Ο Lewis Hamilton πήρε μια φαινομενικά πανεύκολη αλλά πρακτικά εξουθενωτική νίκη και πλησιάζει ολοένα και πιο κοντά στον τρίτο συνεχόμενο και έκτο συνολικά παγκόσμιο τίτλο του.
Το Γαλλικό Grand Prix ήταν φαινομενικά ένας «υγιεινός περίπατος», καταπώς γράψαμε και χθες, για τον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν καταιγιστικός, έκανε μια καλή εκκίνηση και δεν
κοίταξε ποτέ ξανά πίσω, τερματίζοντας ολόκληρα 18 δευτερόλεπτα έμπροσθεν του κοντινότερου ανταγωνιστή του, τόσο για την νίκη όσο και για τον φετινό τίτλο, Valtteri Bottas. Τα πράγματα όμως δεν ήταν ακριβώς έτσι. Ο Hamilton αντιμετώπισε ποικίλα προβλήματα τόσο με την φθορά σε αμφότερα τα μπροστινά ελαστικά του όσο και με τις ρυθμίσεις του μονοθεσίου του, την ώρα που μέσα από την ενδοεπικοινωνία παραπονιόταν επίσης πως κάτι στο cockpit του είχε σπάσει. Όλα αυτά συνέθεταν ένα διαβολικό σκηνικό μέσα στο οποίο ο Βρετανός θα μπορούσε να έχει καταρρεύσει, πνευματικά και σωματικά ή αν μη τι άλλο να αναγκαστεί να μειώσει τον ρυθμό του και να διαχειριστεί τον αγώνα του.
Κάθε άλλο από αυτό που συνέβη πραγματικά βέβαια, καθώς ο Hamilton ήταν σταθερά ταχύτερος όλων, σημείωνε τον έναν πιο γρήγορο γύρο μετά τον άλλον και έχασε τον extra βαθμό μονάχα όταν ο Sebastian Vettel έκανε μια αλλαγή ελαστικών στον προτελευταίο γύρο με σκοπό να κυνηγήσει το bonus που θα γλύκαινε μια ακόμα δύσκολη μέρα στην δουλειά για την Scuderia Ferrari. Όπως και να ‘χει, ο Hamilton στις πρώτες του δηλώσεις μετά τον αγώνα φάνηκε «εξουθενωμένος» και επιβεβαίωσε το λεχθέν πριν λίγα χρόνια, την περίοδο της κυριαρχίας της Red Bull, ότι το να κερδίζει ο οποιοσδήποτε οδηγός έναν αγώνα με τόσο κυριαρχική εμφάνιση, είναι συχνά πολύ πιο υποτιμημένο από όσο θα έπρεπε.
Αρκετά και σίγουρα πιο εμφανή προβλήματα αντιμετώπισε και ο Valtteri Bottas που δεν μπόρεσε να ακολουθήσει σχεδόν σε κανένα σημείο του αγώνα σε ρυθμό τον ομόσταυλό του και περιορίστηκε στην δεύτερη θέση για τέταρτη φορά φέτος, μια θέση την οποία βέβαια κινδύνεψε να χάσει στον τελευταίο γύρο όταν ο ταχύτερος Charles Leclerc βρέθηκε στο «παράθυρο DRS» του Φινλανδού, μην μπορώντας όμως να απειλήσει ουσιαστικά. Έτσι, ο νεαρός Μονεγάσκος ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, για τρίτη φορά φέτος, με τον Max Verstappen να ξανακατακτά την αγαπημένη του τέταρτη θέση, ανάμεσα στα δύο «κόκκινα» μονοθέσια της Ferrari. «Best of the rest», στην έκτη θέση κατατάχθηκε ο Carlos Sainz Jr, σε ένα εκπληκτικό διήμερο για την McLaren, με τον Ισπανό μάλιστα να κρυφοκοιτάει και ψηλότερα προσπαθώντας να περάσει δις τον Verstappen στον πρώτο γύρο του αγώνα χωρίς επιτυχία.
