Το Grand Prix του Bahrain συνάρπασε τα πλήθη με τον ανατρεπτικό του χαρακτήρα, χάρισε ένα ανέλπιστο ‘1-2’ στην Mercedes και γέμισε ταυτόχρονα με απογοήτευση την Ferrari και το νέο «wonder boy» του αθλήματος, Charles Leclerc.
Ο Lewis Hamilton είναι ο νικητής του Grand Prix του Μπαχρέιν. Με δεύτερο τον Valtteri Bottas. Ναι, δεν είναι φάρσα. Οι Mercedes που μέχρι εχθές έδειχναν ανήμπορες να ακολουθήσουν σε ρυθμό τις Ferrari
SF90 και ιδιαίτερα το δεύτερο κόκκινο μονοθέσιο του Charles Leclerc, έκαναν το ‘1-2’ και στο Μπαχρέιν και πλέον ηγούνται με άνεση στις βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών.
Με μια μαεστρική στρατηγική δύο pit stop για τον Lewis Hamilton, που «φόρεσε» δύο μαλακές γόμες στην W10 του και εκμεταλλευόμενοι το άγχος και τα λάθη του Sebastian Vettel, μα κυρίως το πρόβλημα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας της κινητήριας μονάδας του Charles Leclerc, τα «Ασημί Βέλη» βρέθηκαν στην κορυφή και την διατήρησαν μέχρι το τέλος.
Αντίθετα, ο νεαρός Μονεγάσκος που κατέπληξε τα πλήθη εχθές με την μαγική του επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές αναγκάστηκε να περιοριστεί στην τρίτη θέση, την ίδια που είχε κατακτήσει και πριν δύο χρόνια εκεί, στον πρώτο του αγώνα για την Formula 2, ύστερα από την αντίστοιχη πρώτη του pole position σε εκείνο το πρωτάθλημα.
Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως ο Leclerc δεν έχασε την ψυχραιμία του ούτε όταν έπεσε στην τρίτη θέση ύστερα από μια κακή εκκίνηση και ανέκτησε την πρωτοπορία με δύο μετρημένες προσπεράσεις επί του Valtteri Bottas αρχικά και επί του ομοσταύλου Sebastian Vettel αργότερα. Παρ ’όλα αυτά η μοίρα και η ατυχία τον περίμεναν στην… «γωνία» και έτσι ένα πρόβλημα που προέκυψε στην κινητήρια μονάδα του με περίπου 15 γύρους να απομένουν έμελλε να του στερήσει την πρώτη νίκη της καριέρας του.
Από την άλλη ο Sebastian Vettel, μετά το περσινό ‘annus horribilis’ που βίωσε, με τα πολλαπλά λάθη που του στέρησαν την δυνατότητα να κυνηγήσει ως το τέλος τις πιθανότητές του για τον παγκόσμιο τίτλο, κατέρρευσε εκ νέου υπό πίεση σήμερα, χάνοντας τον έλεγχο του μονοθεσίου του ύστερα από την προσπέραση που δέχθηκε στην στροφή 4 από τον Lewis Hamilton στα μισά του αγώνα για την δεύτερη θέση. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να καταστρέψει τα ελαστικά του, τα οποία έχασαν την ζυγοστάθμισή τους και οδήγησαν την εμπρόσθια πτέρυγα σε κατάρρευση λόγω συντονισμού. Η συνακόλουθη αλλαγή τόσο των τεσσάρων φρέσκων ελαστικών όσο και της αεροτομής έριξαν τον Vettel πολύ πίσω και τον ανάγκασαν να τερματίσει μόλις στην πέμπτη θέση σε έναν καταστροφικό αγώνα για τα κόκκινα μονοθέσια, που είχε όμως ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς.
Μπροστά από τον Vettel βρέθηκε ο Max Verstappen, που είχε τις δικές του μάχες κατά την διάρκεια του αγώνα, αρχικά με τον Carlos Sainz Jr. από την οποία ο Ισπανός αποκόμισε μια σπασμένη εμπρός πτέρυγα και συνακόλουθα έναν κατεστραμμένο αγώνα και ύστερα με τον Valtteri Bottas, χωρίς όμως να μπορέσει τελικά να κερδίσει μια θέση στο βάθρο.
Σε αυτό συνέβαλλε σημαντικά το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε στην πίστα στους τελευταίους τρεις γύρους λόγω της διπλής ταυτόχρονης εγκατάλειψης των δύο Renault και δεν επέτρεψε στον Verstappen να προσπεράσει κι αυτός τον Leclerc και να «κλέψει» από την Ferrari την τελευταία θέση του podium.
Μια εντυπωσιακή επίδοση, με την 6η θέση στην οποία τερμάτισε πέτυχε ο Lando Norris, που ύστερα από ένα εξαιρετικό πρώτο Σαββατοκύριακο στην Μελβούρνη και την πολύ καλή του επίδοση στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές, όπου έβαλε την δεύτερη MCL34 της McLaren ξανά στο Q3, έδειξε για άλλη μια φορά πτυχές του σπουδαίου ταλέντου του και οδήγησε έναν εξαιρετικό αγώνα, εκμεταλλευόμενος και τις ατυχίες των υπόλοιπων μονοθεσίων του midfield.
