Ο Lewis Hamilton πήρε την νίκη στην Μεγάλη Βρετανία εκμεταλλευόμενος το άριστο timing της εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας, σκόραρε και τον extra πόντο του ταχύτερου γύρου με ένα «μαγικό» τελευταίο πέρασμα και με επτά νίκες σε δέκα αγώνες, «καλπάζει» ολοταχώς προς τον έκτο του παγκόσμιο τίτλο.
Η χθεσινή pole position του Valtteri Bottas έμοιαζε σαν το τελευταίο ανάχωμα που πρόταξε ο Φινλανδός στον επελαύνοντα φέτος Lewis Hamilton στην μάχη των δύο για τον παγκόσμιο τίτλο. Ο team-mate του
πεντάκις και νυν παγκόσμιου πρωταθλητή ήταν ταχύτερος όλων στις Κατατακτήριες για πρώτη φορά από το Ισπανικό Grand Prix, δύο μήνες νωρίτερα και υπερασπίστηκε το προβάδισμά του απέναντι σε μια λυσσαλέα επίθεση από τον Hamilton στους πρώτους γύρους.
Σταθεροποιώντας την διαφορά σε τιμές πλέον του δευτερολέπτου, ο Bottas ένοιωθε πως κοντρόλαρε τον αγώνα, μπαίνοντας στα pits και περνώντας ξανά στην μέση γόμα, πιστός στο πλάνο των πρωτοπόρων και της Pirelli για στρατηγική δύο pit stop. Ο ρους του αγώνα όμως άλλαξε στον 20ο γύρο όταν ο Antonio Giovinazzi κατέληξε στην αμμοπαγίδα, αναγκάζοντας τους αγωνοδίκες να καλέσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Μεγάλοι κερδισμένοι αυτής της διαδικασίας ήταν φυσικά ο Lewis Hamilton αλλά και ο Sebastian Vettel που βρισκόταν στην τρίτη θέση, μετά τα pit stops των Leclerc, Verstappen και Gasly. Αμφότεροι κατάφεραν να κερδίσουν χρόνο και θέσεις στα pits, με τον Βρετανό μάλιστα να περνά απευθείας στην σκληρή γόμα, «κλειδώνοντας» οριστικά την νίκη, έβδομη στην φετινή σεζόν σε δέκα αγώνες.
Μάλιστα, ο Hamilton με ένα εκπληκτικό πέρασμα στον τελευταίο γύρο του Grand Prix και με φθαρμένη hard γόμα κατάφερε και πήρε «την μπουκιά μέσα από το στόμα» του Bottas και όσον αφορά τον ταχύτερο γύρο, τον οποίο κατείχε ο Φινλανδός που είχε «φορέσει» ένα set μαλακής γόμας στην δεύτερη του στάση στα pits.
Κάπως έτσι, η διαφορά των δύο διευρύνθηκε εκ νέου κατά ακόμη 8 βαθμούς δίνοντας το απόλυτο πλεονέκτημα στον Hamilton, που ύστερα από την έκτη του νίκη επί Βρετανικού εδάφους, οδεύει ολοταχώς και προς τον έκτο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του.
Τρίτος, ύστερα από έναν εκπληκτικό και συνάμα επεισοδιακό αγώνα τερμάτισε ο Charles Leclerc. Ο Μονεγάσκος έδωσε μια εκπληκτική μάχη για την τελευταία θέση του βάθρου με τον Max Verstappen στους πρώτους γύρους, ωσότου η ομάδα των μηχανικών της Red Bull βγάλει τον Ολλανδό μπροστά από τον Leclerc όταν αμφότεροι μπήκαν ταυτόχρονα στα pits.
Ο Leclerc ξαναπέρασε αμέσως τον Verstappen, με τους δύο να επιδίδονται σε μία ακόμα πιο «άγριας ομορφιάς» μάχη μέχρι την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας για το προαναφερθέν συμβάν. Τότε η Red Bull εκμεταλλεύτηκε πανέξυπνα την συνθήκη, τράβηξε τον ‘Mad Max’ στο pitlane για την επιβεβλημένη δεύτερη στάση του και βγάζοντάς τον μπροστά από τον Leclerc, όταν η Ferrari απάντησε έναν γύρο αργότερα.
