Η Ferrari είχε τον απόλυτο έλεγχο του αγώνα για 27 γύρους, αλλά η αιφνίδια εγκατάλειψη του Sebastian Vettel άλλαξε το momentum, έδωσε το πλεονέκτημα στην Mercedes και τα «Ασημί Βέλη» θριάμβευσαν ξανά επί Ρωσικού εδάφους.
Ήταν ένας αγώνας κομμένος και ραμμένος στα μέτρα της Scuderia. Η ευφυής στρατηγική επιλογή των Ιταλών στην εκκίνηση, όπου ο Charles Leclerc έδωσε το slipstreaming στον Sebastian Vettel και την
δυνατότητα στον ομόσταυλό του να περάσει στην κορυφή, έφεραν την Ferrari σε θέση ισχύος, με το απόλυτο προβάδισμα για την νίκη. Το μόνο πρόβλημα για την αρμάδα του Mattia Binotto ήταν η… ταχύτητα του πρώτου μονοθεσίου τους, καθώς η διαφορά που ο Vettel είχε χτίσει από τον team-mate καθιστούσε μια προσυμφωνημένη αλλαγή θέσεων σχεδόν αδύνατη.΄
Τελικά, οι μηχανικοί των κόκκινων βρήκαν λύση και για αυτό, κρατώντας τον Γερμανό έξω για τέσσερις παραπάνω γύρους και δίνοντας έτσι την ευκαιρία στον Leclerc να πετύχει το undercut. Έτσι, τα δύο μονοθέσια με το αλογάκι βρίσκονταν ξανά στο εν δυνάμει ‘1-2’, απλά με αντεστραμμένη την μεταξύ τους κατάταξη. Όλα αυτά ως τον 27ο γύρο, όταν το MGU-K του Sebastian Vettel αδρανοποιήθηκε και το μονοθέσιο με το νούμερο 5 αναγκάστηκε να σταθμεύσει στο πλάι της πίστας, προκαλώντας την εμφάνιση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Τα δύο μονοθέσια της Mercedes βρίσκονταν ξάφνου σε θέση ισχύος και εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο την περίσταση μπαίνοντας για ένα ‘free pitstop’ στο box και βγαίνοντας στην πίστα στο 1-3, με τον Lewis Hamilton αιφνίδιο πρωτοπόρο του αγώνα. Από εκεί και έπειτα, ο αγώνας έμοιαζε κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των «Ασημί Βελών». Το στρατηγικό ρίσκο της Ferrari να τοποθετήσει τα μαλακά ελαστικά στον Charles Leclerc για να παίξει με τα ίδια όπλα με τους αντιπάλους του ως τον τερματισμό δεν βγήκε και ο Μονεγάσκος περιορίστηκε τελικά στην τρίτη θέση, βλέποντας κάθε ελπίδα να χάνεται για την ομάδα του στο πρωτάθλημα των Κατασκευαστών. Μπροστά του, οι Hamilton και Bottas σκόραραν το απόλυτο των 44 βαθμών (με τον ταχύτερο γύρο για τον Lewis) και η σεμνή τελετή έλαβε τέλος με την Mercedes να συνεχίζει να διατηρεί το απόλυτο των νικών επί Ρωσικού εδάφους.
Την τέταρτη και πέμπτη θέση κατέλαβαν τελικά οι δύο Red Bull. Οι «Κόκκινοι Ταύροι» είχαν αποκομίσει ποινές για αλλαγή κομματιών της κινητήριας μονάδας τους και σε συνδυασμό με το ατύχημα του Alexander Albon στις Κατατακτήριες Δοκιμές, βρίσκονταν εξαρχής έξω από την μάχη για την νίκη. Παρ ’όλα αυτά, αμφότεροι κατάφεραν με εντυπωσιακό ρυθμό και έξυπνη στρατηγική να προσπεράσουν τα μονοθέσια του midfield και να πετύχουν το καλύτερο δυνατό υπό τις δεδομένες συνθήκες σε ένα σχεδόν ξεγραμμένο -για αυτούς- αγώνα. ‘Best of the rest’ για τέταρτη φορά στην φετινή χρονιά αναδείχθηκε ο Carlos Sainz Jr. Ο Ισπανός της McLaren «σκαρφάλωσε» ως και στην τρίτη θέση για λίγο στην εκκίνηση του αγώνα αλλά στην συνέχεια δέχθηκε προσπεράσματα από τα ταχύτερα μονοθέσια των Mercedes και Red Bull και ολοκλήρωσε το Grand Prix έκτος. Πίσω του ο εντυπωσιακός Sergio Perez που πέτυχε ένα πολύ σπουδαίο αποτέλεσμα για την Racing Point εκκινώντας 11ος.
