Η Formula 1 κατοικοεδρεύει στο Red Bull Ring για τον ένατο αγώνα της φετινής σεζόν και οι «οικοδεσπότες» Αυστριακοί της Red Bull θα κυνηγήσουν μαζί με τους Ιταλούς ομολόγους τους στην Ferrari να σπάσουν το απόλυτο της κυριαρχίας των Mercedes στην φετινή χρονιά.
Οκτώ στα οκτώ. Οκτώ νίκες σε ισάριθμους αγώνες έχουν σημειώσει τα δύο «Ασημί Βέλη» των Lewis Hamilton και Valtteri Bottas στην φετινή χρονιά και συνάμα 10 συνεχόμενες αν συνυπολογιστούν οι δύο του
Βρετανού Παγκόσμιου πρωταθλητή στο τελείωμα της περσινής σεζόν, που «κλείδωσαν» το πρωτάθλημα Κατασκευαστών υπέρ της Mercedes και συνάμα «έσπασαν το ρόδι» που ήθελε τον Hamilton να μην κερδίζει κανέναν αγώνα ύστερα από την κατάκτηση του τίτλου σε μια δεδομένη σεζόν.
Αυτό το απαράμιλλο σερί κυνηγούν να σπάσουν για ακόμα ένα τριήμερο οι πιλότοι της Ferrari, Sebastian Vettel και Charles Leclerc, μα πολύ περισσότερο αυτοί της Red Bull, οι οποίοι βιώνουν -μα πιθανώς και να απολαμβάνουν- την παράνοια του εντός έδρας αγώνα του Αυστριακού κολοσσού ενεργειακών ποτών, που βρίσκεται πίσω από την αγωνιστική ομάδα των «ταύρων» και την μικρή αδερφή, Toro Rosso.
Εκεί ήταν άλλωστε, που ύστερα από τέσσερις αποτυχημένες προσπάθειες, ο Max Verstappen γεύτηκε το νέκταρ της νίκης για λογαριασμό ολόκληρης της οικογένειας της Red Bull πέρυσι, στο δάσος του Spielberg, ύστερα και από την καταστροφική διπλή εγκατάλειψη πρώτα του poleman, Valtteri Bottas όσο και του έτερου «Καππαδόκη» της Γερμανικής αρμάδας, Lewis Hamilton.
Μονάχα τέσσερις προσπάθειες γιατί δεν ήταν παρά το 2014 όταν η πίστα που κρύβεται «χωμένη» στις Αυστριακές Άλπεις επανήλθε στο καλεντάρι της κορωνίδας των μηχανοκίνητων σπορ ύστερα από μια δεκαετία απουσίας.
Μία δεκαετία κατά την οποία, η διαδρομή άλλαξε όνομα, μετατράπηκε από A1 Ring σε ιδιοκτησία της Red Bull για να αποτελέσει την φύσει και θέσει έδρα του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας και αργότερα, ύστερα κι από τις απαραίτητες τακτικές κινήσεις του μεγιστάνα Dietrich Mateschitz, σύναψε νέα συμφωνία με την Formula 1 για την διοργάνωση εκ νέου αγώνων Grand Prix στην Αυστρία ύστερα κι από τα τέσσερα συνεχόμενα νταμπλ παγκοσμίων πρωταθλημάτων που είχε σκοράρει η Red Bull και ο Sebastian Vettel.
Η χώρα, καθώς και η πίστα βέβαια φέρουν μεγάλη ιστορική παράδοση στα τεκταινόμενα της Formula 1. Ο πρώτος αγώνας στην Αυστρία διεξήχθη το μακρινό 1963 στο Zeltweg, ως ‘non championship race’, με νικητή τον Sir Jack Brabham, αγώνας ο οποίος ακολουθήθηκε από έναν ακόμη -επίσημο κομμάτι του προγράμματος πια- στο πρώην στρατιωτικό αεροδρόμιο την επόμενη χρονιά.
Ύστερα από πέντε σεζόν λειψυδρίας, η Formula 1 επέστρεψε στην Αυστρία αλλά αυτήν την φορά στο Österreichring, εκεί όπου έμελλε και να ταυτιστεί η χώρα της κεντρικής Ευρώπης με την Formula 1. Τo Österreichring, είναι στην ουσία η εκτεταμένη -κατά 1.3 χιλιόμετρα- έκδοση του σημερινού Red Bull Ring, τοποθετημένη κι αυτή φυσικά ανάμεσα στα δάση της Στυρίας, κοντά στο Γκρατς και φιλοξένησε αγώνες επί 18 συναπτά έτη, μεταξύ αυτών και η σπουδαία μοναδική εντός έδρας νίκη στην καριέρα του Niki Lauda, την χρονιά του τρίτου και τελευταίου του παγκόσμιου τίτλου, το 1984. Το 1987 ήταν η τελευταία σεζόν που χρησιμοποιήθηκε το Österreichring ως η έδρα του Αυστριακού μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς από την αμέσως επόμενη φορά που το «πολύχρωμο καραβάνι» της Formula 1 αγκυροβόλησε στην Αυστρία, χρησιμοποιούνταν πια, η πιο μικρή διαδρομή, των 4.3km, επονομαζόμενη πια A1 Ring, όντας στην κατοχή του φερώνυμου τηλεπικοινωνιακού κολοσσού.
