Η Ferrari εμφανίστηκε κυρίαρχη στο μεγαλύτερο κομμάτι των Ελεύθερων Δοκιμών, η μάχη όμως ενόψει των Κατατακτήριων αναμένεται απρόβλεπτη με τα χαρτιά των Mercedes να παραμένουν «κλειστά».
Με ένα αναβαθμισμένο κινητήριο σύνολο στο πίσω μέρος των μονοθεσίων της και ύστερα από το απόλυτο των έξι επικρατήσεων στα ισάριθμα πρώτα Grand Prix της σεζόν, η Mercedes έφτασε στον Καναδά ξανά ως
το αδιαφιλονίκητο -πλέον- φαβορί παρά τους ψιθύρους που ακούγονταν πως η πίστα Gilles Villeneuve πιθανώς να ευνοούσε περισσότερο -όπως συμβαίνει άλλωστε τα τελευταία χρόνια- τους πιλότους των Ferrari και Red Bull.
Αυτό έμελλε να επιβεβαιωθεί στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, όταν τα «Ασημί Βέλη» έκαναν ξανά το ‘1-2’ με τον Lewis Hamilton μπροστά από τον ομόσταυλό του, Valtteri Bottas, μα κυριότερα μπροστά για σχεδόν ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο από την ταχύτερη SF90 του Charles Leclerc. Όλα συνηγορούσαν πως το έβδομο αγωνιστικό τριήμερο της χρονιάς θα εξελισσόταν σε άλλον έναν «αγωνιστικό περίπατο» για τους Γερμανούς που θα στόχευαν στο έκτο τους ‘1-2’ στην φετινή σεζόν. Η εικόνα αυτή έμελλε όμως να αλλάξει άρδην. Τόσο στην απογευματινή χθεσινή περίοδο όσο και σήμερα, στην πρόβα τζενεράλε ενόψει κατατακτήριων δοκιμών, η Ferrari έδειξε να προηγείται με τον Charles Leclerc να εμφανίζεται πρωτοπόρος στο FP2 πριν την σκυτάλη πάρει ο περσινός νικητής στο Montreal, Sebastian Vettel για τις τρίτες ελεύθερες δοκιμές.
Με ένα αναβαθμισμένο κινητήριο σύνολο στο πίσω μέρος των μονοθεσίων της και ύστερα από το απόλυτο των έξι επικρατήσεων στα ισάριθμα πρώτα Grand Prix της σεζόν, η Mercedes έφτασε στον Καναδά ξανά ως
το αδιαφιλονίκητο -πλέον- φαβορί παρά τους ψιθύρους που ακούγονταν πως η πίστα Gilles Villeneuve πιθανώς να ευνοούσε περισσότερο -όπως συμβαίνει άλλωστε τα τελευταία χρόνια- τους πιλότους των Ferrari και Red Bull.
Αυτό έμελλε να επιβεβαιωθεί στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, όταν τα «Ασημί Βέλη» έκαναν ξανά το ‘1-2’ με τον Lewis Hamilton μπροστά από τον ομόσταυλό του, Valtteri Bottas, μα κυριότερα μπροστά για σχεδόν ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο από την ταχύτερη SF90 του Charles Leclerc. Όλα συνηγορούσαν πως το έβδομο αγωνιστικό τριήμερο της χρονιάς θα εξελισσόταν σε άλλον έναν «αγωνιστικό περίπατο» για τους Γερμανούς που θα στόχευαν στο έκτο τους ‘1-2’ στην φετινή σεζόν. Η εικόνα αυτή έμελλε όμως να αλλάξει άρδην. Τόσο στην απογευματινή χθεσινή περίοδο όσο και σήμερα, στην πρόβα τζενεράλε ενόψει κατατακτήριων δοκιμών, η Ferrari έδειξε να προηγείται με τον Charles Leclerc να εμφανίζεται πρωτοπόρος στο FP2 πριν την σκυτάλη πάρει ο περσινός νικητής στο Montreal, Sebastian Vettel για τις τρίτες ελεύθερες δοκιμές.
