Με θερμική απόδοση 40% και 41% στην υβριδική του έκδοση, ο νέος 2λιτρος κινητήρας της Toyota έγινε το πιο αποδοτικό μοτέρ εσωτερικής καύσης του πλανήτη και η παραγωγή του μόλις ξεκίνησε.
Το νέο αλουμινένιο μοτέρ κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Jelcz-Laskowice στην Πολωνία και για αρχή θα το συναντάμε στο νέο Toyota Corolla και το RAV4. Η κωδική του ονομασία είναι M20A-FXS, με την
χωρητικότητα να αγγίζει τα 1.987 κ.εκ, την ιπποδύναμη να φτάνει στους 180 ίππους με 190 Nm ροπής από τις 4.400 σ.α.λ. Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα, στην περίπτωση του Corolla τα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 7,9 δεύτερα και η κατανάλωση περιορίζεται μόλις στα 3,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Να υπενθυμίσουμε ότι η θερμική απόδοση προκύπτει όταν διαιρέσουμε το μηχανικό έργο που παράγεται από τον κινητήρα, με τη χημική ενέργεια που προσφέρουμε μέσω του καυσίμου. Για να αυξηθεί αυτός ο αριθμός πρέπει να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες, όπως η θερμότητα που χάνεται, οι τριβές που αναπτύσσονται και η ενέργεια υπό μορφή καυσαερίων που αφήνεται στο περιβάλλον.
Το νέο αλουμινένιο μοτέρ κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Jelcz-Laskowice στην Πολωνία και για αρχή θα το συναντάμε στο νέο Toyota Corolla και το RAV4. Η κωδική του ονομασία είναι M20A-FXS, με την
χωρητικότητα να αγγίζει τα 1.987 κ.εκ, την ιπποδύναμη να φτάνει στους 180 ίππους με 190 Nm ροπής από τις 4.400 σ.α.λ. Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα, στην περίπτωση του Corolla τα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 7,9 δεύτερα και η κατανάλωση περιορίζεται μόλις στα 3,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Να υπενθυμίσουμε ότι η θερμική απόδοση προκύπτει όταν διαιρέσουμε το μηχανικό έργο που παράγεται από τον κινητήρα, με τη χημική ενέργεια που προσφέρουμε μέσω του καυσίμου. Για να αυξηθεί αυτός ο αριθμός πρέπει να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες, όπως η θερμότητα που χάνεται, οι τριβές που αναπτύσσονται και η ενέργεια υπό μορφή καυσαερίων που αφήνεται στο περιβάλλον.
Για να επιτευχθεί το 40%, οι μηχανικοί της Toyota επανασχεδίασαν τους αυλούς εισαγωγής-εξαγωγής δημιουργώντας μεγαλύτερη γωνία μεταξύ τους (από τις 31 στις 41 μοίρες). Έτσι κέρδισαν μία πιο ελεγχόμενη εισαγωγή του αέρα στον θάλαμο καύσης, που επιτρέπει ταχύτερη καύση του μείγματος αέρα-βενζίνης. Επίσης, ελάττωσαν τις τριβές στα κινούμενα μέρη με ειδική επεξεργασία μετάλλων που έγινε με λέιζερ και τοποθέτηση αντλίας λαδιού με μεταβλητή χωρητικότητα, ενώ κέρδισαν τις απώλειες για την ψύξη του κινητήρα, τοποθετώντας ηλεκτρική αντλία νερού.