Εκεί ήταν που το 2002 ο Rubens Barrichello έθεσε σε εφαρμογή τα εξόφθαλμα team-orders της Ferrari, που εξόργισαν το Αυστριακό κοινό και τους οπαδούς του σπορ παγκοσμίως, χαρίζοντας την νίκη στα τελευταία μέτρα στον Michael Schumacher, την πέμπτη σε έξι αγώνες του Γερμανού στο ξεκίνημα εκείνης της χρονιάς.
Από το 2014, που η πόλη του Spielberg ξαναφιλοξένησε αγώνες Grand Prix, δεν είναι λίγοι και πάλι οι αγώνες που έχουν εντυπωθεί στην συλλογική μνήμη. Πιο χαρακτηριστικοί όλων, αυτός του 2016, όταν στον τελευταίο γύρο του αγώνα, ο Lewis Hamilton συγκρούστηκε με τον Nico Rosberg ρίχνοντας τον Γερμανό τέταρτο και «κλέβοντας» την νίκη μέσα από τα χέρια του, ύστερα από μια μανιώδη καταδίωξη αρκετών γύρων, καθώς και αυτός του 2017, με την εκπληκτική εκκίνηση του Valtteri Bottas, που χάρισε στον Φινλανδό την δεύτερη νίκη καριέρας του στην Formula 1.
Κάπως έτσι, οι 20 μονομάχοι και οι 10 ομάδες επέστρεψαν για έκτη διαδοχική πια χρονιά στις Αυστριακές Άλπεις με σκοπό να επιδοθούν σε μια μανιώδη ταυρομαχία, κάτω από το τεράστιο άγαλμα ταύρου που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο της πίστας. Μια ταυρομαχία που την Κυριακή το μεσημέρι θα μπορεί να αναδείξει μονάχα έναν νικητή.
Ο μεγάλος αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 16:10 ώρα Ελλάδος, ενώ μέχρι τότε μεσολαβούν οι τρίτες ελεύθερες δοκιμές σήμερα στην 13:00 το μεσημέρι και οι Κατατακτήριες στις 16:00 το απόγευμα. Όλη η δράση μεταδίδεται φυσικά τόσο από το ΕΡΤ SPORTS HD όσο και από το Cosmote Sport 5HD.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Οκτώ στα οκτώ. Οκτώ νίκες σε ισάριθμους αγώνες έχουν σημειώσει τα δύο «Ασημί Βέλη» των Lewis Hamilton και Valtteri Bottas στην φετινή χρονιά και συνάμα 10 συνεχόμενες αν συνυπολογιστούν οι δύο του
Βρετανού Παγκόσμιου πρωταθλητή στο τελείωμα της περσινής σεζόν, που «κλείδωσαν» το πρωτάθλημα Κατασκευαστών υπέρ της Mercedes και συνάμα «έσπασαν το ρόδι» που ήθελε τον Hamilton να μην κερδίζει κανέναν αγώνα ύστερα από την κατάκτηση του τίτλου σε μια δεδομένη σεζόν.
Αυτό το απαράμιλλο σερί κυνηγούν να σπάσουν για ακόμα ένα τριήμερο οι πιλότοι της Ferrari, Sebastian Vettel και Charles Leclerc, μα πολύ περισσότερο αυτοί της Red Bull, οι οποίοι βιώνουν -μα πιθανώς και να απολαμβάνουν- την παράνοια του εντός έδρας αγώνα του Αυστριακού κολοσσού ενεργειακών ποτών, που βρίσκεται πίσω από την αγωνιστική ομάδα των «ταύρων» και την μικρή αδερφή, Toro Rosso.
Εκεί ήταν άλλωστε, που ύστερα από τέσσερις αποτυχημένες προσπάθειες, ο Max Verstappen γεύτηκε το νέκταρ της νίκης για λογαριασμό ολόκληρης της οικογένειας της Red Bull πέρυσι, στο δάσος του Spielberg, ύστερα και από την καταστροφική διπλή εγκατάλειψη πρώτα του poleman, Valtteri Bottas όσο και του έτερου «Καππαδόκη» της Γερμανικής αρμάδας, Lewis Hamilton.
Μονάχα τέσσερις προσπάθειες γιατί δεν ήταν παρά το 2014 όταν η πίστα που κρύβεται «χωμένη» στις Αυστριακές Άλπεις επανήλθε στο καλεντάρι της κορωνίδας των μηχανοκίνητων σπορ ύστερα από μια δεκαετία απουσίας.