Πίσω από τον Ισπανό για το μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα βρισκόταν ο Lando Norris, συμπληρώνοντας έτσι ένα πολύ δυναμικό 6-7 για τα δύο πορτοκαλί μονοθέσια. Ο νεαρός Βρετανός όμως χτυπήθηκε από προβλήματα στο υδραυλικό σύστημα του μονοθεσίου του στους τελευταίους γύρους του Grand Prix με αποτέλεσμα να χάσει τρεις θέσεις στον τελευταίο γύρο του αγώνα ύστερα από μια τιτάνια μάχη με τους Daniel Ricciardo, Kimi Raikkonen και Nico Hulkenberg τους οποίους πάλευε ως τότε με νύχια και με δόντια να κρατήσει πίσω του. Ένα γλίστρημα εκτός πίστας όμως, στο chicane της Mistral Straight και ενώ μαχόταν ρόδα με ρόδα με την Renault του Αυστραλού, τον ανάγκασε να υποχωρήσει και έδωσε μία θέση στους υπόλοιπους. Παρ ’όλα αυτά, την ώρα που αυτό το κείμενο γράφεται, ο Daniel Ricciardo βρίσκεται υπό διερεύνηση από τους αγωνοδίκες για «απόκτηση πλεονεκτήματος ύστερα από πάτημα εκτός πίστας» καθότι στην προσπάθεια να επανακτήσει την έβδομη θέση την οποία έχασε για λίγο από τον Raikkonen στο αλαλούμ αυτής της τετραπλής μονομαχίας, πάτησε και με τις τέσσερις ρόδες εκτός πίστας στο δεύτερο κομμάτι της ευθείας Mistral πριν προσπεράσει τον Φινλανδό από την εσωτερική στην Signes.
Εκτός βαθμών στον εντός έδρας αγώνα του έμεινε ο Pierre Gasly. Ο Γάλλος έδειξε να μην επηρεάζεται από την χρησιμοποίηση της πολύ «εύθραυστης» μαλακής γόμας στην αρχή του αγώνα, δίνοντας μάχη με τον Daniel Ricciardo σε ολόκληρο το πρώτο stint, έμεινε όμως αρκετά πίσω μετά την μοναδική αλλαγή ελαστικών του στον αγώνα, μην καταφέρνοντας να ξαναπλησιάσει στις θέσεις τις οποίες διεκδικούσε πρωτύτερα. Το ίδιο φαινόμενο εμφανίστηκε και στο μονοθέσιο του Antonio Giovinazzi, ο οποίος ήταν ο έτερος της πρώτης δεκάδας που εκκίνησε με την soft γόμα αλλά έμεινε να τερματίσει στην 16η θέση, ύστερα από ένα καταστροφικό κομμάτι με την σκληρή γόμα και ένα δεύτερο pit stop για αδιευκρίνιστο έως τώρα λόγο. Ανάμεσα στους Gasly και Giovinazzi, τερμάτισαν σε παράταξη οι δύο Racing Point των Sergio Perez και Lance Stroll, που παρά την ποικιλία στις μεταξύ τους στρατηγικές δεν κατάφεραν να βρουν τον δρόμο προς την δεκάδα καθώς και οι δύο Toro Rosso, που έδωσαν μάχη στο δεύτερο μισό του αγώνα για την 14η θέση. Μια μάχη που βρήκε τελικά νικητή τον Daniil Kvyat με το αναβαθμισμένο μοτέρ της Honda στο μονοθέσιό του, έναντι του Alex Albon.
Πολύ δύσκολο ήταν το Σαββατοκύριακο για τις δύο Haas, που δεν κατάφεραν να βρουν ρυθμό σε κανένα σημείο του αγώνα και περιορίστηκαν στις πολύ χαμηλές θέσεις της κατάταξης. Ο Kevin Magnussen έμεινε μόλις 17ος, την ώρα που ο Romain Grosjean εγκατέλειψε λίγους γύρους πριν το τέλος, μην έχοντας καταφέρει μέσα από μια εναλλακτική στρατηγική σκληρής και μέσης γόμας να βρεθεί στην δεκάδα. Στις δύο τελευταίες θέσεις τερμάτισαν οι Williams, με τον Robert Kubica να κερδίζει για πρώτη φορά φέτος τον George Russell εκμεταλλευόμενος και κάποιο πρόβλημα που ανάγκασε τον Βρετανό να προβεί σε δύο στάσεις στα pits.
