Λίγες ημέρες μετά τη διαρροή φωτογραφιών της νέας Mercedes-AMG A45, ήρθε η ώρα της αποκάλυψης από τη γερμανική φίρμα.
Το νέο μοντέλο έρχεται σε δύο εκδόσεις αμαξώματος και σε δύο εκδόσεις ισχύος, την «απλή» και την «S». Ξεχωρίζει λόγω των αεροδυναμικών βοηθημάτων στο εμπρός μέρος, τα έντονα νεύρα, την μεγάλη
αεροτομή στο πίσω μέρος και τον διαχύτη. Η κορυφαία έκδοση S διαθέτει ζάντες μεγέθους 19 ιντσών (18” η απλή) και τα ελαστικά είναι μεγέθους 245/35 (245/40 η απλή), ενώ διαφορές υπάρχουν και στα φρένα, μιας και στην κορυφαία έκδοση συναντάμε μεγαλύτερες 6πίστονες δαγκάνες βαμμένες με κόκκινο χρώμα.
Περνώντας στην καμπίνα, διακρίνεται το flat-buttomed πολυλειτουργικό τιμόνι, οι τριπλοί αεραγωγοί και ασφαλώς η μεγάλη οθόνη 10,25 ιντσών. Τέλος, δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά και στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX, το οποίο περιλαμβάνει ασφαλώς συνδεσιμότητα με τις έξυπνες συσκευές μέσω Android Auto και Apple CarPlay.
Μέσα από το σύστημα ενημέρωσης, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε έξι προγράμματα οδήγησης, το "Slippery", το "Comfort", το "Sport", το "Sport +", το "Individual" και το "RACE", ρυθμίζοντας παραμέτρους που σχετίζονται με το Σύστημα μετάδοσης κίνησης, την ευαισθησία του ESP, τον ήχο της εξάτμισης και πολλά άλλα.
Κάτω από το καπό θα βρίσκεται ο ισχυρότερος 4κύλινδρος κινητήρας παραγωγής στην ιστορία της αυτοκίνησης, με την ιπποδύναμη των 421 ίππων να έρχεται από μόλις 1.991 κ.εκ. Όπως καταλαβαίνετε, λοιπόν, μιλάμε για τρομακτική ειδική ισχύς που αγγίζει τους 211 ίππους ανά λίτρο, επίδοση που στέλνει τον κινητήρα με κωδική ονομασία M139 στην κορυφή της συγκεκριμένης λίστας.
Οι 421 ίπποι της κορυφαίας έκδοσης έρχονται στις 6.750 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 500 Nm εμφανίζεται από τις 5.000 έως τις 5.250 σ.α.λ., ενώ η αναλογία συμπίεσης βρίσκεται στο 9:1. Βασικό υλικό κατασκευής είναι το αλουμίνιο, με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος να περιορίζεται στα 160,5 κιλά, αλλά κινούμενα μέρη όπως ο στροφαλοφόρος άξονας και τα πιστόνια έχουν δεχθεί κατεργασία σφυρηλάτησης για επιπλέον ανθεκτικότητα.
Τέλος, η κορυφαία αποδοτικότητα του Μ139 επιτεύχθηκε έπειτα από εφαρμογή πολλών τεχνολογιών, όπως επίστρωση NANOSLIDE για ελαχιστοποίηση της τριβής μεταξύ των μεταλλικών μερών, το σύστημα υπερπλήρωσης με μέγιστη πίεση φόρτισης στα 2,1 bar που συνοδεύεται από ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα εκτόνωσης και η τοποθέτηση ηλεκτρονικής αντλίας νερού. Ασφαλώς, όπως και σε κάθε μοντέλο του τμήματος Mercedes-AMG, ο κινητήρας είναι πιστός στη φιλοσοφία "One Man, One Engine" και συναρμολογείται αποκλειστικά με το χέρι.
Παράλληλα, ήδη γνωρίζουμε ότι το νέο 4Matic σύστημα τετρακίνησης των A45 AMG θα διαθέτει πρόγραμμα οδήγησης για drift και ενδεχομένως να είναι ίδιο με αυτό που συναντάμε στη E63S, ενώ το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT DCT-8G είναι διπλού συμπλέκτη και φέρει 8 σχέσεις.