Μία δεκαετία κατά την οποία, η διαδρομή άλλαξε όνομα, μετατράπηκε από A1 Ring σε ιδιοκτησία της Red Bull για να αποτελέσει την φύσει και θέσει έδρα του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας και αργότερα, ύστερα κι από τις απαραίτητες τακτικές κινήσεις του μεγιστάνα Dietrich Mateschitz, σύναψε νέα συμφωνία με την Formula 1 για την διοργάνωση εκ νέου αγώνων Grand Prix στην Αυστρία ύστερα κι από τα τέσσερα συνεχόμενα νταμπλ παγκοσμίων πρωταθλημάτων που είχε σκοράρει η Red Bull και ο Sebastian Vettel.
Η χώρα, καθώς και η πίστα βέβαια φέρουν μεγάλη ιστορική παράδοση στα τεκταινόμενα της Formula 1. Ο πρώτος αγώνας στην Αυστρία διεξήχθη το μακρινό 1963 στο Zeltweg, ως ‘non championship race’, με νικητή τον Sir Jack Brabham, αγώνας ο οποίος ακολουθήθηκε από έναν ακόμη -επίσημο κομμάτι του προγράμματος πια- στο πρώην στρατιωτικό αεροδρόμιο την επόμενη χρονιά.
Ύστερα από πέντε σεζόν λειψυδρίας, η Formula 1 επέστρεψε στην Αυστρία αλλά αυτήν την φορά στο Österreichring, εκεί όπου έμελλε και να ταυτιστεί η χώρα της κεντρικής Ευρώπης με την Formula 1. Τo Österreichring, είναι στην ουσία η εκτεταμένη -κατά 1.3 χιλιόμετρα- έκδοση του σημερινού Red Bull Ring, τοποθετημένη κι αυτή φυσικά ανάμεσα στα δάση της Στυρίας, κοντά στο Γκρατς και φιλοξένησε αγώνες επί 18 συναπτά έτη, μεταξύ αυτών και η σπουδαία μοναδική εντός έδρας νίκη στην καριέρα του Niki Lauda, την χρονιά του τρίτου και τελευταίου του παγκόσμιου τίτλου, το 1984. Το 1987 ήταν η τελευταία σεζόν που χρησιμοποιήθηκε το Österreichring ως η έδρα του Αυστριακού μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς από την αμέσως επόμενη φορά που το «πολύχρωμο καραβάνι» της Formula 1 αγκυροβόλησε στην Αυστρία, χρησιμοποιούνταν πια, η πιο μικρή διαδρομή, των 4.3km, επονομαζόμενη πια A1 Ring, όντας στην κατοχή του φερώνυμου τηλεπικοινωνιακού κολοσσού.
Εκεί ήταν που το 2002 ο Rubens Barrichello έθεσε σε εφαρμογή τα εξόφθαλμα team-orders της Ferrari, που εξόργισαν το Αυστριακό κοινό και τους οπαδούς του σπορ παγκοσμίως, χαρίζοντας την νίκη στα τελευταία μέτρα στον Michael Schumacher, την πέμπτη σε έξι αγώνες του Γερμανού στο ξεκίνημα εκείνης της χρονιάς.
Από το 2014, που η πόλη του Spielberg ξαναφιλοξένησε αγώνες Grand Prix, δεν είναι λίγοι και πάλι οι αγώνες που έχουν εντυπωθεί στην συλλογική μνήμη. Πιο χαρακτηριστικοί όλων, αυτός του 2016, όταν στον τελευταίο γύρο του αγώνα, ο Lewis Hamilton συγκρούστηκε με τον Nico Rosberg ρίχνοντας τον Γερμανό τέταρτο και «κλέβοντας» την νίκη μέσα από τα χέρια του, ύστερα από μια μανιώδη καταδίωξη αρκετών γύρων, καθώς και αυτός του 2017, με την εκπληκτική εκκίνηση του Valtteri Bottas, που χάρισε στον Φινλανδό την δεύτερη νίκη καριέρας του στην Formula 1.
Κάπως έτσι, οι 20 μονομάχοι και οι 10 ομάδες επέστρεψαν για έκτη διαδοχική πια χρονιά στις Αυστριακές Άλπεις με σκοπό να επιδοθούν σε μια μανιώδη ταυρομαχία, κάτω από το τεράστιο άγαλμα ταύρου που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο της πίστας. Μια ταυρομαχία που την Κυριακή το μεσημέρι θα μπορεί να αναδείξει μονάχα έναν νικητή.
Ο μεγάλος αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 16:10 ώρα Ελλάδος, ενώ μέχρι τότε μεσολαβούν οι τρίτες ελεύθερες δοκιμές σήμερα στην 13:00 το μεσημέρι και οι Κατατακτήριες στις 16:00 το απόγευμα. Όλη η δράση μεταδίδεται φυσικά τόσο από το ΕΡΤ SPORTS HD όσο και από το Cosmote Sport 5HD.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!