Το Γαλλικό Grand Prix ήταν φαινομενικά ένας «υγιεινός περίπατος», καταπώς γράψαμε και χθες, για τον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν καταιγιστικός, έκανε μια καλή εκκίνηση και δεν
κοίταξε ποτέ ξανά πίσω, τερματίζοντας ολόκληρα 18 δευτερόλεπτα έμπροσθεν του κοντινότερου ανταγωνιστή του, τόσο για την νίκη όσο και για τον φετινό τίτλο, Valtteri Bottas. Τα πράγματα όμως δεν ήταν ακριβώς έτσι. Ο Hamilton αντιμετώπισε ποικίλα προβλήματα τόσο με την φθορά σε αμφότερα τα μπροστινά ελαστικά του όσο και με τις ρυθμίσεις του μονοθεσίου του, την ώρα που μέσα από την ενδοεπικοινωνία παραπονιόταν επίσης πως κάτι στο cockpit του είχε σπάσει. Όλα αυτά συνέθεταν ένα διαβολικό σκηνικό μέσα στο οποίο ο Βρετανός θα μπορούσε να έχει καταρρεύσει, πνευματικά και σωματικά ή αν μη τι άλλο να αναγκαστεί να μειώσει τον ρυθμό του και να διαχειριστεί τον αγώνα του.
Κάθε άλλο από αυτό που συνέβη πραγματικά βέβαια, καθώς ο Hamilton ήταν σταθερά ταχύτερος όλων, σημείωνε τον έναν πιο γρήγορο γύρο μετά τον άλλον και έχασε τον extra βαθμό μονάχα όταν ο Sebastian Vettel έκανε μια αλλαγή ελαστικών στον προτελευταίο γύρο με σκοπό να κυνηγήσει το bonus που θα γλύκαινε μια ακόμα δύσκολη μέρα στην δουλειά για την Scuderia Ferrari. Όπως και να ‘χει, ο Hamilton στις πρώτες του δηλώσεις μετά τον αγώνα φάνηκε «εξουθενωμένος» και επιβεβαίωσε το λεχθέν πριν λίγα χρόνια, την περίοδο της κυριαρχίας της Red Bull, ότι το να κερδίζει ο οποιοσδήποτε οδηγός έναν αγώνα με τόσο κυριαρχική εμφάνιση, είναι συχνά πολύ πιο υποτιμημένο από όσο θα έπρεπε.
Αρκετά και σίγουρα πιο εμφανή προβλήματα αντιμετώπισε και ο Valtteri Bottas που δεν μπόρεσε να ακολουθήσει σχεδόν σε κανένα σημείο του αγώνα σε ρυθμό τον ομόσταυλό του και περιορίστηκε στην δεύτερη θέση για τέταρτη φορά φέτος, μια θέση την οποία βέβαια κινδύνεψε να χάσει στον τελευταίο γύρο όταν ο ταχύτερος Charles Leclerc βρέθηκε στο «παράθυρο DRS» του Φινλανδού, μην μπορώντας όμως να απειλήσει ουσιαστικά. Έτσι, ο νεαρός Μονεγάσκος ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, για τρίτη φορά φέτος, με τον Max Verstappen να ξανακατακτά την αγαπημένη του τέταρτη θέση, ανάμεσα στα δύο «κόκκινα» μονοθέσια της Ferrari. «Best of the rest», στην έκτη θέση κατατάχθηκε ο Carlos Sainz Jr, σε ένα εκπληκτικό διήμερο για την McLaren, με τον Ισπανό μάλιστα να κρυφοκοιτάει και ψηλότερα προσπαθώντας να περάσει δις τον Verstappen στον πρώτο γύρο του αγώνα χωρίς επιτυχία.
Πίσω από τον Ισπανό για το μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα βρισκόταν ο Lando Norris, συμπληρώνοντας έτσι ένα πολύ δυναμικό 6-7 για τα δύο πορτοκαλί μονοθέσια. Ο νεαρός Βρετανός όμως χτυπήθηκε από προβλήματα στο υδραυλικό σύστημα του μονοθεσίου του στους τελευταίους γύρους του Grand Prix με αποτέλεσμα να χάσει τρεις θέσεις στον τελευταίο γύρο του αγώνα ύστερα από μια τιτάνια μάχη με τους Daniel Ricciardo, Kimi Raikkonen και Nico Hulkenberg τους οποίους πάλευε ως τότε με νύχια και με δόντια να κρατήσει πίσω του. Ένα γλίστρημα εκτός πίστας όμως, στο chicane της Mistral Straight και ενώ μαχόταν ρόδα με ρόδα με την Renault του Αυστραλού, τον ανάγκασε να υποχωρήσει και έδωσε μία θέση στους υπόλοιπους. Παρ ’όλα αυτά, την ώρα που αυτό το κείμενο γράφεται, ο Daniel Ricciardo βρίσκεται υπό διερεύνηση από τους αγωνοδίκες για «απόκτηση πλεονεκτήματος ύστερα από πάτημα εκτός πίστας» καθότι στην προσπάθεια να επανακτήσει την έβδομη θέση την οποία έχασε για λίγο από τον Raikkonen στο αλαλούμ αυτής της τετραπλής μονομαχίας, πάτησε και με τις τέσσερις ρόδες εκτός πίστας στο δεύτερο κομμάτι της ευθείας Mistral πριν προσπεράσει τον Φινλανδό από την εσωτερική στην Signes.
