Ο Sebastian Vettel πήρε την νίκη στην Σιγκαπούρη, έσπασε ένα σερί 22 αγώνων ανομβρίας και έδωσε την δική του εμφατική απάντηση στους επικριτές του, ηγούμενος ενός θρυλικού ‘1-2’ για την Scuderia στους Ασιατικούς δρόμους. Εκτός βάθρου και οι δύο Mercedes.
Όλα αυτά μέχρι σήμερα ή ίσως μέχρι χθες, όταν ο Vettel με έναν εξαιρετικό πρώτο γύρο στο Q3 έδειξε ότι επέστρεψε για τα καλά. Αυτό πιστοποιήθηκε στον αγώνα, καθότι παρότι εκκινούσε από την τρίτη θέση και ακολούθησε αμυντικογενή τακτική στην εκκίνηση, κατάφερε να εκμεταλλευτεί τα πειράματα στρατηγικής της Ferrari και με έναν ταχύτατο out lap να πετύχει το undercut και να προσπεράσει τον ομόσταυλό του και πρωτοπόρο Charles Leclerc στο pitlane.
Από εκεί και έπειτα, διαχειρίστηκε καλύτερα από όλους τα προσπεράσματα στους αργότερους συνδυασμούς που προπορεύονταν, αύξησε την διαφορά του από τον Μονεγάσκο και δεν έδειξε να απειλείται ούτε όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα, τρεις φορές, αναγκάζοντάς τον να ηγηθεί σε ισάριθμες επανεκκινήσεις. Κάπως έτσι, έφτασε στην 53η νίκη καριέρας, τρίτη συνεχόμενη για την Scuderia Ferrari σε ένα Σαββατοκύριακο που πριν την εκκίνησή του, όλα έδειχναν εναντίον της. Τελικά, οι Κόκκινοι του Maranello σκόραραν ένα ανέλπιστο και θρυλικό ‘1-2’ πιάνοντας στον ύπνο τους στρατηγιστές της Mercedes με τον Charles Leclerc όμως να εκφράζει αρκετές φορές την ενόχλησή του για την προσπέραση που υπέστη στο pitlane από τον Vettel.
Ο Sebastian Vettel είχε μείνει μακριά από το πρώτο σκαλί του βάθρου για σχεδόν 13 μήνες. Ολόκληρους 22 αγώνες. Ένα διάστημα, που η απουσία του από την κορυφή συνέπεσε και με μια μερική αγωνιστική
κατάρρευση. Η έλευση του Leclerc επέφερε επιπλέον αστάθεια στο «ενδοοικογενειακό περιβάλλον» του Maranello και συμβάντα όπως αυτό στον Καναδά, που οι αγωνοδίκες του στέρησαν την εντός πίστας επικράτησή του, δεν βοήθησαν την ήδη ευάλωτη ψυχολογική κατάσταση του Γερμανού. Όλα αυτά μέχρι σήμερα ή ίσως μέχρι χθες, όταν ο Vettel με έναν εξαιρετικό πρώτο γύρο στο Q3 έδειξε ότι επέστρεψε για τα καλά. Αυτό πιστοποιήθηκε στον αγώνα, καθότι παρότι εκκινούσε από την τρίτη θέση και ακολούθησε αμυντικογενή τακτική στην εκκίνηση, κατάφερε να εκμεταλλευτεί τα πειράματα στρατηγικής της Ferrari και με έναν ταχύτατο out lap να πετύχει το undercut και να προσπεράσει τον ομόσταυλό του και πρωτοπόρο Charles Leclerc στο pitlane.
Από εκεί και έπειτα, διαχειρίστηκε καλύτερα από όλους τα προσπεράσματα στους αργότερους συνδυασμούς που προπορεύονταν, αύξησε την διαφορά του από τον Μονεγάσκο και δεν έδειξε να απειλείται ούτε όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα, τρεις φορές, αναγκάζοντάς τον να ηγηθεί σε ισάριθμες επανεκκινήσεις. Κάπως έτσι, έφτασε στην 53η νίκη καριέρας, τρίτη συνεχόμενη για την Scuderia Ferrari σε ένα Σαββατοκύριακο που πριν την εκκίνησή του, όλα έδειχναν εναντίον της. Τελικά, οι Κόκκινοι του Maranello σκόραραν ένα ανέλπιστο και θρυλικό ‘1-2’ πιάνοντας στον ύπνο τους στρατηγιστές της Mercedes με τον Charles Leclerc όμως να εκφράζει αρκετές φορές την ενόχλησή του για την προσπέραση που υπέστη στο pitlane από τον Vettel.
Τρίτος τερμάτισε τελικά ο Max Verstappen, που επωφελήθηκε από την επιλογή των «Ασημί Βελών» να παρατείνουν το πρώτο stint του Lewis Hamilton, με σκοπό να κοντράρει ο Βρετανός με πιο φρέσκα ελαστικά τις Ferrari στο τέλος του αγώνα. Ο νεαρός των Κόκκινων Ταύρων, κράτησε πίσω του τον πεντάκις πρωταθλητή και ανέβηκε ξανά στο βάθρο μετά το Ουγγρικό Grand Prix.