Από εκεί και έπειτα, και ύστερα από μια μικρή επαφή των δύο στην προσπάθεια του νεαρού της Ferrari να ξαναπεράσει στην πίστα τον Max, ο Leclerc έχασε ρυθμό και έμεινε «κολλημένος» στην έκτη θέση.
Ο Verstappen αντίθετα πέρασε εύκολα τον team-mate του, Pierre Gasly που βρισκόταν εξαρχής σε στρατηγική ενός pit stop, όπως έκανε αργότερα και ο Leclerc και βρισκόταν στο κυνήγι του Sebastian Vettel για την μάχη της τρίτης θέσης.
Στον 37ο γύρο, ο Ολλανδός πέρασε εύκολα στην Stowe αλλά ο Vettel, που είχε καλύτερη έξοδο από την στροφή, πήρε το slipstreaming καθ’ οδόν για την Vale και έπεσε άτσαλα πάνω στην Red Bull βγάζοντας και τους δύο εκτός πίστας και δίνοντας την δυνατότητα στους Leclerc και Gasly που ακολουθούσαν να επωφεληθούν.Κάπως έτσι, ο Verstappen, που ολοκλήρωσε τελικά τον αγώνα πέμπτος, έχασε για πρώτη φορά φέτος από τον team-mate του, ενώ ο Sebastian Vettel, σε ένα καταστροφικό τριήμερο για τον ίδιο τερμάτισε 15ος, έχοντας αποκομίσει και μία ποινή δέκα δευτερολέπτων για την σύγκρουση που προκάλεσε.
‘Best of the rest’ κατετάγη ξανά μία McLaren, αυτήν την φορά αυτή του Carlos Sainz Jr. που με μια εκπληκτική στρατηγική ενός pit stop υπό το καθεστώς του safety car, αναρριχήθηκε από 13ος και κράτησε πίσω του τον Daniel Ricciardo στο τέλος για να τερματίσει τελικά στην έκτη θέση.
Η χθεσινή pole position του Valtteri Bottas έμοιαζε σαν το τελευταίο ανάχωμα που πρόταξε ο Φινλανδός στον επελαύνοντα φέτος Lewis Hamilton στην μάχη των δύο για τον παγκόσμιο τίτλο. Ο team-mate του
πεντάκις και νυν παγκόσμιου πρωταθλητή ήταν ταχύτερος όλων στις Κατατακτήριες για πρώτη φορά από το Ισπανικό Grand Prix, δύο μήνες νωρίτερα και υπερασπίστηκε το προβάδισμά του απέναντι σε μια λυσσαλέα επίθεση από τον Hamilton στους πρώτους γύρους.
Σταθεροποιώντας την διαφορά σε τιμές πλέον του δευτερολέπτου, ο Bottas ένοιωθε πως κοντρόλαρε τον αγώνα, μπαίνοντας στα pits και περνώντας ξανά στην μέση γόμα, πιστός στο πλάνο των πρωτοπόρων και της Pirelli για στρατηγική δύο pit stop. Ο ρους του αγώνα όμως άλλαξε στον 20ο γύρο όταν ο Antonio Giovinazzi κατέληξε στην αμμοπαγίδα, αναγκάζοντας τους αγωνοδίκες να καλέσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Μεγάλοι κερδισμένοι αυτής της διαδικασίας ήταν φυσικά ο Lewis Hamilton αλλά και ο Sebastian Vettel που βρισκόταν στην τρίτη θέση, μετά τα pit stops των Leclerc, Verstappen και Gasly. Αμφότεροι κατάφεραν να κερδίσουν χρόνο και θέσεις στα pits, με τον Βρετανό μάλιστα να περνά απευθείας στην σκληρή γόμα, «κλειδώνοντας» οριστικά την νίκη, έβδομη στην φετινή σεζόν σε δέκα αγώνες.
