο και του Βραζιλιάνικου καιρού να αναμένεται να παίξουν τον δικό τους ρόλο, ανακατεύοντας με τον μαγικό τρόπο τους για άλλη μια φορά την τράπουλα.
Το πρόγραμμα του τριημέρου προβλέπει την συνέχιση της σημερινής δράσης στις 19:00 με τις δεύτερες Ελεύθερες Δοκιμές, ενώ αύριο τα μονοθέσια θα εμφανιστούν στην πίστα στις 16:00 το μεσημέρι για το FP3. Για τις 19:00 είναι προγραμματισμένες οι Κατατακτήριες Δοκιμές ενώ ο μεγάλος αγώνας της Κυριακής θα λάβει εκκίνηση στις 19:10 ώρα Ελλάδος. Όλη η δράση θα μεταδοθεί όπως πάντα ζωντανά από το Cosmote Sport5HD ενώ τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και ο αγώνας θα παίξουν την Κυριακή αρχής γενομένης από τις 18:00 το απόγευμα και μέσα από τις δημόσιες συχνότητες, των ΕΡΤ2 και ΕΡΤHD.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!