H Formula 1 ζει στους ρυθμούς του 12ου Σιγκαπουριανού Grand Prix της ιστορίας, ενός ‘modern classic’ διαφορετικού από κάθε άλλο που μέσα από τις μάχες στους στενούς νυχτερινούς δρόμους του Ασιατικού Λιμανιού έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο αξιοσημείωτους προορισμούς του καλενταρίου.
Και όχι άδικα. Μπορεί η ιστορική σημασία του αγώνα του Πριγκιπάτου να μην μπορεί σε καμία περίπτωση να ισοσταθμιστεί με κάτι από όσα προσφέρει το Grand Prix της Σιγκαπούρης αλλά ακόμα κι έτσι, οι Ασιάτες έχουν καταφέρει να προσφέρουν κάθε χρόνο ένα μαγευτικό θέαμα. Η επέκταση κιόλας του συμβολαίου τους με την F1 το 2017 για διεξαγωγή Grand Prix ως και την επόμενη σεζόν, την ώρα που άλλες Ασιατικές χώρες αποχωρούσαν σε μια μεταβατική περίοδο από το καλεντάρι κατέδειξε εναργώς την σημασία του μοναδικού αμιγώς νυχτερινού αγώνα στο αγωνιστικό πρόγραμμα του πρωταθλήματος τόσο για την παρελθούσα διοίκηση του σπορ, όσο και για τους ανθρώπους της Liberty Media.
Εξάλλου, πέρα από τα μαγευτικά πλάνα και την ιδιαιτερότητα του υπερσύγχρονου τοπίου του μεγάλου λιμανιού της Ανατολής, το Grand Prix στο μικρό αυτό -ανεξάρτητο από το 1965- κρατίδιο των 5.000.000+ κατοίκων έχει προσφέρει τις δικές του ιδιαίτερες στιγμές τα προηγούμενα έντεκα χρόνια. Από την αγωνιώδη, αγχώδη και αβέβαιη ως τον τελευταίο γύρο νίκη που πέτυχε ο Nico Rosberg το 2016 κάνοντας μαγική διαχείριση των ελαστικών του, νίκη που κατά ένα μεγάλο ποσοστό του κλείδωσε το πρωτάθλημα, ως εκείνη την πρώτη νίκη του Fernando Alonso στην δεύτερη θητεία του στην Renault, στο πρώτο Σιγκαπουριανό Grand Prix το 2008, που στιγματίστηκε από την υπόθεση του Crashgate που αποκαλύφθηκε λίγους μήνες αργότερα, το Grand Prix Σιγκαπούρης έχει προσφέρει αναρίθμητες συγκινήσεις.
Ταυτόχρονα, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως έχει προσφέρει -εμμέσως- και τέσσερα πρωταθλήματα στον Lewis Hamilton. Πρώτα το 2008 όταν το νεοεισηχθέν σύστημα με τα φώτα στο pitbox της Ferrari ‘κλάταρε’ και ο Felipe Massa πήρε μαζί του την μάνικα ανεφοδιασμού, ύστερα το 2014 όταν η σπασμένη κολόνα του τιμονιού πλήγωσε τις ελπίδες του Rosberg για τον παγκόσμιο τίτλο και φυσικά τα δύο τελευταία χρόνια, όταν τα όνειρα της Ferrari και του Sebastian Vettel προσγειώθηκαν απότομα στην πραγματικότητα, αφενός μεν με την τριπλή σύγκρουση των Vettel, Raikkonen και Verstappen το 2017 και αφετέρου δε με τον ‘μαγικό γύρο’ του Hamilton την περσινή σεζόν σε μια πίστα που αποτελούσε κάστρο και σημείο αντεπίθεσης για την SF71-H των Ιταλών.