Στην δεκάδα πλασαρίστηκε και το δεύτερο μονοθέσιο της McLaren με τον Lando Norris να τερματίζει όγδοος, ενώ τις βαθμολογούμενες θέσεις συμπλήρωσαν ο Kevin Magnussen, που έδωσε τους πρώτους της πόντους στην Haas από την Γερμανία και ο πολύ σταθερός αυτό το τριήμερο Nico Hulkenberg, που όμως έπεσε πίσω από τους ανταγωνιστές του στο midfield στον αγώνα. Αντίθετα, εκτός βαθμών έμεινε ξανά ο Lance Stroll, που ολοκλήρωσε το Ρωσικό Grand Prix στην 11η θέση, καθώς και ο τοπικός ήρωας Daniil Kvyat στην επιστροφή του στον αγώνα της πατρίδας του ύστερα από έναν χρόνο απουσίας. 13ος τερμάτισε ύστερα από ένα πολύ δύσκολο Σαββατοκύριακο ο Kimi Raikkonen, ο οποίος δέχθηκε και ποινή διέλευσης για άκυρη εκκίνηση και έμεινε μακριά από τις μάχες της δεκάδας. Αντίστοιχα δύσκολος ήταν και ο αγώνας του team-mate του, Antonio Giovinazzi, που τερμάτισε μόλις στην 15η θέση, με την δεύτερη Toro Rosso, του Pierre Gasly να πλασαρίζεται ανάμεσα στις δύο Alfa Romeo.
Εκτός του Vettel, την καρώ σημαία δεν είδαν ο Romain Grosjean και ο Daniel Ricciardo, που είχαν επαφή με τον Giovinazzi στον πρώτο γύρο και τέθηκαν γρήγορα εκτός αγώνα αλλά και οι δύο Williams με τον Russell να πέφτει πάνω στον τοίχο υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, φέρνοντας έξω το safety car και τον Robert Kubica να αποσύρεται μάλλον για προληπτικούς λόγους, ύστερα από την αστοχία στο άλλο μονοθέσιο της ομάδας. Έτσι ο μόνος πιλότος που παραμένει χωρίς εγκατάλειψη φέτος είναι ο Lewis Hamilton, ο οποίος πλέον βρίσκεται μια ανάσα από την κατάκτηση του έκτου παγκοσμίου πρωταθλήματος της καριέρας του και μόλις εννιά νίκες μακριά από το απόλυτο ρεκόρ των 91 του Michael Schumacher.
Ο επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος, είναι προγραμματισμένος για το τριήμερο, 11-13 Οκτωβρίου, στην Suzuka της Ιαπωνίας, με την δράση να ξεκινά την Παρασκευή 11/10 και τις δύο πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών. Το pitlane είναι προγραμματισμένο να ανοίξει για την έναρξη του FP1 στις 04:00 ώρα Ελλάδος, με το FP2, τέσσερις ώρες αργότερα. Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί το Σάββατο με τις τρίτες ελεύθερες δοκιμές στις 06:00 και τις Κατατακτήριες στις 09:00 ενώ τα κόκκινα φώτα του 17ου αγώνα του φετινού καλενταρίου θα σβήνουν την Κυριακή στις 08:10. Όλη η δράση του τριημέρου θα καλυφθεί ζωντανά τόσο από την δημόσια τηλεόραση της ΕΡΤ όσο και από τα αθλητικά κανάλια Cosmote Sport.
