CarΗellas: GP Αυστρίας: 13 χρόνια φαγούρα

Κυριακή 30 Ιουνίου 2019

GP Αυστρίας: 13 χρόνια φαγούρα

Ο Max Verstappen οδήγησε έναν εκπληκτικό αγώνα στην Αυστρία και πήρε την πρώτη νίκη της σεζόν για την Red Bull Racing, ανεβάζοντας έναν εκπρόσωπο της Honda για να παραλάβει το βραβείο του νικητή για πρώτη φορά ύστερα από 13 σχεδόν ολόκληρα χρόνια. 
Τα κόκκινα φώτα σβήνουν. 19 μονοθέσια ξεπετάγονται με ορμή προς τα εμπρός κυνηγώντας την νίκη στο Αυστριακό Grand Prix με πάθος, θέληση και αυταπάρνηση. Το 20ο stallάρει από την πρώτη σειρά της
εκκίνησης και βρίσκεται ξάφνου περικυκλωμένο από λυσσαλέους ανταγωνιστές. Πέφτει στην έβδομη θέση και νοιώθει τις ελπίδες για μια εντός έδρας νίκη να εξαφανίζονται.
Αυτό ήταν το μονοθέσιο του Max Verstappen. 71 γύρους αργότερα έβλεπε πρώτο την καρώ σημαία ύστερα από ένα εκπληκτικό ‘recovery drive’ κατά την διάρκεια του οποίου προσπέρασε κατά σειρά και μεταξύ άλλων τους Sebastian Vettel, Valtteri Bottas και με μια αμφιλεγόμενη κίνηση που μέλλει να διερευνηθεί και τον πρωτοπόρο καθ’ όλη την διάρκεια του Grand Prix, Charles Leclerc.
Κάπως έτσι, ο Ολλανδός ολοκλήρωσε μια μαγική εμφάνιση για εκείνον και την ομάδα του, εκμεταλλευόμενος άψογα τα πιο φρέσκα σκληρά του ελαστικά στο τέλος και παλεύοντας με ένα πρόβλημα στον κινητήρα του, που έμοιαζε σε ένα σημείο ικανό να καταστρέψει τα όνειρα της Αυστριακής ομάδας για μια back to back νίκη μέσα στο σπίτι της.
Από την άλλη, ο Leclerc έμεινε για δεύτερο αγώνα φέτος με την πικρή γεύση της ήττας και μάλιστα σε αμφότερες τις περιπτώσεις ύστερα από ένα Grand Prix στο οποίο κυριαρχούσε κατά το μεγαλύτερο μέρος. Αυτή την φορά δεν ήταν ένα χαλασμένο MGU-K αλλά οι επιθετικές τακτικές του Max Verstappen στην τρίτη στροφή που άφησαν δυσαρεστημένο τον νεαρό Μονεγάσκο και διαιώνισαν την κατάρα της Scuderia, που παρά τις τρεις -αισίως- pole positions της την φετινή χρόνια, ακόμα αναζητά να σπάσει το ρόδι την Κυριακή.
Πολύ μέτριο ήταν το απόγευμα για τις δύο Mercedes. Ο Valtteri Bottas οδήγησε έναν ήσυχο αγώνα, κατά τον οποίον δεν απείλησε παρά ούτε απειλήθηκε ιδιαίτερα και τερμάτισε στην τρίτη θέση, φανερώνοντας μια σαφή έλλειψη ρυθμού τόσο για να ακολουθήσει τον Charles Leclerc όσο και για να κοντράρει τον Max Verstappen.
Από την άλλη, ο Lewis Hamilton, που έχασε δύο θέσεις λόγω τιμωρίας γιατί μπλόκαρε στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές τον Kimi Raikkonen, αντιμετώπισε έναν δύσκολο αγώνα, όπου δεν μπορούσε να αναρριχηθεί στην κατάταξη παρά τον καλύτερο σχετικό ρυθμό με τον team-mate του και αναγκάστηκε να προβεί και σε αλλαγή εμπρόσθιας πτέρυγας ύστερα από κάποια άτσαλα πατήματα στα εξωτερικά kerbs της στροφής 1.
 Έτσι, ο Βρετανός περιορίστηκε στην πέμπτη θέση στον τερματισμό, με τον Sebastian Vettel να χωρίζει τις δύο Mercedes ύστερα από μία επιθετική στρατηγική δύο pit stop που έφερε τον Γερμανό από την ένατη θέση εκκίνησης στις παρυφές του βάθρου, εκμεταλλευόμενη την υπεροχή σε ταχύτητα των κόκκινων μονοθεσίων στο Red Bull Ring.
Η 6η θέση, του ‘best of the rest’ κατέληξε για άλλη μία φορά στην McLaren, με τον Lando Norris να τερματίζει στην καλύτερη θέση της καριέρας του στην Formula 1, μπροστά από το δεύτερο μονοθέσιο της Red Bull, που στα χέρια του Pierre Gasly δεν κατάφερε τίποτα περισσότερο από την έβδομη θέση τερματισμού.
Όγδοος από την τελευταία σειρά του grid ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Carlos Sainz Jr. με τον Ισπανό να κάνει μια εκπληκτική εμφάνιση και να φέρνει και την δεύτερη MCL34 στους βαθμούς, θεμελιώνοντας την θέση της McLaren ως η τέταρτη ομάδα του σπορ.
Διπλή παρουσία στην δεκάδα είχαν και οι δύο Alfa Romeo, με τον Kimi Raikkonen να τερματίζει ένατος και τον Antonio Giovinazzi να μπαίνει για πρώτη φορά στις βαθμολογούμενες θέσεις και να παίρνει τον τελευταίο διαθέσιμο βαθμό.
Εκτός αντίθετα έμειναν αμφότερες οι Renault και Racing Point, που δεν έδειξαν να έχουν το απαιτούμενο ρυθμό για να ακολουθήσουν τους προπορευόμενους. Οι Ricciardo και Hulkenberg δεν κατάφεραν τίποτα καλύτερο από την 12η και 13η θέση, ενώ ο Sergio Perez έφτασε κοντά «στην πηγή» για τους Βρετανούς, δεν ήπιε όμως νερό, τερματίζοντας 11ος. Το έτερο ροζ μονοθέσιο του Lance Stroll έμεινε στην 14η θέση.
Μόλις 15ος είδε την καρώ σημαία ο Alexander Albon, με τον Daniil Kvyat 17ο σε έναν πολύ δύσκολο αγώνα για την μικρή ομάδα της Red Bull, Toro Rosso. Ακόμα χειρότερα ήταν τα πράγματα στο στρατόπεδο της Haas, που μετά από ακόμα μία ενθαρρυντική παρουσία στις κατατακτήριες δοκιμές, βυθίστηκαν στον αγώνα, με τον Romain Grosjean στην 16η και τον Kevin Magnussen, που έλαβε και ποινή διέλευσης από το pit lane για μια παρατυπία στην θέση εκκίνησής του, στην 19η, ανάμεσα στις δύο Williams των George Russell και Robert Kubica.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!