Ο Charles Leclerc αμύνθηκε στις αβυσσαλέες επιθέσεις των Mercedes, πήρε την δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στην σεζόν, σπάζοντας το σερί οκτώ χρόνων ανομβρίας της Scuderia Ferrari στην Monza και έδωσε την αφορμή στους tifosi να στήσουν ξανά ένα κόκκινο πανηγύρι κάτω από το 14ο βάθρο της χρονιάς.
‘Τα μονοθέσιά μας πρέπει να είναι πάντα τα φαβορί στην Monza’. Αυτό ήταν το δόγμα του γερο-Enzo Ferrari, ενός θρύλου της Ιταλίας που δεν ακολουθούσε την αγωνιστική ομάδα παρά στον εντός έδρας
αγώνα της. Η παράδοση αυτή συνεχίζεται ως τις μέρες μας, με όλα τα μεγάλα κεφάλια του Gruppo Fiat, της Ferrari αλλά και τον ίδιο τον γιο και συνεχιστή του ιδρυτή του ‘Cavallino Rampante’, Pierro, να βρίσκονται ετησίως στην Monza για την μεγάλη γιορτή του Ιταλικού μηχανοκίνητου αθλητισμού και φυσικά της μεγαλύτερης πρέσβειράς του.
Εκεί βρίσκονται φυσικά και σύσσωμοι οι δημοσιογράφοι ολάκερου του Ιταλικού τύπου, που συρρέουν απ’ άκρη σ ’άκρη της χώρας για να καλύψουν το μεγάλο γεγονός. Όπως καταλαβαίνει κανείς, αυτές οι συνθήκες καλλιεργούν ένα ασφυκτικό κλίμα ανάγκης επιτυχίας της Scuderia εντός έδρας. Γι ’αυτό άλλωστε ίσως να είναι και η πολυνίκης στην Monza με 20 επικρατήσεις, τις διπλάσιες από την δεύτερη στην σχετική λίστα McLaren. Τα τελευταία οκτώ χρόνια όμως, το «Αλογάκι» έμενε χωρίς νίκη στο σπίτι του, απογοητεύοντας χρόνο με τον χρόνο τους εκατοντάδες χιλιάδες tifosi, που συνέρρεαν για να δουν τους Fernando Alonso, Felipe Massa, Kimi Raikkonen και Sebastian Vettel να παλεύουν να εκθρονίσουν πρώτα τις Red Bull (και McLaren) και ύστερα τις Mercedes και να αναβιώσουν τον Ιταλικό θρύλο. Αυτό άλλωστε ήταν το μεγαλύτερο σερί της ιστορίας της μάρκας χωρίς νίκη εκεί, αφού ποτέ άλλοτε δεν είχε φύγει η Ferrari οκτώ συνεχόμενες φορές από το Autodromo Nazionale χωρίς να γευτεί την σαμπάνια του εντός έδρας θριάμβου.
Πέρυσι, ο Kimi Raikkonen πήρε την pole position, ο Sebastian Vettel έκανε το ‘lock-out’ με την δεύτερη θέση, κανείς εκ των δύο όμως δεν κατάφερε να σταματήσει τον Lewis Hamilton που σκόραρε την πέμπτη του νίκη για να ανελιχθεί στην πρώτη θέση των νικητών εκεί, μαζί με τον Schumacher. Φέτος, ο κλήρος έπεσε στον Charles Leclerc, που υπό περίεργες συνθήκες πήρε την πρώτη θέση στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές, με τον Sebastian Vettel να εκκινεί τέταρτος πίσω και από τις δύο Mercedes. Ο Μονεγάσκος οδήγησε έναν εξαιρετικό αγώνα, έκανε μονάχα ένα λάθος που δεν του στοίχισε στο πρώτο chicane και αμύνθηκε γύρο με τον γύρο στις λυσσαλέες επιθέσεις τόσο του Lewis Hamilton αρχικά όσο και του Valtteri Bottas, που προσπέρασε τον Βρετανό όταν εκείνος μπλόκαρε τα ελαστικά του και έκοψε το chicane της πρώτης στροφής. Με σκληρή οδήγηση καθόλη την διάρκεια του Grand Prix και εκμεταλλευόμενος την υπεροχή του κινητήριου συνόλου της Ferrari, ο Charles Leclerc έφτασε πρώτος στον τερματισμό, στέλνοντας στα ουράνια τους tifosi και σφραγίζοντας έναν επικό δεύτερο θρίαμβο στην καριέρα του στην Formula 1.