Παρ ’όλα αυτά, δεν είναι ακόμα πράγματι σίγουρο αν τα αποτελέσματα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν αγόγγυστα για εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων ενόψει κατατακτήριων δοκιμών, αφού πλείστες όσες είναι οι περιπτώσεις μέσα στην χρονιά, όπου η Ferrari δείχνει ανταγωνιστική στις ελεύθερες αλλά υποτάσσεται στα «θέλω» της ισχυρότερης Mercedes στην μάχη της pole position. Συν τοις άλλοις, ο Lewis Hamilton έχασε πολύτιμο χρόνο εξαιτίας του ατυχήματος που είχε εχθές το απόγευμα κατά την διάρκεια της δεύτερης περιόδου δοκιμών, όταν πλήγωσε την πίσω δεξιά ανάρτηση του μονοθεσίου του και αναγκάστηκε να μείνει στο γκαράζ για το υπόλοιπο της διαδικασίας για επισκευές.
«Θολό» είναι το τοπίο αναφορικά και με τον ρυθμό των Red Bull. Οι «Κόκκινοι Ταύροι» είχαν μία αντιπαραγωγική Παρασκευή και έμειναν εκτός δεκάδας με αμφότερα τα μονοθέσιά τους, ανέκαμψαν όμως και πήραν την πέμπτη και έκτη θέση στις σημερινές τρίτες και τελευταίες ελεύθερες δοκιμές. Η επίδοση αυτή όμως, δεν μπορεί να κριθεί σαφώς αντιπροσωπευτική, αφού ο Max Verstappen εμποδίστηκε στον ταχύτερό του γύρο από τον Lewis Hamilton και έχασε πολύ χρόνο στο τρίτο κομμάτι της πίστας. Εκεί, όπου εχθές «έγλυψε» τον τοίχο των πρωταθλητών, ακουμπώντας με την εμπρόσθια δεξιά ανάρτηση της RB15. «Άγρια» είναι η μάχη ανάμεσα στις ομάδες του midfield, με τις Racing Point, Renault, Haas, McLaren, Toro Rosso και Alfa Romeo να έχουν δει τουλάχιστον ένα μονοθέσιό τους στην πρώτη δεκάδα σε κάποια από τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών.
Πιο σταθερή παρουσία έχουν οι δύο πρώτες, που έχουν δει τουλάχιστον έναν από τους πιλότους τους να εμφανίζονται στην δεκάδα σε κάθε περίοδο δοκιμών ως τώρα. Πιο εντυπωσιακή όμως ήταν η παρουσία των McLaren και Haas εχθές το απόγεμα, με τον Carlos Sainz Jr. και τον Kevin Magnussen να σημειώνουν δύο εκπληκτικούς γύρους που τους έφεραν στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα, ανοίγοντας την… «κερκόπορτα» στα όνειρα των μικρών, πως θα μπορέσουν πιθανώς να σπάσουν την κυριαρχία των Big 3 στις κατατακτήριες.
Από εκεί και πέρα, βίοι αντίθετοι για τις Toro Rosso και Alfa Romeo. Η μεν Ιταλοαυστριακή θυγατρική της Red Bull είδε τον Daniil Kvyat να σκοράρει στο «νήμα» την δέκατη θέση στο FP3 ύστερα από μια δύσκολη Παρασκευή, από την άλλη, οι δε Ιταλοελβετοί αναθάρρησαν με την εξαιρετική παρουσία του Kimi Raikkonen στην έκτη θέση στην πρώτη περίοδο, είδαν όμως αμφότερα τα μονοθέσια της ομάδας να πέφτουν πιο πίσω στην εξέλιξη του διημέρου ως τώρα.
