Η Γερμανία προσέφερε στο φιλοθεάμον κοινό της Formula 1 τον πιο απρόβλεπτο αγώνα της δεκαετίας και ο Max Verstappen σκόραρε την δεύτερη νίκη του στην σεζόν σε ένα χαώδες Grand Prix που θα μας κάνει κάλλιστα να χορεύουμε συχνότερα τον… «χορό της βροχής»
Αν κάποιος παρακολούθησε το φετινό Γερμανικό Grand Prix τα λόγια περιττεύουν. Αν πάλι κάποιος δεν το παρακολούθησε τα λόγια δεν θα μπορέσουν ποτέ να αποτυπώσουν τι πραγματικά συνέβη το δίωρο στο
Hockenheim.
Σε έναν αγώνα με 5 στάσεις στα pits για τον νικητή, αναρίθμητα safety cars, συμβάντα και ανακατατάξεις, η Formula 1 απάντησε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο στο αν μπορεί να πάψει να είναι «βαρετή», προσφέροντας έναν από τους πιο ιδιαίτερους αγώνες στην ιστορία της.
Με την εναλλαγή από το βρεγμένο στο στεγνό, ξανά στο βρεγμένο και τέλος και πάλι σε συνθήκες κατάλληλες για slick γόμες να περιπλέκει τα πράγματα και να ανακατεύει ξανά και ξανά την τράπουλα, ο Max Verstappen ήταν αυτός που επωφελήθηκε περισσότερο και αναδείχθηκε ο μεγάλος νικητής, σπάζοντας το σερί του Lewis Hamilton σε νίκες υπό βροχή και παρά ένα εντυπωσιακό τετακέ που είχε πριν τα μισά του αγώνα, κυνηγώντας τον Βρετανό.
Αυτή είναι η δεύτερη νίκη του Verstappen την φετινή χρονιά, καθιστώντας τον, τον μόνο πιλότο πέραν των δύο «Ασημί Βελών» που έχει ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Δίπλα του στο ρόστρουμ στάθηκε ο Sebastian Vettel, ο οποίος σκαρφάλωσε σταθερά από την 20η θέση εκκίνησης στην δεύτερη στον τερματισμό και ύστερα από ένα καταστροφικό Σάββατο βίωσε μια πρωτόγνωρη λύτρωση που έδειχνε να του λείπει από πέρυσι, όταν και έχασε μια βέβαιη νίκη στην ίδια πίστα υπό παρόμοιες μεικτές συνθήκες.
Η μεγάλη έκπληξη της ημέρας όμως ήταν πλασαρισμένη στην τρίτη θέση. Ο Daniil Kvyat με έναν αριστοτεχνικό αγώνα εμφανίστηκε από το πουθενά για να πάρει το πρώτο του βάθρο από το Κινεζικό Grand Prix του 2016 και πρώτο εδώ και 11 χρόνια για την Toro Rosso, επισφραγίζοντας το μυθικό του comeback στην Formula 1 στην αρχή της χρονιάς και σπάζοντας την απόλυτη κυριαρχία των Big Three στο βάθρο των τελευταίων 27 αγώνων.
Η τελευταία φορά που κάποιος πιλότος του midfield γεύτηκε την σαμπάνια των νικητών ήταν στο Αζέρικο Grand Prix της περσινής χρονιάς, όταν ο Sergio Perez πήρε την τρίτη θέση λίγους γύρους πριν το φινάλε για λογαριασμό της -τότε- Force India.
Πολύ κοντά στο να τα ξανακαταφέρει η ομάδα του Silverstone βρέθηκε εκ νέου σήμερα, χάρη στην έξοχη στρατηγική επιλογή να καλέσει πρώτο στα pits τον Lance Stroll πριν την προτελευταία επανεκκίνηση του αγώνα για να περάσει σε στεγνά ελαστικά. Ο Καναδός βρέθηκε μέχρι και να οδηγεί το Grand Prix, δεν κατάφερε όμως να κρατηθεί εκεί και τερμάτισε τελικά στην τέταρτη θέση.