Ακριβώς πίσω από τον νεαρό Βρετανό, τερμάτισε ο «γερόλυκος» Kimi Raikkonen, με την Alfa Romeo του, με τον Pierre Gasly να τερματίζει μόλις όγδοος στον δεύτερο αγώνα του με την Red Bull.
Τέλος, στην δεκάδα προβιβάστηκαν μετά την εγκατάλειψη αμφότερων των Hulkenberg και Ricciardo λίγο πριν το τέλος, ο Alexander Albon για την Toro Rosso και ο Sergio Perez, που σκόραρε βαθμούς σε ένα φαινομενικά πολύ δύσκολο, ως και χθες, τριήμερο για την Racing Point.
Εκτός των βαθμολογούμενων θέσεων έμειναν τόσο ο Antonio Giovinazzi όσο και ο Daniil Kvyat, που είχαν επαφή στα μισά του αγώνα, από την οποία ο Ρώσος αποκόμισε μία ποινή πέντε δευτερολέπτων καθώς και οι δύο Haas ύστερα από μια πολύ ενθαρρυντική περίοδο κατατακτήριων δοκιμών. Ο Kevin Magnussen τερμάτισε μόλις 13ος, ενώ ο Romain Grosjean είχε επαφή με τον Lance Stroll στην εκκίνηση, η οποία προκάλεσε ένα κλατάρισμα στο πίσω αριστερό ελαστικό του και είδε έτσι τον αγώνα του να καταστρέφεται.
Σε αντίθεση με τον Γάλλο, ο οποίος εγκατέλειψε, ο Καναδός τερμάτισε στην 14η θέση, μπροστά μόνο από τις δύο Williams, που για άλλη μια φορά ήταν εκτός ρυθμού και έδιναν τον δικό τους αγώνα. Σε αυτόν υπερτέρησε ξανά ο George Russell, αφήνοντας τον Robert Kubica στην 16η και τελευταία θέση.
Ο επόμενος αγώνας για το 70ο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 θα διεξαχθεί στην Σαγκάη της Κίνας σε δύο εβδομάδες και θα είναι ο επετειακός 1000ος αγώνας πρωταθλήματος στην ιστορία του σπορ. Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για την Παρασκευή 12 Απριλίου στις 05:00 το πρωί, ενώ τα πράσινα φώτα για την έναρξη του αγώνα θα ανάψουν στις 09:10 δύο ημέρες αργότερα.
Όπως κάθε φορά όλη η δράση του τριημέρου μέλλει να καλυφθεί τόσο από την δημόσια τηλεόραση όσο και από τα αθλητικά κανάλια της Cosmote TV.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Ο Lewis Hamilton είναι ο νικητής του Grand Prix του Μπαχρέιν. Με δεύτερο τον Valtteri Bottas. Ναι, δεν είναι φάρσα. Οι Mercedes που μέχρι εχθές έδειχναν ανήμπορες να ακολουθήσουν σε ρυθμό τις Ferrari
SF90 και ιδιαίτερα το δεύτερο κόκκινο μονοθέσιο του Charles Leclerc, έκαναν το ‘1-2’ και στο Μπαχρέιν και πλέον ηγούνται με άνεση στις βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών.
Με μια μαεστρική στρατηγική δύο pit stop για τον Lewis Hamilton, που «φόρεσε» δύο μαλακές γόμες στην W10 του και εκμεταλλευόμενοι το άγχος και τα λάθη του Sebastian Vettel, μα κυρίως το πρόβλημα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας της κινητήριας μονάδας του Charles Leclerc, τα «Ασημί Βέλη» βρέθηκαν στην κορυφή και την διατήρησαν μέχρι το τέλος.
Αντίθετα, ο νεαρός Μονεγάσκος που κατέπληξε τα πλήθη εχθές με την μαγική του επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές αναγκάστηκε να περιοριστεί στην τρίτη θέση, την ίδια που είχε κατακτήσει και πριν δύο χρόνια εκεί, στον πρώτο του αγώνα για την Formula 2, ύστερα από την αντίστοιχη πρώτη του pole position σε εκείνο το πρωτάθλημα.
Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως ο Leclerc δεν έχασε την ψυχραιμία του ούτε όταν έπεσε στην τρίτη θέση ύστερα από μια κακή εκκίνηση και ανέκτησε την πρωτοπορία με δύο μετρημένες προσπεράσεις επί του Valtteri Bottas αρχικά και επί του ομοσταύλου Sebastian Vettel αργότερα. Παρ ’όλα αυτά η μοίρα και η ατυχία τον περίμεναν στην… «γωνία» και έτσι ένα πρόβλημα που προέκυψε στην κινητήρια μονάδα του με περίπου 15 γύρους να απομένουν έμελλε να του στερήσει την πρώτη νίκη της καριέρας του.
