Σε σύγκριση με την Stratos και την Delta Integrale, η Lancia 037 δεν έχει πάρει την δέουσα προσοχή. Βέβαια, όπως δείχνει και το παρακάτω βίντεο ενός επεισοδίου του Leno’s Garage Show, αυτή η τακτική δεν θα έπρεπε να ισχύει, διότι η 037 Stradale είναι σαν μία κόπια της Ferrari F40.
H 037 βασίστηκε στην Lancia Scorpion κατά κάποιο τρόπο. Η competition έκδοση, λοιπόν, σύμφωνα πάντα με την Abarth έχει τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα τοποθετημένο σε κλίση 90 μοιρών, ένα κιβώτιο 5
σχέσεων που στέλνει την δύναμη στους πίσω τροχούς. Στο πίσω μέρος έχει ένα σωληνωτό πλαίσιο που φέρει πολλά σημεία εδράσεων, εκ των οποίων τα τέσσερα είναι για τα δύο διπλά ζεύγη των αμορτισέρ. Επίσης, το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από fiberglass με ενισχυμένο Kevlar.
Οι κανονισμοί για να μπορέσει να ομολογκαριστεί το αυτοκίνητο, έλεγαν ότι πρέπει να παραχθούν τουλάχιστον 200 μοντέλα. Η 037 Stradale υπέστη μία υποβάθμιση, αν μπορούμε να το πούμε έτσι, από τα 265 άλογα, στα 205. Αργότερα, κυκλοφόρησαν οι εκδόσεις EVO και EVO 2 που είχαν 300 και 350 άλογα αντίστοιχα. Πάντως, η αλήθεια είναι ότι πάρα την φήμη που είχε η 037 ως αυτοκίνητο για ράλλυ, η καριέρα της στον χώρο ξεκίνησε από τις πίστες.
Την τριετία 1979-80-81 το μοντέλο αγωνίστηκε στην κατηγορία FIA Group 5, ενώ μπορούσε και αποσπούσε βαθμούς και από το γερμανικό πρωτάθλημα Rennsport Meisterschaft το 1980. Στα ράλλυ εισήχθη το 1982 και το 1983 πήρε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κατασκευαστών νικώντας το AWD Audi Quattro. Να σημειωθεί ότι η Lancia δεν πούλησε ποτέ την 037 Stradale στις ΗΠΑ, αλλά τώρα που το αυτοκίνητο έχει φτάσει 25 χρόνια ζωής και θεωρείται παλιό, ίσως να μπορέσει να γίνει αυτό, δεδομένου ότι δεν θα αλλάξουν οι κανονισμοί για ένα παλιό αυτοκίνητο.
H 037 βασίστηκε στην Lancia Scorpion κατά κάποιο τρόπο. Η competition έκδοση, λοιπόν, σύμφωνα πάντα με την Abarth έχει τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα τοποθετημένο σε κλίση 90 μοιρών, ένα κιβώτιο 5
σχέσεων που στέλνει την δύναμη στους πίσω τροχούς. Στο πίσω μέρος έχει ένα σωληνωτό πλαίσιο που φέρει πολλά σημεία εδράσεων, εκ των οποίων τα τέσσερα είναι για τα δύο διπλά ζεύγη των αμορτισέρ. Επίσης, το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από fiberglass με ενισχυμένο Kevlar.
Οι κανονισμοί για να μπορέσει να ομολογκαριστεί το αυτοκίνητο, έλεγαν ότι πρέπει να παραχθούν τουλάχιστον 200 μοντέλα. Η 037 Stradale υπέστη μία υποβάθμιση, αν μπορούμε να το πούμε έτσι, από τα 265 άλογα, στα 205. Αργότερα, κυκλοφόρησαν οι εκδόσεις EVO και EVO 2 που είχαν 300 και 350 άλογα αντίστοιχα. Πάντως, η αλήθεια είναι ότι πάρα την φήμη που είχε η 037 ως αυτοκίνητο για ράλλυ, η καριέρα της στον χώρο ξεκίνησε από τις πίστες.
Την τριετία 1979-80-81 το μοντέλο αγωνίστηκε στην κατηγορία FIA Group 5, ενώ μπορούσε και αποσπούσε βαθμούς και από το γερμανικό πρωτάθλημα Rennsport Meisterschaft το 1980. Στα ράλλυ εισήχθη το 1982 και το 1983 πήρε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κατασκευαστών νικώντας το AWD Audi Quattro. Να σημειωθεί ότι η Lancia δεν πούλησε ποτέ την 037 Stradale στις ΗΠΑ, αλλά τώρα που το αυτοκίνητο έχει φτάσει 25 χρόνια ζωής και θεωρείται παλιό, ίσως να μπορέσει να γίνει αυτό, δεδομένου ότι δεν θα αλλάξουν οι κανονισμοί για ένα παλιό αυτοκίνητο.
Σύνταξη κειμένου: Γιάννης Μπόκας