Η θερμοκρασία έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ την Παρασκευή στο Hockenheim, άγγιξε τους 40 βαθμούς κελσίου και τα κόκκινα μονοθέσια κυριάρχησαν τόσο στην πρώτη όσο και στην δεύτερη περίοδο ελεύθερων, σε μη αντιπροσωπευτικές όμως συνθήκες ενόψει Σαββατοκύριακου.
Το ‘1-2’ της Ferrari στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, με τον Sebastian Vettel να προηγείται του Charles Leclerc έμοιαζε και ταυτοποιήθηκε ως μάλλον πλασματικό εξαιτίας του γεγονότος ότι αμφότερα τα Ιταλικά
μονοθέσια πέτυχαν τους ταχύτερούς τους χρόνους με την μαλακή γόμα εν αντιθέσει με τα επετειακά «ασημί βέλη» της Mercedes, που δεν χρησιμοποίησαν καθόλου τα ελαστικά με το κόκκινο σιρίτι της Pirelli.
Επετειακά, καθώς η Mercedes γιορτάζει στον εντός έδρας αγώνα της την 200η της παρουσία σε Grand Prix στην Formula 1 αλλά κυρίως τα 125 χρόνια από τον πρώτο μηχανοκίνητο αγώνα στην ιστορία, τον οποίο είχε κερδίσει ένα αυτοκίνητο με κινητήρα Daimler.
Κάπως έτσι, τα συνήθη «Ασημί Βέλη» με την κωδική ονομασία W10, ενδύθηκαν στο μπροστινό τους τμήμα το παραδοσιακό λευκό χρώμα των προπολεμικών γερμανικών αγωνιστικών, το οποίο ξεφτίζει καθώς πηγαίνουμε προς το πίσω μέρος του μονοθεσίου και αποκαλύπτει το ασημί, όπως άλλωστε συνέβη και σύμφωνα με τον θρύλο, όταν ο Alfred Neubauer διέταξε τους μηχανικούς της ομάδας να ξύσουν το χρώμα των μονοθεσίων του για να σώσει βάρος, αποκαλύπτοντας το ασημί αλουμίνιο και γεννώντας τον θρύλο των «Ασημί Βελών» που κρατά ως και σήμερα.
Σήμερα βέβαια, στην καυτή πίστα του Hockenheim τα Ασημί αυτά Βέλη υπέστησαν μια ανώδυνη ήττα από τις δύο κόκκινες SF90, που εμφανίστηκαν ταχύτερες και επί ίσοις όροις στην δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, κάνοντας για άλλη μια φορά φανερά τα προβλήματα ψύξης που παρουσιάζουν τα μονοθέσια της Mercedes και μάστισαν τον ρυθμό τους και στο Red Bull Ring, έναν μήνα νωρίτερα.
Κάπως έτσι, οι Lewis Hamilton και Valtteri Bottas έμειναν να κοιτάζουν την πλάτη των Charles Leclerc και Sebastian Vettel, αυτή την φορά στην τρίτη και τέταρτη θέση της κατάταξης.
Ανάμεσά τους είχε μπει το πρωί ο Max Verstappen της Red Bull με τα πιο μαλακά ελαστικά της Pirelli, κάτι που όμως δεν κατάφερε το απόγευμα παρά και το λάθος του Bottas στον γρήγορό του γύρο με τα soft.
Έκτος το πρωί ήταν ο ομόσταυλος του Mad Max, Pierre Gasly, με τον Γάλλο να προσπαθεί να επενδύσει σε ένα καλό Σαββατοκύριακο για τον ίδιο στο Silverstone, όταν και τερμάτισε τέταρτος στον αγώνα. Το απόγευμα όμως, ο νεαρός είχε έξοδο, που έφερε την κόκκινη σημαία στην πίστα, καταστρέφοντας την RB15 του και περιορίζοντας εαυτόν στην 15η θέση.
Πολύ καλή ήταν η σημερινή ημέρα για τον υπ’ατμόν στην Haas, Romain Grosjean. Ο Γάλλος, τον ώμο του οποίου βαραίνουν οι φήμες που έχουν φουντώσει το τελευταίο διάστημα, ακόμα και για άμεση αντικατάστασή του, μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, κατετάγη έκτος ταχύτερος στο FP2, ενώ ήταν όγδοος στο FP1, πίσω μόνο από την McLaren του Carlos Sainz Jr, στην μάχη του midfield.
