Ο Lewis Hamilton εκμεταλλεύτηκε το χάος του Baku, πήρε την νίκη μπροστά από τους Raikkonen και Perez και μαζί την πρωτοπορία του πρωταθλήματος. Μεγάλοι χαμένοι οι Bottas και Vettel, σύγκρουση για τις δύο Red Bull.
Ήταν ένας αγώνας που έμοιαζε χαμένος για τον Lewis Hamilton. Τουλάχιστον μέχρι τους τελευταίους τρεις γύρους. Τότε, αρχικά ο Sebastian Vettel βούτηξε αποτυχημένα στην πρώτη στροφή για να κλέψει την
πρώτη θέση από τον Valtteri Bottas και έναν γύρο αργότερα, ο Φινλανδός, πατώντας ένα θραύσμα στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, είδε το πίσω δεξί του ελαστικό να κλατάρει, χαρίζοντας έτσι μια ανέλπιστη νίκη στον team-mate του. Μία νίκη που φέρνει τον Hamilton και πρώτο στην βαθμολογία των οδηγών, τέσσερις βαθμούς μπροστά από τον Vettel.
Πίσω από τον παγκόσμιο πρωταθλητή, τερμάτισε ο Kimi Raikkonen. Ο Φινλανδός, πρωταθλητής του 2007, είχε επαφή με τον Esteban Ocon στην εκκίνηση, μια επαφή που οδήγησε τον Γάλλο στην εγκατάλειψη, έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας για πρώτη φορά στην πίστα και τον ανάγκασε να μπει στα pits για αλλαγή πτέρυγας. Έκτοτε όμως, έκανε έναν απροβλημάτιστο αγώνα, εκμεταλλεύθηκε τις ατυχίες των υπολοίπων και ανέβηκε στην δεύτερη θέση του podium, αποφεύγοντας περιττά ρίσκα. Τρίτος, τερμάτισε τελικά ο Sergio Perez. Ο Μεξικανός, μετά από μια εξαιρετική στρατηγική κίνηση να φορέσει τα supersofts κατά την δεύτερη περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας, προσπέρασε τον Vettel και πήρε το πρώτο του βάθρο από το Ευρωπαϊκό Grand Prix, ξανά στο Baku, δύο χρόνια νωρίτερα. Ένα βάθρο-ανάσα για την πολύ βελτιωμένη Force India, μετά την λειψυδρία των προηγούμενων τριών Grand Prix.
Εκτός βάθρου, για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, έμεινε ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός είχε και πάλι τα ηνία για το μεγαλύτερο διάστημα, δέχθηκε όμως προσπέραση στα pits από τον Valtteri Bottas, όταν το safety car εμφανίστηκε για δεύτερη φορά στην πίστα. Στην επανεκκίνηση, ο φιλόδοξος Γερμανός βούτηξε στα φρένα του Φινλανδού αλλά μπλόκαρε τους τροχούς του, χάνοντας δύο θέσεις από τους Hamilton και Raikkonen και λίγες στιγμές αργότερα είδε και τον Sergio Perez να εκμεταλλεύεται τα φθαρμένα του ελαστικά και να τον προσπερνά με την χρήση του DRS. Έτσι, ο Vettel, έπειτα από τέσσερις αγώνες, σε τρεις εκ των οποίων έδειξε να έχει το πάνω χέρι μετά τις Κατατακτήριες Δοκιμές, έμεινε για δεύτερη φορά εκτός podium και κυνηγά για πρώτη φορά φέτος τον Lewis Hamilton στην βαθμολογία των οδηγών.
Οι ανακατατάξεις του Αζέρικου Grand Prix και η χαοτική φύση του, αποτυπώνονται καλύτερα όμως, στο πως διαμορφώθηκαν οι υπόλοιπες θέσεις της δεκάδας. Στην πέμπτη θέση, πίσω από τον Vettel, τερμάτισε ο εντυπωσιακός Carlos Sainz Jr, που επέδειξε εξαιρετικό ρυθμό στην αρχή, προσπερνώντας και τις δύο Red Bull, που αντιμετώπισαν προβλήματα με την μπαταρία, πριν δει αρχικά τον team-mate του, Nico Hulkenberg, που ακολουθούσε, να εγκαταλείπει με κλατάρισμα και ύστερα δεχτεί αλλεπάλληλα προσπεράσματα από τους «Κόκκινους Ταύρους». Ακριβώς πίσω από τον Ισπανό, βρέθηκε ο εντυπωσιακός Charles Leclerc. Ο Μονεγάσκος, στον πρώτο τερματισμό της καριέρας του εντός βαθμών, απέφυγε τις κακοτοπιές και σύλλεξε οκτώ υπερπολύτιμους πόντους για την ομάδα του.