Ήταν ένας αγώνας κομμένος και ραμμένος στα μέτρα της Scuderia. Η ευφυής στρατηγική επιλογή των Ιταλών στην εκκίνηση, όπου ο Charles Leclerc έδωσε το slipstreaming στον Sebastian Vettel και την
δυνατότητα στον ομόσταυλό του να περάσει στην κορυφή, έφεραν την Ferrari σε θέση ισχύος, με το απόλυτο προβάδισμα για την νίκη. Το μόνο πρόβλημα για την αρμάδα του Mattia Binotto ήταν η… ταχύτητα του πρώτου μονοθεσίου τους, καθώς η διαφορά που ο Vettel είχε χτίσει από τον team-mate καθιστούσε μια προσυμφωνημένη αλλαγή θέσεων σχεδόν αδύνατη.΄
Τελικά, οι μηχανικοί των κόκκινων βρήκαν λύση και για αυτό, κρατώντας τον Γερμανό έξω για τέσσερις παραπάνω γύρους και δίνοντας έτσι την ευκαιρία στον Leclerc να πετύχει το undercut. Έτσι, τα δύο μονοθέσια με το αλογάκι βρίσκονταν ξανά στο εν δυνάμει ‘1-2’, απλά με αντεστραμμένη την μεταξύ τους κατάταξη. Όλα αυτά ως τον 27ο γύρο, όταν το MGU-K του Sebastian Vettel αδρανοποιήθηκε και το μονοθέσιο με το νούμερο 5 αναγκάστηκε να σταθμεύσει στο πλάι της πίστας, προκαλώντας την εμφάνιση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Τα δύο μονοθέσια της Mercedes βρίσκονταν ξάφνου σε θέση ισχύος και εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο την περίσταση μπαίνοντας για ένα ‘free pitstop’ στο box και βγαίνοντας στην πίστα στο 1-3, με τον Lewis Hamilton αιφνίδιο πρωτοπόρο του αγώνα. Από εκεί και έπειτα, ο αγώνας έμοιαζε κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των «Ασημί Βελών». Το στρατηγικό ρίσκο της Ferrari να τοποθετήσει τα μαλακά ελαστικά στον Charles Leclerc για να παίξει με τα ίδια όπλα με τους αντιπάλους του ως τον τερματισμό δεν βγήκε και ο Μονεγάσκος περιορίστηκε τελικά στην τρίτη θέση, βλέποντας κάθε ελπίδα να χάνεται για την ομάδα του στο πρωτάθλημα των Κατασκευαστών. Μπροστά του, οι Hamilton και Bottas σκόραραν το απόλυτο των 44 βαθμών (με τον ταχύτερο γύρο για τον Lewis) και η σεμνή τελετή έλαβε τέλος με την Mercedes να συνεχίζει να διατηρεί το απόλυτο των νικών επί Ρωσικού εδάφους.
Την τέταρτη και πέμπτη θέση κατέλαβαν τελικά οι δύο Red Bull. Οι «Κόκκινοι Ταύροι» είχαν αποκομίσει ποινές για αλλαγή κομματιών της κινητήριας μονάδας τους και σε συνδυασμό με το ατύχημα του Alexander Albon στις Κατατακτήριες Δοκιμές, βρίσκονταν εξαρχής έξω από την μάχη για την νίκη. Παρ ’όλα αυτά, αμφότεροι κατάφεραν με εντυπωσιακό ρυθμό και έξυπνη στρατηγική να προσπεράσουν τα μονοθέσια του midfield και να πετύχουν το καλύτερο δυνατό υπό τις δεδομένες συνθήκες σε ένα σχεδόν ξεγραμμένο -για αυτούς- αγώνα. ‘Best of the rest’ για τέταρτη φορά στην φετινή χρονιά αναδείχθηκε ο Carlos Sainz Jr. Ο Ισπανός της McLaren «σκαρφάλωσε» ως και στην τρίτη θέση για λίγο στην εκκίνηση του αγώνα αλλά στην συνέχεια δέχθηκε προσπεράσματα από τα ταχύτερα μονοθέσια των Mercedes και Red Bull και ολοκλήρωσε το Grand Prix έκτος. Πίσω του ο εντυπωσιακός Sergio Perez που πέτυχε ένα πολύ σπουδαίο αποτέλεσμα για την Racing Point εκκινώντας 11ος.
