Ο Valtteri Bottas οδήγησε τον αγώνα της ζωής του, πήρε το maximum των 26 πόντων από την πρεμιέρα της σεζόν και δήλωσε «παρών» στην φετινή μάχη. 1-2 για την Mercedes, πρώτο βάθρο στην υβριδική εποχή για την Honda.
Τα απόνερα της περσινής σεζόν, όταν ο Valtteri Bottas έγινε ο πρώτος team-mate παγκόσμιου πρωταθλητή που δεν κερδίζει αγώνα μέσα στην ίδια χρονιά από το 2013 και τον Mark Webber, είχαν καταστήσει την
θέση του Φινλανδού στο δεύτερο cockpit της Mercedes ιδιαίτερα επισφαλή, από την επόμενη σεζόν και έπειτα.
Την καλύτερη απάντηση στους επικριτές του έδωσε o 29χρονος πιλότος σήμερα το πρωί στην Μελβούρνη, στην πρεμιέρα της νέας χρονιάς, προσπερνώντας στην εκκίνηση τον ομόσταυλό του, Lewis Hamilton και οδηγώντας έναν εξαιρετικό αγώνα, που ύστερα δήλωσε πως ήταν ο καλύτερος της ζωής του, για να πάρει την νίκη στον πρώτο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος και συνάμα το αρχικό προβάδισμα στην φετινή μάχη. Εκτός μάλιστα των 25 βαθμών της νίκης, ο Φινλανδός απέσπασε και τον μπόνους βαθμό για τον ταχύτερο γύρο.
Ο Bottas ήταν καταιγιστικός καθ’ όλη την διάρκεια του αγώνα και δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης της επικράτησής του στον team-mate του ή σε οποιονδήποτε άλλον. Με συνεχόμενα ταχύτερα περάσματα, εξαιρετική στρατηγική και πολύ καλή διαχείριση των ελαστικών, διεύρυνε την διαφορά του από τον δεύτερο Hamilton σε δυσθεώρητα ύψη και δεν ένοιωσε απειλή σε κανέναν από τους 58 γύρους του Αυστραλιανού Grand Prix.
Αντίθετα, απειλή για την κατάκτηση της δεύτερης θέσης ένοιωσε ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής, ο οποίος όμως κατάφερε να αποκρούσει την επίθεση του Max Verstappen στους τελευταίους γύρους με πιο φρέσκα ελαστικά και να «κλειδώσει» ακόμη ένα ‘1-2’ για τα «Ασημί Βέλη» της Mercedes στην υβριδική εποχή της Formula 1. Κάπως έτσι, ο νεαρός Ολλανδός αναγκάστηκε να περιοριστεί στην τρίτη θέση του βάθρου, ένα αποτέλεσμα βέβαια που δεν αφήνει διόλου δυσαρεστημένους τους ανθρώπους τόσο της Red Bull όσο και της Honda, στο ξεκίνημα της συνεργασίας των δύο πλευρών. Αξιοσημείωτο είναι μάλιστα το γεγονός πως η RB15 του Max Verstappen είναι το πρώτο μονοθέσιο με κινητήρα της Ιαπωνικής φίρμας που ανεβαίνει στο βάθρο από το Βρετανικό Grand Prix του 2008, όταν ο Rubens Barrichello είχε φέρει στην εργοστασιακή ομάδα της Honda και πάλι την τρίτη θέση.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος ΜπουράμαςΤα απόνερα της περσινής σεζόν, όταν ο Valtteri Bottas έγινε ο πρώτος team-mate παγκόσμιου πρωταθλητή που δεν κερδίζει αγώνα μέσα στην ίδια χρονιά από το 2013 και τον Mark Webber, είχαν καταστήσει την
θέση του Φινλανδού στο δεύτερο cockpit της Mercedes ιδιαίτερα επισφαλή, από την επόμενη σεζόν και έπειτα.