Πέμπτος ολοκλήρωσε ο Carlos Sainz Jr, ο οποίος και αυτός ανέκαμψε από μια έξοδο που είχε στην αρχή του Grand Prix και σκόραρε για άλλη μια φορά μεγάλους βαθμούς για την ομάδα της McLaren.
Πίσω του βρέθηκε στον τερματισμό ο Alexander Albon, με την δεύτερη Toro Rosso. Ο Ταϊλανδός ήταν εκ των αποκαλύψεων του αγώνα παλεύοντας για το μεγαλύτερο μέρος του στις πρώτες θέσεις, βρίσκεται όμως υπό διερεύνηση για ένα συμβάν με τον Pierre Gasly, λίγο πριν το φινάλε, όταν οι δύο πιλότοι της οικογένειας της Red Bull συγκρούστηκαν με αποτέλεσμα ο Γάλλος να τεθεί εκτός αγώνα.
Στην έβδομη και όγδοη θέση τερμάτισαν οι δύο Alfa Romeo, με τον Kimi Raikkonen να βιώνει έναν αγώνα σκαμπανεβασμάτων που τον βρήκε από την δεύτερη ως τις τελευταίες θέσεις και τον Antonio Giovinazzi να κρατάει την C37 του μακριά από μπελάδες σκοράροντας τους δεύτερους βαθμούς της καριέρας του. Αρκετές ώρες μετά το τέλος του αγώνα όμως, τα δύο μονοθέσια βρέθηκαν να έχουν κάποιο παράνομο σύστημα στον συμπλέκτη που προσομοίωνε την χρήση traction control και έτσι έπεσαν στην 12η και 13η θέση.
Από αυτό επωφελήθηκαν οι δύο πιλότοι της Haas, με τον Romain Grosjean να τερματίζει μπροστά από τον Kevin Magnussen. Παρά τον διπλό τερματισμό στους βαθμούς όμως, το κλίμα φαίνεται να παραμένει τεταμένο στο στρατόπεδο των Αμερικάνων, καθώς τα δύο μονοθέσια είχαν εκ νέου επαφή εντός πίστας, κάνοντας την «καρέκλα» αμφότερων των πιλότων «να τρίζει» ενόψει της νέας σεζόν.
Εκτός βαθμών είχε μείνει αρχικά ο πρωτοπόρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος, Lewis Hamilton. Ο Βρετανός ήλεγχε τον αγώνα στο πρώτο μισό του και όδευε προς μία μάλλον άνετη νίκη έως ότου έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του, έπεσε στον τοίχο και αναγκάστηκε να μπει εσπευσμένα στα pits για αλλαγή εμπρός πτέρυγας και ελαστικών. Οι μηχανικοί της Mercedes δεν ήταν έτοιμοι, επικράτησε μια μνημειώδης και πρωτόγνωρη σύγχυση, που κράτησε τον Hamilton 50 ολόκληρα δευτερόλεπτα σταματημένο στο pit box και κατέστρεψε τον αγώνα του.
Ο Βρετανός αποκόμισε και μία ποινή πέντε δευτερολέπτων για την αντικανονική του είσοδο στο pitlane, που όταν την εξέτισε τον έριξε εκτός βαθμών, ενώ τέλος έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην πρώτη στροφή λίγο πριν το τέλος, γλιτώνοντας μια πιθανή σύγκρουση με τον τοίχο αλλά πέφτοντας στην τελευταία θέση.
Τελικά, κατάφερε να προσπεράσει τις δύο Williams, των Robert Kubica και George Russell και ύστερα από την ποινή των Raikkonen και Giovinazzi ανέβηκε στην ένατη θέση, με τον Πολωνό να σκοράρει τον πρώτο του βαθμό μετά την επιστροφή του στο σπορ και πρώτο της Williams την φετινή χρονιά.
Πέρα από τον Gasly, άλλοι έξι πιλότοι δεν κατάφεραν να δουν την καρώ σημαία υπό τις τρελές συνθήκες που επικράτησαν στο Hockenheim. Ο Valtteri Bottas έχασε μια πολύ μεγάλη ευκαιρία να μειώσει την διαφορά στην βαθμολογία από τον Hamilton, ρίχνοντας την Mercedes του στον τοίχο με περίπου 10 γύρους να απομένουν και ενώ ακολουθούσε κατά πόδας τον Lance Stroll για την τελευταία θέση του βάθρου.
