Όλοι έχουμε ακούσει τον ιδιαίτερο ήχο όταν το αυτοκίνητο κινείται με όπισθεν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτός ο οξύς ήχος έρχεται από το κιβώτιο ταχυτήτων. Γνωρίζετε, όμως, την αιτία;
Η απάντηση βρίσκεται στην παραπάνω εικόνα, που θα παρατηρήσετε ότι τα γρανάζια κίνησης είναι ελικοειδή. Η μετάδοση της κίνησης με τέτοιου είδους γρανάζια είναι αρκετά «πολιτισμένη», η σύμπλεξη με
τη συνεισφορά των συγχρονιζέ γίνεται ομαλά και η μετάδοση της κίνησης είναι αθόρυβη.
Αντίθετα, στην περίπτωση της όπισθεν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν ευθύγραμμα γρανάζια, ώστε να μειώνεται το κόστος. Επιπλέον, τα ίσια γρανάζια χρησιμοποιούνται σε όλες τις ταχύτητες των αγωνιστικών κιβωτίων ταχυτήτων θυσιάζοντας την «πολιτισμένη» λειτουργία, που στο κάτω κάτω δεν ενδιαφέρει κανέναν στη συγκεκριμένη περίπτωση. Το μειωμένο βάρος, η ανθεκτικότητα και οι μειωμένες τριβές είναι οι λόγοι που στα αγωνιστικά οχήματα επιλέγονται τέτοιου είδους γρανάζια.
Το παρακάτω βίντεο θα ακούσετε ένα αυτοκίνητο με αγωνιστικό σασμάν ίσιων γραναζιών και ο ήχος θα σας θυμίσει σίγουρα τον θόρυβο της όπισθεν στο αυτοκίνητό σας. Λέτε τελικά το «R» πάνω στον λεβιέ να προέρχεται από το «Race» και όχι το «Reverse»;
Η απάντηση βρίσκεται στην παραπάνω εικόνα, που θα παρατηρήσετε ότι τα γρανάζια κίνησης είναι ελικοειδή. Η μετάδοση της κίνησης με τέτοιου είδους γρανάζια είναι αρκετά «πολιτισμένη», η σύμπλεξη με
τη συνεισφορά των συγχρονιζέ γίνεται ομαλά και η μετάδοση της κίνησης είναι αθόρυβη.
Αντίθετα, στην περίπτωση της όπισθεν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν ευθύγραμμα γρανάζια, ώστε να μειώνεται το κόστος. Επιπλέον, τα ίσια γρανάζια χρησιμοποιούνται σε όλες τις ταχύτητες των αγωνιστικών κιβωτίων ταχυτήτων θυσιάζοντας την «πολιτισμένη» λειτουργία, που στο κάτω κάτω δεν ενδιαφέρει κανέναν στη συγκεκριμένη περίπτωση. Το μειωμένο βάρος, η ανθεκτικότητα και οι μειωμένες τριβές είναι οι λόγοι που στα αγωνιστικά οχήματα επιλέγονται τέτοιου είδους γρανάζια.
Το παρακάτω βίντεο θα ακούσετε ένα αυτοκίνητο με αγωνιστικό σασμάν ίσιων γραναζιών και ο ήχος θα σας θυμίσει σίγουρα τον θόρυβο της όπισθεν στο αυτοκίνητό σας. Λέτε τελικά το «R» πάνω στον λεβιέ να προέρχεται από το «Race» και όχι το «Reverse»;