Η Scuderia Ferrari «σάρωσε» στις τρίτες ελεύθερες δοκιμές του Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, κάνοντας επίδειξη δύναμης στους υποψηφίους αντιπάλους της ενόψει κατατακτήριων δοκιμών και δείχνοντας πως έχει ξανά «σφυγμό» στην μάχη για τον φετινό τίτλο.
Αν κανείς προέβλεπε μετά την άτυπη ανακήρυξη της Scuderia Ferrari σε «Πρωταθλήτρια Χειμώνα», ύστερα από τις εξαιρετικές εμφανίσεις της SF90 σε αμφότερα τα pre-season τεστ της Formula 1 στην Βαρκελώνη,
πως η συγκομιδή των Ιταλών από τα τρία πρώτα grand prix θα περιοριζόταν σε μία pole position και δύο παρουσίες στην τρίτη θέση του βάθρου, θα χαρακτηριζόταν τουλάχιστον πεσιμιστής.
Όχι πως θα είχε κι άδικο βέβαια, ύστερα από δύο σεζόν που τόσο η SF70-H όσο και η διάδοχός της, SF71-H εμφανίστηκαν ταχύτερες στο μεγαλύτερο κομμάτι της σεζόν από κάθε αντίπαλο, κατάφεραν παρ ’όλα αυτά όμως να χάσουν το πρωτάθλημα με σχεδόν «κάτω τα χέρια» από την υπέρτατη νικητήρια μηχανή που κατοικοεδρεύει στο Brackley, το Brixworth και την Στουτγάρδη.
Κάπως έτσι, και με το κλίμα επηρεασμένο συν τοις άλλοις και από τα team orders που ταλανίζουν το εσωτερικό της Scuderia ήδη από την αρχή της σεζόν, κατέφθασε το τριήμερο του Ορθόδοξου Πάσχα η Ιταλική ομάδα στο Μπακού, αναζητώντας την δικιά της εξιλέωση, αν όχι και Ανάσταση. Τα πρώτα δείγματα γραφής συντείνουν πως μάλλον θα τα καταφέρει. Ύστερα από την πολύ ενθαρρυντική εικόνα που επέδειξαν οι Vettel και Leclerc στην «κουτσουρεμένη» πρώτη μέρα δράσης, τα κόκκινα μονοθέσια ήταν σε «άλλο πλανήτη» στο FP3, σκοράροντας εκ νέου το 1-2 με δραματικές διαφορές από τους διώκτες τους.
Ο Leclerc, που ήταν για τρίτη συνεχόμενη περίοδο ταχύτερος από τον Vettel (σ.σ. τα δύο μονοθέσια της Ferrari ήταν τα μόνα που σημείωσαν γρήγορους γύρους και στο FP1) έκανε χρόνο στο 1:41:604, λίγα μόλις εκατοστά του δευτερολέπτου πιο αργό από τον χρόνο της περσινής pole (!) ενώ και ο ομόσταυλός του ήταν καταιγιστικός, ευρισκόμενος όμως κάτι λιγότερο από δύο δέκατα πίσω από τον νεαρό Μονεγάσκο.
Όσο για τους υπόλοιπους; Ο Max Verstappen ήταν αυτός που κατάφερε να πλησιάσει περισσότερο τα δύο «αλογάκια», τερματίζοντας την διαδικασία τρίτος, ολόκληρο ένα δευτερόλεπτο όμως μακριά από τον δεύτερο Vettel. Οι δύο Mercedes, που πέρασαν μεγάλο κομμάτι της διαδικασίας με την μέση γόμα, με την οποία έδειχναν καλύτερα δείγματα γραφής, δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τον Ολλανδό της Red Bull και περιορίστηκαν στο 4-5, με τον Valtteri Bottas 1.4 και τον Lewis Hamilton 1.5 δευτερόλεπτο μακριά από τον Leclerc.
Η έτερη Red Bull, του Pierre Gasly, έμεινε στην τελευταία θέση, δοκιμάζοντας εκτενώς ρυθμίσεις αγώνα με πολλά καύσιμα, ύστερα από την αναγκαστική εκκίνηση του Γάλλου από το pitlane εξαιτίας της απερισκεψίας του να μην μεταβεί εγκαίρως στο ζύγισμα ύστερα από το τέλος της χθεσινής δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών.