Έτσι ο Φινλανδός φεύγει με άδεια χέρια από την Γερμανία, αφήνοντας δίνοντας μάλιστα την δυνατότητα στον μεγάλο του αντίπαλο να αυξήσει ακόμη περισσότερο την μεταξύ τους διαφορά. Μεγάλη χαμένη ευκαιρία για κάτι καλό ήταν και αυτή του Nico Hulkenberg, με τον Γερμανό να βρίσκεται κοντά στο πρώτο βάθρο της καριέρας του, όταν έχασε τον έλεγχο της Renault του στην τελευταία στροφή και έριξε την R.S.19 στον τοίχο, αφήνοντας τους Γάλλους με μια διπλή εγκατάλειψη, ύστερα και από τον σκασμένο κινητήρα του Daniel Ricciardo στα πρώτα κομμάτια του αγώνα.
Στην ίδια στροφή με τον Hulkenberg είδε τα όνειρά του ακόμα και για νίκη να καταστρέφονται και ο Charles Leclerc, ο οποίος μέχρι την στιγμή της εξόδου του έκανε έναν αριστοτεχνικό αγώνα, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο την άψογη στρατηγική της Ferrari και βρισκόταν στην δεύτερη θέση, πίσω μόνο από τον Lewis Hamilton, τον οποίο καταδίωκε μανιωδώς.
Τέλος, εκτός αγώνα τέθηκαν νωρίς και οι Lando Norris και Sergio Perez. Ο Βρετανός εγκατέλειψε με πρόβλημα στο μοτέρ ενώ ο Sergio Perez ήταν το πρώτο θύμα της βροχής, χάνοντας τον έλεγχο της Racing Point του νωρίς στον αγώνα.
Αν κάποιος παρακολούθησε το φετινό Γερμανικό Grand Prix τα λόγια περιττεύουν. Αν πάλι κάποιος δεν το παρακολούθησε τα λόγια δεν θα μπορέσουν ποτέ να αποτυπώσουν τι πραγματικά συνέβη το δίωρο στο
Hockenheim.
Σε έναν αγώνα με 5 στάσεις στα pits για τον νικητή, αναρίθμητα safety cars, συμβάντα και ανακατατάξεις, η Formula 1 απάντησε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο στο αν μπορεί να πάψει να είναι «βαρετή», προσφέροντας έναν από τους πιο ιδιαίτερους αγώνες στην ιστορία της.
Με την εναλλαγή από το βρεγμένο στο στεγνό, ξανά στο βρεγμένο και τέλος και πάλι σε συνθήκες κατάλληλες για slick γόμες να περιπλέκει τα πράγματα και να ανακατεύει ξανά και ξανά την τράπουλα, ο Max Verstappen ήταν αυτός που επωφελήθηκε περισσότερο και αναδείχθηκε ο μεγάλος νικητής, σπάζοντας το σερί του Lewis Hamilton σε νίκες υπό βροχή και παρά ένα εντυπωσιακό τετακέ που είχε πριν τα μισά του αγώνα, κυνηγώντας τον Βρετανό.
Αυτή είναι η δεύτερη νίκη του Verstappen την φετινή χρονιά, καθιστώντας τον, τον μόνο πιλότο πέραν των δύο «Ασημί Βελών» που έχει ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Δίπλα του στο ρόστρουμ στάθηκε ο Sebastian Vettel, ο οποίος σκαρφάλωσε σταθερά από την 20η θέση εκκίνησης στην δεύτερη στον τερματισμό και ύστερα από ένα καταστροφικό Σάββατο βίωσε μια πρωτόγνωρη λύτρωση που έδειχνε να του λείπει από πέρυσι, όταν και έχασε μια βέβαιη νίκη στην ίδια πίστα υπό παρόμοιες μεικτές συνθήκες.
