Ο Valtteri Bottas πήρε την νίκη που του χρώσταγε η ιστορία από πέρυσι στο Αζερμπαϊτζάν, ύστερα από μια εξαιρετική εμφάνιση απέναντι στον Lewis Hamilton και σκαρφάλωσε ξανά στην κορυφή της βαθμολογίας. Έσπασε όλα τα κοντέρ η Mercedes με τα 4 συνεχόμενα ‘1-2’ στο ξεκίνημα της σεζόν.
50ος γύρος του τρίτου Αζέρικου Grand Prix στην ιστορία. Ο Lewis Hamilton έχει μπει στην ‘ζώνη DRS’ του ομοσταύλου του, Valtteri Bottas και ετοιμάζει την πρώτη (και τελευταία) του επίθεση για να πάρει την
πρωτοπορία από τον Φινλανδό, μαζί και την νίκη που θα τον διατηρήσει στην πρώτη θέση του βαθμολογικού πίνακα.
Ο Bottas πιέζει στο όριο και κάνει το ταχύτερο δεύτερο sector που είχε καταγραφεί ως τότε στον αγώνα. Ανοίγει την διαφορά οριακά πάνω από το ένα δευτερόλεπτο, αναγκάζει τον Hamilton σε ένα μικρό λάθος στην τελευταία στροφή και εκμεταλλευόμενος το DRS που του προσέφερε απλόχερα το ντουμπλάρισμα που έκανε στον Robert Kubica στην μεγάλη ευθεία, κάνει τον ταχύτερο γύρο της ημέρας και κλείνει την «πόρτα» οριστικά στον team-mate του. Αυτός είναι ο Valtteri Bottas 2.0 της φετινής σεζόν.
Έναν χρόνο νωρίτερα, ο Bottas προηγείτο δύο γύρους πριν το φινάλε, έχοντας κοντρολάρει τον αγώνα άνετα από την πρώτη θέση ύστερα από το προσπέρασμα που έκανε στο pitlane επί του Sebastian Vettel. Χωρίς ιδιαίτερη πίεση, μετά την επανεκκίνηση του αγώνα, πατάει σε ένα θραύσμα και βλέπει τα όνειρά του να διαλύονται για δεύτερο συνεχόμενο Grand Prix. Ο -soon to be- πρωτοπόρος του πρωταθλήματος εγκαταλείπει με κλαταρισμένο ελαστικό, βλέπει τους Hamilton και Vettel να ξεμακραίνουν στον βαθμολογικό ορίζοντα και έκτοτε δεν παίρνει και σχεδόν καν δεν διεκδικεί άλλη φορά την νίκη σε κάποιο από τα 17 εναπομείναντα Grand Prix. Αυτός ήταν ο Valtteri Bottas 1.0 των προηγούμενων δύο σεζόν.
Η αλλαγή του Φινλανδού μέσα στον Χειμώνα υπήρξε μνημειώδης και δεν ήταν λίγοι οι τολμηροί που την συνέκριναν ευθέως με εκείνη του Nico Rosberg που έκανε ένα απίθανο σερί επτά νικών από το Μεξικανικό Grand Prix του 2015 έως το Ρωσικό Grand Prix του 2016, σε ένα περίεργο παιχνίδι της μοίρας και πάλι ανήμερα της Κυριακής του Ορθοδόξου Πάσχα.
Το αν ο Bottas θα μπορέσει να παραμείνει title challenger ως το νήμα μέλλει να φανεί αλλά οι δύο άμυνες που έπαιξε στον Hamilton σήμερα (η πρώτη στην εκκίνηση επί τέσσερις διαδοχικές στροφές και η δεύτερη λίγο πριν το πέσιμο της καρώ σημαίας όπως περιγράφηκε παραπάνω) δείχνουν σίγουρα πως δεν θα αποτελέσει «εύκολη λεία» στα νύχια του αδηφάγου παγκόσμιου πρωταθλητή.
Αντίθετα τέτοια ήταν για άλλον έναν αγώνα ο Sebastian Vettel, που τερμάτισε μεν άνετα στην τρίτη θέση, σκοράροντας το δεύτερο βάθρο του για φέτος, ήταν όμως διαρκώς σημαντικά μακριά από τον ρυθμό τόσο των δύο μονοθεσίων της Mercedes όσο και από αυτό του Charles Leclerc, όσο ο νεαρός Μονεγάσκος προέλαυνε με φρέσκια μέση γόμα στο ξεκίνημα του Grand Prix.
50ος γύρος του τρίτου Αζέρικου Grand Prix στην ιστορία. Ο Lewis Hamilton έχει μπει στην ‘ζώνη DRS’ του ομοσταύλου του, Valtteri Bottas και ετοιμάζει την πρώτη (και τελευταία) του επίθεση για να πάρει την
πρωτοπορία από τον Φινλανδό, μαζί και την νίκη που θα τον διατηρήσει στην πρώτη θέση του βαθμολογικού πίνακα.