Αναλυτική κατάταξη του αγώνα στο Αζερμπαϊτζάν:
Στην δεκάδα βρέθηκαν για άλλον έναν αγώνα και τα δύο μονοθέσια της McLaren. Ο Fernando Alonso, παρά ένα διπλό κλατάρισμα στον πρώτο γύρο, τερμάτισε στην έβδομη θέση, συνεχίζοντας το σερί παρουσίας του στους βαθμούς, ενώ ο Stoffel Vandoorne βρέθηκε από την 16η στην 9η θέση στον τερματισμό. Ανάμεσα στους δύο ήταν ο Lance Stroll. Ο Καναδός, που ήταν στο βάθρο του περσινού αγώνα, οδήγησε εξαιρετικά και μάζεψε τους πρώτους βαθμούς της Williams, εν τη απουσία του Sergey Sirotkin, που εγκατέλειψε με κλατάρισμα, μετά από επαφή με τους Alonso και Hulkenberg μόλις στον πρώτο γύρο.
Δέκατος πλασαρίστηκε ο Brendon Hartley, σκοράροντας κι αυτός τους πρώτους φετινούς του βαθμούς, ενώ εκτός των βαθμολογούμενων θέσεων, έμειναν ο Marcus Ericsson, που είδε τον team-mate του να τον ξεπερνά στην κατάταξη των πιλότων και ο Pierre Gasly. Στην τελευταία θέση πλασαρίστηκε η Haas του Kevin Magnussen, σε ένα πολύ κακό τριήμερο για την Αμερικανική ομάδα που είδε τον μεν Δανό να μην έχει ρυθμό να απειλήσει σε κανένα σημείο του αγώνα, χάνοντας πολύ εύκολα μετά την δεύτερη επανεκκίνηση την δέκατη θέση που είχε ως τότε και τον δε Romain Grosjean να χάνει μόνος του το μονοθέσιό του υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, ρίχνοντάς το στον τοίχο και καταστρέφοντας ένα εξαιρετικό recovery drive από την τελευταία στην έκτη θέση.
Δράμα με διπλή εγκατάλειψη για τις δύο Red Bull. Ο Daniel Ricciardo, μετά από μια μάχη που κράτησε για ολόκληρο τον αγώνα με τον team-mate του, Max Verstappen, επιχείρησε να ξαναπεράσει τον Ολλανδό στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, λίγους γύρους πριν το τέλος, ο Max αμύνθηκε πολύ επιθετικά, οδηγώντας τον ‘Honey Badger’ να πέσει στο πίσω μέρος του μονοθεσίου του, βγάζοντας και τους δύο εκτός αγώνα. Κάτι που προκάλεσε αναταραχή και σίγουρα θα είναι η απαρχή πολλών συζητήσεων στο στρατόπεδο της Red Bull.
Έτσι, και με την Formula 1 να ανανεώνει το ραντεβού της σε δύο εβδομάδες με το Ισπανικό Grand Prix, το τριήμερο 11-13 Μαΐου, ο Lewis Hamilton προηγείται για πρώτη φορά στην βαθμολογία των οδηγών με 70 βαθμούς, τέσσερις μπροστά από τον Sebastian Vettel, που έμεινε στους 66. Στην τρίτη θέση της κατάταξης, σκαρφάλωσε ο Kimi Raikkonen με 48, ενώ ακολουθούν ο Valtteri Bottas και ο Daniel Ricciardo που κόλλησαν στους 40 και 37 αντίστοιχα.