Η μεγάλη έκπληξη της ημέρας όμως ήταν πλασαρισμένη στην τρίτη θέση. Ο Daniil Kvyat με έναν αριστοτεχνικό αγώνα εμφανίστηκε από το πουθενά για να πάρει το πρώτο του βάθρο από το Κινεζικό Grand Prix του 2016 και πρώτο εδώ και 11 χρόνια για την Toro Rosso, επισφραγίζοντας το μυθικό του comeback στην Formula 1 στην αρχή της χρονιάς και σπάζοντας την απόλυτη κυριαρχία των Big Three στο βάθρο των τελευταίων 27 αγώνων.
Η τελευταία φορά που κάποιος πιλότος του midfield γεύτηκε την σαμπάνια των νικητών ήταν στο Αζέρικο Grand Prix της περσινής χρονιάς, όταν ο Sergio Perez πήρε την τρίτη θέση λίγους γύρους πριν το φινάλε για λογαριασμό της -τότε- Force India.
Πολύ κοντά στο να τα ξανακαταφέρει η ομάδα του Silverstone βρέθηκε εκ νέου σήμερα, χάρη στην έξοχη στρατηγική επιλογή να καλέσει πρώτο στα pits τον Lance Stroll πριν την προτελευταία επανεκκίνηση του αγώνα για να περάσει σε στεγνά ελαστικά. Ο Καναδός βρέθηκε μέχρι και να οδηγεί το Grand Prix, δεν κατάφερε όμως να κρατηθεί εκεί και τερμάτισε τελικά στην τέταρτη θέση.
Πέμπτος ολοκλήρωσε ο Carlos Sainz Jr, ο οποίος και αυτός ανέκαμψε από μια έξοδο που είχε στην αρχή του Grand Prix και σκόραρε για άλλη μια φορά μεγάλους βαθμούς για την ομάδα της McLaren.
Πίσω του βρέθηκε στον τερματισμό ο Alexander Albon, με την δεύτερη Toro Rosso. Ο Ταϊλανδός ήταν εκ των αποκαλύψεων του αγώνα παλεύοντας για το μεγαλύτερο μέρος του στις πρώτες θέσεις, βρίσκεται όμως υπό διερεύνηση για ένα συμβάν με τον Pierre Gasly, λίγο πριν το φινάλε, όταν οι δύο πιλότοι της οικογένειας της Red Bull συγκρούστηκαν με αποτέλεσμα ο Γάλλος να τεθεί εκτός αγώνα.
Στην έβδομη και όγδοη θέση τερμάτισαν οι δύο Alfa Romeo, με τον Kimi Raikkonen να βιώνει έναν αγώνα σκαμπανεβασμάτων που τον βρήκε από την δεύτερη ως τις τελευταίες θέσεις και τον Antonio Giovinazzi να κρατάει την C37 του μακριά από μπελάδες σκοράροντας τους δεύτερους βαθμούς της καριέρας του. Αρκετές ώρες μετά το τέλος του αγώνα όμως, τα δύο μονοθέσια βρέθηκαν να έχουν κάποιο παράνομο σύστημα στον συμπλέκτη που προσομοίωνε την χρήση traction control και έτσι έπεσαν στην 12η και 13η θέση.
Από αυτό επωφελήθηκαν οι δύο πιλότοι της Haas, με τον Romain Grosjean να τερματίζει μπροστά από τον Kevin Magnussen. Παρά τον διπλό τερματισμό στους βαθμούς όμως, το κλίμα φαίνεται να παραμένει τεταμένο στο στρατόπεδο των Αμερικάνων, καθώς τα δύο μονοθέσια είχαν εκ νέου επαφή εντός πίστας, κάνοντας την «καρέκλα» αμφότερων των πιλότων «να τρίζει» ενόψει της νέας σεζόν.