Ο Bottas πιέζει στο όριο και κάνει το ταχύτερο δεύτερο sector που είχε καταγραφεί ως τότε στον αγώνα. Ανοίγει την διαφορά οριακά πάνω από το ένα δευτερόλεπτο, αναγκάζει τον Hamilton σε ένα μικρό λάθος στην τελευταία στροφή και εκμεταλλευόμενος το DRS που του προσέφερε απλόχερα το ντουμπλάρισμα που έκανε στον Robert Kubica στην μεγάλη ευθεία, κάνει τον ταχύτερο γύρο της ημέρας και κλείνει την «πόρτα» οριστικά στον team-mate του. Αυτός είναι ο Valtteri Bottas 2.0 της φετινής σεζόν.
Έναν χρόνο νωρίτερα, ο Bottas προηγείτο δύο γύρους πριν το φινάλε, έχοντας κοντρολάρει τον αγώνα άνετα από την πρώτη θέση ύστερα από το προσπέρασμα που έκανε στο pitlane επί του Sebastian Vettel. Χωρίς ιδιαίτερη πίεση, μετά την επανεκκίνηση του αγώνα, πατάει σε ένα θραύσμα και βλέπει τα όνειρά του να διαλύονται για δεύτερο συνεχόμενο Grand Prix. Ο -soon to be- πρωτοπόρος του πρωταθλήματος εγκαταλείπει με κλαταρισμένο ελαστικό, βλέπει τους Hamilton και Vettel να ξεμακραίνουν στον βαθμολογικό ορίζοντα και έκτοτε δεν παίρνει και σχεδόν καν δεν διεκδικεί άλλη φορά την νίκη σε κάποιο από τα 17 εναπομείναντα Grand Prix. Αυτός ήταν ο Valtteri Bottas 1.0 των προηγούμενων δύο σεζόν.
Η αλλαγή του Φινλανδού μέσα στον Χειμώνα υπήρξε μνημειώδης και δεν ήταν λίγοι οι τολμηροί που την συνέκριναν ευθέως με εκείνη του Nico Rosberg που έκανε ένα απίθανο σερί επτά νικών από το Μεξικανικό Grand Prix του 2015 έως το Ρωσικό Grand Prix του 2016, σε ένα περίεργο παιχνίδι της μοίρας και πάλι ανήμερα της Κυριακής του Ορθοδόξου Πάσχα.
Το αν ο Bottas θα μπορέσει να παραμείνει title challenger ως το νήμα μέλλει να φανεί αλλά οι δύο άμυνες που έπαιξε στον Hamilton σήμερα (η πρώτη στην εκκίνηση επί τέσσερις διαδοχικές στροφές και η δεύτερη λίγο πριν το πέσιμο της καρώ σημαίας όπως περιγράφηκε παραπάνω) δείχνουν σίγουρα πως δεν θα αποτελέσει «εύκολη λεία» στα νύχια του αδηφάγου παγκόσμιου πρωταθλητή.
Αντίθετα τέτοια ήταν για άλλον έναν αγώνα ο Sebastian Vettel, που τερμάτισε μεν άνετα στην τρίτη θέση, σκοράροντας το δεύτερο βάθρο του για φέτος, ήταν όμως διαρκώς σημαντικά μακριά από τον ρυθμό τόσο των δύο μονοθεσίων της Mercedes όσο και από αυτό του Charles Leclerc, όσο ο νεαρός Μονεγάσκος προέλαυνε με φρέσκια μέση γόμα στο ξεκίνημα του Grand Prix.
Τελικά, ο Leclerc βέβαια δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την πέμπτη
μόλις θέση, αυτό όμως περισσότερο είχε να κάνει με την παντελή αδυναμία της
μαλακής γόμας να παράξει ρυθμό στο τέλος του αγώνα παρά με την αγωνιστική
κατάσταση του νεαρού sophomore της Ferrari.
Παρ ’όλα αυτά η δεύτερη
στάση του Μονεγάσκου στα pits έπιασε τόπο, καθώς φορώντας το δεύτερο φρέσκο μαλακό σετ που είχε
διαθέσιμο, κατάφερε να κάνει έναν μαγικό χρόνο, λίγο πάνω από το 1:43:000 και
να σπάσει το ρεκόρ πίστας στον τελευταίο γύρο, σκοράροντας ταυτόχρονα για
δεύτερη φορά φέτος τον bonus πόντο του ταχύτερου γύρου.