Ο φετινός αγώνας βέβαια ίσως να μην αποδειχθεί τόσο καθοριστικός για τον παγκόσμιο πρωταθλητή. Η διαφορά άλλωστε που έχει χτίσει έναντι των ανταγωνιστών του είναι σημαντική και ο έκτος παγκόσμιος τίτλος της καριέρας του μοιάζει σχεδόν σφραγισμένος. Κάπως έτσι, το αν τα χαρακτηριστικά της της πίστας της Marina Bay ταιριάζουν επιτέλους στο μονοθέσιο της Mercedes του Hamilton ή αν θα δώσουν ξανά τον πρώτο λόγο τόσο στην Red Bull, όσο και στην Ferrari για τρίτο συνεχόμενο Grand Prix μοιάζει μάλλον περισσότερο ήσσονος σημασίας στην μεγάλη εικόνα της μάχης για τον φετινό τίτλο. Αυτό δεν σημαίνει πως η μάχη στους δρόμους της πόλης-κράτους που βρίσκεται αγκυροβολημένη στο σταυροδρόμι της Ασίας και του αρχιπελάγους του Ειρηνικού δεν αναμένεται σφοδρή.
Η δράση ξεκινά σήμερα, Παρασκευή με τις πρώτες και δεύτερες ελεύθερες δοκιμές. Το pitlane είναι προγραμματισμένο να ανοίξει για την έναρξη του FP1 στις 11:30 ώρα Ελλάδος, με το FP2, τέσσερις ώρες αργότερα. Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί αύριο, Σάββατο με τις τρίτες ελεύθερες δοκιμές στην 13:00 και τις Κατατακτήριες στις 16:00 ενώ τα κόκκινα φώτα του μεγάλου αγώνα της Κυριακής θα σβήσουν στις 16:10. Όλη η δράση του τριημέρου θα καλυφθεί ζωντανά τόσο από την δημόσια συχνότητα της ΕΡΤ SPORTS όσο και από το ‘μηχανοκίνητο’ Cosmote Sport5 HD.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Το «μαγικό τσίρκο» της Formula 1 επιστρέφει για 12η φορά στην Marina Bay της Σιγκαπούρης αυτό το Σαββατοκύριακο. Επιστρέφει για την δωδέκατη έκδοση του μοναδικού -ίσως- νέου Ασιατικού αγώνα που όχι
απλά δεν έχει λοιδορηθεί από τους παραδοσιακούς οπαδούς του sport ως άλλο ένα ανούσιο άνοιγμα της Formula 1 σε μια αγορά χωρίς ενδιαφέρον και ένα ακόμη ‘Tilkedrome’ που δεν προσφέρει ικανοποιητικό θέαμα, αλλά έχει καταταχθεί στην συλλογική συνείδηση ως ένα modern classic, διεκδικώντας ακόμα και τον τίτλο του μαργαριταριού στο στέμμα της Formula 1 από το Monte Carlo.
Και όχι άδικα. Μπορεί η ιστορική σημασία του αγώνα του Πριγκιπάτου να μην μπορεί σε καμία περίπτωση να ισοσταθμιστεί με κάτι από όσα προσφέρει το Grand Prix της Σιγκαπούρης αλλά ακόμα κι έτσι, οι Ασιάτες έχουν καταφέρει να προσφέρουν κάθε χρόνο ένα μαγευτικό θέαμα. Η επέκταση κιόλας του συμβολαίου τους με την F1 το 2017 για διεξαγωγή Grand Prix ως και την επόμενη σεζόν, την ώρα που άλλες Ασιατικές χώρες αποχωρούσαν σε μια μεταβατική περίοδο από το καλεντάρι κατέδειξε εναργώς την σημασία του μοναδικού αμιγώς νυχτερινού αγώνα στο αγωνιστικό πρόγραμμα του πρωταθλήματος τόσο για την παρελθούσα διοίκηση του σπορ, όσο και για τους ανθρώπους της Liberty Media.