Στους Κατασκευαστές, η Ferrari ανέκτησε την πρωτοπορία με 114 βαθμούς έναντι 110 της Mercedes. Τρίτη η Red Bull με 55, τέταρτη σταθερά η McLaren με 36, έναν βαθμό μπροστά από την προμηθεύτρια κινητήρων της, την Renault, που έχει 35 βαθμούς.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Ήταν ένας αγώνας που έμοιαζε χαμένος για τον Lewis Hamilton. Τουλάχιστον μέχρι τους τελευταίους τρεις γύρους. Τότε, αρχικά ο Sebastian Vettel βούτηξε αποτυχημένα στην πρώτη στροφή για να κλέψει την
πρώτη θέση από τον Valtteri Bottas και έναν γύρο αργότερα, ο Φινλανδός, πατώντας ένα θραύσμα στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, είδε το πίσω δεξί του ελαστικό να κλατάρει, χαρίζοντας έτσι μια ανέλπιστη νίκη στον team-mate του. Μία νίκη που φέρνει τον Hamilton και πρώτο στην βαθμολογία των οδηγών, τέσσερις βαθμούς μπροστά από τον Vettel.
Πίσω από τον παγκόσμιο πρωταθλητή, τερμάτισε ο Kimi Raikkonen. Ο Φινλανδός, πρωταθλητής του 2007, είχε επαφή με τον Esteban Ocon στην εκκίνηση, μια επαφή που οδήγησε τον Γάλλο στην εγκατάλειψη, έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας για πρώτη φορά στην πίστα και τον ανάγκασε να μπει στα pits για αλλαγή πτέρυγας. Έκτοτε όμως, έκανε έναν απροβλημάτιστο αγώνα, εκμεταλλεύθηκε τις ατυχίες των υπολοίπων και ανέβηκε στην δεύτερη θέση του podium, αποφεύγοντας περιττά ρίσκα. Τρίτος, τερμάτισε τελικά ο Sergio Perez. Ο Μεξικανός, μετά από μια εξαιρετική στρατηγική κίνηση να φορέσει τα supersofts κατά την δεύτερη περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας, προσπέρασε τον Vettel και πήρε το πρώτο του βάθρο από το Ευρωπαϊκό Grand Prix, ξανά στο Baku, δύο χρόνια νωρίτερα. Ένα βάθρο-ανάσα για την πολύ βελτιωμένη Force India, μετά την λειψυδρία των προηγούμενων τριών Grand Prix.
Εκτός βάθρου, για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, έμεινε ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός είχε και πάλι τα ηνία για το μεγαλύτερο διάστημα, δέχθηκε όμως προσπέραση στα pits από τον Valtteri Bottas, όταν το safety car εμφανίστηκε για δεύτερη φορά στην πίστα. Στην επανεκκίνηση, ο φιλόδοξος Γερμανός βούτηξε στα φρένα του Φινλανδού αλλά μπλόκαρε τους τροχούς του, χάνοντας δύο θέσεις από τους Hamilton και Raikkonen και λίγες στιγμές αργότερα είδε και τον Sergio Perez να εκμεταλλεύεται τα φθαρμένα του ελαστικά και να τον προσπερνά με την χρήση του DRS. Έτσι, ο Vettel, έπειτα από τέσσερις αγώνες, σε τρεις εκ των οποίων έδειξε να έχει το πάνω χέρι μετά τις Κατατακτήριες Δοκιμές, έμεινε για δεύτερη φορά εκτός podium και κυνηγά για πρώτη φορά φέτος τον Lewis Hamilton στην βαθμολογία των οδηγών.
Οι ανακατατάξεις του Αζέρικου Grand Prix και η χαοτική φύση του, αποτυπώνονται καλύτερα όμως, στο πως διαμορφώθηκαν οι υπόλοιπες θέσεις της δεκάδας. Στην πέμπτη θέση, πίσω από τον Vettel, τερμάτισε ο εντυπωσιακός Carlos Sainz Jr, που επέδειξε εξαιρετικό ρυθμό στην αρχή, προσπερνώντας και τις δύο Red Bull, που αντιμετώπισαν προβλήματα με την μπαταρία, πριν δει αρχικά τον team-mate του, Nico Hulkenberg, που ακολουθούσε, να εγκαταλείπει με κλατάρισμα και ύστερα δεχτεί αλλεπάλληλα προσπεράσματα από τους «Κόκκινους Ταύρους». Ακριβώς πίσω από τον Ισπανό, βρέθηκε ο εντυπωσιακός Charles Leclerc. Ο Μονεγάσκος, στον πρώτο τερματισμό της καριέρας του εντός βαθμών, απέφυγε τις κακοτοπιές και σύλλεξε οκτώ υπερπολύτιμους πόντους για την ομάδα του.
