Το καραβάνι της Formula 1 «έπιασε» στην μαγευτική έρημο του Σακχίρ για τον δεύτερο αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος και οι 20 πιλότοι θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους για να πάρουν τον τίτλο του… «Βασιλιά της Σκόνης».
Οι «Χίλιες και μία νύχτες» είναι μια συλλογή παραμυθιών από τα βάθη της Αραβίας που σμιλεύτηκαν ανά τους αιώνες και δημιούργησαν μια συλλογή από το απαύγασμα των εξιστορήσεων που διέτρεχαν την
Αραβική χερσόνησο και ολάκερη την Μέση Ανατολή στα χρόνια της αυθεντικής… «Αραβικής Άνοιξης». Συχνά αναφέρονται και ως «Παραμύθια της Χαλιμάς» και σε αυτά, σε μια μεταμοντέρνα και παγκοσμιοποιημένη τους έκδοση, θα μπορούσαν κάλλιστα να προστεθούν και οι πάμπολλες ιστορίες που μπορεί κανείς να σκαλίσει και να ξεσκονίσει από τις περασμένες 14+1 επισκέψεις της «κορωνίδας των μηχανοκίνητων σπορ» στο Βασίλειο του Μπαχρέιν.
Όλα αυτά με αφορμή τον δεύτερο αγώνα της εβδομηκοστής έκδοσης του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, ο οποίος για ακόμη μία σεζόν θα λάβει χώρα στην πίστα του Σακχίρ, στην ομώνυμη έρημο στα νότια του κρατιδίου, εκεί όπου ο θρύλος αναφέρει πως βρίσκεται και το Βιβλικό «Δέντρο της Ζωής», το οποίο αποτελεί και μία από τις μεγαλύτερες τουριστικές ατραξιόν της χώρας. Βέβαια, για το τρέχον τριήμερο μάλλον θα κληθεί να δώσει την θέση του στον Lewis Hamilton, τον Sebastian Vettel και -γιατί όχι?- τον Valtteri Bottas, ο οποίος φορτσάτος από την επική επικράτησή του στην Αυστραλία, κυνηγά την πρώτη του νίκη στο Bahrain, εκεί όπου πήρε την πρώτη pole position της καριέρας του το 2017, αλλά ηττήθηκε στον αγώνα από τον Sebastian Vettel. Αυτή ήταν η τρίτη από τις τέσσερις επικρατήσεις του Γερμανού παγκόσμιου πρωταθλητή εκεί, καθώς ο Vettel ήταν ο… «Βασιλιάς της Σκόνης» στο Sakhir τόσο το 2012-13 όσο και πέρυσι όταν και πάλι έδωσε μάχη με τον Valtteri Bottas μέχρις εσχάτων αλλά κατάφερε τελικά να πάρει εκείνος την επικράτηση κάνοντας το δύο στα δύο στο ξεκίνημα της σεζόν.
Ο μόνος άλλος πιλότος του grid που έχει δει την καρώ σημαία πρώτος στην Bahrain International Circuit, όπως είναι το πλήρες όνομα της μήκους 5.412km πίστας που σχεδίασε ο Γερμανός αρχιτέκτονας Hermann Tilke, είναι ο Lewis Hamilton. Ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής κέρδισε εκεί σε ‘back to back’ χρονιές, το 2014 και το 2015. Μάλιστα, η πρώτη εκ των δύο επικρατήσεων του στην έρημο ήταν ύστερα από το επικό ‘duel in the desert’ με τον μεγάλο του αντίπαλο Nico Rosberg, σε μία κόντρα μεγατόνων των τότε team-mates στην Mercedes, που αποτελεί μία από τις πιο αλησμόνητες σκηνές των τελευταίων σεζόν και έχει περάσει με την παραπάνω κωδικοποίηση στο «folklore» του αγαπημένου μας σπορ. Αυτό βέβαια, δεν ήταν το πρώτο μεγάλο σκηνικό που έχει διαδραματιστεί στην έρημο του Μπαχρέιν από το 2004, όταν και η Formula 1 πρωτοεπισκέφθηκε το μικρό Αραβικό κρατίδιο.
Ανάμεσα στα πιο αξιοσημείωτα γεγονότα συγκαταλέγεται φυσικά η νίκη του Fernando Alonso στο ντεμπούτο του με την Scuderia Ferrari το 2010 στην εκτεταμένη ‘endurance’ χάραξη της πίστας που άντεξε για μόλις έναν χρόνο, καθώς και η μετατροπή του αγώνα σε «ημι-νυκτερινό» για τον εορτασμό των δέκα ετών από την πρώτη εμφάνιση των μονοθεσίων της Formula 1, το 2014.
Βέβαια, μελανό σημείο σε όλα αυτά αποτελούν προφανώς τα γεγονότα του 2011-12, όταν τη μεν πρώτη χρονιά ο αγώνας ακυρώθηκε εξαιτίας των αναταραχών στο εσωτερικό του κράτος και δεύτερη χρονιά οι συνεχιζόμενες εντάσεις και οι φόβοι που είχαν διασπαρθεί μεταξύ των ομάδων, οδήγησαν τους πιλότους της Force India να μην εμφανιστούν στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές.