‘Τα μονοθέσιά μας πρέπει να είναι πάντα τα φαβορί στην Monza’. Αυτό ήταν το δόγμα του γερο-Enzo Ferrari, ενός θρύλου της Ιταλίας που δεν ακολουθούσε την αγωνιστική ομάδα παρά στον εντός έδρας
αγώνα της. Η παράδοση αυτή συνεχίζεται ως τις μέρες μας, με όλα τα μεγάλα κεφάλια του Gruppo Fiat, της Ferrari αλλά και τον ίδιο τον γιο και συνεχιστή του ιδρυτή του ‘Cavallino Rampante’, Pierro, να βρίσκονται ετησίως στην Monza για την μεγάλη γιορτή του Ιταλικού μηχανοκίνητου αθλητισμού και φυσικά της μεγαλύτερης πρέσβειράς του.
Εκεί βρίσκονται φυσικά και σύσσωμοι οι δημοσιογράφοι ολάκερου του Ιταλικού τύπου, που συρρέουν απ’ άκρη σ ’άκρη της χώρας για να καλύψουν το μεγάλο γεγονός. Όπως καταλαβαίνει κανείς, αυτές οι συνθήκες καλλιεργούν ένα ασφυκτικό κλίμα ανάγκης επιτυχίας της Scuderia εντός έδρας. Γι ’αυτό άλλωστε ίσως να είναι και η πολυνίκης στην Monza με 20 επικρατήσεις, τις διπλάσιες από την δεύτερη στην σχετική λίστα McLaren. Τα τελευταία οκτώ χρόνια όμως, το «Αλογάκι» έμενε χωρίς νίκη στο σπίτι του, απογοητεύοντας χρόνο με τον χρόνο τους εκατοντάδες χιλιάδες tifosi, που συνέρρεαν για να δουν τους Fernando Alonso, Felipe Massa, Kimi Raikkonen και Sebastian Vettel να παλεύουν να εκθρονίσουν πρώτα τις Red Bull (και McLaren) και ύστερα τις Mercedes και να αναβιώσουν τον Ιταλικό θρύλο. Αυτό άλλωστε ήταν το μεγαλύτερο σερί της ιστορίας της μάρκας χωρίς νίκη εκεί, αφού ποτέ άλλοτε δεν είχε φύγει η Ferrari οκτώ συνεχόμενες φορές από το Autodromo Nazionale χωρίς να γευτεί την σαμπάνια του εντός έδρας θριάμβου.