Μάλιστα, ο Hamilton με ένα εκπληκτικό πέρασμα στον τελευταίο γύρο του Grand Prix και με φθαρμένη hard γόμα κατάφερε και πήρε «την μπουκιά μέσα από το στόμα» του Bottas και όσον αφορά τον ταχύτερο γύρο, τον οποίο κατείχε ο Φινλανδός που είχε «φορέσει» ένα set μαλακής γόμας στην δεύτερη του στάση στα pits.
Κάπως έτσι, η διαφορά των δύο διευρύνθηκε εκ νέου κατά ακόμη 8 βαθμούς δίνοντας το απόλυτο πλεονέκτημα στον Hamilton, που ύστερα από την έκτη του νίκη επί Βρετανικού εδάφους, οδεύει ολοταχώς και προς τον έκτο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του.
Τρίτος, ύστερα από έναν εκπληκτικό και συνάμα επεισοδιακό αγώνα τερμάτισε ο Charles Leclerc. Ο Μονεγάσκος έδωσε μια εκπληκτική μάχη για την τελευταία θέση του βάθρου με τον Max Verstappen στους πρώτους γύρους, ωσότου η ομάδα των μηχανικών της Red Bull βγάλει τον Ολλανδό μπροστά από τον Leclerc όταν αμφότεροι μπήκαν ταυτόχρονα στα pits.
Ο Leclerc ξαναπέρασε αμέσως τον Verstappen, με τους δύο να επιδίδονται σε μία ακόμα πιο «άγριας ομορφιάς» μάχη μέχρι την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας για το προαναφερθέν συμβάν. Τότε η Red Bull εκμεταλλεύτηκε πανέξυπνα την συνθήκη, τράβηξε τον ‘Mad Max’ στο pitlane για την επιβεβλημένη δεύτερη στάση του και βγάζοντάς τον μπροστά από τον Leclerc, όταν η Ferrari απάντησε έναν γύρο αργότερα.
Από εκεί και έπειτα, και ύστερα από μια μικρή επαφή των δύο στην προσπάθεια του νεαρού της Ferrari να ξαναπεράσει στην πίστα τον Max, ο Leclerc έχασε ρυθμό και έμεινε «κολλημένος» στην έκτη θέση.
Ο Verstappen αντίθετα πέρασε εύκολα τον team-mate του, Pierre Gasly που βρισκόταν εξαρχής σε στρατηγική ενός pit stop, όπως έκανε αργότερα και ο Leclerc και βρισκόταν στο κυνήγι του Sebastian Vettel για την μάχη της τρίτης θέσης.
Στον 37ο γύρο, ο Ολλανδός πέρασε εύκολα στην Stowe αλλά ο Vettel, που είχε καλύτερη έξοδο από την στροφή, πήρε το slipstreaming καθ’ οδόν για την Vale και έπεσε άτσαλα πάνω στην Red Bull βγάζοντας και τους δύο εκτός πίστας και δίνοντας την δυνατότητα στους Leclerc και Gasly που ακολουθούσαν να επωφεληθούν.Κάπως έτσι, ο Verstappen, που ολοκλήρωσε τελικά τον αγώνα πέμπτος, έχασε για πρώτη φορά φέτος από τον team-mate του, ενώ ο Sebastian Vettel, σε ένα καταστροφικό τριήμερο για τον ίδιο τερμάτισε 15ος, έχοντας αποκομίσει και μία ποινή δέκα δευτερολέπτων για την σύγκρουση που προκάλεσε.
‘Best of the rest’ κατετάγη ξανά μία McLaren, αυτήν την φορά αυτή του Carlos Sainz Jr. που με μια εκπληκτική στρατηγική ενός pit stop υπό το καθεστώς του safety car, αναρριχήθηκε από 13ος και κράτησε πίσω του τον Daniel Ricciardo στο τέλος για να τερματίσει τελικά στην έκτη θέση.