Εκτός βαθμών είχε μείνει αρχικά ο πρωτοπόρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος, Lewis Hamilton. Ο Βρετανός ήλεγχε τον αγώνα στο πρώτο μισό του και όδευε προς μία μάλλον άνετη νίκη έως ότου έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του, έπεσε στον τοίχο και αναγκάστηκε να μπει εσπευσμένα στα pits για αλλαγή εμπρός πτέρυγας και ελαστικών. Οι μηχανικοί της Mercedes δεν ήταν έτοιμοι, επικράτησε μια μνημειώδης και πρωτόγνωρη σύγχυση, που κράτησε τον Hamilton 50 ολόκληρα δευτερόλεπτα σταματημένο στο pit box και κατέστρεψε τον αγώνα του.
Ο Βρετανός αποκόμισε και μία ποινή πέντε δευτερολέπτων για την αντικανονική του είσοδο στο pitlane, που όταν την εξέτισε τον έριξε εκτός βαθμών, ενώ τέλος έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην πρώτη στροφή λίγο πριν το τέλος, γλιτώνοντας μια πιθανή σύγκρουση με τον τοίχο αλλά πέφτοντας στην τελευταία θέση.
Τελικά, κατάφερε να προσπεράσει τις δύο Williams, των Robert Kubica και George Russell και ύστερα από την ποινή των Raikkonen και Giovinazzi ανέβηκε στην ένατη θέση, με τον Πολωνό να σκοράρει τον πρώτο του βαθμό μετά την επιστροφή του στο σπορ και πρώτο της Williams την φετινή χρονιά.
Πέρα από τον Gasly, άλλοι έξι πιλότοι δεν κατάφεραν να δουν την καρώ σημαία υπό τις τρελές συνθήκες που επικράτησαν στο Hockenheim. Ο Valtteri Bottas έχασε μια πολύ μεγάλη ευκαιρία να μειώσει την διαφορά στην βαθμολογία από τον Hamilton, ρίχνοντας την Mercedes του στον τοίχο με περίπου 10 γύρους να απομένουν και ενώ ακολουθούσε κατά πόδας τον Lance Stroll για την τελευταία θέση του βάθρου.
Έτσι ο Φινλανδός φεύγει με άδεια χέρια από την Γερμανία, αφήνοντας δίνοντας μάλιστα την δυνατότητα στον μεγάλο του αντίπαλο να αυξήσει ακόμη περισσότερο την μεταξύ τους διαφορά. Μεγάλη χαμένη ευκαιρία για κάτι καλό ήταν και αυτή του Nico Hulkenberg, με τον Γερμανό να βρίσκεται κοντά στο πρώτο βάθρο της καριέρας του, όταν έχασε τον έλεγχο της Renault του στην τελευταία στροφή και έριξε την R.S.19 στον τοίχο, αφήνοντας τους Γάλλους με μια διπλή εγκατάλειψη, ύστερα και από τον σκασμένο κινητήρα του Daniel Ricciardo στα πρώτα κομμάτια του αγώνα.
Στην ίδια στροφή με τον Hulkenberg είδε τα όνειρά του ακόμα και για νίκη να καταστρέφονται και ο Charles Leclerc, ο οποίος μέχρι την στιγμή της εξόδου του έκανε έναν αριστοτεχνικό αγώνα, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο την άψογη στρατηγική της Ferrari και βρισκόταν στην δεύτερη θέση, πίσω μόνο από τον Lewis Hamilton, τον οποίο καταδίωκε μανιωδώς.
Τέλος, εκτός αγώνα τέθηκαν νωρίς και οι Lando Norris και Sergio Perez. Ο Βρετανός εγκατέλειψε με πρόβλημα στο μοτέρ ενώ ο Sergio Perez ήταν το πρώτο θύμα της βροχής, χάνοντας τον έλεγχο της Racing Point του νωρίς στον αγώνα.
Το επόμενο Grand Prix είναι προγραμματισμένο για τις 02-04 Αυγούστου, την αμέσως επόμενη εβδομάδα, στην πίστα του Hungaroring στην Βουδαπέστη και θα είναι το τελευταίο πριν την καλοκαιρινή διακοπή του σπορ, που θα επανέλθει στις αρχές Σεπτέμβρη στο Spa του Βελγίου.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος ΜπουράμαςΕπισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος ΜπουράμαςΕπισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!