Πέρυσι, ο Kimi Raikkonen πήρε την pole position, ο Sebastian Vettel έκανε το ‘lock-out’ με την δεύτερη θέση, κανείς εκ των δύο όμως δεν κατάφερε να σταματήσει τον Lewis Hamilton που σκόραρε την πέμπτη του νίκη για να ανελιχθεί στην πρώτη θέση των νικητών εκεί, μαζί με τον Schumacher. Φέτος, ο κλήρος έπεσε στον Charles Leclerc, που υπό περίεργες συνθήκες πήρε την πρώτη θέση στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές, με τον Sebastian Vettel να εκκινεί τέταρτος πίσω και από τις δύο Mercedes. Ο Μονεγάσκος οδήγησε έναν εξαιρετικό αγώνα, έκανε μονάχα ένα λάθος που δεν του στοίχισε στο πρώτο chicane και αμύνθηκε γύρο με τον γύρο στις λυσσαλέες επιθέσεις τόσο του Lewis Hamilton αρχικά όσο και του Valtteri Bottas, που προσπέρασε τον Βρετανό όταν εκείνος μπλόκαρε τα ελαστικά του και έκοψε το chicane της πρώτης στροφής. Με σκληρή οδήγηση καθόλη την διάρκεια του Grand Prix και εκμεταλλευόμενος την υπεροχή του κινητήριου συνόλου της Ferrari, ο Charles Leclerc έφτασε πρώτος στον τερματισμό, στέλνοντας στα ουράνια τους tifosi και σφραγίζοντας έναν επικό δεύτερο θρίαμβο στην καριέρα του στην Formula 1.
Ο Bottas και ο Hamilton περιορίστηκαν τελικά στην δεύτερη και τρίτη θέση, έχοντας οδηγηθεί και οι δύο σε λάθη, όντας στο κυνήγι του νεαρού, με τον Βρετανό παγκόσμιο πρωταθλητή όμως να σώζει τον ταχύτερο γύρο μπαίνοντας για φρέσκα ελαστικά στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Εξαιρετικό πλασάρισμα, είχαν από την μεριά τους οι δύο πιλότοι της Renault, που εκμεταλλεύτηκαν τα «ολισθήματα» των μεγάλων για να φτάσουν στο 4-5 στον τερματισμό, με τον Daniel Ricciardo μπροστά από τον Nico Hülkenberg. «Ολισθήματα» στα οποία περιέπεσαν τόσο ο Sebastian Vettel όσο και οι δύο πιλότοι της Red Bull, επιτρέποντας έτσι στους Γάλλους να σημειώσουν τον καλύτερο τερματισμό τους, μετά την επιστροφή της ομάδας στην Formula 1 το 2016. Ο Vettel επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά πως περνάει μια περίοδο που μπορεί να χαρακτηριστεί ίσως η χειρότερη της καριέρας του, κάνοντας ένα παιδαριώδες λάθος, που του κόστισε μια ποινή δέκα δευτερολέπτων Stop/Go κα κατέστρεψε τον αγώνα του. Ο Γερμανός έκανε τετακέ στην Ascari και στην προσπάθειά του να επανέλθει γρήγορα στην πίστα εμβόλισε τον Lance Stroll, ο οποίος λίγο αργότερα στην δικιά του επαναφορά έβγαλε εκτός πίστας τον Pierre Gasly και αποκόμισε με την σειρά του μια ποινή διέλευσης από το pitlane.
Όσο για τους πιλότους των «Ταύρων», ο μεν Alex Albon τερμάτισε τον αγώνα στην έκτη θέση, έχασε όμως την ευκαιρία για τον καλύτερο τερματισμό της καριέρας του, όταν έκοψε το chicane της Roggia, κερδίζοντας έτσι μία θέση και τιμωρήθηκε γι ’αυτό με πέντε δευτερόλεπτα ποινής, ενώ ο δε Max Verstappen ενεπλάκη σε ένα συμβάν στην εκκίνηση και αναγκάστηκε να μπει στα pits μόλις στον δεύτερο γύρο για νέα πτέρυγα, τερματίζοντας τον αγώνα τελικά όγδοος. Ανάμεσα στα δύο Αυστριακά μονοθέσια βρέθηκε στον τερματισμό ο Sergio Perez που έκανε έναν ήσυχο αγώνα και αναρριχήθηκε στην δεκάδα από τις τελευταίες θέσεις εκκίνησης. Την βαθμολογούμενη κατάταξη συμπλήρωσαν ο Antonio Giovinazzi, που σκόραρε στον εντός έδρας αγώνα του για λογαριασμό της Alfa Romeo και ο Lando Norris, που με έναν απροβλημάτιστο αγώνα μπήκε στην δεκάδα παρά την ποινή για αλλαγή κινητήρα που κουβαλούσε.