Το νέο μοντέλο έρχεται σε δύο εκδόσεις αμαξώματος και σε δύο εκδόσεις ισχύος, την «απλή» και την «S». Ξεχωρίζει λόγω των αεροδυναμικών βοηθημάτων στο εμπρός μέρος, τα έντονα νεύρα, την μεγάλη
αεροτομή στο πίσω μέρος και τον διαχύτη. Η κορυφαία έκδοση S διαθέτει ζάντες μεγέθους 19 ιντσών (18” η απλή) και τα ελαστικά είναι μεγέθους 245/35 (245/40 η απλή), ενώ διαφορές υπάρχουν και στα φρένα, μιας και στην κορυφαία έκδοση συναντάμε μεγαλύτερες 6πίστονες δαγκάνες βαμμένες με κόκκινο χρώμα.
Περνώντας στην καμπίνα, διακρίνεται το flat-buttomed πολυλειτουργικό τιμόνι, οι τριπλοί αεραγωγοί και ασφαλώς η μεγάλη οθόνη 10,25 ιντσών. Τέλος, δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά και στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX, το οποίο περιλαμβάνει ασφαλώς συνδεσιμότητα με τις έξυπνες συσκευές μέσω Android Auto και Apple CarPlay.
Μέσα από το σύστημα ενημέρωσης, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε έξι προγράμματα οδήγησης, το "Slippery", το "Comfort", το "Sport", το "Sport +", το "Individual" και το "RACE", ρυθμίζοντας παραμέτρους που σχετίζονται με το Σύστημα μετάδοσης κίνησης, την ευαισθησία του ESP, τον ήχο της εξάτμισης και πολλά άλλα.
Κάτω από το καπό θα βρίσκεται ο ισχυρότερος 4κύλινδρος κινητήρας παραγωγής στην ιστορία της αυτοκίνησης, με την ιπποδύναμη των 421 ίππων να έρχεται από μόλις 1.991 κ.εκ. Όπως καταλαβαίνετε, λοιπόν, μιλάμε για τρομακτική ειδική ισχύς που αγγίζει τους 211 ίππους ανά λίτρο, επίδοση που στέλνει τον κινητήρα με κωδική ονομασία M139 στην κορυφή της συγκεκριμένης λίστας.
Οι 421 ίπποι της κορυφαίας έκδοσης έρχονται στις 6.750 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 500 Nm εμφανίζεται από τις 5.000 έως τις 5.250 σ.α.λ., ενώ η αναλογία συμπίεσης βρίσκεται στο 9:1. Βασικό υλικό κατασκευής είναι το αλουμίνιο, με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος να περιορίζεται στα 160,5 κιλά, αλλά κινούμενα μέρη όπως ο στροφαλοφόρος άξονας και τα πιστόνια έχουν δεχθεί κατεργασία σφυρηλάτησης για επιπλέον ανθεκτικότητα.
Τέλος, η κορυφαία αποδοτικότητα του Μ139 επιτεύχθηκε έπειτα από εφαρμογή πολλών τεχνολογιών, όπως επίστρωση NANOSLIDE για ελαχιστοποίηση της τριβής μεταξύ των μεταλλικών μερών, το σύστημα υπερπλήρωσης με μέγιστη πίεση φόρτισης στα 2,1 bar που συνοδεύεται από ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα εκτόνωσης και η τοποθέτηση ηλεκτρονικής αντλίας νερού. Ασφαλώς, όπως και σε κάθε μοντέλο του τμήματος Mercedes-AMG, ο κινητήρας είναι πιστός στη φιλοσοφία "One Man, One Engine" και συναρμολογείται αποκλειστικά με το χέρι.
Παράλληλα, ήδη γνωρίζουμε ότι το νέο 4Matic σύστημα τετρακίνησης των A45 AMG θα διαθέτει πρόγραμμα οδήγησης για drift και ενδεχομένως να είναι ίδιο με αυτό που συναντάμε στη E63S, ενώ το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT DCT-8G είναι διπλού συμπλέκτη και φέρει 8 σχέσεις.