Κάπως έτσι, για τρίτη φορά στην φετινή σεζόν, αμφότεροι οι Hamilton και Valtteri Bottas έμειναν εκτός βάθρου, επιβεβαιώνοντας την πτώση ρυθμού της W10 στους τελευταίους αγώνες.
Στην έκτη θέση ολοκλήρωσε, στον πρώτο του απροβλημάτιστο αγώνα με την νέα του ομάδα, την κούρσα ο Alexander Albon, που απείλησε αλλά δεν κατάφερε να προσπεράσει τον Valtteri Bottas για να αναρριχηθεί στην κατάταξη.
‘Best of the rest’ πίσω από τους μεγάλους, τερμάτισε ο Lando Norris. Ο νεαρός Βρετανός έκανε έναν πολύ καλό και απροβλημάτιστο αγώνα και εκμεταλλευόμενος τις ατυχίες των υπολοίπων βρέθηκε αθόρυβα στην έβδομη θέση τερματισμού.
Πίσω του, ο Pierre Gasly επανέφερε στις επάλξεις τον παλιό καλό του εαυτό, ανεβαίνοντας από την 13η στην όγδοη θέση, ακολουθούμενος από τον Nico Hulkenberg και τον Antonio Giovinazzi.
Ο Γερμανός είχε επαφή στην εκκίνηση που τον έριξε πολύ πίσω, αναγκάζοντάς τον σε μια πρόωρη αλλαγή ελαστικών στον πρώτο γύρο, ανέκαμψε όμως και σκόραρε εκ νέου βαθμούς, ενώ ο Ιταλός έφτασε ως την δεκάδα παρότι ενεπλάκη σε πολλές μάχες, τόσο με τους πρωτοπόρους, έχοντας μείνει στην πίστα για πάνω από 30 γύρους με φθαρμένα ελαστικά, όσο και με τον Daniel Ricciardo, κάτι το οποίο απέφερε ένα κλαταρισμένο ελαστικό στον Αυστραλό, καταστρέφοντας έναν σπουδαίο αγώνα μέχρι τότε.
Στην 11η θέση τερμάτισε τελικά ο Romain Grosjean, που με την σειρά του είχε εμπλοκή σε πολλά συμβάντα και μάχες, κυριότερο εκ των οποίων αυτό που έθεσε εκτός αγώνα τον George Russell και έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας για πρώτη φορά στην πίστα.
12ος ολοκλήρωσε το Grand Prix ο Carlos Sainz Jr, που είδε το πίσω δεξί ελαστικό του να κλατάρει στον πρώτο μόλις γύρο, καταστρέφοντας το πάτωμα του μονοθεσίου του και αναγκάζοντας το σε μια στάση άνω του ενός λεπτού στο pitlane. Τα αυτοκίνητα ασφαλείας που ακολούθησαν όμως ευνόησαν τον Ισπανό που ξαναμπήκε στην μάχη και μάλιστα κράτησε πίσω του τους Lance Stroll και Daniel Ricciardo, που με την σειρά τους αντιμετώπισαν κλαταρισμένα ελαστικά μετά από επαφές κατά την διάρκεια του αγώνα.
Στις τρεις τελευταίες θέσεις τερμάτισαν ο Daniil Kvyat της Toro Rosso σε ένα δύσκολο απόγευμα για τον Ρώσο, ο Robert Kubica στην εναπομείνασα Williams και ο Kevin Magnussen που κατέρρευσε στους τελευταίους γύρους, κατάφερε όμως να πάρει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην Σιγκαπούρη τον ταχύτερο γύρο.
Εκτός του George Russell εκτός αγώνα έμειναν και οι Sergio Perez και Kimi Raikkonen. Ο Μεξικάνος έκανε έναν πολύ καλό αγώνα ωσότου κάποιο μηχανικό πρόβλημα τον έθεσε εκτός ενώ ο Kimi Raikkonen είχε επαφή με τον Daniil Kvyat στην πρώτη στροφή, σπάζοντας την ανάρτησή του στην διαδικασία.
Ο επόμενος αγώνας, 16ος της φετινής σεζόν, είναι προγραμματισμένος για το αμέσως επερχόμενο τριήμερο, 27-29 Σεπτέμβρη, στην πίστα του Sochi στην Ρωσία, με την δράση να ξεκινά την ερχόμενη Παρασκευή με τις πρώτες και δεύτερες ελεύθερες δοκιμές. Το pitlane είναι προγραμματισμένο να ανοίξει για την έναρξη του FP1 στις 11:00, με το FP2, τέσσερις ώρες αργότερα.
Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί το Σάββατο με τις τρίτες ελεύθερες δοκιμές στις 12:00 και τις Κατατακτήριες στις 15:00 ενώ τα κόκκινα φώτα του μεγάλου αγώνα της Κυριακής θα σβήσουν στις 14:10.
Όλη η δράση του τριημέρου θα καλυφθεί ζωντανά τόσο από την δημόσια τηλεόραση της ΕΡΤ όσο και από τα αθλητικά κανάλια Cosmote Sport.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!