Αντίθετα, εκτός αυτής έμεινε ο Pierre Gasly, συνεχίζοντας την κακή παράδοση της Toro Rosso τα τελευταία χρόνια στην Ιταλία, όπου δεν έχει βαθμολογηθεί από το 2013. Πίσω από τον Γάλλο τερμάτισαν οι Stroll και Vettel, ακολουθούμενοι από τον George Russell της Williams στην 14η θέση και τον Kimi Raikkonen στην 15η, που τιμωρήθηκε επίσης με ποινή στάσης δέκα δευτερολέπτων στα pits καθώς κατά την εκκίνηση του από το pitlane δεν φορούσε τα προβλεπόμενα ελαστικά. 16ος ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Romain Grosjean σε ένα πολύ προβληματικό απόγευμα για την Haas, με τον Γάλλο να χάνει τον έλεγχο της VF19 στην έξοδο της Ascari στα μισά του αγώνα και τον Kevin Magnussen να εγκαταλείπει, αποσυρόμενος στο γκαράζ λίγο αργότερα. Ο τελευταίος καταταγείς πιλότος ήταν ο Robert Kubica, με τους Carlos Sainz Jr. και Daniil Kvyat να μην ολοκληρώνουν το Grand Prix μαζί με τον Magnussen. Ο Ισπανός βγήκε από το pitlane με τον εμπρός δεξιά τροχό του να μην έχει κουμπώσει, ενώ ο Ρώσος εγκατέλειψε με σπασμένο κινητήρα λίγο μετά την δική του στάση στα pits.
Ο επόμενος αγώνας, 15ος της φετινής σεζόν, είναι προγραμματισμένος για το τριήμερο 20-22 Σεπτέμβρη, κάτω από το φως των προβολέων της Marina Bay Street Circuit της Σιγκαπούρης, με την δράση να ξεκινά την Παρασκευή 20 του μηνός με τις πρώτες και δεύτερες ελεύθερες δοκιμές. Το pitlane είναι προγραμματισμένο να ανοίξει για την έναρξη του FP1 στις 11:30 ώρα Ελλάδος, με το FP2, τέσσερις ώρες αργότερα. Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί το Σάββατο με τις τρίτες ελεύθερες δοκιμές στην 13:00 και τις Κατατακτήριες στις 16:00 ενώ τα κόκκινα φώτα του μεγάλου αγώνα της Κυριακής θα σβήσουν στις 16:10. Όλη η δράση του τριημέρου θα καλυφθεί ζωντανά τόσο από την δημόσια τηλεόραση της ΕΡΤ όσο και από τα αθλητικά κανάλια Cosmote Sport.
Ο επόμενος αγώνας, 15ος της φετινής σεζόν, είναι προγραμματισμένος για το τριήμερο 20-22 Σεπτέμβρη, κάτω από το φως των προβολέων της Marina Bay Street Circuit της Σιγκαπούρης, με την δράση να ξεκινά την Παρασκευή 20 του μηνός με τις πρώτες και δεύτερες ελεύθερες δοκιμές. Το pitlane είναι προγραμματισμένο να ανοίξει για την έναρξη του FP1 στις 11:30 ώρα Ελλάδος, με το FP2, τέσσερις ώρες αργότερα. Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί το Σάββατο με τις τρίτες ελεύθερες δοκιμές στην 13:00 και τις Κατατακτήριες στις 16:00 ενώ τα κόκκινα φώτα του μεγάλου αγώνα της Κυριακής θα σβήσουν στις 16:10. Όλη η δράση του τριημέρου θα καλυφθεί ζωντανά τόσο από την δημόσια τηλεόραση της ΕΡΤ όσο και από τα αθλητικά κανάλια Cosmote Sport.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!