Ο Ισπανός ήταν 11ος το απόγευμα, με τον Lando Norris να σημειώνει κι εκείνος χαμηλές πτήσεις, σκορπώντας προβληματισμό στο στρατόπεδο της Βρετανικής ομάδας. Αντίθετα, εντός δεκάδας ήταν και τα δύο αναβαθμισμένα μονοθέσια της Racing Point, με τον ένατο στην πρωινή διαδικασία, Lance Stroll να κατατάσσεται έβδομος και τον Sergio Perez στην δέκατη θέση.
Σταθερή παρουσία στην δεκάδα είχε και η Renault, με τον Daniel Ricciardo δέκατο στις πρώτες και τον Nico Hulkenberg ένατο στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές, ενώ μια αξιοσημείωτα καλή επίδοση πέτυχε και ο Kimi Raikkonen αναβιβάζοντας την Alfa Romeo του στην όγδοη θέση της κατάταξης.
Πολύ μέτρια αντίθετα ήταν η παρουσία του Antonio Giovinazzi που έμεινε μόλις στην 18η και 17η θέση αντίστοιχα στις δύο περιόδους δοκιμών, μπροστά μόλις από τις δύο Williams το πρωί και την δεύτερη Haas, του Kevin Magnussen το απόγευμα.
Ο Δανός δυσκολεύεται ακόμα αρκετά με την νέα, αναβαθμισμένη VF19 του, στο «πείραμα» που διενεργούν εδώ και δύο αγώνες οι Αμερικάνοι, έχοντας επαναφέρει το μονοθέσιο του Romain Grosjean στο αρχικό spec, που είχαν φέρει για τον πρώτο αγώνα στην Μελβούρνη.
Αισθητές αναβαθμίσεις έφεραν και από την ομάδα της Williams στο μονοθέσιο του Robert Kubica, με την διαφορά του Πολωνού από τον ομόσταυλό του, George Russell να αγγίζει τα έξι δέκατα στην πρωινή περίοδο. Το απόγευμα όμως, η εικόνα ανατράπηκε με τον Βρετανό ξανά μπροστά από τον team-mate του, έστω και για μόλις 80 εκατοστά του δευτερολέπτου.
Δύσκολη φάνηκε η μέρα και για την Toro Rosso, με αμφότερα τα μονοθέσια να μην μπορούν να μπουν στην δεκάδα και να περιορίζονται στις πιο χαμηλές θέσεις των ομάδων του midfield.
Το ‘1-2’ της Ferrari στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, με τον Sebastian Vettel να προηγείται του Charles Leclerc έμοιαζε και ταυτοποιήθηκε ως μάλλον πλασματικό εξαιτίας του γεγονότος ότι αμφότερα τα Ιταλικά
μονοθέσια πέτυχαν τους ταχύτερούς τους χρόνους με την μαλακή γόμα εν αντιθέσει με τα επετειακά «ασημί βέλη» της Mercedes, που δεν χρησιμοποίησαν καθόλου τα ελαστικά με το κόκκινο σιρίτι της Pirelli.
Επετειακά, καθώς η Mercedes γιορτάζει στον εντός έδρας αγώνα της την 200η της παρουσία σε Grand Prix στην Formula 1 αλλά κυρίως τα 125 χρόνια από τον πρώτο μηχανοκίνητο αγώνα στην ιστορία, τον οποίο είχε κερδίσει ένα αυτοκίνητο με κινητήρα Daimler.
Κάπως έτσι, τα συνήθη «Ασημί Βέλη» με την κωδική ονομασία W10, ενδύθηκαν στο μπροστινό τους τμήμα το παραδοσιακό λευκό χρώμα των προπολεμικών γερμανικών αγωνιστικών, το οποίο ξεφτίζει καθώς πηγαίνουμε προς το πίσω μέρος του μονοθεσίου και αποκαλύπτει το ασημί, όπως άλλωστε συνέβη και σύμφωνα με τον θρύλο, όταν ο Alfred Neubauer διέταξε τους μηχανικούς της ομάδας να ξύσουν το χρώμα των μονοθεσίων του για να σώσει βάρος, αποκαλύπτοντας το ασημί αλουμίνιο και γεννώντας τον θρύλο των «Ασημί Βελών» που κρατά ως και σήμερα.
Σήμερα βέβαια, στην καυτή πίστα του Hockenheim τα Ασημί αυτά Βέλη υπέστησαν μια ανώδυνη ήττα από τις δύο κόκκινες SF90, που εμφανίστηκαν ταχύτερες και επί ίσοις όροις στην δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, κάνοντας για άλλη μια φορά φανερά τα προβλήματα ψύξης που παρουσιάζουν τα μονοθέσια της Mercedes και μάστισαν τον ρυθμό τους και στο Red Bull Ring, έναν μήνα νωρίτερα.