Την καλύτερη απάντηση στους επικριτές του έδωσε o 29χρονος πιλότος σήμερα το πρωί στην Μελβούρνη, στην πρεμιέρα της νέας χρονιάς, προσπερνώντας στην εκκίνηση τον ομόσταυλό του, Lewis Hamilton και οδηγώντας έναν εξαιρετικό αγώνα, που ύστερα δήλωσε πως ήταν ο καλύτερος της ζωής του, για να πάρει την νίκη στον πρώτο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος και συνάμα το αρχικό προβάδισμα στην φετινή μάχη. Εκτός μάλιστα των 25 βαθμών της νίκης, ο Φινλανδός απέσπασε και τον μπόνους βαθμό για τον ταχύτερο γύρο.
Ο Bottas ήταν καταιγιστικός καθ’ όλη την διάρκεια του αγώνα και δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης της επικράτησής του στον team-mate του ή σε οποιονδήποτε άλλον. Με συνεχόμενα ταχύτερα περάσματα, εξαιρετική στρατηγική και πολύ καλή διαχείριση των ελαστικών, διεύρυνε την διαφορά του από τον δεύτερο Hamilton σε δυσθεώρητα ύψη και δεν ένοιωσε απειλή σε κανέναν από τους 58 γύρους του Αυστραλιανού Grand Prix.
Αντίθετα, απειλή για την κατάκτηση της δεύτερης θέσης ένοιωσε ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής, ο οποίος όμως κατάφερε να αποκρούσει την επίθεση του Max Verstappen στους τελευταίους γύρους με πιο φρέσκα ελαστικά και να «κλειδώσει» ακόμη ένα ‘1-2’ για τα «Ασημί Βέλη» της Mercedes στην υβριδική εποχή της Formula 1. Κάπως έτσι, ο νεαρός Ολλανδός αναγκάστηκε να περιοριστεί στην τρίτη θέση του βάθρου, ένα αποτέλεσμα βέβαια που δεν αφήνει διόλου δυσαρεστημένους τους ανθρώπους τόσο της Red Bull όσο και της Honda, στο ξεκίνημα της συνεργασίας των δύο πλευρών. Αξιοσημείωτο είναι μάλιστα το γεγονός πως η RB15 του Max Verstappen είναι το πρώτο μονοθέσιο με κινητήρα της Ιαπωνικής φίρμας που ανεβαίνει στο βάθρο από το Βρετανικό Grand Prix του 2008, όταν ο Rubens Barrichello είχε φέρει στην εργοστασιακή ομάδα της Honda και πάλι την τρίτη θέση.
Διαμετρικά αντίθετα τα συναισθήματα στο στρατόπεδο της Ferrari, που ενώ εμφανίστηκε στην Μελβούρνη ως το απόλυτο φαβορί για την νίκη, ύστερα από τις πολύ δυνατές επιδόσεις της SF90 στις χειμερινές δοκιμές της Βαρκελώνης, φεύγει από την Αυστραλία με άδεια χέρια και τους Sebastian Vettel και Charles Leclerc εκτός βάθρου, μόλις στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα.
Την πρωτοπορία στην μάχη του midfield απέκτησε ο Kevin Magnussen, που τερμάτισε στην «best of the rest» έκτη θέση για λογαριασμό της πολύ δυνατής Haas, κρατώντας πίσω του τόσο τον Nico Hulkenberg της Renault όσο και τον Kimi Raikkonen που σκόραρε τους πρώτους βαθμούς της Alfa Romeo στο σπορ από το Ευρωπαϊκό Grand Prix του 1984 και την έκτη θέση του Ricardo Patrese για λογαριασμό της Ιταλικής μάρκας. Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Lance Stroll, χάρη στην έξοχη στρατηγική της Racing Point, στο ντεμπούτο της νέας ομάδας στην Formula 1, που πήρε την σκυτάλη από την Force India, καθώς και ο Daniil Kvyat, με τον Ρώσο να αμύνεται έξοχα στις επιθέσεις του Pierre Gasly με την σαφώς πιο γρήγορη RB15 και να παίρνει την τελευταία βαθμολογούμενη θέση της κατάταξης, αφήνοντας τον Γάλλο της «μαμάς Red Bull» εκτός βαθμών ύστερα από τις καταστροφικές του χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές.