Εκτός βαθμών στον εντός έδρας αγώνα του έμεινε ο Pierre Gasly. Ο Γάλλος έδειξε να μην επηρεάζεται από την χρησιμοποίηση της πολύ «εύθραυστης» μαλακής γόμας στην αρχή του αγώνα, δίνοντας μάχη με τον Daniel Ricciardo σε ολόκληρο το πρώτο stint, έμεινε όμως αρκετά πίσω μετά την μοναδική αλλαγή ελαστικών του στον αγώνα, μην καταφέρνοντας να ξαναπλησιάσει στις θέσεις τις οποίες διεκδικούσε πρωτύτερα. Το ίδιο φαινόμενο εμφανίστηκε και στο μονοθέσιο του Antonio Giovinazzi, ο οποίος ήταν ο έτερος της πρώτης δεκάδας που εκκίνησε με την soft γόμα αλλά έμεινε να τερματίσει στην 16η θέση, ύστερα από ένα καταστροφικό κομμάτι με την σκληρή γόμα και ένα δεύτερο pit stop για αδιευκρίνιστο έως τώρα λόγο. Ανάμεσα στους Gasly και Giovinazzi, τερμάτισαν σε παράταξη οι δύο Racing Point των Sergio Perez και Lance Stroll, που παρά την ποικιλία στις μεταξύ τους στρατηγικές δεν κατάφεραν να βρουν τον δρόμο προς την δεκάδα καθώς και οι δύο Toro Rosso, που έδωσαν μάχη στο δεύτερο μισό του αγώνα για την 14η θέση. Μια μάχη που βρήκε τελικά νικητή τον Daniil Kvyat με το αναβαθμισμένο μοτέρ της Honda στο μονοθέσιό του, έναντι του Alex Albon.
Πολύ δύσκολο ήταν το Σαββατοκύριακο για τις δύο Haas, που δεν κατάφεραν να βρουν ρυθμό σε κανένα σημείο του αγώνα και περιορίστηκαν στις πολύ χαμηλές θέσεις της κατάταξης. Ο Kevin Magnussen έμεινε μόλις 17ος, την ώρα που ο Romain Grosjean εγκατέλειψε λίγους γύρους πριν το τέλος, μην έχοντας καταφέρει μέσα από μια εναλλακτική στρατηγική σκληρής και μέσης γόμας να βρεθεί στην δεκάδα. Στις δύο τελευταίες θέσεις τερμάτισαν οι Williams, με τον Robert Kubica να κερδίζει για πρώτη φορά φέτος τον George Russell εκμεταλλευόμενος και κάποιο πρόβλημα που ανάγκασε τον Βρετανό να προβεί σε δύο στάσεις στα pits.
Το επόμενο Grand Prix είναι προγραμματισμένο για τις 28-29 και 30 Ιουνίου στο Red Bull Ring της Αυστρίας, με τις πρώτες και δεύτερες ελεύθερες δοκιμές να έρχονται στις 12:00 και 16:00 το μεσημέρι της Παρασκευής αντίστοιχα, τις τρίτες ελεύθερες να είναι προγραμματισμένες για την 13:00 του Σαββάτου, τρεις ώρες πριν από τις Κατατακτήριες και τον ένατο αγώνα της σεζόν να λαμβάνει εκκίνηση στις 16:10 της Κυριακής, με όλα τα τεκταινόμενα του τριημέρου να καλύπτονται τόσο από την ΕΡΤ όσο και από την Cosmote TV.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!