Ανάμεσα στα δύο κόκκινα
μονοθέσια της Ferrari, τερμάτισε ο Max Verstappen, σε έναν ήσυχο αγώνα για τον Ολλανδό, που με την
μέση γόμα έδειχνε ικανός να ακολουθήσει και να πλησιάσει τον Sebastian Vettel και τις δύο Mercedes, όχι όμως αρκούντως γρήγορα για να μπορέσει να διεκδικήσει κάποια θέση στο
βάθρο.
Την ‘best of the rest’ έκτη θέση έχασε μέσα από
τα χέρια του ο Pierre Gasly, ο οποίος εκκινώντας από το pitlane έκανε μια επική επαναφορά, χωρίς να λογαριάζει
όμως ότι ο κινητήρας της Honda θα τον προδώσει λίγους γύρους πριν το φινάλε, φέρνοντας έτσι στην πίστα το
εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.
Έτσι, στην θέση του
Γάλλου προβιβάστηκε ο Sergio Perez, που είχε εκτιναχθεί στην τέταρτη θέση μετά την εκκίνηση, δεν κατάφερε
όμως να παραμείνει εκεί για πολύ και να κυνηγήσει το τρίτο του βάθρο στους
δρόμους του Αζερμπαϊτζάν.
Πίσω από την Racing Point του ‘Checo’, πήραν κατάταξη οι δύο McLaren με τον Carlos Sainz Jr. να «κερδίζει» στην ενδοοικογενειακή μάχη τον Lando Norris και να κατακτά την έβδομη θέση έναντι της όγδοης του νεαρού rookie της
Βρετανικής ομάδας.
Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Lance Stroll, με την δεύτερη Racing Point να μπαίνει επίσης στους βαθμούς και ο Kimi Raikkonen που συνέχισε το σερί των παρουσιών του στις
βαθμολογούμενες θέσεις, παρ ’ότι αναγκάστηκε να εκκινήσει από το pitlane λόγω
του ότι η εμπρόσθια αεροτομή της C38 του κρίθηκε παράνομη μετά
το τέλος των χθεσινών Κατατακτηρίων δοκιμών.
Εκτός βαθμών αντίθετα,
έμειναν και οι δύο Toro Rosso, με τον Alexander Albon στην 11η θέση και τον
Daniil Kvyat να εγκαταλείπει ύστερα από έναν
θετικό αγώνα, εξαιτίας της απερισκεψίας του Daniel Ricciardo να πέσει πάνω στην STR14 του Ρώσου κάνοντας όπισθεν, μετά από μια μάχη
των δύο στις παρυφές της δεκάδας. Μια κίνηση που άφησε τόσο τον Kvyat όσο και
τον Αυστραλό εκτός αγώνα, με τον «Honey Badger» της Renault να καλείται κιόλας στο «δωματιάκι» των αγωνοδικών μετά το πέσιμο της καρώ
σημαίας.
12ος τερμάτισε
ο Antonio Giovinazzi με την
δεύτερη Alfa Romeo, ύστερα από την ποινή 10 θέσεων στο grid
που είχε αποκομίσει λόγω αλλαγής στα ηλεκτρονικά του μονοθεσίου του. Πίσω από
τον Ιταλό βρέθηκαν οι «άσπονδοι φίλοι» Kevin Magnussen και Nico Hulkenberg, σε ένα πολύ απογοητευτικό Σαββατοκύριακο για αμφότερες τις Haas και Renault.
Τέλος, οι δύο τελευταίοι
που πήραν κατάταξη δεν ήταν άλλοι, για ακόμα μία φορά, από τους πιλότους της Williams, με τον George Russell να
τερματίζει μπροστά από τον Robert Kubica, δύο γύρους πίσω όμως από τους πρωτοπόρους.
Πέραν των προαναφερθέντων,
Gasly, Kvyat και Ricciardo, εκτός αγώνα έμεινε
και ο Romain Grosjean με την δεύτερη Haas συνεχίζοντας το πολύ αρνητικό σερί του χωρίς βαθμούς στο ξεκίνημα της
φετινής σεζόν.
Η Formula 1 θα προχωρήσει εκ νέου σε διακοπή μίας εβδομάδας και θα επανέλθει στην δράση το τριήμερο 10-12 Μαΐου στην Βαρκελώνη για το Ισπανικό Grand Prix. Οι πρώτες Ελεύθερες Δοκιμές είναι προγραμματισμένες για την Παρασκευή 10 Μαΐου στις 12:00 το μεσημέρι ενώ ο μεγάλος αγώνας της Κυριακής θα λάβει εκκίνηση στις 16:10 ώρα Ελλάδος. Όπως πάντα, η δράση θα μεταδοθεί ζωντανά τόσο από την δημόσια τηλεόραση όσο και από την συνδρομητική πλατφόρμα της Cosmote TV.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!