CarΗellas: Ο καινοτόμος 2λιτρος κινητήρας της Mazda με σχέση συμπίεσης 16,3:1

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019

Ο καινοτόμος 2λιτρος κινητήρας της Mazda με σχέση συμπίεσης 16,3:1

Η μεγάλη επιστροφή της Mazda στη χώρα μας φαίνεται ότι συμβαδίζει με όμορφες εξελίξεις για την ιαπωνική φίρμα.
Σήμερα έγιναν γνωστά τα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός καινοτόμου κινητήρα που θα κάνει το ντεμπούτο του κάτω από το καπό του Mazda 3 το ερχόμενο φθινόπωρο. Πρόκειται για έναν 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα
βενζίνης που αποδίδει 180 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 224 Nm ροπής από τις 3.000 σ.α.λ., ενώ εντυπωσιακή είναι και η κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στην περίπτωση του Mazda 3.
Το στοιχείο, όμως, που αν μη τι άλλο θα συζητηθεί, είναι η υπερβολικά μεγάλη σχέση συμπίεσης για κινητήρα βενζίνης που φτάνει στο 16,3:1. Έτσι, το σύστημα ανάφλεξης του Skyactiv-X λειτουργεί με έναν τρόπο που δεν έχουμε ξανά συναντήσει στο παρελθόν. Ονομάζεται Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI), και παρόλο που ο κινητήρας είναι βενζίνης, η ανάφλεξη δημιουργείται λόγω της υψηλής συμπίεσης (όπως στα μοτέρ πετρελαίου) και το μπουζί είναι εκεί απλά για να ελέγχει την καύση.
Τέλος, να σημειώσουμε ότι αυτός ο καινοτόμος κινητήρας συνοδεύεται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 24V και θα συνεργάζεται με 6άρι μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.