Η σωστή χρήση του κιβωτίου ταχυτήτων μπορεί να μας γλιτώσει από επιπλέον έξοδα συντήρησης. Και κάπου εδώ έρχεται ένα ερώτημα. Επιβαρύνουμε τον δίσκο συμπλέκτη ξεκινώντας με δευτέρα.
Το νέο βίντεο του Engineering Explained εξηγεί τι συμβαίνει σε περίπτωση που το αυτοκίνητο ξεκινά με δευτέρα, είτε αυτό εξοπλίζεται με μηχανικό σασμάν, είτε με αυτόματο. Στην πρώτη περίπτωση δεν υπάρχει
λόγος να γίνεται κάτι τέτοιο, εκτός αν θέλουμε να αποφύγουμε την απώλεια πρόσφυσης σε επιφάνειες όπως το χιόνι, ή αν βρισκόμαστε σε κατηφορικό δρόμο. Όπως θα δείτε, ξεκινώντας με πρώτη η σύμπλεξη ολοκληρώνεται στην μισή ταχύτητα συγκριτικά με την εκκίνηση με δευτέρα, άρα προστατεύουμε το υλικό τριβής του δίσκου.
Αντίθετα, στα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια με πολλές κοντές μεταξύ τους σχέσεις, ίσως να έχετε παρατηρήσει ότι η δευτέρα επιλέγεται μόνη της. Επίσης, στο ρόλο του δίσκου βρίσκεται ο μετατροπέας ροπής και το μέσο σύμπλεξης είναι υγρό.
Περισσότερα στο βίντεο που ακολουθεί…
Το νέο βίντεο του Engineering Explained εξηγεί τι συμβαίνει σε περίπτωση που το αυτοκίνητο ξεκινά με δευτέρα, είτε αυτό εξοπλίζεται με μηχανικό σασμάν, είτε με αυτόματο. Στην πρώτη περίπτωση δεν υπάρχει
λόγος να γίνεται κάτι τέτοιο, εκτός αν θέλουμε να αποφύγουμε την απώλεια πρόσφυσης σε επιφάνειες όπως το χιόνι, ή αν βρισκόμαστε σε κατηφορικό δρόμο. Όπως θα δείτε, ξεκινώντας με πρώτη η σύμπλεξη ολοκληρώνεται στην μισή ταχύτητα συγκριτικά με την εκκίνηση με δευτέρα, άρα προστατεύουμε το υλικό τριβής του δίσκου.
Αντίθετα, στα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια με πολλές κοντές μεταξύ τους σχέσεις, ίσως να έχετε παρατηρήσει ότι η δευτέρα επιλέγεται μόνη της. Επίσης, στο ρόλο του δίσκου βρίσκεται ο μετατροπέας ροπής και το μέσο σύμπλεξης είναι υγρό.
Περισσότερα στο βίντεο που ακολουθεί…