Τι θα συνέβαινε σε ένα αυτοκίνητο αν αφαιρούσαμε το κιβώτιο ταχυτήτων; Η ομάδα από το κανάλι «Garage54» πειραματίστηκε σε ένα παλιό Lada και το αποτέλεσμα θα το δείτε στο παρακάτω βίντεο.
Όλοι γνωρίζουμε σφαιρικά τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων. Πρόκειται για ένα σύστημα γραναζιών με διαφορετική διάμετρο, που επιτρέπει στους τροχούς να περιστρέφονται με χαμηλότερη γωνιακή ταχύτητα
από τον στροφαλοφόρο άξονα, δηλαδή υποπολλαπλασιάζει τις στροφές. Ταυτόχρονα, μεταβάλλει τη ροπή στους κινητήριους τροχούς, ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να ανεβεί σε ανηφόρες με μεγάλη κλίση.
Μπορεί να κινηθεί το Lada όταν η περιστροφική κίνηση του στροφάλου περνά κατευθείαν στο διαφορικό; Μιλάμε για σχέση μετάδοσης 1:1, αναλογία που επιτυγχάνεται στα περισσότερα κιβώτια ταχυτήτων όταν επιλέγουμε 4η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Όλοι γνωρίζουμε σφαιρικά τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων. Πρόκειται για ένα σύστημα γραναζιών με διαφορετική διάμετρο, που επιτρέπει στους τροχούς να περιστρέφονται με χαμηλότερη γωνιακή ταχύτητα
από τον στροφαλοφόρο άξονα, δηλαδή υποπολλαπλασιάζει τις στροφές. Ταυτόχρονα, μεταβάλλει τη ροπή στους κινητήριους τροχούς, ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να ανεβεί σε ανηφόρες με μεγάλη κλίση.
Μπορεί να κινηθεί το Lada όταν η περιστροφική κίνηση του στροφάλου περνά κατευθείαν στο διαφορικό; Μιλάμε για σχέση μετάδοσης 1:1, αναλογία που επιτυγχάνεται στα περισσότερα κιβώτια ταχυτήτων όταν επιλέγουμε 4η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων.