Η Formula 1 βρίσκεται στο Montreal για τον έβδομο αγώνα της σεζόν και ο πιο διάσημος τοίχος στον μηχανοκίνητο κόσμο περιμένει με αδημονία το προσεχές τριήμερο τους πρωταθλητές -και τους επίδοξους πρωταθλητές- του φετινού grid.
Στον αρχαίο κόσμο, ως ένα από τα επτά θαύματα της εποχής θεωρούνταν τα διαβόητα τείχη της Βαβυλώνας. Κατασκευασμένα από ατόφιο χρυσό και ασήμι, καθ’υπόδειξην των βασιλέων Ναβοπολασσάρ
και Ναβουχοδονόσορα, τα τείχη αυτά έγιναν γνωστά σε όλη την λεκάνη της Μεσογείου και αντανακλούσαν τον πλούτο και την ευμάρεια των Μεσοποτάμιων.
Στις μέρες μας, χρυσά τείχη δεν υπάρχουν πλέον, υπάρχει όμως ένα περιβόητο τοιχάκι στην έξοδο της τελευταίας στροφής στην πίστα Gilles Villeneuve του Montreal που κάλλιστα θα μπορούσε να έχει επιχρυσωθεί, αν οι πιλότοι που το… επισκέπτονται κάθε χρόνο έδιναν ένα μικρό ποσό από τον μισθό τους Ένα τοιχάκι, το οποίο όλοι καλούνται να μην επισκεφθούν καθόλου αυτό το τριήμερο, που η Formula 1 επέστρεψε στον Καναδά για το έβδομο Grand Prix της σεζόν και ενώ οι πιλότοι των «Ασημί Βελών» της Mercedes προελαύνουν με έξι νίκες σε ισάριθμους αγώνες στο ξεκίνημα της.
Ο «Τοίχος των Πρωταθλητών» που αποτελεί κατά τεκμήριο τον πιο διάσημο στο καλεντάρι όχι μόνο της Formula 1 αλλά και συνολικά του μηχανοκίνητου κόσμου, πρωτοπήρε το όνομά του πριν ακριβώς 20 χρόνια, κατά την διάρκεια του Καναδικού Grand Prix του 1999. Όχι πως πλείστοι όσοι δεν είχαν δει τα όνειρά τους να καταρρέουν πέφτοντας και σπάζοντας τα μονοθέσιά τους πάνω σε αυτόν τον τοίχο πρωτύτερα και από το πρώτο Καναδικό Grand Prix που διεξήχθη εκεί το 1978. Απλά σε εκείνον τον έκτο αγώνα της σεζόν του 1999, τρεις πρώην παγκόσμιοι πρωταθλητές, ολοκλήρωσαν τον αγώνα τους περνώντας άτσαλα πάνω από το kerb και χτυπώντας με δύναμη στο γυμνό τσιμέντο στην έξοδο της στροφής 13. Πριν από αυτούς, μόλις στον τρίτο γύρο, τον χορό είχε ανοίξει ο Ricardo Zonta με την BAR του, η δικιά του έξοδος όμως επισκιάστηκε από τις διαδοχικές εγκαταλείψεις των Damon Hill. Michael Schumacher και Jacques Villeneuve. Οι τρεις πιλότοι, που είχαν σαρώσει τα παγκόσμια πρωταθλήματα επί μία τετραετία (1994-1997), είδαν τον αγώνα τους να ολοκληρώνεται πρόωρα και άδοξα μετά από την επαφή τους με την μπαριέρα. Μοναδικός διασωθείς εκείνη την σεζόν, ο τότε παγκόσμιος πρωταθλητής Mika Hakkinen, που όχι μόνο έφτασε ως τον τερματισμό αλλά κατέκτησε και την νίκη.
Οι διοργανωτές του αγώνα και οι δημοσιογράφοι της εποχής δεν έχασαν την ευκαιρία και κόλλησαν στον τοίχο που έβγαλε τους τρεις από τους τέσσερις πρωταθλητές του grid εκτός μάχης το παρατσούκλι «Ο Τοίχος των Πρωταθλητών», που τον ακολουθεί ως και σήμερα. Από τότε και έκτοτε, έχουν γίνει πολλές και σημαντικές αλλαγές, όπως η τοποθέτηση νέας Tech Pro μπαριέρας στον «Τοίχο των Πρωταθλητών» για ενισχυμένη ασφάλεια καθώς και η επίσημη μετονομασία του σε «Quebec Wall», προοθώντας έτσι την ανάπτυξη του Καναδικού τουρισμού. Αυτά βέβαια δεν έχουν αποτρέψει άλλους δύο παγκόσμιους πρωταθλητές να προσθέσουν το όνομά τους στην λίστα με τα θύματα του διαβολεμένου τοιχίου. Αρχικά, ο Jenson Button, εγκατέλειψε εκεί το 2005, τέσσερα χρόνια πριν τον θρίαμβό του με την Brawn GP και ενώ μάλιστα είχε εκκινήσει από την pole position, ενώ έξι χρόνια αργότερα στις δοκιμές του Καναδικού Grand Prix του 2011, που έμεινε στην ιστορία ως οι «6 Ώρες του Montreal» για την διάρκειά του αγώνα που αποτελεί ρεκόρ ως και σήμερα, ο Sebastian Vettel έκανε λάθος και έπεσε με δύναμη στον τοίχο, καταστρέφοντας την RB7 του σε ένα από τα σπάνια λάθη του Γερμανού στα χρόνια της κυριαρχίας του.
Το κοντέρ λοιπόν μετράει πέντε «εστεμμένα» θύματα, μεταξύ πολλών άλλων, για τον «Τοίχο των Πρωταθλητών» και οι δύο αλώβητοι του φετινού grid (Hamilton-Raikkonen) μαζί με τον ήδη παθόντα Sebastian Vettel θα έχουν ως στόχο τους πέρα από την νίκη στην Καναδική πίστα, να μην προσθέσουν το όνομά τους σε αυτήν την μαύρη λίστα με τα ολόχρυσα γράμματα, της οποίας οι εγγεγραμμένοι μετράνε όλοι μαζί 14 ολόκληρους παγκόσμιους τίτλους.
Η προσπάθειά τους αυτή, καθώς και το κυνήγι των υπόλοιπων εννέα ομάδων που παλεύουν να σπάσουν την απόλυτη κυριαρχία της Mercedes στο 2019 θα ξεκινήσει αύριο Παρασκευή, με τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στις 17:00 το απόγευμα και την δεύτερη περίοδο να ξεκινά στις 21:00 το βράδυ. Το Σάββατο στις 18:00 είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει το FP3, με τις Κατατακτήριες στις 21:00 της ίδιας μέρας, ενώ τα κόκκινα φώτα για το φετινό Καναδικό Grand Prix μέλλουν να σβήσουν στις 21:10 το βράδυ της Κυριακής. Όλη η δράση από το Μόντρεαλ θα καλυφθεί ζωντανά τόσο από το ΕΡΤ SPORTSHD όσο και από το Cosmote Sport5HD.
Στον αρχαίο κόσμο, ως ένα από τα επτά θαύματα της εποχής θεωρούνταν τα διαβόητα τείχη της Βαβυλώνας. Κατασκευασμένα από ατόφιο χρυσό και ασήμι, καθ’υπόδειξην των βασιλέων Ναβοπολασσάρ
και Ναβουχοδονόσορα, τα τείχη αυτά έγιναν γνωστά σε όλη την λεκάνη της Μεσογείου και αντανακλούσαν τον πλούτο και την ευμάρεια των Μεσοποτάμιων.
Στις μέρες μας, χρυσά τείχη δεν υπάρχουν πλέον, υπάρχει όμως ένα περιβόητο τοιχάκι στην έξοδο της τελευταίας στροφής στην πίστα Gilles Villeneuve του Montreal που κάλλιστα θα μπορούσε να έχει επιχρυσωθεί, αν οι πιλότοι που το… επισκέπτονται κάθε χρόνο έδιναν ένα μικρό ποσό από τον μισθό τους Ένα τοιχάκι, το οποίο όλοι καλούνται να μην επισκεφθούν καθόλου αυτό το τριήμερο, που η Formula 1 επέστρεψε στον Καναδά για το έβδομο Grand Prix της σεζόν και ενώ οι πιλότοι των «Ασημί Βελών» της Mercedes προελαύνουν με έξι νίκες σε ισάριθμους αγώνες στο ξεκίνημα της.