Έτσι, στην ‘best of the rest’, έκτη θέση κατατάχθηκε ο πρώην πιλότος της Αυστριακής ομάδας, Daniil Kvyat, που γιόρτασε εχθές τα γενέθλιά του μα αναμένεται να λάβει το δώρο του αύριο, σε ένα πολύ καλό συνολικά τριήμερο -ως τώρα- για τους «Κόκκινους Ταύρους» της Toro Rosso. Η πολύ καλή εμφάνιση της Ιταλικής ομάδας πιστοποιήθηκε και από την όγδοη θέση του Alexander Albon, με τις δύο STR14 να χωρίζονται από μόλις 77 χιλιοστά του δευτερολέπτου και την Haas του Kevin Magnussen. Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Sergio Perez, των δύο βάθρων στο Baku τα τελευταία τρία χρόνια και ο Kimi Raikkonen για λογαριασμό της Alfa Romeo Racing.
Αντίθετα, εκτός αυτής, έμειναν όπως και εχθές τα δύο μονοθέσια της Renault, με τον Daniel Ricciardo να κατατάσσεται μεν 11ος αλλά τον Nico Hulkenberg να μην μπορεί να καταφέρει κάτι καλύτερο από 16η θέση. 12ος ήταν ο ομόσταυλος του Raikkonen, Antonio Giovinazzi, με το δεύτερο μονοθέσιο που φέρει το «Quadrifoglio», ακολουθούμενος από τις δύο McLaren των Sainz Jr. και Lando Norris, που υποχώρησαν ύστερα από το δυνατό τους ξεκίνημα την Παρασκευή. 15ος μπροστά από τον Hulkenberg, τερμάτισε ο Lance Stroll, με την δεύτερη Racing Point που πάλεψε να μαζέψει τον χαμένο χρόνο από την χθεσινή του έξοδο στην αρχή του FP2, ενώ την κατάταξη ολοκλήρωσαν ο Romain Grosjean και οι δύο πιλότοι της Williams, Robert Kubica και George Russell, μπροστά από την RB15 του Pierre Gasly.
Αν κανείς προέβλεπε μετά την άτυπη ανακήρυξη της Scuderia Ferrari σε «Πρωταθλήτρια Χειμώνα», ύστερα από τις εξαιρετικές εμφανίσεις της SF90 σε αμφότερα τα pre-season τεστ της Formula 1 στην Βαρκελώνη,
πως η συγκομιδή των Ιταλών από τα τρία πρώτα grand prix θα περιοριζόταν σε μία pole position και δύο παρουσίες στην τρίτη θέση του βάθρου, θα χαρακτηριζόταν τουλάχιστον πεσιμιστής.
Όχι πως θα είχε κι άδικο βέβαια, ύστερα από δύο σεζόν που τόσο η SF70-H όσο και η διάδοχός της, SF71-H εμφανίστηκαν ταχύτερες στο μεγαλύτερο κομμάτι της σεζόν από κάθε αντίπαλο, κατάφεραν παρ ’όλα αυτά όμως να χάσουν το πρωτάθλημα με σχεδόν «κάτω τα χέρια» από την υπέρτατη νικητήρια μηχανή που κατοικοεδρεύει στο Brackley, το Brixworth και την Στουτγάρδη.
Κάπως έτσι, και με το κλίμα επηρεασμένο συν τοις άλλοις και από τα team orders που ταλανίζουν το εσωτερικό της Scuderia ήδη από την αρχή της σεζόν, κατέφθασε το τριήμερο του Ορθόδοξου Πάσχα η Ιταλική ομάδα στο Μπακού, αναζητώντας την δικιά της εξιλέωση, αν όχι και Ανάσταση. Τα πρώτα δείγματα γραφής συντείνουν πως μάλλον θα τα καταφέρει. Ύστερα από την πολύ ενθαρρυντική εικόνα που επέδειξαν οι Vettel και Leclerc στην «κουτσουρεμένη» πρώτη μέρα δράσης, τα κόκκινα μονοθέσια ήταν σε «άλλο πλανήτη» στο FP3, σκοράροντας εκ νέου το 1-2 με δραματικές διαφορές από τους διώκτες τους.