Αναλυτική κατάταξη του αγώνα στο Αζερμπαϊτζάν:
Στην δεκάδα βρέθηκαν για άλλον έναν αγώνα και τα δύο μονοθέσια της McLaren. Ο Fernando Alonso, παρά ένα διπλό κλατάρισμα στον πρώτο γύρο, τερμάτισε στην έβδομη θέση, συνεχίζοντας το σερί παρουσίας του στους βαθμούς, ενώ ο Stoffel Vandoorne βρέθηκε από την 16η στην 9η θέση στον τερματισμό. Ανάμεσα στους δύο ήταν ο Lance Stroll. Ο Καναδός, που ήταν στο βάθρο του περσινού αγώνα, οδήγησε εξαιρετικά και μάζεψε τους πρώτους βαθμούς της Williams, εν τη απουσία του Sergey Sirotkin, που εγκατέλειψε με κλατάρισμα, μετά από επαφή με τους Alonso και Hulkenberg μόλις στον πρώτο γύρο.
Δέκατος πλασαρίστηκε ο Brendon Hartley, σκοράροντας κι αυτός τους πρώτους φετινούς του βαθμούς, ενώ εκτός των βαθμολογούμενων θέσεων, έμειναν ο Marcus Ericsson, που είδε τον team-mate του να τον ξεπερνά στην κατάταξη των πιλότων και ο Pierre Gasly. Στην τελευταία θέση πλασαρίστηκε η Haas του Kevin Magnussen, σε ένα πολύ κακό τριήμερο για την Αμερικανική ομάδα που είδε τον μεν Δανό να μην έχει ρυθμό να απειλήσει σε κανένα σημείο του αγώνα, χάνοντας πολύ εύκολα μετά την δεύτερη επανεκκίνηση την δέκατη θέση που είχε ως τότε και τον δε Romain Grosjean να χάνει μόνος του το μονοθέσιό του υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, ρίχνοντάς το στον τοίχο και καταστρέφοντας ένα εξαιρετικό recovery drive από την τελευταία στην έκτη θέση.
Δράμα με διπλή εγκατάλειψη για τις δύο Red Bull. Ο Daniel Ricciardo, μετά από μια μάχη που κράτησε για ολόκληρο τον αγώνα με τον team-mate του, Max Verstappen, επιχείρησε να ξαναπεράσει τον Ολλανδό στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, λίγους γύρους πριν το τέλος, ο Max αμύνθηκε πολύ επιθετικά, οδηγώντας τον ‘Honey Badger’ να πέσει στο πίσω μέρος του μονοθεσίου του, βγάζοντας και τους δύο εκτός αγώνα. Κάτι που προκάλεσε αναταραχή και σίγουρα θα είναι η απαρχή πολλών συζητήσεων στο στρατόπεδο της Red Bull.
Έτσι, και με την Formula 1 να ανανεώνει το ραντεβού της σε δύο εβδομάδες με το Ισπανικό Grand Prix, το τριήμερο 11-13 Μαΐου, ο Lewis Hamilton προηγείται για πρώτη φορά στην βαθμολογία των οδηγών με 70 βαθμούς, τέσσερις μπροστά από τον Sebastian Vettel, που έμεινε στους 66. Στην τρίτη θέση της κατάταξης, σκαρφάλωσε ο Kimi Raikkonen με 48, ενώ ακολουθούν ο Valtteri Bottas και ο Daniel Ricciardo που κόλλησαν στους 40 και 37 αντίστοιχα.
Στους Κατασκευαστές, η Ferrari ανέκτησε την πρωτοπορία με 114 βαθμούς έναντι 110 της Mercedes. Τρίτη η Red Bull με 55, τέταρτη σταθερά η McLaren με 36, έναν βαθμό μπροστά από την προμηθεύτρια κινητήρων της, την Renault, που έχει 35 βαθμούς.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!