Οι «Χίλιες και μία νύχτες» είναι μια συλλογή παραμυθιών από τα βάθη της Αραβίας που σμιλεύτηκαν ανά τους αιώνες και δημιούργησαν μια συλλογή από το απαύγασμα των εξιστορήσεων που διέτρεχαν την
Αραβική χερσόνησο και ολάκερη την Μέση Ανατολή στα χρόνια της αυθεντικής… «Αραβικής Άνοιξης». Συχνά αναφέρονται και ως «Παραμύθια της Χαλιμάς» και σε αυτά, σε μια μεταμοντέρνα και παγκοσμιοποιημένη τους έκδοση, θα μπορούσαν κάλλιστα να προστεθούν και οι πάμπολλες ιστορίες που μπορεί κανείς να σκαλίσει και να ξεσκονίσει από τις περασμένες 14+1 επισκέψεις της «κορωνίδας των μηχανοκίνητων σπορ» στο Βασίλειο του Μπαχρέιν.
Όλα αυτά με αφορμή τον δεύτερο αγώνα της εβδομηκοστής έκδοσης του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, ο οποίος για ακόμη μία σεζόν θα λάβει χώρα στην πίστα του Σακχίρ, στην ομώνυμη έρημο στα νότια του κρατιδίου, εκεί όπου ο θρύλος αναφέρει πως βρίσκεται και το Βιβλικό «Δέντρο της Ζωής», το οποίο αποτελεί και μία από τις μεγαλύτερες τουριστικές ατραξιόν της χώρας. Βέβαια, για το τρέχον τριήμερο μάλλον θα κληθεί να δώσει την θέση του στον Lewis Hamilton, τον Sebastian Vettel και -γιατί όχι?- τον Valtteri Bottas, ο οποίος φορτσάτος από την επική επικράτησή του στην Αυστραλία, κυνηγά την πρώτη του νίκη στο Bahrain, εκεί όπου πήρε την πρώτη pole position της καριέρας του το 2017, αλλά ηττήθηκε στον αγώνα από τον Sebastian Vettel. Αυτή ήταν η τρίτη από τις τέσσερις επικρατήσεις του Γερμανού παγκόσμιου πρωταθλητή εκεί, καθώς ο Vettel ήταν ο… «Βασιλιάς της Σκόνης» στο Sakhir τόσο το 2012-13 όσο και πέρυσι όταν και πάλι έδωσε μάχη με τον Valtteri Bottas μέχρις εσχάτων αλλά κατάφερε τελικά να πάρει εκείνος την επικράτηση κάνοντας το δύο στα δύο στο ξεκίνημα της σεζόν.
Ο μόνος άλλος πιλότος του grid που έχει δει την καρώ σημαία πρώτος στην Bahrain International Circuit, όπως είναι το πλήρες όνομα της μήκους 5.412km πίστας που σχεδίασε ο Γερμανός αρχιτέκτονας Hermann Tilke, είναι ο Lewis Hamilton. Ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής κέρδισε εκεί σε ‘back to back’ χρονιές, το 2014 και το 2015. Μάλιστα, η πρώτη εκ των δύο επικρατήσεων του στην έρημο ήταν ύστερα από το επικό ‘duel in the desert’ με τον μεγάλο του αντίπαλο Nico Rosberg, σε μία κόντρα μεγατόνων των τότε team-mates στην Mercedes, που αποτελεί μία από τις πιο αλησμόνητες σκηνές των τελευταίων σεζόν και έχει περάσει με την παραπάνω κωδικοποίηση στο «folklore» του αγαπημένου μας σπορ. Αυτό βέβαια, δεν ήταν το πρώτο μεγάλο σκηνικό που έχει διαδραματιστεί στην έρημο του Μπαχρέιν από το 2004, όταν και η Formula 1 πρωτοεπισκέφθηκε το μικρό Αραβικό κρατίδιο.
Ανάμεσα στα πιο αξιοσημείωτα γεγονότα συγκαταλέγεται φυσικά η νίκη του Fernando Alonso στο ντεμπούτο του με την Scuderia Ferrari το 2010 στην εκτεταμένη ‘endurance’ χάραξη της πίστας που άντεξε για μόλις έναν χρόνο, καθώς και η μετατροπή του αγώνα σε «ημι-νυκτερινό» για τον εορτασμό των δέκα ετών από την πρώτη εμφάνιση των μονοθεσίων της Formula 1, το 2014.
Βέβαια, μελανό σημείο σε όλα αυτά αποτελούν προφανώς τα γεγονότα του 2011-12, όταν τη μεν πρώτη χρονιά ο αγώνας ακυρώθηκε εξαιτίας των αναταραχών στο εσωτερικό του κράτος και δεύτερη χρονιά οι συνεχιζόμενες εντάσεις και οι φόβοι που είχαν διασπαρθεί μεταξύ των ομάδων, οδήγησαν τους πιλότους της Force India να μην εμφανιστούν στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές.
Όλα αυτά βέβαια στο μακρινό παρελθόν με τον αγώνα πια να έχει μετατραπεί σε ένα νυχτερινό στολίδι αντίστοιχο με το Grand Prix του Qatar για το Moto GP. Όλα τα φώτα και οι προβολείς είναι στραμμένοι στο Σακχίρ για την εξέλιξη του δεύτερου αγωνιστικού τριημέρου της σεζόν, που θα ρίξει φως στα αναπάντητα ερωτήματα από την Μελβούρνη και θα αποσαφηνίσει σε λίγο μεγαλύτερο ποσοστό το τι μέλλει γενέσθαι στα υπόλοιπα 19 Grand Prix της φετινής χρονιάς.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!