Ο Leclerc, που ήταν για τρίτη συνεχόμενη περίοδο ταχύτερος από τον Vettel (σ.σ. τα δύο μονοθέσια της Ferrari ήταν τα μόνα που σημείωσαν γρήγορους γύρους και στο FP1) έκανε χρόνο στο 1:41:604, λίγα μόλις εκατοστά του δευτερολέπτου πιο αργό από τον χρόνο της περσινής pole (!) ενώ και ο ομόσταυλός του ήταν καταιγιστικός, ευρισκόμενος όμως κάτι λιγότερο από δύο δέκατα πίσω από τον νεαρό Μονεγάσκο.
Όσο για τους υπόλοιπους; Ο Max Verstappen ήταν αυτός που κατάφερε να πλησιάσει περισσότερο τα δύο «αλογάκια», τερματίζοντας την διαδικασία τρίτος, ολόκληρο ένα δευτερόλεπτο όμως μακριά από τον δεύτερο Vettel. Οι δύο Mercedes, που πέρασαν μεγάλο κομμάτι της διαδικασίας με την μέση γόμα, με την οποία έδειχναν καλύτερα δείγματα γραφής, δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τον Ολλανδό της Red Bull και περιορίστηκαν στο 4-5, με τον Valtteri Bottas 1.4 και τον Lewis Hamilton 1.5 δευτερόλεπτο μακριά από τον Leclerc.
Η έτερη Red Bull, του Pierre Gasly, έμεινε στην τελευταία θέση, δοκιμάζοντας εκτενώς ρυθμίσεις αγώνα με πολλά καύσιμα, ύστερα από την αναγκαστική εκκίνηση του Γάλλου από το pitlane εξαιτίας της απερισκεψίας του να μην μεταβεί εγκαίρως στο ζύγισμα ύστερα από το τέλος της χθεσινής δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών.
Έτσι, στην ‘best of the rest’, έκτη θέση κατατάχθηκε ο πρώην πιλότος της Αυστριακής ομάδας, Daniil Kvyat, που γιόρτασε εχθές τα γενέθλιά του μα αναμένεται να λάβει το δώρο του αύριο, σε ένα πολύ καλό συνολικά τριήμερο -ως τώρα- για τους «Κόκκινους Ταύρους» της Toro Rosso. Η πολύ καλή εμφάνιση της Ιταλικής ομάδας πιστοποιήθηκε και από την όγδοη θέση του Alexander Albon, με τις δύο STR14 να χωρίζονται από μόλις 77 χιλιοστά του δευτερολέπτου και την Haas του Kevin Magnussen. Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Sergio Perez, των δύο βάθρων στο Baku τα τελευταία τρία χρόνια και ο Kimi Raikkonen για λογαριασμό της Alfa Romeo Racing.
Αντίθετα, εκτός αυτής, έμειναν όπως και εχθές τα δύο μονοθέσια της Renault, με τον Daniel Ricciardo να κατατάσσεται μεν 11ος αλλά τον Nico Hulkenberg να μην μπορεί να καταφέρει κάτι καλύτερο από 16η θέση. 12ος ήταν ο ομόσταυλος του Raikkonen, Antonio Giovinazzi, με το δεύτερο μονοθέσιο που φέρει το «Quadrifoglio», ακολουθούμενος από τις δύο McLaren των Sainz Jr. και Lando Norris, που υποχώρησαν ύστερα από το δυνατό τους ξεκίνημα την Παρασκευή. 15ος μπροστά από τον Hulkenberg, τερμάτισε ο Lance Stroll, με την δεύτερη Racing Point που πάλεψε να μαζέψει τον χαμένο χρόνο από την χθεσινή του έξοδο στην αρχή του FP2, ενώ την κατάταξη ολοκλήρωσαν ο Romain Grosjean και οι δύο πιλότοι της Williams, Robert Kubica και George Russell, μπροστά από την RB15 του Pierre Gasly.
Η μεγάλη μάχη των Κατατακτήριων δοκιμών αναμένεται σε πολύ λίγη ώρα, με το πράσινο φως για την εκκίνηση του Q1 να δίνεται στις 16:00 ώρα Ελλάδος και με όλα τα φώτα στραμμένα στο Baku για να φανεί αν η Mercedes ή η Red Bull μπορεί να έχουν απάντηση στον «μαγικό ρυθμό» των Ιταλικών μοντέλων. Η διαδικασία που θα κρίνει την κατάταξη του αυριανού grid, θα μεταδοθεί φυσικά ζωντανά τόσο από το αθλητικό κανάλι της ΕΡΤ, ΕΡΤ SPORTS HD όσο και από το μηχανοκίνητο συνδρομητικό Cosmote Sport 5HD.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!