Την περασμένη εβδομάδα η Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισε την πρόταση για την εφαρμογή του Intelligent Speed Assistance σε όλα τα νέα οχήματα από το 2022.
Εκτιμάται ότι μόνο αυτό το μέτρο θα μπορούσε να μειώσει τους θανάτους στους ευρωπαϊκούς δρόμους κατά 20%. Το συνολικό πακέτο των μέτρων ασφαλείας των οχημάτων αναμένεται να αποτρέψει περισσότερους
από 25.000 θανάτους μεταξύ 2022 και 2037, αλλά μόνο εάν υιοθετηθεί στο σύνολό του. Τι είναι, όμως, το Intelligent Speed Assistance;
Πρόκειται για ένα σύστημα που λαμβάνει δεδομένα από το GPS, αξιολογεί ποιο είναι το ανώτατο όριο ταχύτητας και απαγορεύει στον οδηγό να το ξεπεράσει. Τα συστήματα ISA δεν εφαρμόζουν αυτόματα την πέδηση, αλλά περιορίζουν την ισχύ του κινητήρα, εμποδίζοντας το όχημα να επιταχύνει πέρα από το τρέχον όριο ταχύτητας. Ασφαλώς σε περίπτωση που βυθίζει τέρμα το γκάζι, το λογισμικό θα επιτρέπει να συμβεί κάτι τέτοιο για μερικά δευτερόλεπτα.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, στις αστικές οδούς όπου παρατηρείται το 37% όλων των θανάτων από τροχαία συμβάντα στην ΕΕ, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ποσοστό μεταξύ 35% και 75% των οχημάτων κινούνταν με ταχύτητες που ήταν υψηλότερες από την επιτρεπόμενη. Στις υπεραστικές οδούς (εκτός αυτοκινητοδρόμων) όπου παρατηρείται το 55% όλων των θανάτων από τροχαία συμβάντα στην ΕΕ, το 9% έως 63% των ταχυτήτων των οχημάτων ήταν υψηλότερο από το όριο ταχύτητας. Τέλος, στους αυτοκινητόδρομους, όπου το 8% όλων των θανάτων από τροχαία συμβάντα στην ΕΕ συμβαίνουν, μεταξύ 23% και 59% των παρατηρούμενων ταχυτήτων των οχημάτων ήταν υψηλότερες από το όριο ταχύτητας.
Εκτιμάται ότι μόνο αυτό το μέτρο θα μπορούσε να μειώσει τους θανάτους στους ευρωπαϊκούς δρόμους κατά 20%. Το συνολικό πακέτο των μέτρων ασφαλείας των οχημάτων αναμένεται να αποτρέψει περισσότερους
από 25.000 θανάτους μεταξύ 2022 και 2037, αλλά μόνο εάν υιοθετηθεί στο σύνολό του. Τι είναι, όμως, το Intelligent Speed Assistance;
Πρόκειται για ένα σύστημα που λαμβάνει δεδομένα από το GPS, αξιολογεί ποιο είναι το ανώτατο όριο ταχύτητας και απαγορεύει στον οδηγό να το ξεπεράσει. Τα συστήματα ISA δεν εφαρμόζουν αυτόματα την πέδηση, αλλά περιορίζουν την ισχύ του κινητήρα, εμποδίζοντας το όχημα να επιταχύνει πέρα από το τρέχον όριο ταχύτητας. Ασφαλώς σε περίπτωση που βυθίζει τέρμα το γκάζι, το λογισμικό θα επιτρέπει να συμβεί κάτι τέτοιο για μερικά δευτερόλεπτα.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, στις αστικές οδούς όπου παρατηρείται το 37% όλων των θανάτων από τροχαία συμβάντα στην ΕΕ, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ποσοστό μεταξύ 35% και 75% των οχημάτων κινούνταν με ταχύτητες που ήταν υψηλότερες από την επιτρεπόμενη. Στις υπεραστικές οδούς (εκτός αυτοκινητοδρόμων) όπου παρατηρείται το 55% όλων των θανάτων από τροχαία συμβάντα στην ΕΕ, το 9% έως 63% των ταχυτήτων των οχημάτων ήταν υψηλότερο από το όριο ταχύτητας. Τέλος, στους αυτοκινητόδρομους, όπου το 8% όλων των θανάτων από τροχαία συμβάντα στην ΕΕ συμβαίνουν, μεταξύ 23% και 59% των παρατηρούμενων ταχυτήτων των οχημάτων ήταν υψηλότερες από το όριο ταχύτητας.