Στους βαθμούς στον τελευταίο γύρο μπήκε και η έτερη Renault, του Nico Hulkenberg, ο οποίος προσπέρασε τον Alexander Albon και πήρε την δέκατη θέση. Ανάμεσα στις δύο R.S.19 πλασαρίστηκαν ο Kimi Raikkonen και ο Daniil Kvyat, που κέρδισαν αμφότεροι πολλές θέσεις για να βρεθούν στους βαθμούς, προερχόμενοι από την 12η και 17η θέση αντίστοιχα.
Τον Alex Albon προσπέρασε, εκτός του Hulkenberg στον τελευταίο γύρο και ο Lando Norris που όμως δεν κατάφερε να πλασαριστεί στην δεκάδα, χάνοντας πολλές θέσεις λόγω της επιλογής της ομάδας να περάσει σε στρατηγική δύο pit stop και όντας χαμένος και από την διαδικασία του αυτοκινήτου ασφαλείας.
13ος τερμάτισε ο Lance Stroll, με τον George Russell να σημειώνει τον καλύτερο τερματισμό της καριέρας του στην Formula 1 με την 14η θέση. Οριακά πίσω από τον Sebastian Vettel, μετά την ποινή δέκα δευτερολέπτων του Γερμανού έμεινε αντίθετα ο Robert Kubica ενώ τελευταίος τερμάτισε ο Sergio Perez που πλήγωσε πολύ άσχημα την εμπρόσθια πτέρυγα του μονοθεσίου του στην επανεκκίνηση, σε μία μάχη στις παρυφές της δεκάδας με τον Nico Hulkenberg.
Εκτός αγώνα, εκτός του Giovinazzi, έμειναν και οι Magnussen και Grosjean που είχαν επαφή στον πρώτο γύρο του αγώνα και έκτοτε φαινόταν αδύνατο να καταφέρουν να πλησιάσουν στις βαθμολογούμενες θέσεις, με αποτέλεσμα η Haas να τους αποσύρει.
Το επόμενο Grand Prix, 11ος αγώνας της φετινής χρονιάς, θα διεξαχθεί σε δύο εβδομάδες από τώρα, το τριήμερο 26-28 Ιουλίου στο Hockenheimring της Γερμανίας.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Τον Alex Albon προσπέρασε, εκτός του Hulkenberg στον τελευταίο γύρο και ο Lando Norris που όμως δεν κατάφερε να πλασαριστεί στην δεκάδα, χάνοντας πολλές θέσεις λόγω της επιλογής της ομάδας να περάσει σε στρατηγική δύο pit stop και όντας χαμένος και από την διαδικασία του αυτοκινήτου ασφαλείας.
13ος τερμάτισε ο Lance Stroll, με τον George Russell να σημειώνει τον καλύτερο τερματισμό της καριέρας του στην Formula 1 με την 14η θέση. Οριακά πίσω από τον Sebastian Vettel, μετά την ποινή δέκα δευτερολέπτων του Γερμανού έμεινε αντίθετα ο Robert Kubica ενώ τελευταίος τερμάτισε ο Sergio Perez που πλήγωσε πολύ άσχημα την εμπρόσθια πτέρυγα του μονοθεσίου του στην επανεκκίνηση, σε μία μάχη στις παρυφές της δεκάδας με τον Nico Hulkenberg.
Εκτός αγώνα, εκτός του Giovinazzi, έμειναν και οι Magnussen και Grosjean που είχαν επαφή στον πρώτο γύρο του αγώνα και έκτοτε φαινόταν αδύνατο να καταφέρουν να πλησιάσουν στις βαθμολογούμενες θέσεις, με αποτέλεσμα η Haas να τους αποσύρει.
Το επόμενο Grand Prix, 11ος αγώνας της φετινής χρονιάς, θα διεξαχθεί σε δύο εβδομάδες από τώρα, το τριήμερο 26-28 Ιουλίου στο Hockenheimring της Γερμανίας.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!