Στις τελευταίες θέσεις, ως είθισται την φετινή χρονιά, βρίσκονται τα δύο μονοθέσια της Williams, με τους Βρετανούς να δοκιμάζουν διάφορες λύσεις με σκοπό να βγουν από το αγωνιστικό τέλμα. Αξιοσημείωτο επίσης είναι, ότι έδωσαν χρόνο συμμετοχής στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στον «τοπικό ήρωα» και πρωτοπόρο στην βαθμολογία της Formula 2, Nicholas Latifi αντί του Robert Kubica, ο οποίος λειτουργεί ως δοκιμαστής της ομάδας του Grove.
«Θολό» είναι το τοπίο αναφορικά και με τον ρυθμό των Red Bull. Οι «Κόκκινοι Ταύροι» είχαν μία αντιπαραγωγική Παρασκευή και έμειναν εκτός δεκάδας με αμφότερα τα μονοθέσιά τους, ανέκαμψαν όμως και πήραν την πέμπτη και έκτη θέση στις σημερινές τρίτες και τελευταίες ελεύθερες δοκιμές. Η επίδοση αυτή όμως, δεν μπορεί να κριθεί σαφώς αντιπροσωπευτική, αφού ο Max Verstappen εμποδίστηκε στον ταχύτερό του γύρο από τον Lewis Hamilton και έχασε πολύ χρόνο στο τρίτο κομμάτι της πίστας. Εκεί, όπου εχθές «έγλυψε» τον τοίχο των πρωταθλητών, ακουμπώντας με την εμπρόσθια δεξιά ανάρτηση της RB15. «Άγρια» είναι η μάχη ανάμεσα στις ομάδες του midfield, με τις Racing Point, Renault, Haas, McLaren, Toro Rosso και Alfa Romeo να έχουν δει τουλάχιστον ένα μονοθέσιό τους στην πρώτη δεκάδα σε κάποια από τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών.
Πιο σταθερή παρουσία έχουν οι δύο πρώτες, που έχουν δει τουλάχιστον έναν από τους πιλότους τους να εμφανίζονται στην δεκάδα σε κάθε περίοδο δοκιμών ως τώρα. Πιο εντυπωσιακή όμως ήταν η παρουσία των McLaren και Haas εχθές το απόγεμα, με τον Carlos Sainz Jr. και τον Kevin Magnussen να σημειώνουν δύο εκπληκτικούς γύρους που τους έφεραν στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα, ανοίγοντας την… «κερκόπορτα» στα όνειρα των μικρών, πως θα μπορέσουν πιθανώς να σπάσουν την κυριαρχία των Big 3 στις κατατακτήριες.
Από εκεί και πέρα, βίοι αντίθετοι για τις Toro Rosso και Alfa Romeo. Η μεν Ιταλοαυστριακή θυγατρική της Red Bull είδε τον Daniil Kvyat να σκοράρει στο «νήμα» την δέκατη θέση στο FP3 ύστερα από μια δύσκολη Παρασκευή, από την άλλη, οι δε Ιταλοελβετοί αναθάρρησαν με την εξαιρετική παρουσία του Kimi Raikkonen στην έκτη θέση στην πρώτη περίοδο, είδαν όμως αμφότερα τα μονοθέσια της ομάδας να πέφτουν πιο πίσω στην εξέλιξη του διημέρου ως τώρα.
Στις τελευταίες θέσεις, ως είθισται την φετινή χρονιά, βρίσκονται τα δύο μονοθέσια της Williams, με τους Βρετανούς να δοκιμάζουν διάφορες λύσεις με σκοπό να βγουν από το αγωνιστικό τέλμα. Αξιοσημείωτο επίσης είναι, ότι έδωσαν χρόνο συμμετοχής στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στον «τοπικό ήρωα» και πρωτοπόρο στην βαθμολογία της Formula 2, Nicholas Latifi αντί του Robert Kubica, ο οποίος λειτουργεί ως δοκιμαστής της ομάδας του Grove.
Η δράση στο Montreal συνεχίζεται σε λίγη ώρα με τις Κατατακτήριες Δοκιμές, οι οποίες θα ξεκινήσουν στις 21:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθούν ζωντανά τόσο από την ΕΡΤ2 όσο και από το Cosmote Sport5HD.