Εκτός βαθμών έμειναν, εκτός του Gasly, οι Lando Norris, Sergio Perez και Alexander Albon, που ατύχησαν να χάσουν πολύ χρόνο μετά το pit stop τους πίσω από την Alfa Romeo του Antonio Giovinazzi, ο Ιταλός στην 15η θέση και τα δύο μονοθέσια της Williams με τον George Russell 16ο και τον Robert Kubica που αναγκάστηκε να αλλάξει αεροδυναμική πτέρυγα μόλις στον πρώτο γύρο να τερματίζει τελευταίος στον πρώτο του αγώνα μετά την επιστροφή του στο σπορ.
Τέλος, εγκαταλείψαντες από τον αγώνα έμειναν ο Romain Grosjean με σπασμένη εμπρόσθια αριστερή ανάρτηση, ο τοπικός ήρωας Daniel Ricciardo που έσπασε το μονοθέσιό του πατώντας εκτός στην εκκίνηση και ο Carlos Sainz Jr. που είδε το μοτέρ της Renault που φοράει η MCL34 της McLaren να σπάει πριν τα μισά του αγώνα.
Την πρωτοπορία στην μάχη του midfield απέκτησε ο Kevin Magnussen, που τερμάτισε στην «best of the rest» έκτη θέση για λογαριασμό της πολύ δυνατής Haas, κρατώντας πίσω του τόσο τον Nico Hulkenberg της Renault όσο και τον Kimi Raikkonen που σκόραρε τους πρώτους βαθμούς της Alfa Romeo στο σπορ από το Ευρωπαϊκό Grand Prix του 1984 και την έκτη θέση του Ricardo Patrese για λογαριασμό της Ιταλικής μάρκας. Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Lance Stroll, χάρη στην έξοχη στρατηγική της Racing Point, στο ντεμπούτο της νέας ομάδας στην Formula 1, που πήρε την σκυτάλη από την Force India, καθώς και ο Daniil Kvyat, με τον Ρώσο να αμύνεται έξοχα στις επιθέσεις του Pierre Gasly με την σαφώς πιο γρήγορη RB15 και να παίρνει την τελευταία βαθμολογούμενη θέση της κατάταξης, αφήνοντας τον Γάλλο της «μαμάς Red Bull» εκτός βαθμών ύστερα από τις καταστροφικές του χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές.
Εκτός βαθμών έμειναν, εκτός του Gasly, οι Lando Norris, Sergio Perez και Alexander Albon, που ατύχησαν να χάσουν πολύ χρόνο μετά το pit stop τους πίσω από την Alfa Romeo του Antonio Giovinazzi, ο Ιταλός στην 15η θέση και τα δύο μονοθέσια της Williams με τον George Russell 16ο και τον Robert Kubica που αναγκάστηκε να αλλάξει αεροδυναμική πτέρυγα μόλις στον πρώτο γύρο να τερματίζει τελευταίος στον πρώτο του αγώνα μετά την επιστροφή του στο σπορ.
Τέλος, εγκαταλείψαντες από τον αγώνα έμειναν ο Romain Grosjean με σπασμένη εμπρόσθια αριστερή ανάρτηση, ο τοπικός ήρωας Daniel Ricciardo που έσπασε το μονοθέσιό του πατώντας εκτός στην εκκίνηση και ο Carlos Sainz Jr. που είδε το μοτέρ της Renault που φοράει η MCL34 της McLaren να σπάει πριν τα μισά του αγώνα.
Το επόμενο Grand Prix της χρονιάς θα διεξαχθεί στην πίστα του Σακχίρ, στο Μπαχρέιν, στις 29-31 του μηνός, με τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές να είναι προγραμματισμένες για την Παρασκευή στην 13:00 ώρα Ελλάδος.
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!