Στην δεκάδα πλασαρίστηκε και το δεύτερο μονοθέσιο της McLaren με τον Lando Norris να τερματίζει όγδοος, ενώ τις βαθμολογούμενες θέσεις συμπλήρωσαν ο Kevin Magnussen, που έδωσε τους πρώτους της πόντους στην Haas από την Γερμανία και ο πολύ σταθερός αυτό το τριήμερο Nico Hulkenberg, που όμως έπεσε πίσω από τους ανταγωνιστές του στο midfield στον αγώνα. Αντίθετα, εκτός βαθμών έμεινε ξανά ο Lance Stroll, που ολοκλήρωσε το Ρωσικό Grand Prix στην 11η θέση, καθώς και ο τοπικός ήρωας Daniil Kvyat στην επιστροφή του στον αγώνα της πατρίδας του ύστερα από έναν χρόνο απουσίας. 13ος τερμάτισε ύστερα από ένα πολύ δύσκολο Σαββατοκύριακο ο Kimi Raikkonen, ο οποίος δέχθηκε και ποινή διέλευσης για άκυρη εκκίνηση και έμεινε μακριά από τις μάχες της δεκάδας. Αντίστοιχα δύσκολος ήταν και ο αγώνας του team-mate του, Antonio Giovinazzi, που τερμάτισε μόλις στην 15η θέση, με την δεύτερη Toro Rosso, του Pierre Gasly να πλασαρίζεται ανάμεσα στις δύο Alfa Romeo.
Εκτός του Vettel, την καρώ σημαία δεν είδαν ο Romain Grosjean και ο Daniel Ricciardo, που είχαν επαφή με τον Giovinazzi στον πρώτο γύρο και τέθηκαν γρήγορα εκτός αγώνα αλλά και οι δύο Williams με τον Russell να πέφτει πάνω στον τοίχο υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, φέρνοντας έξω το safety car και τον Robert Kubica να αποσύρεται μάλλον για προληπτικούς λόγους, ύστερα από την αστοχία στο άλλο μονοθέσιο της ομάδας. Έτσι ο μόνος πιλότος που παραμένει χωρίς εγκατάλειψη φέτος είναι ο Lewis Hamilton, ο οποίος πλέον βρίσκεται μια ανάσα από την κατάκτηση του έκτου παγκοσμίου πρωταθλήματος της καριέρας του και μόλις εννιά νίκες μακριά από το απόλυτο ρεκόρ των 91 του Michael Schumacher.
Ο επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος, είναι προγραμματισμένος για το τριήμερο, 11-13 Οκτωβρίου, στην Suzuka της Ιαπωνίας, με την δράση να ξεκινά την Παρασκευή 11/10 και τις δύο πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών. Το pitlane είναι προγραμματισμένο να ανοίξει για την έναρξη του FP1 στις 04:00 ώρα Ελλάδος, με το FP2, τέσσερις ώρες αργότερα. Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί το Σάββατο με τις τρίτες ελεύθερες δοκιμές στις 06:00 και τις Κατατακτήριες στις 09:00 ενώ τα κόκκινα φώτα του 17ου αγώνα του φετινού καλενταρίου θα σβήνουν την Κυριακή στις 08:10. Όλη η δράση του τριημέρου θα καλυφθεί ζωντανά τόσο από την δημόσια τηλεόραση της ΕΡΤ όσο και από τα αθλητικά κανάλια Cosmote Sport.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!