Από την άλλη ο Sebastian Vettel, μετά το περσινό ‘annus horribilis’ που βίωσε, με τα πολλαπλά λάθη που του στέρησαν την δυνατότητα να κυνηγήσει ως το τέλος τις πιθανότητές του για τον παγκόσμιο τίτλο, κατέρρευσε εκ νέου υπό πίεση σήμερα, χάνοντας τον έλεγχο του μονοθεσίου του ύστερα από την προσπέραση που δέχθηκε στην στροφή 4 από τον Lewis Hamilton στα μισά του αγώνα για την δεύτερη θέση. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να καταστρέψει τα ελαστικά του, τα οποία έχασαν την ζυγοστάθμισή τους και οδήγησαν την εμπρόσθια πτέρυγα σε κατάρρευση λόγω συντονισμού. Η συνακόλουθη αλλαγή τόσο των τεσσάρων φρέσκων ελαστικών όσο και της αεροτομής έριξαν τον Vettel πολύ πίσω και τον ανάγκασαν να τερματίσει μόλις στην πέμπτη θέση σε έναν καταστροφικό αγώνα για τα κόκκινα μονοθέσια, που είχε όμως ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς.
Μπροστά από τον Vettel βρέθηκε ο Max Verstappen, που είχε τις δικές του μάχες κατά την διάρκεια του αγώνα, αρχικά με τον Carlos Sainz Jr. από την οποία ο Ισπανός αποκόμισε μια σπασμένη εμπρός πτέρυγα και συνακόλουθα έναν κατεστραμμένο αγώνα και ύστερα με τον Valtteri Bottas, χωρίς όμως να μπορέσει τελικά να κερδίσει μια θέση στο βάθρο.
Σε αυτό συνέβαλλε σημαντικά το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε στην πίστα στους τελευταίους τρεις γύρους λόγω της διπλής ταυτόχρονης εγκατάλειψης των δύο Renault και δεν επέτρεψε στον Verstappen να προσπεράσει κι αυτός τον Leclerc και να «κλέψει» από την Ferrari την τελευταία θέση του podium.
Μια εντυπωσιακή επίδοση, με την 6η θέση στην οποία τερμάτισε πέτυχε ο Lando Norris, που ύστερα από ένα εξαιρετικό πρώτο Σαββατοκύριακο στην Μελβούρνη και την πολύ καλή του επίδοση στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές, όπου έβαλε την δεύτερη MCL34 της McLaren ξανά στο Q3, έδειξε για άλλη μια φορά πτυχές του σπουδαίου ταλέντου του και οδήγησε έναν εξαιρετικό αγώνα, εκμεταλλευόμενος και τις ατυχίες των υπόλοιπων μονοθεσίων του midfield.
Ακριβώς πίσω από τον νεαρό Βρετανό, τερμάτισε ο «γερόλυκος» Kimi Raikkonen, με την Alfa Romeo του, με τον Pierre Gasly να τερματίζει μόλις όγδοος στον δεύτερο αγώνα του με την Red Bull.
Τέλος, στην δεκάδα προβιβάστηκαν μετά την εγκατάλειψη αμφότερων των Hulkenberg και Ricciardo λίγο πριν το τέλος, ο Alexander Albon για την Toro Rosso και ο Sergio Perez, που σκόραρε βαθμούς σε ένα φαινομενικά πολύ δύσκολο, ως και χθες, τριήμερο για την Racing Point.
Εκτός των βαθμολογούμενων θέσεων έμειναν τόσο ο Antonio Giovinazzi όσο και ο Daniil Kvyat, που είχαν επαφή στα μισά του αγώνα, από την οποία ο Ρώσος αποκόμισε μία ποινή πέντε δευτερολέπτων καθώς και οι δύο Haas ύστερα από μια πολύ ενθαρρυντική περίοδο κατατακτήριων δοκιμών. Ο Kevin Magnussen τερμάτισε μόλις 13ος, ενώ ο Romain Grosjean είχε επαφή με τον Lance Stroll στην εκκίνηση, η οποία προκάλεσε ένα κλατάρισμα στο πίσω αριστερό ελαστικό του και είδε έτσι τον αγώνα του να καταστρέφεται.
Σε αντίθεση με τον Γάλλο, ο οποίος εγκατέλειψε, ο Καναδός τερμάτισε στην 14η θέση, μπροστά μόνο από τις δύο Williams, που για άλλη μια φορά ήταν εκτός ρυθμού και έδιναν τον δικό τους αγώνα. Σε αυτόν υπερτέρησε ξανά ο George Russell, αφήνοντας τον Robert Kubica στην 16η και τελευταία θέση.
Ο επόμενος αγώνας για το 70ο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 θα διεξαχθεί στην Σαγκάη της Κίνας σε δύο εβδομάδες και θα είναι ο επετειακός 1000ος αγώνας πρωταθλήματος στην ιστορία του σπορ. Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για την Παρασκευή 12 Απριλίου στις 05:00 το πρωί, ενώ τα πράσινα φώτα για την έναρξη του αγώνα θα ανάψουν στις 09:10 δύο ημέρες αργότερα.
Όπως κάθε φορά όλη η δράση του τριημέρου μέλλει να καλυφθεί τόσο από την δημόσια τηλεόραση όσο και από τα αθλητικά κανάλια της Cosmote TV.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!