Κάπως έτσι, οι Lewis Hamilton και Valtteri Bottas έμειναν να κοιτάζουν την πλάτη των Charles Leclerc και Sebastian Vettel, αυτή την φορά στην τρίτη και τέταρτη θέση της κατάταξης.
Ανάμεσά τους είχε μπει το πρωί ο Max Verstappen της Red Bull με τα πιο μαλακά ελαστικά της Pirelli, κάτι που όμως δεν κατάφερε το απόγευμα παρά και το λάθος του Bottas στον γρήγορό του γύρο με τα soft.
Έκτος το πρωί ήταν ο ομόσταυλος του Mad Max, Pierre Gasly, με τον Γάλλο να προσπαθεί να επενδύσει σε ένα καλό Σαββατοκύριακο για τον ίδιο στο Silverstone, όταν και τερμάτισε τέταρτος στον αγώνα. Το απόγευμα όμως, ο νεαρός είχε έξοδο, που έφερε την κόκκινη σημαία στην πίστα, καταστρέφοντας την RB15 του και περιορίζοντας εαυτόν στην 15η θέση.
Πολύ καλή ήταν η σημερινή ημέρα για τον υπ’ατμόν στην Haas, Romain Grosjean. Ο Γάλλος, τον ώμο του οποίου βαραίνουν οι φήμες που έχουν φουντώσει το τελευταίο διάστημα, ακόμα και για άμεση αντικατάστασή του, μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, κατετάγη έκτος ταχύτερος στο FP2, ενώ ήταν όγδοος στο FP1, πίσω μόνο από την McLaren του Carlos Sainz Jr, στην μάχη του midfield.
Ο Ισπανός ήταν 11ος το απόγευμα, με τον Lando Norris να σημειώνει κι εκείνος χαμηλές πτήσεις, σκορπώντας προβληματισμό στο στρατόπεδο της Βρετανικής ομάδας. Αντίθετα, εντός δεκάδας ήταν και τα δύο αναβαθμισμένα μονοθέσια της Racing Point, με τον ένατο στην πρωινή διαδικασία, Lance Stroll να κατατάσσεται έβδομος και τον Sergio Perez στην δέκατη θέση.
Σταθερή παρουσία στην δεκάδα είχε και η Renault, με τον Daniel Ricciardo δέκατο στις πρώτες και τον Nico Hulkenberg ένατο στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές, ενώ μια αξιοσημείωτα καλή επίδοση πέτυχε και ο Kimi Raikkonen αναβιβάζοντας την Alfa Romeo του στην όγδοη θέση της κατάταξης.
Πολύ μέτρια αντίθετα ήταν η παρουσία του Antonio Giovinazzi που έμεινε μόλις στην 18η και 17η θέση αντίστοιχα στις δύο περιόδους δοκιμών, μπροστά μόλις από τις δύο Williams το πρωί και την δεύτερη Haas, του Kevin Magnussen το απόγευμα.
Ο Δανός δυσκολεύεται ακόμα αρκετά με την νέα, αναβαθμισμένη VF19 του, στο «πείραμα» που διενεργούν εδώ και δύο αγώνες οι Αμερικάνοι, έχοντας επαναφέρει το μονοθέσιο του Romain Grosjean στο αρχικό spec, που είχαν φέρει για τον πρώτο αγώνα στην Μελβούρνη.
Αισθητές αναβαθμίσεις έφεραν και από την ομάδα της Williams στο μονοθέσιο του Robert Kubica, με την διαφορά του Πολωνού από τον ομόσταυλό του, George Russell να αγγίζει τα έξι δέκατα στην πρωινή περίοδο. Το απόγευμα όμως, η εικόνα ανατράπηκε με τον Βρετανό ξανά μπροστά από τον team-mate του, έστω και για μόλις 80 εκατοστά του δευτερολέπτου.
Δύσκολη φάνηκε η μέρα και για την Toro Rosso, με αμφότερα τα μονοθέσια να μην μπορούν να μπουν στην δεκάδα και να περιορίζονται στις πιο χαμηλές θέσεις των ομάδων του midfield.
Η δράση στο Hockenheim συνεχίζεται αύριο με την τρίτη και τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών στην 13:00 το μεσημέρι και τις Κατατακτήριες στις 16:00 το απόγευμα, όλα σε απευθείας μετάδοση από το ΕΡΤ SPORTS HD και το Cosmote Sport5HD.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!