Ο «Τοίχος των Πρωταθλητών» που αποτελεί κατά τεκμήριο τον πιο διάσημο στο καλεντάρι όχι μόνο της Formula 1 αλλά και συνολικά του μηχανοκίνητου κόσμου, πρωτοπήρε το όνομά του πριν ακριβώς 20 χρόνια, κατά την διάρκεια του Καναδικού Grand Prix του 1999. Όχι πως πλείστοι όσοι δεν είχαν δει τα όνειρά τους να καταρρέουν πέφτοντας και σπάζοντας τα μονοθέσιά τους πάνω σε αυτόν τον τοίχο πρωτύτερα και από το πρώτο Καναδικό Grand Prix που διεξήχθη εκεί το 1978. Απλά σε εκείνον τον έκτο αγώνα της σεζόν του 1999, τρεις πρώην παγκόσμιοι πρωταθλητές, ολοκλήρωσαν τον αγώνα τους περνώντας άτσαλα πάνω από το kerb και χτυπώντας με δύναμη στο γυμνό τσιμέντο στην έξοδο της στροφής 13. Πριν από αυτούς, μόλις στον τρίτο γύρο, τον χορό είχε ανοίξει ο Ricardo Zonta με την BAR του, η δικιά του έξοδος όμως επισκιάστηκε από τις διαδοχικές εγκαταλείψεις των Damon Hill. Michael Schumacher και Jacques Villeneuve. Οι τρεις πιλότοι, που είχαν σαρώσει τα παγκόσμια πρωταθλήματα επί μία τετραετία (1994-1997), είδαν τον αγώνα τους να ολοκληρώνεται πρόωρα και άδοξα μετά από την επαφή τους με την μπαριέρα. Μοναδικός διασωθείς εκείνη την σεζόν, ο τότε παγκόσμιος πρωταθλητής Mika Hakkinen, που όχι μόνο έφτασε ως τον τερματισμό αλλά κατέκτησε και την νίκη.
Οι διοργανωτές του αγώνα και οι δημοσιογράφοι της εποχής δεν έχασαν την ευκαιρία και κόλλησαν στον τοίχο που έβγαλε τους τρεις από τους τέσσερις πρωταθλητές του grid εκτός μάχης το παρατσούκλι «Ο Τοίχος των Πρωταθλητών», που τον ακολουθεί ως και σήμερα. Από τότε και έκτοτε, έχουν γίνει πολλές και σημαντικές αλλαγές, όπως η τοποθέτηση νέας Tech Pro μπαριέρας στον «Τοίχο των Πρωταθλητών» για ενισχυμένη ασφάλεια καθώς και η επίσημη μετονομασία του σε «Quebec Wall», προοθώντας έτσι την ανάπτυξη του Καναδικού τουρισμού. Αυτά βέβαια δεν έχουν αποτρέψει άλλους δύο παγκόσμιους πρωταθλητές να προσθέσουν το όνομά τους στην λίστα με τα θύματα του διαβολεμένου τοιχίου. Αρχικά, ο Jenson Button, εγκατέλειψε εκεί το 2005, τέσσερα χρόνια πριν τον θρίαμβό του με την Brawn GP και ενώ μάλιστα είχε εκκινήσει από την pole position, ενώ έξι χρόνια αργότερα στις δοκιμές του Καναδικού Grand Prix του 2011, που έμεινε στην ιστορία ως οι «6 Ώρες του Montreal» για την διάρκειά του αγώνα που αποτελεί ρεκόρ ως και σήμερα, ο Sebastian Vettel έκανε λάθος και έπεσε με δύναμη στον τοίχο, καταστρέφοντας την RB7 του σε ένα από τα σπάνια λάθη του Γερμανού στα χρόνια της κυριαρχίας του.
Το κοντέρ λοιπόν μετράει πέντε «εστεμμένα» θύματα, μεταξύ πολλών άλλων, για τον «Τοίχο των Πρωταθλητών» και οι δύο αλώβητοι του φετινού grid (Hamilton-Raikkonen) μαζί με τον ήδη παθόντα Sebastian Vettel θα έχουν ως στόχο τους πέρα από την νίκη στην Καναδική πίστα, να μην προσθέσουν το όνομά τους σε αυτήν την μαύρη λίστα με τα ολόχρυσα γράμματα, της οποίας οι εγγεγραμμένοι μετράνε όλοι μαζί 14 ολόκληρους παγκόσμιους τίτλους.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!