Εξάλλου, πέρα από τα μαγευτικά πλάνα και την ιδιαιτερότητα του υπερσύγχρονου τοπίου του μεγάλου λιμανιού της Ανατολής, το Grand Prix στο μικρό αυτό -ανεξάρτητο από το 1965- κρατίδιο των 5.000.000+ κατοίκων έχει προσφέρει τις δικές του ιδιαίτερες στιγμές τα προηγούμενα έντεκα χρόνια. Από την αγωνιώδη, αγχώδη και αβέβαιη ως τον τελευταίο γύρο νίκη που πέτυχε ο Nico Rosberg το 2016 κάνοντας μαγική διαχείριση των ελαστικών του, νίκη που κατά ένα μεγάλο ποσοστό του κλείδωσε το πρωτάθλημα, ως εκείνη την πρώτη νίκη του Fernando Alonso στην δεύτερη θητεία του στην Renault, στο πρώτο Σιγκαπουριανό Grand Prix το 2008, που στιγματίστηκε από την υπόθεση του Crashgate που αποκαλύφθηκε λίγους μήνες αργότερα, το Grand Prix Σιγκαπούρης έχει προσφέρει αναρίθμητες συγκινήσεις.
Ταυτόχρονα, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως έχει προσφέρει -εμμέσως- και τέσσερα πρωταθλήματα στον Lewis Hamilton. Πρώτα το 2008 όταν το νεοεισηχθέν σύστημα με τα φώτα στο pitbox της Ferrari ‘κλάταρε’ και ο Felipe Massa πήρε μαζί του την μάνικα ανεφοδιασμού, ύστερα το 2014 όταν η σπασμένη κολόνα του τιμονιού πλήγωσε τις ελπίδες του Rosberg για τον παγκόσμιο τίτλο και φυσικά τα δύο τελευταία χρόνια, όταν τα όνειρα της Ferrari και του Sebastian Vettel προσγειώθηκαν απότομα στην πραγματικότητα, αφενός μεν με την τριπλή σύγκρουση των Vettel, Raikkonen και Verstappen το 2017 και αφετέρου δε με τον ‘μαγικό γύρο’ του Hamilton την περσινή σεζόν σε μια πίστα που αποτελούσε κάστρο και σημείο αντεπίθεσης για την SF71-H των Ιταλών.
Ο φετινός αγώνας βέβαια ίσως να μην αποδειχθεί τόσο καθοριστικός για τον παγκόσμιο πρωταθλητή. Η διαφορά άλλωστε που έχει χτίσει έναντι των ανταγωνιστών του είναι σημαντική και ο έκτος παγκόσμιος τίτλος της καριέρας του μοιάζει σχεδόν σφραγισμένος. Κάπως έτσι, το αν τα χαρακτηριστικά της της πίστας της Marina Bay ταιριάζουν επιτέλους στο μονοθέσιο της Mercedes του Hamilton ή αν θα δώσουν ξανά τον πρώτο λόγο τόσο στην Red Bull, όσο και στην Ferrari για τρίτο συνεχόμενο Grand Prix μοιάζει μάλλον περισσότερο ήσσονος σημασίας στην μεγάλη εικόνα της μάχης για τον φετινό τίτλο. Αυτό δεν σημαίνει πως η μάχη στους δρόμους της πόλης-κράτους που βρίσκεται αγκυροβολημένη στο σταυροδρόμι της Ασίας και του αρχιπελάγους του Ειρηνικού δεν αναμένεται σφοδρή.
Η δράση ξεκινά σήμερα, Παρασκευή με τις πρώτες και δεύτερες ελεύθερες δοκιμές. Το pitlane είναι προγραμματισμένο να ανοίξει για την έναρξη του FP1 στις 11:30 ώρα Ελλάδος, με το FP2, τέσσερις ώρες αργότερα. Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί αύριο, Σάββατο με τις τρίτες ελεύθερες δοκιμές στην 13:00 και τις Κατατακτήριες στις 16:00 ενώ τα κόκκινα φώτα του μεγάλου αγώνα της Κυριακής θα σβήσουν στις 16:10. Όλη η δράση του τριημέρου θα καλυφθεί ζωντανά τόσο από την δημόσια συχνότητα της ΕΡΤ SPORTS όσο και από το ‘μηχανοκίνητο’ Cosmote Sport5 HD.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!